رفتن به مطلب

صنعت آي‌تي در سال 2011


ارسال های توصیه شده

همكاران سيستم- اين روزها بازار پيش‌بيني وضعيت آي‌تي و شرکت‌هاي اين صنعت در سال ۲۰۱۱ داغ است. شاهين حقي، مدير بخش خاورميانه و ترکيه شركت IDG Connect حدس‌هاي خود را نسبت به گرايش‌ها و امکانات سال ۲۰۱۱ در ده مورد فهرست كرده است:

 

 

۱- رايانش ابري(Cloud computing) همچنان به شكل بحثي زنده در سطح جهاني باقي خواهد ماند. سال ۲۰۱۱ سال تغيير نگرش مشتريان است، حداقل شاهد تغيير ذهنيت آن‌ها نسبت به صنعت ارتباطات هستيم. به گونه‌اي كه به آن، به عنوان يك خدمت نگاه مي‌كنند تا يك راه حل.

اين ديدگاه از هزينه‌ها خواهد كاست، نيازمندي‌هاي مرتبط با آي‌تي را كم خواهد كرد، و زمان اجراي پروژه‌هاي ارتباطي و تماس با مراکز پشتيباني را به کمترين حد ممکن مي‌رساند.

 

 

۲- هوشمندي و تحليل مركز تماس فوري (بلادرنگ)، با تصاوير گرافيكي با دقت بالا و نمودارهاي متعدد تصويري، سازمان‌ها را به سمت درك مطلوبي از عمليات هدايت خواهد كرد. همچنين سازمان‌ها قادر خواهند بود تا اين تحليل‌هاي هوشمند و آنلاين را در اختيار مشتريان داخلي و خارجي قرار دهند.

 

 

۳-اهميت تلفن‌هاي همراه هوشمند/ بلک بري/ آيفون و آي پد در سال ۲۰۱۱ افزايش پيدا مي‌کند و به بالاترين ميزان سطح استفاده، چه در ميان مردم و چه در بازار كسب‌و‌كار، به منظور گرفتن تصميمات سريع‌تر، تمايز در زمان رقابت و كسب درآمد هاي بالا مي‌رسد. در سال ۲۰۱۱ باز هم شاهد ورژن‌هاي جديد آي‌پد و نوآوري‌هاي بسيار در اين محصول اپل خواهيم بود، محصولي که تاکنون در سراسر دنيا ۶۰ ميليون دستگاه از آن فروخته شده است. ما کارايي و ويژگي‌هاي بيشتري را در اين دستگاه‌ شاهد خواهيم بود که امكان دوركاري را افزايش خواهد داد.

 

 

۴- امنيت: همچنان كه تبادل اطلاعات و داده‌ها با سرعت و قدرت تمام به پيش مي‌روند و مرزهاي شركت‌ها را در مي‌نوردد، نيازهاي امنيتي هم در تمام وجوه ارتباطي به بالاترين حد ممكن مي‌رسد. فروشندگان و مشتريان‌، هر دو، مبادرت به تهيه سيستم‌هاي امنيتي و يا ارتقاي امنيت سيستم‌هاي خود مي‌کنند.

 

 

۵- فروشندگان صنعت ارتباطات بايد متمايز باشند و ارزش‌هايي با پايداري بيشتر و عميق‌تر براي مشتريانشان ايجاد كنند. تغييراتي در زمينه مدل‌هاي اجراي پروژه‌ها به سمت اجراي سريع تر و مفيدتر اتفاق مي‌افتد، اين تغييرات به سمت يکپارچگي مدل‌هاي اجرا پيش مي‌رود که هم براي مشتري جذابيت دارد و هم هزينه‌هاي پايين‌تري در پي خواهد داشت.

 

همچنين فروشندگان بايد در ورود به بازار اجناس انحصاري تمركز كنند. به عبارت ديگر، تفاوتي که به آن‌ها اجازه دهد در دنياي رقابت‌هاي دم‌افزون باقي بمانند، مانند راه‌كارهاي ميتني بر ابر براي بازارهاي عمودي.

