رفتن به مطلب

دستگیری هكر حساب‌های بانكی


Ali.Akbar

ارسال های توصیه شده

جوان دانشجویی كه با هک كردن حساب‌های مالی شركت‌ها پول سرقت می‌كرد در اراک دستگیر شد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان مركزی در رابطه با چگونگی شناسایی این جوان گفت :مدیرعامل یك شركت خصوصی با حضور در اداره مبارزه با جرایم یارانه ای آگاهی استان از سرقت 2 میلیون تومان پول از حساب مالی شركتش خبر داد شاكی به پلیس گفت هنگام بررسی حساب مالی شركت متوجه شده مبلغ فوق به صورت غیرقانونی برداشت شده است كه مشاهده این وضعیت این گمان را كه سیستم مالی شركت هک شده در وی تقویت نموده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سرهنگ رضا احمدی گفت: با تشكیل پرونده در این رابطه و تحقیقات مشخص شد پول به سرقت رفته از حساب مالی شركت به سایت یک صرافی واریز شده كه با احضار صراف به اداره پلیس و بازجویی‌ها متهم اصلی شناسایی گردید.

 

سرهنگ احمدی با اشاره به اظهارات صراف كه موجب شناسایی متهم اصلی شده است گفت: مرد صراف در بازجویی اظهار داشت كه چند روز پیش فردی ناشناس با واریز اینترنتی 2 میلیون تومان به سایت صرافی وی دلار خریده است.

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مرد صراف در تحقیقات بعدی برای یافتن سارق اینترنتی مشخص شد دلارهای خریداری شده از سوی فرد ناشناس ابتدا به حساب مالی فردی در انگلیس واریز و یک روز بعد نیز پول موجود در آن حساب بانكی به حساب مالی فردی در ایران واریز شده است.

 

به گفته سرهنگ احمدی با توجه به سرنخ های بدست آمده آخرین دریافت كننده پول جوان دانشجو در قزوین بوده كه با نیابت قضایی و اعزام مأموران به قزوین فرد مذكور شناسایی و در روز دوشنبه دوم اسفندماه در قزوین دستگیر شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

رئیس پلیس آگاهی استان گفت متهم پس از دستگیری اعتراف كرد با هک كردن برخی از حساب‌ها و برداشت پول، وجه مسروقه را به حساب دوستش در خارج از كشور انتقال می داده است.

 

سرهنگ احمدی در رابطه با این سرقت مالی از طریق هک رایانه گفت : متهم با استفاده از تكنولوژی وایمكس ایرانسل و خط جعلی به شبكه اینترنت متصل بوده و از حساب شركت‌ها برداشت می‌كرده وی دانشجوی ورودی سال 1384 رشته نرم افزار در مقطع كاردانی بوده و هم اكنون نیز دانشجوی مقطع كارشناسی رشته فن آوری اطلاعات می‌باشد.

 

به گفته سرهنگ احمدی از محل سكونت متهم یک دستگاه لب تاب، دو خط تلفن همراه متعلق به كشور انگلستان و تایلند دو خط همراه ایرانسل، یک خط تلفن دائمی، 1500 سی دی و دو دستگاه مودم و هارد كشف شده است.

 

 

 

 

زمانه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...