رفتن به مطلب

ورزش با دوچرخه ثابت- جراحي يا ورزش


ارسال های توصیه شده

ورزش با دوچرخه هاي ثابت به مدت حداقل 20 دقيقه در روز ممكن است افرادي را كه شريانهايشان مسدود شده است از عمل جراحي و درد قفسه سينه نجات دهد.بررسي اخير نشان مي دهد تمرينات منظم به مدت 20 دقيقه در هر روز شايد در بهبود ظرفيت تمرين و جلوگيري از حملات قبلي و كاهش دردقفسه سينه و مشكلات ديگر نسبت به اعمال جراحي معمول كه لوله هاي منفذدار فلزي كه به آنها استنت(stent) مي گويند و براي بازنگهداشتن شريانهاي مسدود بكار مي برند بهتر باشد. گروهي از محققان مي گويند اين مطالعه بسيار كوچك بوده تا بتواند يك نظريه عمومي ايجاد كند اما پيشنهاد مي شود كه افراد مبتلا به بيماريهاي شريان كرونري مي توانند همانطور كه از طريق عمل جراحي از علايم بيماري راحت مي شوند به وسيله ورزش كردن نيز علايم در آنها بهبود يابد. بيماريهاي شريان كرونري از شايع ترين بيماريهاي قلبي هستند و اكثرا توسط آترواسكروز يا كرونري از شايع ترين بيماريهاي قلبي هستند واكثرا توسط آترواسكلروز يا تصلب شرائين ايجاد مي شوند، كاهش عبور جريان خون از اين شريانهاي قلبي مسدود ، مي تواند منجر به حمله قلبي شود. هم اكنون جراحي درمان انتخابي در افراد مبتلا به بيماريهاي حاد شريان كرونر است اما اين نتايج حاكي از اين هستند كه الگوي زندگي بايد توام با ورزش باشد.

 

در اين بررسي كه در مارچ 2004 در مجله Association Journal of the American Heart منتشر شد. محققان اثرات تمرينهاي معمول را دربرابر عمل جراحي در 101 مرد كه بيماري عروق كرونر پايدار داشتند بررسي كردند.

در ابتداي آزمايش تمام افراد تنگ شدن يكي از شريانهاي كرونر را داشتند كه نيمي از اين افراد جراحي شدند ونيمي ديگر به انجام تمرينهاي ورزشي پرداختند افرادي كه در گروه ورزش بودند در دوهفته اول با دوچرخه ثابت 6 بار در روز به مدت 10 دقيقه در بيمارستان تمرين كردند پس از اينكه ضربان قلب مورد نظر افراد را گرفتند ازآنها خواسته شد كه در خانه ئ نزديك به ضربان قلب مورد نظر به مدت 20 دقيقه در دوز تمرين كنند و هر هفته در برنامه هاي آموزشي تمرينهاي هوازي گروهي 60 دقيقه اي شركت كنند.

بعد از يك سال در هر دو گروه بهبود كلي علايم ديده شد اما بهبود در گروه ورزش بيشتر بود و ميزان درد قفسه سينه در آنها كاهش بيشتري يافته بود. به علاوه در گروه ورزش تحمل تمرين به ميزان 20% بهبود يافته بود در حاليكه در گروهي كه عمل جراحي انجام شده بود بهبودي حاصل نگرديد.

محققان مي گويند هنوز ورزش مزاياي بيشتري را نسبت به استنت هاي جديد كه با دارو او كش داده شده اند دارد چون نسبت با استنت فقط قسمت كوچكي از شريانهاي بيمار را هر بار مي توان بهبود بخشيد در حاليكه تمرين سلامت كلي را بهبود مي بخشد و پيشرفت بيماري را دركل سيستم قلبي عروقي آهسته مي كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...