رفتن به مطلب

علاقه خفاش‌ها به حفظ روابط دوستي طولاني‌مدت!


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

دانشمندان بتازگي دريافته‌اند كه خفاش‌ها نيز مانند انسان از دوستي‌هاي طولاني‌مدت برخوردارند.

بر اساس يك تحقيق پنج ساله بر روي اين موجودات شب‌زيست كه تنها پستانداران با قابليت پرواز هستند، خفاش‌ها روابط صميمانه با خانواده و دوستان خود برقرار كرده و اين روابط را حفظ مي‌كنند.

ساختار اجتماعي اين حيوانات بسيار قوي بوده و به ساختار بين فيل‌ها، دلفين‌ها، برخي گوشتخواران و پستانداران شبيه انسان مانند شامپانزه شباهت دارد و موجب مي‌شود همه اين حيوانات از روابط دوستي طولاني‌مدت خود نگهداري كنند.

در اين تحقيق، تمام خفاش‌هاي وحشي با ميكرو تراشه‌هاي كوچكي علامت‌گذاري شده بودند كه به ثبت رفتار آنها مي‌پرداختند. دانشمندان در نهايت شگفتي دريافتند كه خفاش‌ها از واحدهاي فرعي اجتماعي ثابت برخوردارند كه در آنها خفاش‌هاي ماده خويشاوند و غيرخويشاوند به شكل‌دهي روابط اجتماعي طولاني‌مدت مي‌پردازند.

به گفته دانشمندان، فيل‌ها، دلفين‌ها و برخي گوشتخواران و پستانداران با وجود تقسيم‌هاي مكرر و ادغام با گروه‌هاي مختلف كه به "شكافت-ادغام" موسوم است، بازهم در حفظ ارتباطات اجتماعي خود كوشش مي‌كنند. اطلاعات در مورد روابط اجتماعي و تقابلات بين افراد در درك تكامل گروه‌گرايي در حيوانات مانند انسان‌ها از اهميت بسيار برخوردار است؛ اما اطلاعات دقيق طولاني‌مدت در مورد چنين پوياگرايي در پستانداران وحشي كمياب است.

پژوهش دانشمندان در مورد دو اجتماع خفاشها مشخص كرد كه خفاش‌ها با سن، اندازه، موقعيت توليد مثل و ارتباط خانوادگي به دنبال حفظ دوستي‌هاي طولاني‌مدت هستند.

لينک خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع خبر: هموطن سلام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...