رفتن به مطلب

دانشگاه های سراسری ایران


ارسال های توصیه شده

گیلان - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی گیلان در سال 1365 تاسیس شد. این دانشگاه شامل دانشکده های پزشکی - دندانپزشکی - پرستاری و مامایی و بهداشت می باشد که بیش از 3800 دانشجو در رشته های مختلف و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل در آن می باشند.

همچنین این دانشگاه به منظور آموزش عملی دانشجویان خود 7 بیمارستان مجهز شهر رشت را در اختیار دارد.

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سمنان - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

تاریخچه:

 

 

 

دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس تصویب شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور در 22 بهمن سال 1367 با پذیرش 60 نفر دانشجو در رشته پزشکی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خود را آغاز نمود .در مدت زمان کمتر از یکسال با پیگیری و تلاش مسئولین وبا موافقت شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی ،دانشکده پزشکی سمنان به دانشگاه علوم پزشکی سمنان تبدیل گردید وفغالیت خود را از سال 1368 با واحدهای دانشکده پزشکی سمنان ،دانشکده پرستاری وپیرا پزشکی سمنان، دانشکده پرستاری ومامایی شاهرود (که در سال 71 به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل گردید )و دبیرستان بهیاری هوشمند دامغان آغاز کرد ،سپس چهار بیمارستان امیرالمومنین(ع)،امداد،فاطم یه،و بیمارستان امام خمینی (ره)گرمسار از سازمــان منطقه ای بهداشت و درمان استان منفک و به دانشگاه ملحق گشت ،همچنین زمینی به مساحت 300 هکتار جهت احداث طرح جامع دانشگاه در اختیار قرار گرفت که هم اکنون ساختمان دانشکده پزشکی با مساحتی بالغ بر 21 هزار متر مربع زیربنا و سالن ورزشی با زیربنای 2000 متر مربع و خوابگاه 360 نفره با زیربنای 5300مترمربع به بهره برداری رسیده است .

 

 

 

بدین ترتیب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ضمن اهتمام ورزیدن به تعلیم و تربیت دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف علوم پزشکی مشتمل بر رشته های تخصص پزشکی ،دکترای پزشکی عمومی ،رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته ،رشته های کارشناسی ،رشته های کارشناسی ناپیوسته ،رشته های کاردانی واجـرای دوره های آموزشی بالینی و تخصصی درمرکز آموزشی ،درمانی وابسته به دانشگاه امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم دانشگاهی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی در جمهوری اسلامی ایران مطرح میباشد و در جهت اهداف عالیه دانشگاه ،ارتقاء دانش پزشکی در سطح جامعه و تربیت کادر درمانی متخصص و جامعه نگر در کشور اسلامی ایران عزیز فعالیت دارد .

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

icon1.gif

اهداف و وظایف اساسی دانشگاه

 

الف : اهداف

 

 

 

پرورش استعدادهااز طریق آموزش و پژوهشهای علمی و ترویج علوم پزشکی و پیراپزشکی به منظور کمک به تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور

 

 

 

ایجاد امکانات پژوهشی به منظور شناخت عوامل بالقوه ناشناخته ،جهت افزایش توان علمی در زمینه مسایل بهداشتی و درمانی

 

 

 

گسترش و تعمیم امکانات بهداشتی درمانی در سطح جامعه از طریق سازمانها ومؤسسات درمانی وابسته

 

 

 

ب:وظایف کلی

 

 

 

آموزش دانشجویان در رشته های مختلف علوم پزشکی و پیراپزشکی

 

 

 

انجام پژوهشهای علمی و بالینی در زمینه های مختلف علوم پزشکی و پیراپزشکی برحسب نیازهای بهداشتی ، درمانی

 

 

 

برقراری روابط دانشگاهی و مبادله استاد ودانشجو با دانشگاههای کشور از طریق قراردادهای فرهنگی و دانشگاهی

 

 

 

تشکیل سمینارها و کنفرانس های علمی و آموزشی

 

 

 

ترجمه و تالیف کتب ونشریات در زمینه های مختلف علوم پزشکی

 

 

 

ارائه خدمات درمانی و بهداشتی

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

قزوین - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

سنگ بناي دانشگاه در سال 1363 از طريق مشا ركت مردمي و هيئت امناي منتخب بعنوان دانشگاه علوم پزشكي پي ريزي شد. .اين دانشگاه در سال 1364 اولين قدم آموزشي خود را با پذيرش 75 نفر دانشجو در رشته پزشكي از طريق آزمون سراسري برداشت .دانشگاه علوم پزشكي در سال 1370با توجه به تصمیمات اتخاذ شده به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان ارتقاءيافت .

 

 

 

 

 

دانشكده پرستاري و مامايي

 

 

 

دانشكده پزشكي شهيد بابائي

 

 

 

 

 

دانشكده بهداشت و پیراپزشکی

 

 

 

دانشكده دندانپزشکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مازندران - دانشگاه علوم و فنون

دانشگاه‌ علوم‌ و فنون‌ مازندران‌ در سطح‌ كارشناسی‌ در رشته ‌های‌ مهندسی‌ كامپیوتر ، مهندسی‌ صنایع‌ با گرایشهای‌ تولید صنعتی ‌، برنامه‌ ریزی‌ و تحلیل‌ سیستم ‌ها ، تكنولوژی‌ صنعتی‌ و در سطح‌ كارشناسی‌ ارشد با گرایشهای‌ مهندسی ‌عمران‌ ، مهندسی‌ شیمی‌، مهندسی‌ سیستمهای‌ اقتصادی‌ و مهندسی‌ اجتماعی‌ فعالیت‌ می نماید.

لینک به دیدگاه

>> مازندران - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

سازمان مرکزی دانشگاه علومپزشکی مازندران درسال 1364 با پذیرش دانشجو دررشته پزشکی درشهرستان بابل تشکیل شد که شامل دانشکده پزشکی بابل، دانشکده مامایی ساری، آموزشکده بهداشت ساری و آموزشکده علوم آزمایشگاهی بابل بود.

 

متعاقب آن درسال 1367 با تأسیس دانشکده پزشکی ساری و پذیرش دانشجو در همان سال، سازمان مرکزی دانشگاه علومپزشکی مازندران به شهرستان ساری منتقل شد که با زیرمجموعه دانشکده پزشکی ساری و بابل، دانشکده مامایی ساری، دانشکده پرستاری رامسر و گرگان، آموزشکده علوم آزمایشگاهی و آموزشکده بهداشت ساری فعالیت داشته باشند.

 

درسال 1371 دانشکده پزشکی گرگان در زیرمجموعه دانشگاه علومپزشکی مازندران شروع به فعالیت کرد و درسال 1373 مستقل شد. دراین دو سال دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و آمل با تصویب شورای گسترش دانشگاهها به مجموعه دانشگاه علومپزشکی بابل الحاق شد.

 

درسال 1373 دانشکده داروسازی ساری باپذیرش 20 دانشجوی دکترای داروسازی عمومی تأسیس شد و آموزشکده بهداشت نیز تبدیل به دانشکده بهداشت شد و همچنین درسال 1375 آموزشکده پیراپزشکی ساری تبدیل به دانشکده پیراپزشکی ساری شد.

 

درحال حاضر دانشگاه با پنج دانشکده و تعداد 220 نفر عضو هیأت علمی فعالیت دارد

لینک به دیدگاه

>> نوشهر - دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی از مراکز مهم آموزش نظامی - دریایی ایران است که در شهر بندری قرار گرفته است. در طی یک دوره ۴ ساله و با اخذ دانشجو در مقطع دیپلم و با اموزش فشرده ۳ ماه از میان انها دانشجویان انتخاب شده که به مرحله بعدی راه یافته و این دانشجویان برگزیده به عنوان دانشجو سال اول انتخاب می‌شوند. که پس از گذراندن دروس مشترک در رشته‌های ناوبری ، مخابرات دریایی ، مکانیک ، مدیریت و... شروع به تحصیل کرده و پس از چهار سال به درجه ناوبان دومی نایل می‌آیند.

 

رشته­های مختلف آموزشی این دانشگاه عبارتند از:

 

عرشه ( ناوبری‌ و فرماندهی‌ كشتی‌) با گرایش­های نظامی و تجاری، تفنگدار دریایی‌ ، مهندسی‌الكترونیك‌ و مخابرات‌ دریایی و مهندسی‌ دریایی

 

كلیه‌ رشته‌های‌ دانشگاه‌علوم‌ دریایی‌ امام‌ خمینی‌ در دفترچه‌ آزمون‌ سراسری‌ با یك‌ كد معرفی‌ می‌شوند و هر سال‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور از بین‌ داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌دانشگاه‌ علوم‌ دریایی‌ حدود 20 برابر ظرفیت‌ را به‌ این‌ دانشگاه‌ معرفی‌ می‌كندكه‌ از میان‌ این‌ تعداد ، داوطلبان‌ پس‌ از معاینات‌ پزشكی ‌، مصاحبه‌ و تست‌ ورزش ‌، 2 برابر ظرفیت‌ به‌ سازمان‌ سنجش‌ معرفی‌ می‌شوند و در نهایت‌ سازمان‌ سنجش‌ باتوجه‌ به‌ فرم‌ انتخاب‌ رشته‌ این‌ دسته‌ از داوطلبان ‌، تعداد دانشجوی‌ مورد نظردانشگاه‌ علوم‌ دریایی‌ امام‌ خمینی‌ را معرفی‌ می‌كند.

 

دانشجویان‌ دانشگاه‌ علوم‌ دریایی‌امام‌ خمینی‌ در طی‌ تحصیل ‌، شبانه‌روزی‌ بوده‌ و كلیه‌ هزینه‌های‌ خوراك ‌، پوشاك ‌،كمك‌ آموزشی‌ و زیست‌ آنان‌ بر عهده‌ نیروی‌ دریایی‌ است و پس‌ از گذراندن‌ 118واحد موفق‌ به‌ اخذ درجه‌ ناوبان دومی‌ می‌شوند و از نیروی‌ دریایی‌ حقوق‌ دریافت می‌كنند و پس‌ از فارغ‌التحصیلی‌ برابر قانون‌ ارتش‌ به‌ درجات‌ بالاتر می‌روند.

لینک به دیدگاه

>> همدان - دانشگاه بوعلی سینا

دانشگاه بوعلی سینا ، در سال 1352 تأسیس شد و درحال حاضر دارای 78 رشته تحصیلی با گرایشهای مختلف در 7 دانشكده تربیت بدنی نهاوند ، دانشكده هنر و معماری ، دانشکده‌ ادبیات‌ وعلوم‌ انسانی‌ ، دانشکده‌ تربیت‌ دبیرملایر ، دانشکده‌ علوم‌ پایه ، دانشکده‌ فنی مهندسی‌ ، دانشکده‌ کشاورزی‌ و یك آموزشكده و یك مجتمع با ظرفیت 6986 نفر دانشجو در مقطع كاردانی - كارشناسی ارشد و دكتری می باشد.

 

آدرس سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> همدان - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

دانشکده علومپزشکی همدان با تشکیل مجتمع آموزش علوم تندرستی درسال 1351 درمجموعه بوعلی سینا همزمان با چند رشته دیگر درشهر همدان تأسیس شد و اکنون با تأسیس دانشکده های پرستاری و مامایی، دندانپزشکی و پزشکی و نیز تأسیس دانشگاه علومپزشکی دارای رشته های پزشکی، حشره شناسی، هوشبری، رادیولوژی و علوم آزمایشگاهی میباشد.

