Abo0ozar 8637 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 آذر، ۱۳۸۸ محسن فیضی-حمید رضا عظمتی چکیده: معماری منظر از جمله تخصص هایی است که علی رغم پیشینه طولانی کاربرد آن در زندگی بشر، سابقه چندانی در محیطهای دانشگاهی بعنوان یک رشته تحصیلی مستقل را ندارد. دستاورد فعالیتهای این تخصص، ازآنجا که ریشه درطبیعت دارد با بهره گیری از پتانسیل های خود توانسته است، در ابعاد گوناگون همانند: مسائل اجتماعی، اکولوژیکی وزیبایی شناسی نقش و جایگاه مستحکمی برای شهر نشینان داشته باشد. در ایران نیز به رغم اینکه این کشور یکی از پایه گذاران این حرفه در تاریخ بشری بشمار میرود، چند سالی است که با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، این گرایش به طور خاص شروع به فعالیت نموده است.، آنچه در این پژوهش مورد توجه قرار گرفته با استناد و مبنا قراردادن معیار طبقه بندی ارزشی محتوی تخصص معماری منظر توسط یان تامسون، تلاش گردیده رویکرد کلان محتوی دروس مصوب این رشته در ایران بانظرسنجی ازاساتید و دانشجویان و بهره گیری از روشهای آماری موردسنجش قرارگیرد بدیهی است این تلاش می تواند سرآغاز حرکت های بعدی درجهت تحقیقات بنیادی و به منظور شناخت بهتر رشته معماری منظر می تواند مورد توجه باشد. واژههای کلیدی: معماری منظر، آموزش، کارکردها برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده