رفتن به مطلب

برنامه های نوروزی


ارسال های توصیه شده

درحالي كه كمتر از يك ماه به تعطيلات نوروز و شروع سال جديد باقي‌ مانده است، برخي شبكه‌هاي تلويزيوني هنوز به طور قطعي اعلام نكرده‌اند كه چه سريالي را براي نوروز روي آنتن خواهند فرستاد.

 

به گزارش ایسنا، اين نخستين بار است كه شبكه‌هاي سيما در ايام نوروز توليد چند سريال را براي پخش در دستور كار خود قرار داده‌اند‌ و يك پروژه را به عنوان سريال نوروزي معرفي نكرده‌اند.

 

شبكه اول سيما

 

شبكه اول سيما اوايل پاييز امسال «توطئه فاميلي» به كارگرداني رامبد جوان و تهيه‌كنندگي مجيد اوجي را به عنوان سريال نوروزي خود اعلام كرد. اين در حالي است كه محسن تنابنده نيز در گفت‌وگويي با ايسنا از نگارش «پايتخت» به عنوان سريال نوروزي شبكه اول خبر داده بود.

 

اين شبكه در سايت رسمي خود، سريال‌هاي «پايتخت» به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي الهام غفوري و «خوابگاه» به تهيه‌كنندگي بهروز هاشمي را نيز به عنوان پروژه‌هاي نوروزي اعلام كرد.

 

تصويربرداري «پايتخت» سيروس مقدم همچنان ادامه دارد و الهام غفوري، از تلاش براي به پايان رساندن اين سريال تا پيش از شروع سال 1390 خبر داده است. اين سريال، داستان خانواده‌اي را روايت مي‌كند كه قبل از تحويل سال نو تصميم مي‌گيرند به تهران مهاجرت كنند. محسن تنابنده، ريما رامين‌فر، عليرضا خمسه، سارا فوقاني‌اصل، نيكا فوقاني‌اصل، خسرو احمدي، كيانوش گرامي، حسين توشه، نعيمه نظام‌دوست، افشين سنگ‌چاپ، احمد مهران‌فر و آرش نوذري بازيكنان سريال «پايتخت» هستند.

 

تصويربرداري «توطئه فاميلي» نيز در حالي به پايان رسيده كه مجيد اوجي پيش از اين خاطرنشان كرده بود شايد با صلاحديد سازمان صدا و سيما اين سريال در كنداكتور نوروزي شبكه اول قرار نگيرد. اميرجعفري، جمال اجلالي، مريم امير جلالي، آناهيتا همتي، خسرو احمدي و سحر دولتشاهي بازيگران اصلي اين مجموعه 15 قسمتي هستند. سريال «توطئه فاميلي»، درباره صاحب يك شركت بزرگ است كه تصميم مي‌گيرد قبل از مرگ نيمي از اموالش را به پسر شريك سابقش بدهد اما با مخالفت‌ها و موانعي مواجه مي‌شود.

 

همچنين تهيه‌كننده سريال «خوابگاه» نيز در گفت‌و گويي با ايسنا اعلام كرد كه «خوابگاه» سريال نوروزي شبكه دو نيست و در مرحله پيش‌توليد به سر مي‌برد و قرار است خرداد 90 روي آنتن برود. به اين ترتيب يكي از گزينه‌هاي نوروزي شبكه اول سيما به طور قطعي حذف شد.

 

شبكه دو سيما

 

شبكه دو سيما نيز دو سريال «بچه‌ها نگاه مي‌كنند» و «نامه‌هاي بالدار» را به عنوان مجموعه‌هاي نوروزي اعلام كرده است.

