peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن، ۱۳۸۹ ز سال ورود اين تكنولوژي به بازار در اوايل دهه هشتاد تا كنون مورد تشويق و تحسين و تاييد بسياري از افراد به خصوص رانندگاني كه اقدام به توقف ناگهاني اتومبيل خود در يك مسير مستقيم و بر روي يك سطح خشك كردهاند واقع شده است . از طرف ديگر كارايي اين سيستم در مسيرهايي كه داراي سطوح نامتجانس بوده از نظر فني به بهترين شكل نشان داده شده است زمينه فكري كه در مورد اين تكنولوژي در صنعت اتومبيل وجود دارد اين است كه Abs در مواقع توقفهاي اضطراري مانع قفل شدن چرخها ميشود امتيازات چنين رويدادي را بايد در دو بعد مورد بررسي قرار داد اول چرخي كه قفل نشده باشد كنترل فرمان بهتري را به دنبال دارد (چرخ قفل شده تقريباً هيچ كنترلي را سبب نميشود) دوم چرخي كه نزديك مرحله قفل شدن باشد به مراتب نسبت به چرخ قفل شده داراي طول مسير توقف كوتاهتري است . عملكرد سيستم در ترمز يك اتومبيل در يك خط مستقيم مربوط به همين امتياز دوم است . بنابراين به طور اختصار به شرح آن ميپردازيم چرخ هاي قفل نشده كنترل فرمان بهتري را به وجود ميآورد و اين ميتواند ابزاري براي راننده جهت پرهيز از خطرات احتمالي باشد . يك چرخ قفل شده بدين معنا و مفهوم است كه شما و فرمان اتومبيل شما نميتواند دخل و تصرفي در جهت حركت اتومبيل داشته باشد . اگر بخواهيم خيلي خلاصه به اين مطلب بپردازيم ، بايد بگوييم كه Abs به وسيله يك سري حساس شوندهها وضعيت دوران چرخ ها را تحت نظر داشته و به محض دريافت علايمي دال بر قفل شدن چرخها بلافاصله يك سيستم هيدروليكي را فعال كرده تا مانع قفل شدن چرخ ها شود اين مكانيزم قدري پيچيدهتر از موردي است كه ذكر شد معمولاً چرخهاي جلو داراي سيستم كنترل كننده جداگانه ميباشد و به طور تك تك تحت كنترل قرار ميگيرد ولي چرخ هاي عقب به صورت جفت كنترل ميشود ، و استراتژي آنها در مواجهه با سطوح عادي و لغزنده متفاوت است . علاوه بر اينها سيستم نه تنها قفل شدن چرخها را تحت كنترل داشته بلكه سرعت دوران آنها را نيز تحت كنترل دارد . كنترل كننده براي نيل به اين هدف از يك سيستم چند شاخه بسيار پيچيده كامپيوتري بهرهگيري ميكند ، و به طوري فرموله شده كه مدلهاي مختلف قفل شدن چرخها را ميتواند محاسبه نمايد 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده