رفتن به مطلب

طرح هدفمند کردن یارانه ها


ایا از حذف یارانه ها شما رضایت دارید؟  

39 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. ایا از حذف یارانه ها شما رضایت دارید؟



ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 83
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ممنون فروغ جان

جامعه ایران برخلاف ادعاهای پرطمطراق خودمون یه جامعه درحال گذار بوده وهست

شرایط منطقه ای وبافت های قومیتی این دوره گذاررو خیلی طولانیترش هم میکنن

این فرایند اصلاح حتی اگه ایده ال باشه! که بحثش کلا جداست زمانبره وتوی یه دوره چهارساله یا هشت ساله نمیشه اینو پایدار کرد ولی میشه به صورت زیربنایی اولویت جامعه درنظر گرفت وپیش رفت

کشورهای زیادی این نوع تجربه ها رو داشتن وبا رعایت!!! یه سری قوانین ساده به اون چیزایی که میخواستن وحتی بالاترش رسیدن

مثالش ژاپن مثالش المان غربی مثالش ترکیه مثالش امارات مثالش مالزی

حالا اونایی که از خیلی وقت پیش داشتن وتونستن بهینه سازی کنن رو کلا بزاریم کنار

فقر همه جا هست ولی توزیع وسطحش متفاوته

پس به طور کل نمیشه قضاوت کرد الان به نظر تو؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه
پس به طور کل نمیشه قضاوت کرد الان به نظر تو؟

 

قضاوت؟

ما فقط بازیگران ساده ای درعرصه پیاده شطرنج ایران زمینیم که کسی تره بری حرفمان خرد میکند!

اما درکل من با اصول کار موافقم واز اجراش خوشحال

حالا چه برداشتی میشه کرد خدا داند

دی::icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
قضاوت؟

ما فقط بازیگران ساده ای درعرصه پیاده شطرنج ایران زمینیم که کسی تره بری حرفمان خرد میکند!

اما درکل من با اصول کار موافقم واز اجراش خوشحال

حالا چه برداشتی میشه کرد خدا داند

دی::icon_gol:

 

اجرا زمانی باید خوشحال کننده باشه که اصول اجرایی م درست باشه. اجرای غلط که نمی تونه خوشحال کننده باش. من هرچی فکر می کنم این چهل هزارتومان هیچ تاثیر خاصی نمی تونه تو زندگی من داشته باشه اما اضافه قیمت ها بدجور کمرشکن خواهد بود.

مخصوصا اضافه قیمت بنزین برای کسانی که کارشون با بنزین سرو کارداره. مثل راننده تاکسی هاو آژانس ها.

ای دقیقا مثل زمانی بود که مردم خوشحال بودن که قراره جمهوری اسلامی برقرار بشه.

لینک به دیدگاه
for(;;){

بابام میره بانک

بانک میگه برو ثبت احوال

ثبت احوالم میگه برو کافی نت

کافی نتم میگه برو بانک

}

w58.gif

نه یه شرط جهت ختم اون حلقه وجود داره اما نمیگم:4chsmu1:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
ممنون فروغ جان

جامعه ایران برخلاف ادعاهای پرطمطراق خودمون یه جامعه درحال گذار بوده وهست

شرایط منطقه ای وبافت های قومیتی این دوره گذاررو خیلی طولانیترش هم میکنن

این فرایند اصلاح حتی اگه ایده ال باشه! که بحثش کلا جداست زمانبره وتوی یه دوره چهارساله یا هشت ساله نمیشه اینو پایدار کرد ولی میشه به صورت زیربنایی اولویت جامعه درنظر گرفت وپیش رفت

کشورهای زیادی این نوع تجربه ها رو داشتن وبا رعایت!!! یه سری قوانین ساده به اون چیزایی که میخواستن وحتی بالاترش رسیدن

مثالش ژاپن مثالش المان غربی مثالش ترکیه مثالش امارات مثالش مالزی

حالا اونایی که از خیلی وقت پیش داشتن وتونستن بهینه سازی کنن رو کلا بزاریم کنار

فقر همه جا هست ولی توزیع وسطحش متفاوته

ژاپن و المان مثال های خیلی خوبی هستن

ولی یه سوال این دوتا کشور چن سال تلاش کردن تا رسیدن به اینجا و به ایم مقام؟

مردم ژاپن بعد جنگ جهانی دوم خیلی فقیر و تو زحمت بودن (رجوع به سریال اوشین:w58:)

اما دقیقا چقدر طول کشید تا اولین نشانه های بهبود تو وضعیت اقتصادی و صنعتی این کشور بوجود بیاد؟

آیا با دزدی و خوردن از بیت المال میشه امیدوار بود؟

ایا با این سیستم مالی و بانکی کشور میشه امیدوار بود؟

آیا قوانین ما می تونه تضمیمن بده که هیچ کس از این سود حاصل از صرفه جویی مردم سواستفاده نخواهد کرد و در صورت ارتکاب جرم بدون هیچ ملاحظه ای باهاش بخورد خواهد شد

با مافیا ××××××× چیکار خواهند کردکه بنام بخش خصوصی برهمه چیز این ملکت چنبره زده و قیمت بازار و همه چی را اون تعیین می کنه؟

اقتصاد در درجه اول علمه نه بازی امیخته با ایدئولوژی بعضی افراد جهت دار ؟

لطفا صورت قضیه رو نبینید

  • Like 1
لینک به دیدگاه

چرا وقتی کشور توی تحریم اقتصادی قرار میگیره ،مردم اولین و آخرین قربانی ها هستند؟

چرا در این شرایط یارانه ها حذف میشه تا دولت راحت گذران امور کنه و مردم مهم نیستند؟

چرا ما باید بنزین رو با قیمت جهانی بزنیم ولی پراد 4 ملیونی رو 8 ملیون بخریم؟

چند دهک مردم میتونن خودروی با کیفیت خارجی بخرن؟

چرا قیمت خوردروی خارجی تو ایران دو برابر قیمت جهانیه؟

چرا وقتی هوا آلوده میشه به جای اینکه راه حل پیدا کنند،ماشین هامون رو که با قیمت دوبل خریدیم باید یه روز در میون در بیاریم؟بازم مردم اولین قربانی هان به جای راه حل؟ولی اونها که چند تا ماشین دارن هم روزای زوج ماشین دارن هم فرد؟اینم یه جور عدالته خوب!!!

مگه عامه مردم چه قدر درامد دارن که نون سنگک بخرن 1000 تومن و لواش 150 تومن؟

نون نخورن چی بخورن؟

چه طوری میشه گازوییل از 16 تومن بشه 300 تومن و ماشینی که کالا حمل میکنه گازوییل مصرف میکنه و کالاها افزایش نداشته باشه؟

پول نفت بعد 5 سال سر سفرتون اومده؟یا همونم که سر سفرتون بوده برداشتن؟

آیا قراره نفس کشیدن هم سهمیه بندی بشه؟

چرا تو انگلیس به خاطر افزایش شهریه دانشگاه دو هفته مردم اعتراض میکنن؟

چرا تو فرانسه به خاطر دوسال افزایش سن بازنشستگی 1 ماه کشورشون تعطیل میشه؟

پسر آقای ناطق که فساد اقتصادی داشت داره چی کار میکنه؟مگه قرار نبود یه آقایی به جرایمشون رسیدگی کنه؟

تا کی قراره تو هر مشکلی اولین راه حل فشار به مردم باشه؟

این راسته که میگن اگه میخوای به ایرانی ها حکومت کنی گشنه نگهشون دار؟

مگه مردم از طرح هدفمند کردن یارانه ها راضی نیستن؟پس چرا دو روزه تهران پر از گارد ویژه است؟

سلام هموطن گرامی

من تا جایی که علم داشته باشم به سوالات شما پاسخ میدم.

امید است پاسخ های من باعث ابهام زدایی از موضوعات مختلف شود.

-وقتی کشوری مورد تحریم قرار میگیرد دقیقا برای مردم تحریمی صورت نمیگیرد!

کشورهای تحریم کننده هرگز مردمی برایشان مهم نبوده و نیست!

انها تحریم میکنند که حاکمیت ها را به زانو بیاندازند و اقتصاد را فلج و در نهایت باعث ناارامی های قشر ضعیف جامعه ها شوند!

در تاریخ تحریمها در دنیا خواهیم دید که اغلب تحریم ها با عقب نشینی مواجه شده اما برخی استثناها وجود داشته که امروز تئوری ناکارامدی تحریم هارو کلید زده است.

امروز ملت های وجود دارند که حاضرند بمیرند اما زیر بار زور و زورگویی عده ایی یا تعدادی از کشورها نروند.

عده ایی هم ناراحت هستند ..

-هدفمند شدن یارانه ها دلیل بر راحت شدن دولت نیست!

اتفاقا هدفمند شدن یارانه ها تمرکز بر روی دولت و فشار خارجی بر دولت را زیادتر میکند!

درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در طرح های عمرانی و حمل و نقل و سایر مسائل که توسط مجلس پیشبینی شده است خرج شود و فشار حاصل از اون بر گردن دولت است.

این طرح در بطن طرح بدی نیست به شرط انکه برخی گروه ها برای خود علیه اون بهره برداری سیاسی نکنند و منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح بدند.

-امروز دولت انگلستان حتی با فروش بنزین سود میبرد!

یعنی حتی بنزین رو گرانتر از قیمت جهانی به فروش میرساند.

ما هم میبایست به اون حد برسیم به شرطی که سطح درامد ها درست شوند.

اما چرا ما باید پراید داشته باشیم در حالی که میتوانیم بنز سوار شویم.

امروز چند صد هزار نفر در رشته ی خودروسازی و صنایع وابسته به ان بصورت مستقیم نون میخورند.

بماند چه عددی غیر مستقیم نان میخورند.

فرض بفرمائید درب کشور را باز کنیم تا خودروی خارجی وارد شود.

