رفتن به مطلب

[TRgroup]مدلسازی و رندر یک ماشین اسباب بازی [مدلسازی بکمک Polygon - رندر بکمک Vray]


ارسال های توصیه شده

سلام

 

در این آموزش مدلسازی یک ماشین اسباب بازی چوبی رو بکمک مدلسازی Polygon و رندر نهائی بکمک V-ray می آموزید

 

تصویر نهائی

 

Final.jpg

 

برای شروع توجه کنید که حتما قبل از ساخت هر مدلی اونو تجسم کنید .. و حتما اتود بزنید .. طرح های به ظاهر ساده میتونه به طراحی نهائی شما بسیار کمک کنه.

 

sketch.jpg

 

متاسفانه این مشکلیه که ما ایرانیا همیشه باهاش دست به گریبونیم .. خیلی از اونائی که من میشناسم و مدل سازن .. با کمترین طراحی یا کلا بدون طراحی مدلشونو میسازن و این باعث میشه که موقع ساخت مدل دچار سردرکمی بشن .. :icon_pf (34):

 

 

پس اتود زدنو فراموش نکنین .. :ws31:

 

 

مدلسازی

 

 

>ابتدا صحنه رو ریست کنید File -> reset - مدلسازی ای که در این درس می آموزید از نوع Polygon هست .. مدلسازی به این روش بسیار سادست ..

 

>یک Box ساده ترسیم کنید .. اندازه طبق شکل - در اینجا سگمنت های شکل رو به همون حالت پیش فرض (1 عدد) رها میکنیم .. اینکار برای اینه که بعدا طبق نیازمون برای اون سگمنت بسازیم -

 

01.jpg

 

>روی باکس راست کلیک کرده و از منوی Convert to گزینه Convert to editable ploy رو انتخاب کنید - در پانل مدیفایر دکمه Edge را فعال کنید - مود sub-object را فعال کنید - یکی از خطوط افقی بالای مدل رو انتخاب کنید - دکمه Ring رو بزنید - دکمه کوچک کنار دکمه Connect رو کلیک کنید و تنظیمات رو طبق شکل انجام بدید تا سگمنتهای این ناحیه ساخته بشن - سگمنتهای اضلاع دیگه رو هم به همین طریق بسازید

 

02.jpg

 

03.jpg

 

>خب .. حالا بعد از ساختن تمام سگمنتها به 2 تا سگمنت دیگه هم احتیاج داریم .. که با توجه به آموزش مرحله قبل و شکل زیر میتونید اونا رو بسازید

 

04.jpg

 

>حالا دکمه Polygon رو بزنید تا پلی گانها فعال بشن - کلید ctrl رو نگه دارید و نقاط رو طبق شکل انتخاب کنید (میتونید گزینه Ignor backfacing رو تیک بزنید تا پلی گانهای پشتی کار انتخاب نشن) - دکمه کوچک کنار دکمه Extrude رو بزنید و تنظیمات رو انجام بدید تا قسمتهای انتخاب شده بیرون بیان.

 

05.jpg

 

 

>حالا در دیگاه چپ (یا راست)مولفه فرعی Vertex رو انتخاب کنید و مود رو روی sub-object قرار بدید و نواحی مشخص شده رو انتخاب کنید و توسط ابزار جابجائی(W) اونارو بالا بکشید

 

06.jpg

 

>خب تا اینجا این چیزیه که ساختیم ..

 

07.jpg

 

 

>دکمه Windows/crossing رو فعال کنید -مولفه فرعی Polygon رو با کلیک روی دکمه اون فعال کنید - ناحیه مشخص شده رو انتخاب کنید - روی دکمه کوچک کنار دکمه Bridge کلیک کنید و تنظیمات رو انجام بدید تا این قسمت از شکل حذف بشه (کابین)

 

08.jpg

 

09.jpg

 

>حالا موئلفه فرعی edges رو فعال کنید و طبق شکل لبه هارو انتخاب کنید - حالا دکمه Loop رو کلیک کنید تا انتخابهاتون بهم پیوند بخوره

 

 

10.jpg

 

11.jpg

 

>حالا دکمه کوچک کنار دکمه Chamfer رو کلیک کنید - تنظیمات رو انجام بدید تا لبه ها نرم تر بشن

 

12.jpg

>پنجره جلوئی رو هم طبق مرحله قبلی ایجاد کنید

 

14.jpg

 

>مرحله extrude کردن کابین رو خاطرتون هست ؟ .. حالا قسمت نگهدارنده موتور رو هم به همون صورت بسازید

 

15.jpg

 

>حالا از پانل مدیفایر Meshsmooth رو بر شکل اجرا کنید - در صورت بروز مشکلی مثل تصویر در لبه های پنجره .. میتونید با جابجائی edge ها این مشکل رو حل کنید .

 

16.jpg

 

17.jpg

 

>خب .. 4 مدل دیگه هم باید ساخته بشه که عبارتند از دو سقف و یک جلو پنجره و یک چرخ + نصف محور اون که به روش مدلسازی بالا ساخته میشه و نیازی به توضیح نداره - فقط چرخ رو باید کپی کنید و روبری هم قرار بدید و با هم Attach کنید (دکمه Attach)

 

21.jpg

20_a.jpg

20_b.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

 

 

خب در این مرحله گلگیر رو میسازیم

 

>در نمای چپ به پانل Shapes برید - Line رو انتخاب کنید و شکل زیر رو ترسیم کنید

 

25.jpg

 

>روی شکل راست کلیک کرده و Editable Poly رو بر اون اجرا کنید - در تنظیمات Editable Poly موئلفه Polygon رو فعال کرده و پس از انتخاب کل شکل اونو با تنظیمات زیر Extrude کنید .

 

26.jpg

 

>در صورتی که در یک طرف شکل یک Vertex بدون خط اتصال بهم داشتید میتونید با فعال کردن موئلفه فرعی Vertex شکل و انتخاب هر دو Vertex و کلیک روی دکمه Connect خط اتصال بین این دو نقطه رو بسازید.

 

27.jpg

 

خب نتیجه باید چیزی مثل شکل زیر بشه

 

28.jpg

 

با اضافه کردن Meshsmooth به شکل نتیجه میشه این :

 

29.jpg

 

>خب گلگیر رو جاگذاری کنید و توسط موئلفه فرعی Vertex اونو با شکل اصلی تنظیم کنید تا به نتیجه مطلوب برسید .

 

30.jpg

 

31.jpg

 

32.jpg

 

>ساخت چراغها هم توسط همین سیستم مدلسازی میسره .. پس توضیحش لازم نیست .. به مبحث رندر شکل میپردازیم

 

33.jpg

رندر بکمک V-ray

 

 

>خب در ابتدا متریال مناسبی از نوع Vray به شکل نسبت بدید -

 

>دو نور از نوع Vray (پلان) بسازید و مطابق تصاویر جاگذاری و تنظیم کنید ..

 

r1.jpg

 

r2.jpg

 

>با زدن کلید F10 پنجره تنظیمات رندر رو باز کنید و تنظیمات رو مطابق تصاویر انجام بدید .

 

r3.jpg

r4.jpg

 

 

>-انتخابی - میتونید بازدن کلید 8 پنجره Environment رو باز کنید و یک نقش HDRI به Environment Map اضافه کنید .. اینکار برای واقعی تر شدن رندر نهائی استفاده میشه

 

 

r5.jpg

 

 

خب تموم شد دیگه .. برید خونه هاتون ...

 

Final.jpg

 

خسته نباشید

 

 

  • Like 11
لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

آقااااااااااااااااااااا اااااااااااااا آآآآااا آآآآآآآآآآآآآآآآآآااااا دستت طلا خعلـــــــــــــــــــــــــــی خوشمان آمد:gnugghender:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...