melpomene 541 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 آذر، ۱۳۸۸ تجارت الكترونيك به معنى انجام تجارت كالا و خدمات با استفاده از ارتباطات راه دور وابزارهاى مبتنى بر آن مي باشد. مزاياى تجارت الكترونيكى: 1- كاهش هزينه هاى تبليغات و سربار 2- گسترش فضاى انتخاب براى مشتريان 3- بهينه سازى ارتباط خريداران و فروشندگان از طريق حذف واسطه ها 4- گسترش بازارهاى محلى به بازارهاى ملى وبين المللى 5- امكان خريد محصولات و خدمات از سراسر جهان و در مدت زمان محدود معايب تجارت الكترونيكى: 1- مشكلات امنيتى تعاملات تجارى از طريق شبكه هاى كامپيوترى 2- كاهش حجم فروش و سطح درآمد مردم 3- تضعيف بازارهاى داخلى و انتقال فورى تقاضاهاى داخلى به رقباى خارجى 4- كاهش نيروى شاغل و افزايش نرخ بيكارى محدوديت هاى تجارت الكترونيكى: 1- لزوم وجود بانكدارى الكترونيكى توانمند و دقيق 2- پهناى باند ارتباطى ناكافى 3- فقدان اعتماد مشترى و نبود فرهنگ استفاده از تجارت الكترونيكى 4- توسعه ى محيط حقوقى لازم به منظور اجراى تجارت الكترونيكى 5- ضعف ابزارهاى نرم افزارى در رابطه با كاربردهاى مختلف تجارت الكترونيكى . . . 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده