رفتن به مطلب

حفاری هفتمین چاه توسعه‌ای در میدان نفتی سروستان 38 روز زودتر از برنامه


محمــد

ارسال های توصیه شده

:: تاريخ:: 23 بهمن 1389

8213.jpg

اهواز _ شانا _ گروه نفت: شرکت ملی حفاری ایران عملیات حفاری، هفتمین حلقه چاه توسعه ای را در میدان نفتی سروستان در استان فارس، 38 روز زودتر از برنامه کارفرما انجام داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر پروژه حفاری سروستان، سعادت آباد و خشت در شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این خبر افزود: این چاه یکی از 8 حلقه چاه نفتی است که در موقعیت سروستان، سعادت آباد و خشت حفاری شده است. اردشیر غلامپور افزود: مدت پیش بینی شده برای حفاری این چاه، 188 روز بود که با تلاش شبانه روزی و استفاده از تجارب، اصول فنی و مهندسی و استانداردهای بین المللی در مدت 150 روز به نتیجه رسید. وی با بیان این که اجرای این پروژه به صورت کلید در دست تعریف شده و مهندسی، تامین دکل، پشتیبانی و خدمات فنی به عهده شرکت ملی حفاری است، اظهارداشت: تلاش کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در کسب این موفقیت به صرفه جویی 2 میلیون یورویی در کالا، مواد و زمانبندی پروژه منجر شده است. غلامپور یادآور شد: در این پروژه، حفاری هفت حلقه چاه در سروستان و سعادت آباد و یک حلقه در خشت پیش بینی شده بود که با حفاری چاه هفتم، تا کنون کل پروژه بیش 149 روز از برنامه زمانبندی جلو افتاده است. مدیر پروژه حفاری سروستان، سعادت آباد و خشت در شرکت ملی حفاری ایران گفت: هم اکنون عملیات حفاری هشتمین حلقه چاه در میدان سعادت آباد آغاز شده و برداشت های تخصصی حاکی از آن است که حفاری این چاه نیز زودتر از برنامه به پایان می رسد. پروژه حفاری این 8 حلقه چاه در سروستان، سعادت آباد و خشت در قالب قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی به عنوان کارفرما اجرا می شود. با پایان یافتن حفاری این چاه ها پیش بینی می شود روزانه 50 هزار تا 70 هزار بشکه نفت به چرخه تولید کشور افزوده شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...