رفتن به مطلب

دندان قروچه از مهمترين علائم اختلال در مفصل گيجگاهي - فكي است


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

دبيرعلمي كنگره پروستودنتيست‌هاي ايران: , دندان قروچه از مهمترين علائم اختلال در مفصل گيجگاهي - فكي است

 

دبير علمي كنگره انجمن پروستودنتيست‌هاي ايران عنوان كرد: دندان قروچه و دردهاي ناحيه سر و صورت از مهمترين علائم ايجاد نارسايي و اختلال در مفصل گيجگاهي - فكي است.

 

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر مجيد ناصر خاكي با اعلام اين خبر گفت: وظيفه مفصل گيجگاهي - فكي شامل حركت فك پايين، باز شدن دهان،‌ جلو و عقب بردن فك پايين و ايجاد حركات فك به طرفين است و بطور كلي عمليات اصلي كه دهان موظف به انجام آن است مانند جويدن و تكلم توسط اين مفصل كنترل و اجرا مي‌شود. لذا تشخيص و درمان هرگونه اختلالي كه در اين عضو پديدار شود از روي علائمي مانند دندان قروچه و دردهاي مبهم ناحيه سر و صورت بسيار قابل اهميت است.

 

وي تشخيص به موقع اين نارسايي را راهي براي جلوگيري از فرسايش آناتوميك دندانها و همچنين درمان اين بيماري عنوان كرد و افزود: يكي از مشكلات شايع ايجاد شده در اثر خلل اين مفصل پيچيده و مهم بدن،‌دردهاي ناحيه سر و صورت است كه بيمار را دچار سردرگمي در مراجعه به پزشكان مختلف از جمله متخصصان گوش و حلق و بيني، متخصصان اعصاب و حتي روانپزشكان مي‌كند.

 

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: مشكلات و دردهاي مفصل گيجگاهي - فكي در سنين مختلف با تظاهرات متفاوت همراه است. به عنوان مثال در كهنسالي اين نارسايي همراه با از دست دادن دندان‌ها و در سنين جواني عمدتاً بر اثر استرس‌هاي روحي و رواني اتفاق مي‌افتد كه در تمام موارد اين امر منجر به تأثير روي مراكز عصبي مربوط به سيستم جونده و دندان‌ها و به دنبال آن عارضه‌اي به نام دندان قروچه مي‌شود.

 

وي دندان قروچه و نارسايي مفصل گيجگاهي - فكي را يك بيماري قابل درمان ذكر كرد و به بيماران توصيه كرد: در صورت مشاهده درد و ناراحتي در هنگام باز و بسته شدن دهان، خميازه كشيدن و درد صبحگاهي در عضلات جونده مي‌بايست هر چه زودتر به مراكز تخصصي دندانپزشكي و دانشگاهي مراجعه و درمان را شروع كنند.

 

دكتر خاكي از حضور گروهي از متخصصان و جراحان مركز علوم اعصاب هانوفر آلمان كه يكي از برجسته‌ترين و مشهورترين مراكز درماني و تحقيقاتي علوم اعصاب در دنياست در جريان دهمين كنگره پروستودنتيست‌هاي ايران از 20 تا 22 بهمن ياد كرد و افزود: در ميان شركت كنندگان اين گروه علمي مي‌توان به نام پروفسور سميعي جراح نامدار مغز و اعصاب از كشورمان اشاره كرد كه اميدواريم بتوانيم با بهره‌گيري از تجربيات اين تيم برجسته علمي راهي به سوي درمان اين قبيل بيماران بگشاييم.

 

دانشجویان ایران - ايسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...