 

 

۶- تحليل‌هايي در مورد مرکز ارتباطات اتفاق خواهد افتاد كه همان تحليل داده‌هاي بي‌نظم در ضبط تماس‌هاي تلفني و تلاش براي بدست آوردن راهكاري براي استفاده کامل از اين داده‌ها است. اين تکنولوژي از سال ۲۰۰۵ وجود دارد، اما فکر مي‌کنم در سال ۲۰۱۱ ناظران به اين تكنولوژي و تکنيک تحليل داده‌ها دسترسي پيدا مي‌كنند. به عقيده كارشناسان در سال ۲۰۱۱ شاهد خواهيم بود كه مرزهاي سنتي مالي و پيچيدگي‌هاي مرتبط با تكنولوژي‌هاي آن به شكل قابل ملاحظه اي رفع خواهد شد.

 

 

۷- طرفداران تکنولوژي‌هاي اجتماعي- همکاري شبكه‌هاي اجتماعي مانند فيس‌بوک، توييتر، پيام‌هاي لحظه‌اي ادامه خواهد داشت و حتي محبوبيت آن‌ها افزايش مي‌يابد و به تجارت شرکت‌ها از طريق آماده كردن اجتماع مشتريان بالقوه و امكان تبادل تجربيات مشتريان کمک خواهد کرد. تكنولوژي‌هاي اجتماعي در زمينه ادغام نرم‌افزارهاي تجاري و ارتباطي كارهايي انجام داده‌اند. تمام سازمان‌هاي توليدکننده و خدماتي براي در صحنه بودن و ماندن در بازار رقابت بايد تأثير و محبوبيت شبکه‌هاي اجتماعي را در نظر داشته باشند. سال ۲۰۱۱ افزايش قدرت و تأثير اين شبکه ها را در دنياي تجارت بيشتر نشان خواهد داد.

 

 

۸- افزايش در جذب فرايند راهكارهاي اتوماسيون. مشتريان افزايش بهره‌وري و بهبود فرايند‌هاي کسب‌وکار خود و ارتقاي اساسي در مزيت‌هاي رقابتي را با استفاده از اين راهكار خواهند ديد.

 

 

۹- ويدئو البته فناوري تازه‌اي نيست، اما موقعيت رو به‌رشد اين تکنولوژي در وب، برنامه‌‌هاي كاربردي نرم‌افزارهاي اجتماعي، صنعت ارتباطات يكپارچه و برنامه‌هاي كاربردي كيوسكِ مبتني بر اينترنت، ويدئو را بدون شک در مرکز صنعت ارتباطات و در ليست اصلي تقاضاها قرار مي‌دهد. در سال‌هاي آتي ويدئو متداول‌ترين وسيله ارتباطي ميان مشتريان و آژانس‌هاي ارتباطي خواهد بود. شرکت‌هاي ارتباطي بايد روي گذاشتن امكانات‌هاي جديد روي اين ابزار ارتباطي فکر کنند، و يا شايد بخواهند يک دگرگوني اساسي روي اين تکنولوژي ايجاد کنند.

 

 

۱۰- دنياي رقابت: بازي‌گردانان بازار آي‌تي بسيار اندک هستند و ظاهرا تمايلي هم براي تغيير صحنه وجود ندارد. وقت آن رسيده است که شرکت‌هاي کوچک براي گسترش استراتژي‌هاي خود در بازار با شرکت‌هاي بزرگ ادغام شده و با کمک آن‌ها در بازار بمانند.

 

اين‌ها پيش‌بيني‌هاي من براي سال ۲۰۱۱ و سال‌هاي بعد از آن است. آيا شما براي سال پيش رو آينده‌اي متفاوت از اين پيش‌بيني‌ها را مي‌بينيد؟

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...