 

سريال طنز «نامه‌هاي بالدار» به تهيه‌كنندگي سيد عليرضا سبط‌ احمدي و كارگرداني امير فيض، داستان چند نوجوان را روايت مي‌كند كه در يك اتفاق چند نامه‌ي عجيب و غريب به دستشان مي‌رسد و به سفري عجيب و ماورايي مي‌روند. اين نوجوانان در سفرشان در مواجهه با اتفاقات، سخت‌كوش‌تر مي‌شوند و براي حفظ يك ميراث فرهنگي مشترك تلاش مي‌كنند.

 

«بچه‌ها نگاه مي‌كنند» به تهيه‌كنندگي محمدرضا تخت‌كشيان و كارگرداني حميدرضا صلاحمند ديگر سريال نوروزي شبكه دو سيماست. هدايت هاشمي، شبنم مقدمي، آتيلا پسياني، گوهر خيرانديش، سيامک صفري و سارا خوئيني‌ها از بازيگران اين مجموعه طنز هستند. فيلمنامه «بچه‌ها نگاه مي‌کنند» با موضوعي اجتماعي و با رگه‌هاي طنز به قلم عليرضا محمودي به نگارش درآمده است.

 

شبكه سه سيما

 

سريال‌هاي «رادررو» و «چهارچرخ» از گزينه‌هاي پخش شبكه سه سيما در نوروز 90 هستند.

 

مهران مهام ـ تهيه‌كننده رادررو به ايسنا گفت: ممكن است «رادررو» را براي نوروز نسازيم چون افراد ديگري در هم در حال توليد سريال‌هاي نوروزي هستند.

 

«رادر رو» در 15 قسمت به كارگرداني سعيد آقاخاني و تهيه كنندگي مهران مهام و ايرج محمدي براي پخش از شبكه سه آماده مي‌شود. اين دومين همكاري آقاخاني و مهام و محمدي براي يك سريال نوروزي است كه سال گذشته مجموعه «زن‌بابا» را براي تعطيلات نوروز 88 روي آنتن شبكه سه برده بودند.

 

مصطفي كيايي، نويسندگي «رادر رو» را بر عهده دارد و تاكنون حضور مرجانه گلچين، مهران غفوريان، حميد ليقواني و امير غفارمنش در اين سريال قطعي شده است.

 

تصويربرداري «چهارچرخ»، ديگر گزينه سريال نوروزي شبكه سه با اتمام حدود نيمي از مراحل تصويربرداري در لوكيشن اصلي اين سريال در خيابان بهار ادامه دارد. «چهارچرخ» در 15 قسمت 35 دقيقه‌اي توسط محمدرضا فاضلي نوشته‌ شده و درباره‌ي مردي به نام ذبيح است كه سال‌ها آرزوي خريد يك ماشين را دارد، اما در زماني كه قصد خريد ماشين را دارد، اتفاقات ديگري رخ مي‌دهد. حميد لولايي، مريم اميرجلالي، بهنوش بختياري، محسن قاضي‌مرادي، شهرام قائدي، مجيد ياسر، مصطفي طاري و اصغر سمسار‌زاده از جمله بازيگران «چهار چرخ» هستند. «چهارچرخ» را محمدرضا شجاعي تهيه‌كنندگي مي‌كند و درحالي كه اصغر نعيمي حدود نيمي از سريال را كارگرداني كرده بود، كارگرداني نيمه دوم «چهارچرخ» به جواد مزدآبادي سپرده شده است.

 

شبكه تهران

 

شبكه تهران تنها شبكه سيماست كه فقط يك پروژه را به عنوان سريال نوروزي اعلام كرده است. «موج و صخره» را مجيد صالحي براي شبكه تهران مي‌سازد. «موج و صخره» با نام قبلي «سفر، كيش، مات» به كارگرداني مجيد صالحي و تهيه‌كنندگي سيد محمود رضوي، مضموني طنز دارد. متن اين سريال توسط اميرعباس پيام نوشته شده و بخش عمده‌اي از آن در كيش تصويربرداري مي‌شود. تهران، بندر لنگه و بندر عباس از ديگر لوكيشن‌هاي اين سريال هستند.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...