رفتن به مطلب

طریقه نوشتن خلاصه تجاری شرکت


ارسال های توصیه شده

چكيده: توجه داشته باشيد كه خلاصه تجاري شركت اولين چيزي خواهد بود كه هر خواننده در ابتدا آن را مطا لعه مي كند اگر خلاصه شركت شما ضعيف باشد ،خوانندهائي كه ممكن بود مشتري شما بشود شركت شما را به سادگي كنار خواهد گذاشت . پس در نتيجه ساير سرمايه و سوابق شركتتان بي ارزش جلوه خواهد كرد . پس سرمايه گذاري روي خلاصه تجاري شركت نه تنها جزئ از هزينه هاي شركت محسوب نمي شود بلكه سرمايه اي است كه مي تواند حد اكثر سود را نيز براي شركت داشته باشد. متن: دراين مطلب با نحوه ي نوشتن خلاصه طرح اجرائي شركت آشنا مي شويد . فكر كنيد كه اين بخش ، مقدمه ي طرح يك شركت تجاري است . اين مقدمه شامل اجزائ زيراست . ü توضيحي مختصر از شركتتان كه شامل محصولاتتان و سرويسها و خدماتتان است . ü عبارت فلسفي شركت . ü مديريت شركت . ü بازار مشتريان . ü بازاريابي و فروش . ü رقباي شركت . ü عمليات شركت . ü پروژه ها و طرحهاي مالي. خلاصه اجرايي به يك عبارت پاياني ختم مي شود كه مبين اين مطلب است كه ، تجارت شركت شما ، يك تجارت و شركت موفق است . چگونه يك خلاصه اجرايي بنويسيم . براي نوشتن يك خلاصه طرح تجاري اجرائي از قدمهايي كه در زير ليست شده است شروع كنيد .وبراي هر موضوع 1 تا 3 جمله بنويسيد . اگر در نوشتن خلاصه مهارتهاي شركت مهارت كافي نداريد . هدفهاي پايه اي شركتتان راكه به عنوان شعار شركت قرار داده ايد، دوباره مرور كنيد . يك رويكرد براي نوشتن طرح تجاري اجرائي، اين است كه از جملاتي كه تا به حال براي طرحهاي تجاري نوشته ايد از هر موضوع 2 يا 3 جمله گلچين كنيد . و بعدا" به هم ارتباط دهيد . در اين روش بايد در پايان طرح به اين سوال براي خواننده جواب دهيد كه چرا تجارت شما يك تجارت موفق مي باشد ؟ و براي اين سوال جواب منطقي و مستد ل ارائه دهيد. نكات كاربردي براي نوشتن خلاصه اجرايي. 1)سعي كنيد تا حد امكان خلاصه هايتان را به صورت صحيح و ثليث خلاصه تر كنيد زيرا خواننده هايتان وقت ندارند ودر ضمن نمي خواهنند وقت خودشان را با خواندن مطالب غير لازم و غير ضروري هدر دهند . 2)سعي كنيد طرح تجاري اجرائيتان از زبان قوي و مثبت بر خوردار باشد هرگز خلاصه اجرايي خودتان را با زبان ضعيف ، ناتوان و ناكار نسازيد مثلا" به جاي اينكه بنويسيد . شركت x ممكن است به موقعيتهاي عالي برسد. بنويسيد . شركت x به موقعيتهاي عالي خواهد رسيد . 3)نكته سوم اينكه خلاصه شركت شما نبايد بيشتراز دو صفحه باشد .پس سعي نكنيد خلاصه شركت را با تعارفات زياد و بي جا و جزييات اضافي بيشتر كنيد . 4)خلاصه خودتان را ويرايش كنيد . آن را بلند بخوانيد آيا ثليث و روان خوانده مي شود يا منقطع خوانده مي شود؟ آيا واضح است يا نا واضح؟ بهتر است خلاصه خود را پيش كسي كه هيچ اطلاعاتي در مورد شركت شما ندارد بخوانيد و از او بخواهيد كه اگر پيشنهادي براي بهتر كردن خلاصه دارد، به شما بدهد . 5)خلاصه خودتان را با مخاطبانتان هماهنگ كنيد . مثلا" اگر منظورتان از اين خلاصه نويسي جلب سرمايه گذار است بهتر است خلاصه شما به فرصتهاي شركت و تجارتتان تاكيد داشته باشيد . 6)خودتان را به جاي خواننده قرار دهيد و خلاصه تان را دوباره بخوانيد آيا اين خلاصه اي كه نوشته ايد علاقه وانگيزه اي در خواننده ايجاد مي كند ؟ اگر نه چرا ؟ منابع و ماخذ: 1. Writing the executive summery of the business plan .2006 Susan Ward *.محمد رضا نوروزي-مديريت دولتي mr.noruzi@yahoo.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...