رفتن به مطلب

سهم زغال سنگ در سبد انرژی ایران افزایش می‌یابد


ارسال های توصیه شده

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به آغاز تدوین طرح جامع انرژی با مشارکت سه دستگاه دولتی، گفت: با تدوین این برنامه استراتژیک سهم زغال سنگ در سبد انرژی ایران افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایرانمنش در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تدوین طرح جامع انرژی با مشارکت وزارت نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی، گفت: پیش بینی می شود نتایج راهبردی این طرح استراتژیک انرژی کشور حداقل تا یکسال آینده نهایی و اعلام شود.

 

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر مدل‌سازی و بومی سازی طرح جامع انرژی تکمیل شده است، تصریح کرد: تدوین مدل سازی این طرح انرژی با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است. وی از برگزاری فراخوان سراسری برای واگذاری طرحهای پژوهشی طرح جامع انرژی خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این فراخوان تامین داده‌های مدل در بخش ترازهای استانی است.

 

این مقام مسئول مرحله اول برگزاری این فراخوان را اوایل دی ماه سالجاری عنوان کرد و یادآور شد: در این فراخوان جزئیات پروژههای استانی اعلام شده که امکان ارائه درخواست آنها تا پایان دی ماه سالجاری وجود دارد.

 

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با بیان اینکه در این فراخوان جزئیات 20 پروژه فرعی مطرح شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود در صورتی که توان علمی کشور برای اجرای آن‌ها کفایت کند تا یکسال آینده بخش‌های اصلی طرح جامع انرژی کشور نهایی و جمع بندی شود.

 

ایرانمنش با اشاره به اینکه به‌ این ترتیب برای تامین داده‌ها مناقصه پژوهشی برگزار می‌شود، بیان کرد: در نتیجه نهایی شدن طرح جامع انرژی، سهم حامل‌های مختلف انرژی در سبد انرژی کشور تعریف می شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به میزان عرضه، تقاضا، قیمت وآلایندگی حامل‌های مختلف انرژی باید سهم آن‌ها را در سبد تعیین می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر گاز طبیعی از سهمی 63 درصدی در سبد انرژی ایران برخوردار بوده که با تدوین طرح جامع انرژی سهم برخی از حاملهای انرژی همچون ذغالسنگ افزایش می یابد.

 

سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت پیشتر با اشاره به عدم استفاده از ذخایر زغال‌سنگی در کشور خواستار استفاده از این حامل انرژی در مناطقی که مشکل زیست محیطی ندارند، شد و گفته بود: با توسعه سهم ذغالسنگ امکان افزایش صادرات گاز فراهم می شود.

 

جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز هم با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع گاز در کشور، اظهار کرده بود: بر اساس مطالعات انجام شده در شرایط فعلی به جای گازرسانی در برخی از مناطق کشور می توان از انرژی زغال‌سنگ استفاده کرد.

معاون وزیر نفت با اشاره به وجود مخازن غنی زغال‌سنگ در برخی از مناطق کویری کشور، اعلام کرده بود: می توان از زغال‌سنگ در برخی از نیروگاههای کشور به عنوان سوخت جایگزین گاز طبیعی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

50682_2.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...