 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان متولی اصلی تامین و ارتقاء و اعاده سلامتی در سطح استان می باشد . رسالت عمده این دانشگاه بطور کلی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص بهداشتی درمانی و تاسیس و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در سطوح مختلف شامل خانه بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستائی، پایگاه بهداشتی ، بیمارستان، کلینیک و مراکز تحقیقاتی می باشد.

 

 

 

این دانشگاه به منظور تحقق اهداف بهداشتی درمانی و آموزشی فعالیتهای خود را در قالب 6 معاونت آموزشی، پژوهشی، بهداشتی ، درمان و دارو، دانشجوئی و فرهنگی و پشتیبانی انجام می دهد.همچنین این دانشگاه دارای 4 دانشکده که شامل دانشکده های ، پزشکی ، دندانپزشکی، پرستاری و مامائی، بهداشت و پیراپزشکی با فضای آموزشی به مساحت 44241 متر مربع بوده و 246 نفر عضو هیئت علمی می باشد.

 

 

 

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> کرمان - دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه شهید باهنر، در سال 1354 به‌طور رسمی تاسیس شد. این دانشگاه به همت زنده یاد مهندس علیرضا افضلی‌پور بنیانگذاری شده است. جذب دانشجو در این دانشگاه در حال حاضر در قالب دانشكده‌های كشاورزی جیرفت، ادبیاتو علوم انسانی، تربیت بدنی، دامپزشكی، ریاضی و كامپیوتر، علوم، فنی، مدیریت و اقتصاد، هنر و معماری، كشاورزی، تكنولوژی سیرجان، صنعت و معدن زرند صورت می‌گیرد.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> کرمانشاه - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

دانشکده پزشکی کرمانشاه درسال 1354 و به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه رازی کرمانشاه تأسیس شد و درسال 1365 با تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علومپزشکی کرمانشاه تبدیل شد. اکنون دانشکده پرستاری و مامایی و پیراپزشکی و نیز دانشکده پزشکی فعالیت پذیرش دانشجو را انجام میدهند.

 

 

 

این دانشگاه هم اکنون دارای هفت معاونت،شش دانشکده،هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ده بیمارستان،چهارده شبکه بهداشت ودرمان درشهرستانهای کرمانشاه- اسلام آبادغرب- پاوه- ثلاث باباجانی- جوانرود- دالاهو- روانسر- سرپل ذهاب- سنقر-صحنه-قصرشیرین-کنگاور-گیلانغرب و هرسین،9814 کارمند و 236 عضو هیئت علمی می باشد که براساس رسالت مدون و در راستای جهش اخیر علمی و تکنولوژی کشور در دولت نهم استراتژی و اقدامات شایسته ای جهت ایجاد جامعه ای سالم در محیطی سرشار از سلامت و بهداشت را به حیطه عمل آورده است .

 

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فقط حواستون به میدان مین باشه

لینک به دیدگاه

>> کردستان - دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

درسال 1365 به عنوان مجموعه آموزشی پژوهشی سازمان منطقه ای بهداشت و درمان کردستان اقدام به پذیرش دانشجو درمقطع کاردانی دررشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی کرد. از سال 1371 از دانشکده به دانشگاه ارتقاء یافت و هم اکنون دارای سه دانشکده مستقل پزشکی، پرستاری و مامایی است.

 

 

 

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> گرگان - دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی

این دانشگاه در سال 1336 با نام آموزشگاه عالی جنگل و مرتع فعالیت خود را به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی درسطح استان مازندران آغاز كرد و در سال 1354 ضمن تغییر نام به مدرسه عالی منابع طبیعی با سه رشته تحصیلی جنگل ، مرتع و حفاظت خاك و آبخیزداری به كار خود ادامه داد. دانشگاه از سال 1360 با نام دانشكده منابع طبیعی ، تحت پوشش دانشگاه مازندران قرار گرفت . در سال 1367 همراه آموزشكده كشاورزی گنبد كه در سال 1364 راه اندازی شده بود ، از پوشش دانشگاه مازندران خارج و طبق مصوبه شورای گسترش با نام مجتمع دانشگاهی علوم كشاورزی و منابع طبیعی به فعالیت ادامه داد. در سال 1371 نیز با نام دانشگاه و اولین دانشگاه تخصصی كشاورزی و منابع طبیعی شروع به كار كرد كه هم اكنون در چهار مقطع كاردانی ، كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته ، كارشناسی ارشد و دكتری در قالب دانشکده جنگلداری ، دانشکده شیلات و محیط زیست ، دانشکده علوم پایه ، دانشکده علوم زراعی ، دانشکده علوم كشاورزی ، دانشکده علوم و صنایع غذایی ، دانشکده مرتع و آبخیزداری ، دانشکده مهندسی چوب و کاغذ ، دانشکده مهندسی زراعی ، دانشکده کشاورزی گنبد به فعالیت خود ادامه می دهد .

 

سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> آبادان - دانشگاه صنعت نفت

دانشگاه‌ صنعت‌ نفت‌، با نام‌ آموزشگاه‌ فنی‌ آبادان‌ در سال ‌1318 شروع‌ به‌ كار كرد و سپس‌ در سال‌ 1335 با برنامه‌های ‌جدید آموزشی‌ به‌ دانشكده‌ نفت‌ آبادان‌ تغییر نام‌ یافت‌. این ‌دانشگاه‌، در سال‌ 1368 با تصویب‌ شورای‌ گسترش ‌آموزش‌ عالی‌ با ادغام‌ چند واحد آموزشی‌ تحت‌ پوشش‌ وزارت ‌نفت‌، تأسیس‌ گردید.

 

این دانشگاه با مجموع فضای بالغ بر 370،000 متر مربع و با بیش از 70 عضو هیئت علمی، فعالیت گسترده‌ای را برای تربیت نیروهای متخصص جهت رفع نیازهای صنعت نفت كشور انجام داده است. در حال حاضر دانشگاه صنعت نفت در سه دانشكده خود در شهرهای اهواز، آبادان و تهران در رشته‌های بالادستی نفت در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید و كلیه دروس تخصصی، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. همچنین این دانشگاه در مجتمع آموزشی علوم دریایی خود در شهرستان محمودآباد، به آموزش دانشجو در رشته‌های دریانوردی می‌پردازد.

 

رشته‌های بالادستی و سایر رشته‌های مرتبط با صنعت نفت در این دانشگاه عبارتند از:

 

مهندسی شیمی ( مهندسی آتش )

 

مهندسی بازرسی فنی

 

مهندسی ایمنی و حفاظت محیط زیست

 

مهندسی اكتشاف نفت

 

مهندسی شیمی ( صنایع گاز )

 

مهندسی شیمی ( انتقال و فرآوری گاز )

 

مهندسی استخراج نفت ( حفاری )

 

مهندسی نفت ( مخازن نفت )

 

مهندسی نفت ( بهره برداری از منابع نفت )

 

مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون

 

اقتصاد انرژی (مدیریت اقتصاد نفت)

 

حسابداری

 

 

علاوه بر این دانشگاه صنعت نفت در قالب طرح‌های ذیل به تربیت نیروی انسانی متخصص پرداخته است:

 

اجرای طرح دكترای مهندسی نفت بطور مشترك با دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه صنعت نفت.

 

اجرای طرح Double Major در مقطع كارشناسی.

 

اجرای طرح Dual Degree در مقطع كارشناسی ارشد با همكاری دانشگاه‌های IFP فرانسه، Curtin استرالیا و Calgary كانادا.

 

اجرای طرح دوره‌های دریانوردی در رشته‌های افسر دومی عرشه و مهندس سومی موتور.

 

اجرای طرح MBA در مقطع كارشناسی ارشد. دانشگاه صنعت نفت در استان خوزستان و در شهر آبادان قرار دارد.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

4chsmu1.gif

لینک به دیدگاه

>> اهواز - دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه شهید چمران اهواز، در سال 1334 با تاسیس دانشكده كشاورزی و با نام دانشكده جندی شاپور در اهواز احداث شد. پیشرفت این دانشكده آنچنان وسیع بود كه در سال 1348 هجری شمسی تبدیل به دانشگاه شد و دانشكده كشاورزی خاورمیانه شناخته شد. از سال 1361 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دانشگاه به دانشگاه شهید چمران اهواز تغییر نام داد و برای دانشكده هنر موافقت اصولی اخذ شد. این دانشگاه در حال حاضر با وجود جذب دانشجو در قالب دانشكده‌های ریاضی و كامپیوتر، علوم آب، ادبیات و علوم انسانی، منابع طبیعی، كشاورزی، هنر شوشتر، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و معارف اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، دامپزشكی، علوم، علوم تربیتی و روانشناسی، مهندسی علوم دریایی و اقیانوسی یكی از گسترده‌ترین دانشگاه‌های كشور است.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> اراک - دانشگاه اراک

این دانشگاه، در چهار رشته فیزیك، شیمی، زیست‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی با عنوان مدرسه عالی مرجان آغاز به كار نمود و سپس در سال‌های بعد به افزایش رشته و دانشجو پرداخت. در سال 54، در پی سیاست‌های حكومت به بخش دولتی پیوست و در سال 68 با عنوان دانشگاه تربیت معلم اراك به فعالیت خود ادامه داد و بالاخره در سال 76 به علت تنوع رشته و گستردگی، دانشگاه اراك نام گرفت. این دانشگاه، در حال حاضر با بیش از 26 رشته تحصیلی به خصوص كارشناسی ارشد شیمی، فیزیك، ادبیات فارسی و زیست‌شناسی فعالیت می‌نماید.

 

این دانشگاه دارای چهار دانشكده علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و كشاورزی است.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> اصفهان - دانشگاه اصفهان

پایه نوین دانشگاه اصفهان در سال 1325 با ایجاد آموزشگاه عالی بهداری و ظرفیت 55 دانشجو گذاشته شده و سپس به ترتیب، دانشكده پزشكی در سال 1329 با 54 دانشجو، دانشكده داروسازی در سال 1336 با 14 دانشجو، دانشكده ادبیات در سال 1337 با 145 دانشجو، دانشكده علوم در سال 1343 با 21 دانشجو و دانشسرای تربیت دبیر در سال 1344 دایر شد. در 16 شهریور ماه سال 1346 دانشگاه اصفهان صورت نوینی به خود گرفت و به تدریج سایر دانشكده‌های پزشكی، داروسازی و سایر دانشكده‌های وابسته به پزشكی، از دانشگاه اصفهان جدا گردید.

 

اكنون رشته‌های مختلف این دانشگاه در قالب دانشكده‌های علوم تربیتی و روانشناسی، ادبیات و علوم انسانی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، زبان‌های خارجی، علوم، علوم اداری و اقتصادی و فنی و اقتصادی به جذب دانشجو می‌پردازند.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> اصفهان - دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه سال 1356 با پذیرش حدود 800 دانشجو در رشته های فنی و مهندسی آغاز به كار نموده و در حال حاضر در قالب 13 دانشكده،2پژوهشكده و4 مركز آموزشی مستقل به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اشتغال دارد. پذیرش دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب دانشکده برق و کامپیوتر ، دانشکده شیمی ، دانشکده صنایع و برنامه ریزی سیستمها ، دانشکده علوم ریاضی ، دانشکده فیزیک ، دانشکده منابع طبیعی ، دانشکده مهندسی شیمی ، دانشکده مهندسی عمران ، دانشکده مهندسی معدن ، دانشکده مهندسی مواد ، دانشکده مکانیک ، دانشکده نساجی ، دانشکده کشاورزی انجام می­شود.

