رفتن به مطلب

10كليد طلايي بازاريابي


ارسال های توصیه شده

كليد اول

با زياد كردن محصولات و خدماتي كه ارائه مي كنيد خود را از خطر تغييرات ناگهاني مصون بداريد. همچنين شما مي توانيد با داشتن روش هاي مختلف بازاريابي و فروش نيز از تاثيرات تغييرات ناگهاني در امان باشيد. در اين صورت اگر تغييري اتفاق افتاد مثلا رقيب جديدي وارد بازار شد يا سليقه مشتري تغيير پيدا كرد، شما فقط قسمت كوچكي از بازار خود را از دست خواهيد داد و صدمه قابل توجهي به كل تجارت شما وارد نخواهد شد.

 

كليد دوم

با مشتريانتان پيوسته در تماس باشيد. به دنبال پيدا كردن و توسعه محصولات و خدماتي باشيد كه مي توانند رضايت مشتريان كنوني شما را جلب كند. همواره فروش به كساني كه قبلا از شما خريد كرده اند بسيار ساده تر از فروش به كساني ست كه تاكنون از شما خريدي نداشته اند.

 

كليد سوم

از ادعاهاي مبالغه آميز پرهيز كنيد، مثلا هيچ گاه نگوييد كه ما بهترين در جهان هستيم! حتي اگر اين ادعا درست باشد بهتر است آن را به كار نبريد، زيرا مشتريانتان به راستگويي شما شك كرده و فروش شما در خطر مي افتد. سعي كنيد از شعارهاي منطقي و قابل باور استفاده كنيد.

 

كليد چهارم

ادعاهاي خود را به صورت عددي به كار بريد. مثلا اينكه محصولات ما 10درصد ارزانتر از قيمت بازار است. البته اين ادعا در عمل نيز بايد اثبات شود. اينگونه شعارها قابل باورتر بوده و در ذهن مشتري تاثير بيشتري مي گذارد.

 

كليد پنجم

براي ايجاد يك فروش ويژه استثنايي و غيرقابل رقابت، از تركيبي از تخفيف هاي ويژه و امتيازات و جوايز ارزنده استفاده كنيد. معمولا تخفيف به تنهايي باعث جهش فروش نمي شود و بهتر است علاوه بر تخفيف، از قرعه كشي، اهداي جوايز و روش هاي ديگر جذب مشتري نيز استفاده كنيد.

 

كليد ششم

همواره چندين محصول خود را در قسمت فروش ويژه قرار دهيد و براي هر كدام از آنها تاريخ پايان فروش ويژه را مشخص كنيد. وقتي فروش ويژه محصولي به پايان رسيد، محصول جديدي را جايگزين آن كنيد. با اين كار بدون اينكه محصول جديدي را عرضه كنيد، هميشه داراي فروش مناسبي خواهيد بود.

 

كليد هفتم

اگر محصولات و خدمات شما مشتريان زيادي را جلب كند، هيچ سودي نخواهيد برد، در صورتي كه آنها قدرت خريد محصولاتتانرا نداشته باشند، در اين حالت شما بهتر است بازار خود را تغيير داده و مشترياني كه قدرت خريد بالاتري دارند را هدف قرار دهيد. راه ديگر پايين آوردن قيمت براي مشترياني ست كه قدرت خريد كافي ندارند. اين كار مي تواند از طريق پايين آوردن سود يا پايين آوردن كيفيت و امكانات محصول انجام پذيرد.

 

كليد هشتم

خود را از رقبايتان متمايز نشان دهيد و با ايجاد برتري نسبي نسبت به رقبا، نام خود را در ذهن مشتري حك كنيد. البته امتيازات و برتري هاي شما بايد به شكلي باشد كه قابل تقليد توسط رقبايتان نباشد.

 

كليد نهم

براي كسب بهترين نتيجه از آگهي هاي تبليغاتي متن آن را به صورتي بنويسيد كه هر بيننده و شنونده اي تصور كند كه آگهي براي شخص او ساخته شده است. هنگام نوشتن چنين متوني تصور كنيد كه آگهي را براي شخص بخصوصي مي نويسيد و نه گروهي از افراد. اين موضوع كمك مي كند كه آگهي شما حالت عاميانه تري به خود بگيرد و از حالت خشك و رسمي خارج شود.

 

كليد دهم

معمولا فروش نهايي در اولين ديدار خريدار و فروشنده حاصل نمي شود. به همين دليل بهتر است سيستمي را پايه ريزي كنيد تا اطلاعات مشتريان بالقوه اي كه از شما هنوز خريد نكرده اند را ذخيره كنيد تا به صورت مستمر با آنها در تماس بوده و به صورت تدريجي آنها را مشتاق به خريد محصول كنيد. با اين كار بسياري از كساني كه خريدي از شما نداشته اند، تبديل به خريداران محصولات شما مي شوند.

 

اين 10 مورد و موارد بسيار ديگر مي تواند به هر فروشنده و هر سازماني براي فروش محصولات و خدماتش ياري رساند. از طرف ديگر بايد توجه داشت كه براي بازاريابي و فروش، به يك برنامه ريزي منسجم و يكپارچه و همسو با برنامه هاي كل سازمان نياز است و اعمال نظرياتي كه با اين برنامه ناسازگاري داشته باشد، مي تواند موفقيت كل سازمان را به مخاطره اندازد. بنابراين همواره بايد توجه داشت كه ايجاد هر تغييري در برنامه هاي بازاريابي و فروش بايد همسو با اهداف سازماني باشد. در بسياري از موارد هدف بازاريابي فقط افزايش سود و فروش نيست، بلكه مواردي همچون جلب رضايت مشتري، افزايش رفاه مشتري، افزايش سهم بازار، بيرون كردن رقيبان از بازار و ... مي تواند هدف اصلي يك برنامه بازاريابي باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...