رفتن به مطلب

هائورنگ دو


ارسال های توصیه شده

هائورنگ دو يک هنر رزمي کامل است که دقيقاً مشابه هاپکيدو محسوب مي شود و تاريخچه ابداع آن به دو هزار سال پيش برمي گردد. اين هنر رزمي اصيل کره اي همه فنون و تکنيک هاي نهفته در هنرهاي رزمي ديگر را دارا مي باشد و ضربات مشت، پرتاب، قفل مفصلي، لگدها و انواع حملات از زاويه هاي مختلف را در بر مي گيرد.

پادشاه سيلا به نام (چين هونگ) سالها پيش مدرسه اي را تأسيس کرد تا نجيب زادگان جوان کشورش را با هنرهاي رزمي، معماري، شعر و موسيقي آشنا نمايد. بعدها شخصي به نام Wonkwan Bhopsa صفاتي همچون، نجابت و وفاداري به خانواده و کشور، شجاعت و عدالت را نيز به ساير اين صفات افزود. اين هنر رزمي تا ساليان سال و به خاطر وجود معابد و عقايد بودايي در کشور کره پنهان مانده بود. در سال 1960، شخصي به نام Joo Bang Lee از استاد خود که يک رهبر بودايي بود اجازه يافت تا اين هنر رزمي را به جوانان کشورش ياد دهد. اولين مدرسه رسمي Hwa Rang Do در شهر سئول و در جنوب کشور کره تأسيس گرديد. از آن زمان به بعد Hwa Rang Do به سرعت گسترش يافت و هم اکنون دکتر جوبنگ لي استاد بزرگ اين رشته و رئيس فدراسيون جهاني اين هنر رزمي محسوب مي شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...