 

سایت :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

>> بیرجند - دانشگاه بیرجند

آغاز تاسیس دانشگاه بیرجند به سال 1354 برمی گردد . در سیزدهم خرداد ماه این سال شورای گسترش آموزش عالی در یکصد و دومین نشست خود با تاسیس موسسه آموزش عالی در بیرجند موافقت نمود .

 

در مهر ماه همان سال دکتر محمد حسن گنجی به عنوان رئیس این موسسه مامور فراهم ساختن مقدمات تاسیس دانشگاه شد .

 

این موسسه از سال 1356 با پذیرش 120 دانشجو در سه رشته شیمی ، ریاضی ، فیزیک در مقطع کارشناسی کار خود را آغاز کرد . پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجتمع آموزش عالی تغییر نام یافت . با توجه به پیشینه فرهنگی بیرجند و سیاستهای توسعه ای نظام جمهوری اسلامی در بخش آموزش عالی به تدریج آموزشکده کشاورزی در سال 1358 ، آموزشکده فنی در سال 1367 و پس از تغییر نام به مجتمع دانشگاهی بیرجند در تاریخ 12/12/68 دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاسیس شد .

 

به لحاظ موقعیت شایسته علمی در اسفند ماه 71 به دانشگاه بیرجند ارتقاء یافت و آموزشکده های فنی وکشاورزی در بهار سال 1372 به دانشکده تبدیل شدند و سر انجام در سال 1381 دانشکده هنر به عنوان پنجمین دانشکده به جمع دانشکده های دانشگاه بیرجند پیوست .

 

وضعیت کنونی

 

دانشگاه بیرجند در حال حاضر با 5 دانشکده علوم ، ادبیات و علوم انسانی ، مهندسی ، کشاورزی و هنر به عنوان قطب علمی آموزشی در شرق کشور عهده دار آموزش حدود 7 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد

 

 

 

این دانشگاه در 26 گروه آموزشی دارای 145 رشته - گرایش و دوره تحصیلی و 220 نفر عضو هیات علمی است و تا کنون بیش از 10 هزار دانش آموخته به جامعه تحویل داده است . شایان ذکر است اخیرا مجوز تاسیس دانشکده تربیت بدنی نیز اخذ شده که به زودی به جمع دانشکده های این دانشگاه افزوده خواهد شد .

 

دانشگاه بیرجند برخودار از 124 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی و پژوهشی است که برخی از آزمایشگاه های پژوهشی این دانشگاه دارای امکانات منحصر به فردی در سطح کشور می باشد .

 

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به همراه 4 کتابخانه مستقل در دانشکده ها با برخورداری از 120 هزار جلد کتاب فارسی و غیر فارسی در اختیار پژوهشگران ودانشجویان قرار دارد .

 

دانشگاه بیرجند از بدو تاسیس ، با عنایت به محرومیت و دوری منطقه جنوب خراسان از مرکز کشور و قطب های جمعیتی و با توجه به زوال تدریجی کشاورزی و دامپروری ناشی از خشکسالی مزمن ونبود صنایع قابل توجه ، نقش بسیار اساسی در حفظ جمعیت در شهرستان و ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی منطقه ایفا نموده است . دانشگاه بیرجند در راستای گسترش آموزش عالی در سطح استان نیز گامهای بلندی برداشته است که تاسیس واخذ مجوز 5 آموزشکده در شهرستانهای استان از آن جمله است .

 

دکتر محمد حسن گنجی پدر جغرافیای نوین ایران و دکتر غلامحسین شکوهی استاد برجسته تعلیم وتربیت از جمله مفاخر علمی این دانشگاه هستند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...