رفتن به مطلب

چگونه از خرده پارچه مصرف دكوراتيو كنيم؟


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

هزاران راه حل برای کاربرد مجدد خورده پارچه ها وجود دارد، که تنها مستلزم کمی خلاقیت است. به جای آنکه آنها را دور بریزید، برای استفاده مجدد از آنها از راهکارهای زیر ایده بگیرید.

 

کیسه عطر

 

آیا دوست دارید زمانی که کشوی خود را باز می کنید رایحه ی مطبوعی از آن به مشام برسد. دوتکه پارچه یک اندازه ببرید و چهار طرف آ ن را به صورت پشترو به یکدیگر بدوزید، و یک جهت را به اندازه 4 سانتی متر باز بگذارید. سپس آن را به رو برگردانده و درون آن را از گل سنبل یا یاس خشک پر کنید، و اگر تمایل داشتید درون آن برنج بریزید تا با ایجاد ترکیبی زیبا کیسه سنگین شود. سپس دهانه کیسه را با دست بدوزید، و در کشو بگذارید.

 

کشوها و جعبه ها

 

کشوها و جعبه های تزئینی را با پارچه های زیبا بپوشانید تا هر زمان که آنها را باز می کنید جلوه ای زیبا داشته باشند. پارچه هارا به اندازه کشو یا جعبعه ببرید و با نوار چسب دولبه آنرا بچسبانید. بدین وسیله به راحتی می توانید پارچه را برداشته و یا تعویض کنید.

 

تابلو

 

گاهی پارچه های زیبا را می توان به تابلو تبدیل کرد. آنها را قاب گرفته و به دیوار اویزان کنید. اگر کوچک هستند، با استفاده از قابهای کوچک، چند پارچه مختلف را قاب گرفته و در کنار یکدیگر به دیوار آویزان کنید. اگر تکه ای بزرگ باقی مانده، آن را در قابی بزرگی قرارداده و آویزان کنید. نیازی نیست که حتما از نقاشی یا عکس به عنوان تزئینات دیواری استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

آباژور

 

پوشاندن شید آباژوربا پارچه ای زیبا هم راحت است و هم به دکوراسیون اتاق می افزاید. مقداری پارچه به اندازه شید ببرید و به آن بچسبانید. برای چشمگیر کردن جلوه ی آن، روبانی به رنگ مکمل رنگ پارچه، به بالا و پایین آن بدوزید. اگر از پارچه ساده استفاده کرده اید، روبان ها را به صورت عمودی یا افقی به آن بدوزید.

تشک صندلی

 

اگر تکه پارچه به اندازه کافی بزرگ است، تشک صندلی را روکش کنید. استفاده از پارچه های باقی مانده برای روکش تشک صندلی بسیار متداول است. اگر کل صندلی روکشی شده است، برای تشک از رنگ متضاد آن استفاده کنید، تا جلوه ای خاص بگیرد. نیازی نیست که حتما از همان پارچه استفاده کنید، تنها باید مکمل پارچه موجود باشد.

تابلوی یادداشت ها

 

تابلوی یادداشت کاربردی است، اما جلوه ی زیبایی ندارد. برای زیباتر کردن تابلو، آن را با پارچه بپوشانید. با استفاده از چسب مقداری پارچه دور آن بچسبانید. برای تزئین آن با استفاده از چسب تفنگی یا چسب های دو طرفه، روبانی به حاشیه های آن اضافه کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...