چه اتفاقی می افتد؟!

ما باید یاد بگیریم از صنایع داخلی حمایت کنیم نه اون رو به بخاطر خودمون نابود کنیم.

-راه حل اساسی در حل معضل الودگی هوا در همین هدفمند شدن یارانه ها تعریف میشود!!!

وقتی سیستم حمل و نقل عمومی گسترده شود و دولت پول بیشتری به طراحان داخلی بابت طراحی موتور های پیشرفته و حمایت صنعت خودروسازی صرف کند و بنزین گران مانع از راه افتادن عده ایی بیکار با خودروشان در خیابانها شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

-قیمت نان سنگک 750 تومان است نه 1000 تومان دوست من.

اول اینکه باید صادق باشید.

دولت به هر فرد یارانه ی نان میدهد.

4000 هزار تومان.

یک خانواده ی 4 نفره فقط 16 هزار تومان یارانه ی نان دریافت میکنند!

فکر نمیکنم ان خانواده با مصرف درست و بهینه نان احتیاجی فراتر از این داشته باشد.

مگر انکه هنوز ما در فرهنگمان نمکی باشد که نان خشک هایمان رو به او بفروشیم!!!!

-قیمت گازوئیل زیاد میشود اما درصد افزایش قیمت کالاها با درصد سنجیده میشوند که اینکار سبب ان میشه که نه راننده ی سیستم حمل نقل ضرر کند و نه مردم!

این عادت که تا بنزین 20 تومن گران میشد راننده ی تاکسی 100 تومن میکشید روی کرایه اش دزدی اشکار بود.

پیشبینی لازم جهت جلوگیری از این امر اتخاذ شده.

شما هم اگر کوچکترین مسئله ایی رو دیدید سریعا گزارش کنید تا برخورد شود.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
سلام هموطن گرامی

من تا جایی که علم داشته باشم به سوالات شما پاسخ میدم.

امید است پاسخ های من باعث ابهام زدایی از موضوعات مختلف شود.

-وقتی کشوری مورد تحریم قرار میگیرد دقیقا برای مردم تحریمی صورت نمیگیرد!

کشورهای تحریم کننده هرگز مردمی برایشان مهم نبوده و نیست!

انها تحریم میکنند که حاکمیت ها را به زانو بیاندازند و اقتصاد را فلج و در نهایت باعث ناارامی های قشر ضعیف جامعه ها شوند!

در تاریخ تحریمها در دنیا خواهیم دید که اغلب تحریم ها با عقب نشینی مواجه شده اما برخی استثناها وجود داشته که امروز تئوری ناکارامدی تحریم هارو کلید زده است.

امروز ملت های وجود دارند که حاضرند بمیرند اما زیر بار زور و زورگویی عده ایی یا تعدادی از کشورها نروند.

عده ایی هم ناراحت هستند ..

-هدفمند شدن یارانه ها دلیل بر راحت شدن دولت نیست!

اتفاقا هدفمند شدن یارانه ها تمرکز بر روی دولت و فشار خارجی بر دولت را زیادتر میکند!

درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در طرح های عمرانی و حمل و نقل و سایر مسائل که توسط مجلس پیشبینی شده است خرج شود و فشار حاصل از اون بر گردن دولت است.

این طرح در بطن طرح بدی نیست به شرط انکه برخی گروه ها برای خود علیه اون بهره برداری سیاسی نکنند و منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح بدند.

-امروز دولت انگلستان حتی با فروش بنزین سود میبرد!

یعنی حتی بنزین رو گرانتر از قیمت جهانی به فروش میرساند.

ما هم میبایست به اون حد برسیم به شرطی که سطح درامد ها درست شوند.

خب حرف همه ، همینه ولی کدوم یک از این شروط ، اجرا شده!!؟

اما چرا ما باید پراید داشته باشیم در حالی که میتوانیم بنز سوار شویم.

امروز چند صد هزار نفر در رشته ی خودروسازی و صنایع وابسته به ان بصورت مستقیم نون میخورند.

بماند چه عددی غیر مستقیم نان میخورند.

فرض بفرمائید درب کشور را باز کنیم تا خودروی خارجی وارد شود.

چه اتفاقی می افتد؟!

ما باید یاد بگیریم از صنایع داخلی حمایت کنیم نه اون رو به بخاطر خودمون نابود کنیم.

-راه حل اساسی در حل معضل الودگی هوا در همین هدفمند شدن یارانه ها تعریف میشود!!!

وقتی سیستم حمل و نقل عمومی گسترده شود و دولت پول بیشتری به طراحان داخلی بابت طراحی موتور های پیشرفته و حمایت صنعت خودروسازی صرف کند و بنزین گران مانع از راه افتادن عده ایی بیکار با خودروشان در خیابانها شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

خب خودرو فقط یه مثال بود ، جدا از اینکه الانشم درب کشور به روی کالاهای خارجی بازه و تولیدات داخلی رو با مشکل مواجه کرده . . .

چطور میشه که در کشوری مثل آمریکا ، تویوتا پر فروش ترین خودرو میشه و با این حال تولیدات داخلی هم مشغول به کار هستن!؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه
خب حرف همه ، همینه ولی کدوم یک از این شروط ، اجرا شده!!؟

 

خب خودرو فقط یه مثال بود ، جدا از اینکه الانشم درب کشور به روی کالاهای خارجی بازه و تولیدات داخلی رو با مشکل مواجه کرده . . .

چطور میشه که در کشوری مثل آمریکا ، تویوتا پر فروش ترین خودرو میشه و با این حال تولیدات داخلی هم مشغول به کار هستن!؟

 

منظورتون رو از شروط بفرمائید.

خیلی از اون شروطی که در ذهن دارید نیاز به منابع مالی داره.

اون منابع هم قرار است از راه هدفمند شدن یارانه ها کسب شود.

موضوع بعدی بازار خودروسازی امریکاست.

مگر ندیدید جنرال موتورز ورشکسته شد؟!

مگر ندیدید حمایت های گسترده ی دولت امریکا به این کمپانی رو؟!

تا شرایط اقتصادی بحرانی شد این شرکت به زمین خرد.

در ضمن

جنرال موتورز یک کمپانی ایی هست که موتور هواپیما میسازد!!!

شما نمیتوانید اون رو با ایرانخودرو مقایسه کنید که تازه چند سال است که به عرصه ی طراحی پلت فرم و موتور خودرو رو اورده است!

توسعه در این مسیر زمان میبرد بخصوص اگر منابع مالی محدود باشند.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
سلام هموطن گرامی

من تا جایی که علم داشته باشم به سوالات شما پاسخ میدم.

امید است پاسخ های من باعث ابهام زدایی از موضوعات مختلف شود.

-وقتی کشوری مورد تحریم قرار میگیرد دقیقا برای مردم تحریمی صورت نمیگیرد!

کشورهای تحریم کننده هرگز مردمی برایشان مهم نبوده و نیست!

انها تحریم میکنند که حاکمیت ها را به زانو بیاندازند و اقتصاد را فلج و در نهایت باعث ناارامی های قشر ضعیف جامعه ها شوند!

در تاریخ تحریمها در دنیا خواهیم دید که اغلب تحریم ها با عقب نشینی مواجه شده اما برخی استثناها وجود داشته که امروز تئوری ناکارامدی تحریم هارو کلید زده است.

امروز ملت های وجود دارند که حاضرند بمیرند اما زیر بار زور و زورگویی عده ایی یا تعدادی از کشورها نروند.

عده ایی هم ناراحت هستند ..

-هدفمند شدن یارانه ها دلیل بر راحت شدن دولت نیست!

اتفاقا هدفمند شدن یارانه ها تمرکز بر روی دولت و فشار خارجی بر دولت را زیادتر میکند!

درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در طرح های عمرانی و حمل و نقل و سایر مسائل که توسط مجلس پیشبینی شده است خرج شود و فشار حاصل از اون بر گردن دولت است.

این طرح در بطن طرح بدی نیست به شرط انکه برخی گروه ها برای خود علیه اون بهره برداری سیاسی نکنند و منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح بدند.

-امروز دولت انگلستان حتی با فروش بنزین سود میبرد!

یعنی حتی بنزین رو گرانتر از قیمت جهانی به فروش میرساند.

ما هم میبایست به اون حد برسیم به شرطی که سطح درامد ها درست شوند.

اما چرا ما باید پراید داشته باشیم در حالی که میتوانیم بنز سوار شویم.

امروز چند صد هزار نفر در رشته ی خودروسازی و صنایع وابسته به ان بصورت مستقیم نون میخورند.

بماند چه عددی غیر مستقیم نان میخورند.

فرض بفرمائید درب کشور را باز کنیم تا خودروی خارجی وارد شود.

چه اتفاقی می افتد؟!

ما باید یاد بگیریم از صنایع داخلی حمایت کنیم نه اون رو به بخاطر خودمون نابود کنیم.

-راه حل اساسی در حل معضل الودگی هوا در همین هدفمند شدن یارانه ها تعریف میشود!!!

وقتی سیستم حمل و نقل عمومی گسترده شود و دولت پول بیشتری به طراحان داخلی بابت طراحی موتور های پیشرفته و حمایت صنعت خودروسازی صرف کند و بنزین گران مانع از راه افتادن عده ایی بیکار با خودروشان در خیابانها شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

-قیمت نان سنگک 750 تومان است نه 1000 تومان دوست من.

اول اینکه باید صادق باشید.

دولت به هر فرد یارانه ی نان میدهد.

4000 هزار تومان.

یک خانواده ی 4 نفره فقط 16 هزار تومان یارانه ی نان دریافت میکنند!

فکر نمیکنم ان خانواده با مصرف درست و بهینه نان احتیاجی فراتر از این داشته باشد.

مگر انکه هنوز ما در فرهنگمان نمکی باشد که نان خشک هایمان رو به او بفروشیم!!!!

-قیمت گازوئیل زیاد میشود اما درصد افزایش قیمت کالاها با درصد سنجیده میشوند که اینکار سبب ان میشه که نه راننده ی سیستم حمل نقل ضرر کند و نه مردم!

این عادت که تا بنزین 20 تومن گران میشد راننده ی تاکسی 100 تومن میکشید روی کرایه اش دزدی اشکار بود.

پیشبینی لازم جهت جلوگیری از این امر اتخاذ شده.

شما هم اگر کوچکترین مسئله ایی رو دیدید سریعا گزارش کنید تا برخورد شود.

درود بر شما و ممنون از توجهتون

-ببینید در تحریمی که در کشور ما رخ داده دولت برای مقابله ،مردم را مستقیما تحت فشار قرار داده!یعنی فشار را از روی دولت کم کرده و به سمت مردم فرستاده.

مردم باید تحریمی را که باعث پیشرفتشون و به نفع کشورشون باشه تحمل کنند.درست

ولی الان آیا این تحریم ها رو تحمل میکنیم برای پیشرفت؟آیا باید بار ناشی از این تحریم ها رو به سمت مردم سوق داد؟یا صرفا بحث حفظ قدرت در میونه؟الان ما چند ساله داریم تحریم رو تحمل میکنیم.نتیجه چی بود؟چه پیشرفت هایی داشتیم؟جز اینکه بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان و نخبگان ما به کشور های اروپایی و کانادا و ... سفر کردن!اونم به خاطر اوضاع بد اقتصادی.که اگر در ایران میماندند الان وضع جور دیگری بود.

 

-در مورد دوم با شما کاملا موافقم.به شرطی که باعث آبادانی و توسعه بشه.ولی تو این دو سه سالی که بنزین هدفمند شد،درآمد کلان حاصل از آن چه شد؟جز تعدادی طرح نیمه کاره اونهم فقط برای شعار دادن؟

-یه شرطی که سطح درامد ها درست شود.درسته

در مورد خودرو هم ما تا کی باید چوب تولید خودروهای بی کیفیت و عدم توانایی رقابت با جهان رو بخوریم؟اگر شرایط واردات آزاد شود شرکت های خودروسازی مجبور خواهند شد خودشون رو به سطح جهانی برسونن.ولی شرایط کنونی ناشی از مدیریت اشتباه و سودجویی بیش از حد این تولید کننده هاست.

مطمئن باشین اگر به بخش خصوصی واگذار بشن و از دست دولت خارج بشن و واردات خودرو آزاد بشه با نرخ جهانی هم کیفیت میره بالا،هم مردم سود میبرن و هم همین میشه منبع درامد و صادرات

-اگر میخواید صادقانه بحث کنیم یک روز بیاید با هم بریم شهرک غرب تا ببینید نان سنگک 2000 تومان فروخته میشه،نه اصلا بیاید بریم ونک تا 1250 تومنی شو نشونتون بدم

نانوایی سر کوچه ما هم میده 1000 تومان!من نانوایی نزدیک خودمو بهتون قیمت دادم.

حالا حساب کنید در یک خانواده 2 نفره میتونی 8 تا نون در ماه بخری!!!

-از شعار تا عمل خیلی راهه.با منطق حساب کنید ببینید نرخ گازوییل 18.5 برابر شده!!!

چطور میشه قیمت اضافه نشه و راننده هم ضرر نکنه؟

چطور میشه یه مسافر کش بنزین 700 تومان بزنه و کرایه رو تغییر نده و ضرر نکنه؟خرج خود ماشینش در میاد؟اگه منصفانه نگاه کنیدناراحتی مسافرکش های رو که تعدادشون حداقل در تهران خیلی زیاده میبینید.

به اضافه اینکه تعدادی از سوالام در پست اول هنوز بی جواب مونده.

ولی بازم از توجهتون ممنونم.

 

واقعا سعی کنیم درست، بی تعصب و بر اساس منطق به مسایل نگاه کنیم.:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
منظورتون رو از شروط بفرمائید.

خیلی از اون شروطی که در ذهن دارید نیاز به منابع مالی داره.

اون منابع هم قرار است از راه هدفمند شدن یارانه ها کسب شود.

موضوع بعدی بازار خودروسازی امریکاست.

مگر ندیدید جنرال موتورز ورشکسته شد؟!

مگر ندیدید حمایت های گسترده ی دولت امریکا به این کمپانی رو؟!

تا شرایط اقتصادی بحرانی شد این شرکت به زمین خرد.

در ضمن

جنرال موتورز یک کمپانی ایی هست که موتور هواپیما میسازد!!!

شما نمیتوانید اون رو با ایرانخودرو مقایسه کنید که تازه چند سال است که به عرصه ی طراحی پلت فرم و موتور خودرو رو اورده است!

توسعه در این مسیر زمان میبرد بخصوص اگر منابع مالی محدود باشند.

منظورم از اون شروط ، همون نوشته هایی بود که قرمز شدن!

جنرال موتورز بخاطر واردات خودرو ورشکسته نشد! جنرال موتورز به قول خود شما سازنده ی موتور هواپیماست! جالب اینکه با ورشکسته شدن جنرال موتورز در آمریکا ، 40 هزار نفر در آلمان بیکار شدن!!!!!!

سوال من اینه که چرا با وجوود خودرو های باکیفیت در آمریکا و تولیدات کافی ، باز هم تویوتا در آمریکا پرفروش ترین خودرو میشه و با این حال به صنعت خودروی اون کشور ، آسیبی نمیرسه!؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه
مگر ندیدید جنرال موتورز ورشکسته شد؟!

مگر ندیدید حمایت های گسترده ی دولت امریکا به این کمپانی رو؟!

تا شرایط اقتصادی بحرانی شد این شرکت به زمین خرد.

در ضمن

جنرال موتورز یک کمپانی ایی هست که موتور هواپیما میسازد!!!

شما نمیتوانید اون رو با ایرانخودرو مقایسه کنید که تازه چند سال است که به عرصه ی طراحی پلت فرم و موتور خودرو رو اورده است!

توسعه در این مسیر زمان میبرد بخصوص اگر منابع مالی محدود باشند.

ورشکسته شد!ولی هنوز تولید و صادرات داره

علاوه بر مصرف داخلیش که کلی فروش تو خود آمریکا داره

دوست من اعلام ورشکستگی تو آمریکا برای فرار از مالیات،جذب حمایت دولت و خیلی مسایل دیگه است...

ایران خودرو از زمان شاه بوده و هنوز هم همون ایران خودرو بدون هیچ تفاوتیه!چرا؟چون رقابت نداره و نیازی به پیشرفت نداره!!!ایران خودرو طراحی پلت فرم موتور هم نداره و فقط داره کپی میکنه و میسازه

متاسفانه این یه حقیقته که تا رقابتی نباشه پیشرفتی نیست.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

طرح هدفمند کردن یارانه ها،در صورت اجرای صحیح طرح بسیار عالی است.

 

اما اگر کسیکه چشمش درد میکند،به جای چشم پزشک،پیش دامپزشک برود،حقشه بلا سرش بیاد...

  • Like 2
لینک به دیدگاه
ورشکسته شد!ولی هنوز تولید و صادرات داره

علاوه بر مصرف داخلیش که کلی فروش تو خود آمریکا داره

دوست من اعلام ورشکستگی تو آمریکا برای فرار از مالیات،جذب حمایت دولت و خیلی مسایل دیگه است...

ایران خودرو از زمان شاه بوده و هنوز هم همون ایران خودرو بدون هیچ تفاوتیه!چرا؟چون رقابت نداره و نیازی به پیشرفت نداره!!!ایران خودرو طراحی پلت فرم موتور هم نداره و فقط داره کپی میکنه و میسازه

متاسفانه این یه حقیقته که تا رقابتی نباشه پیشرفتی نیست.

 

بیشتر از اینکه بحث تکنولوژی بخوایم داشته باشیم می تونیم بحث اهمال وکوتاهی و عدم کنترل کیفیت داشته باشیم. هفته گذشته یکی از اقوام پراید 111 گرفت. تو یه نگاه چند تا مشکل داشت. فلز تیغه برف پاک کن عقب بیرون زده بود و برف پاک کن از جاش خارج شده بود. نوشته 111 به خوبی نچسبیده بود و یکی از اعدادش افتاده بود. فاصله قسمت بالای صندوق عقب از بدنه با فاصله قسمت پایینش حدود نیم سانت اختلاف داشت. در قسمت بالا انگشت وارد نمیشد اما در قسمت پایین به راحتی داخلش می چرخید. اهرم صندلی هم کار نمی کرد. حالا چه مشکلات دیگه ی داره خدا می دونه.

اون همه ماشین هم که منفجر شدن و هیچ کس هیچی نگفت.

حالا ما باید از چی حمایت کنیم؟ از کی تاحالا مردم باید تاوان حمایت اقتصادی از دولت رو بدن؟ ایران خودرو با اون همه سرمایه اصلا مگه نیاز به حمایت داره؟ زمانی میشه گفت باید حمایت کرد که وضعیت سر به سر داشه باشه نه سود آوری چند صد یا چند هزار میلیاردی.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
درود بر شما و ممنون از توجهتون

-ببینید در تحریمی که در کشور ما رخ داده دولت برای مقابله ،مردم را مستقیما تحت فشار قرار داده!یعنی فشار را از روی دولت کم کرده و به سمت مردم فرستاده.

مردم باید تحریمی را که باعث پیشرفتشون و به نفع کشورشون باشه تحمل کنند.درست

ولی الان آیا این تحریم ها رو تحمل میکنیم برای پیشرفت؟آیا باید بار ناشی از این تحریم ها رو به سمت مردم سوق داد؟یا صرفا بحث حفظ قدرت در میونه؟الان ما چند ساله داریم تحریم رو تحمل میکنیم.نتیجه چی بود؟چه پیشرفت هایی داشتیم؟جز اینکه بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان و نخبگان ما به کشور های اروپایی و کانادا و ... سفر کردن!اونم به خاطر اوضاع بد اقتصادی.که اگر در ایران میماندند الان وضع جور دیگری بود.

 

-در مورد دوم با شما کاملا موافقم.به شرطی که باعث آبادانی و توسعه بشه.ولی تو این دو سه سالی که بنزین هدفمند شد،درآمد کلان حاصل از آن چه شد؟جز تعدادی طرح نیمه کاره اونهم فقط برای شعار دادن؟

-یه شرطی که سطح درامد ها درست شود.درسته

در مورد خودرو هم ما تا کی باید چوب تولید خودروهای بی کیفیت و عدم توانایی رقابت با جهان رو بخوریم؟اگر شرایط واردات آزاد شود شرکت های خودروسازی مجبور خواهند شد خودشون رو به سطح جهانی برسونن.ولی شرایط کنونی ناشی از مدیریت اشتباه و سودجویی بیش از حد این تولید کننده هاست.

مطمئن باشین اگر به بخش خصوصی واگذار بشن و از دست دولت خارج بشن و واردات خودرو آزاد بشه با نرخ جهانی هم کیفیت میره بالا،هم مردم سود میبرن و هم همین میشه منبع درامد و صادرات

-اگر میخواید صادقانه بحث کنیم یک روز بیاید با هم بریم شهرک غرب تا ببینید نان سنگک 2000 تومان فروخته میشه،نه اصلا بیاید بریم ونک تا 1250 تومنی شو نشونتون بدم

نانوایی سر کوچه ما هم میده 1000 تومان!من نانوایی نزدیک خودمو بهتون قیمت دادم.

حالا حساب کنید در یک خانواده 2 نفره میتونی 8 تا نون در ماه بخری!!!

-از شعار تا عمل خیلی راهه.با منطق حساب کنید ببینید نرخ گازوییل 18.5 برابر شده!!!

چطور میشه قیمت اضافه نشه و راننده هم ضرر نکنه؟

چطور میشه یه مسافر کش بنزین 700 تومان بزنه و کرایه رو تغییر نده و ضرر نکنه؟خرج خود ماشینش در میاد؟اگه منصفانه نگاه کنیدناراحتی مسافرکش های رو که تعدادشون حداقل در تهران خیلی زیاده میبینید.

به اضافه اینکه تعدادی از سوالام در پست اول هنوز بی جواب مونده.

ولی بازم از توجهتون ممنونم.

 

واقعا سعی کنیم درست، بی تعصب و بر اساس منطق به مسایل نگاه کنیم.:icon_gol:

-اینکه چرا ما تحریم شده ایم و هدف تحریم چه بوده برای تحریم کننده مهم است دوست من!

امروز میبینیم که چراهای تحریم یا اهداف تحریم به هدف خود نرسیده است.

مثال میزنم.

تحریم ما هسته ایی بود.

تحریم ما نظامی بود.

تحریم ما هوایی بود.

و در برخی جاها تحریم اقتصادی.

در مسئله ی هسته ایی به جایی رسیدیم که امروز خودمان در حال ساخت یک نیروگاه هسته ایی چون بوشهر هستیم که انشالله بزودی خبرش به گوش ملت میرسه.

در مسئله ی نظامی به حدی رسیدیم که چتر امنیت به دور کشور حلقه زده شده و همگان از حمله به این کشور واهمه دارند.

تحریم هوایی مارا به سمتی برد که امروز موسسه ایی با مدیریت منطقی در حال طراحی هواپیمای مسافربری است و تا سال 95 قول رونمایی از طرح را داده اند.

لپ مطلب بنده این است که تحریم ها مارا از لحاظ اقتصادی اسیب پذیر کرده است.

حال باید این اسیب پذیری را کاهش دهیم تا فشار کمتری به مردم بیاید.

امروز کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که در سیستم اقتصادی خود یارانه را تعریف کرده باشد!!!!

-در ماجرای سهمیه بندی بنزین هدف صرفا کنترل مصرف بود!

چه بسا طبق گزارشات موجود مصرف بنزین پس از سهیمه بندی کمتر که نشد هیج بیشتر هم شد!

زیرا بنزین ازاد برای استفاده موجود بود!

با اینهمه

سیستم حمل و نقلی تهران با ورود هزاران اتوبوس به ناوگان مجهز شد و به مترو دو خط اضافه شد که امروز مدیر عامل مترو بر روی طرح 5 خط دیگر هم برنامه میریزد!

متروی کرج و اصفهان و شیراز و چند شهر دیگر پیشرفت عجیبی کرد.

مونوریل قم در حد کارهای پایانی است.

تازه این فقط با درامد حاصل از سهیمه بندی بنزین که منجر به شکست هم شد انجام شد!

شما اجازه بدهید طرح پیاده بشود سپس بگوئید خرج شد یا نه!

-سطح درامدی مردم همانطور که برای شما مهم تلقی میشود برای بنده هم مهم است.

بگذارید مثالی بزنم.

امروز متاسفانه صنعت کشور ما مریض است.

صنعت هر کشوری عموما وابسته به طرحهای عمرانی و طرحهای صنعتی دولت است.

گردش پول تنها با ساخت و ساز و پیشرفت صورت میگیرد.

حال میبینیم که دولت پول لازم جهت انجام یک طرح عمرانی کوچک رو ندارد!

وقتی طرح بخواد کارخانه ها و صنعت کشور میخوابد!

وقتی صنعت خوابید هزاران کارگر بیکار میشوند!

وقتی صنعت خوابید مسکن گران میشود!

زیرا مصالح موجود در ساخت مسکن کمیاب میشود.

اینها همه به مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند و اگر یک حلقه از این زنجیره خراب باشد همه ی ان زنجیره نابود میشوند.

اینکه صنعت خودروسازی ما توان پیشرفت ندارد هم به همین دلیل است.

امروز تعرفه ی خودرو به حدی هست که واردات جریان لازم را داشته باشد.

اما دولت صرفا به فکر بیکاری افراد زیادی است که در این صنعت مشغولند.

ایرانخودرو 30 درصد سهامش رو همین چند وقت پیش در بورس بین المللی واگذار کرد.

برای باز شدن در واردات خودرو اول باید کمپانی های خود این مملکت رونق پیدا کنند.

باید به روی پاهای خودشون بایستند.

فشارهای لازم هم داره بهشون اورده میشه تا سریعتر بتونن به این امر مهم برسن.

مگرنه اگر بخوایم سریع درهارو باز بکنیم هیچ ضرری به ما نمیرسد الا وابستگی در صنعت خودرو و نابودی کامل صنعت خودروسازی.

طبق اعلام رسمی نان سنگک دولتی میبایست 750 تومان ارائه شود.

اگر نانوایی نان ویژه را با 1000 تومن ارائه میکنه به خودش مربوط هستش اما اگر بخواهد نان دولتی را فراتر از 750 تومان ارائه کند میتوان با وی برخورد کرد.

-یادمه یکبار حاج اقای رویانیان اومده بود تلوزیون و داشت در مورد کرایه ی تاکسی ها صحبت میکرد.

مثال جالبی میزد که در فهم موضوع خوبه.

امیدوارم مثالش رو بدون نقص اگر در ذهنم باقی مونده باشه توضیح بدم.

میگفت یک تاکسی در روز حدود 50 نفر رو منتقل میکنه.

اگر از هر نفر کرایه ی 700 تومنی بگیره و بنزین مثلا 10 درصد گروه بشه نباید کرایه اش رو 10 درصد گرون بکنه و باید اون 10 درصد رو در اون 50 نفر پخش بکنه!

حال اونکه این اعداد همگی مثال و مصداق هستند و جنبه ی واقعیت ندارن.

میخوام بگم بی انصافی است اگر یک راننده کرایه اش رو 5 برابر کند!!!

در مورد حمل و نقل کالا هم این موضوع صدق پیدا میکند.

البته خداروشکر حمل و نقل کالا عموما توسط شرکت های باربری است و تدابیر لازم برای برخورد با متخلفین و سودجوها پیشبینی شده.

من سعی کردم جواب اون سوالاتی که درست مطرح شده و حاوی مطالب احساسی نیست رو بدم.

اگر در مورد سوالی تاکید دارید میتونید تکرارش کنید تا پاسخگو باشم.

لینک به دیدگاه
ژاپن و المان مثال های خیلی خوبی هستن

ولی یه سوال این دوتا کشور چن سال تلاش کردن تا رسیدن به اینجا و به ایم مقام؟

مردم ژاپن بعد جنگ جهانی دوم خیلی فقیر و تو زحمت بودن (رجوع به سریال اوشین:w58:)

اما دقیقا چقدر طول کشید تا اولین نشانه های بهبود تو وضعیت اقتصادی و صنعتی این کشور بوجود بیاد؟

آیا با دزدی و خوردن از بیت المال میشه امیدوار بود؟

ایا با این سیستم مالی و بانکی کشور میشه امیدوار بود؟

آیا قوانین ما می تونه تضمیمن بده که هیچ کس از این سود حاصل از صرفه جویی مردم سواستفاده نخواهد کرد و در صورت ارتکاب جرم بدون هیچ ملاحظه ای باهاش بخورد خواهد شد

با مافیا ××××××× چیکار خواهند کردکه بنام بخش خصوصی برهمه چیز این ملکت چنبره زده و قیمت بازار و همه چی را اون تعیین می کنه؟

اقتصاد در درجه اول علمه نه بازی امیخته با ایدئولوژی بعضی افراد جهت دار ؟

لطفا صورت قضیه رو نبینید

 

خب اولین ومهمترین کار ودواقع بنیادی ترین اصل صداقتشون با مردمشون بود

درحد شنیده هست ما که ندیدیم اما اونایی که دیدن میگن ژاپنی ها برای جبران عقب افتادگی کشورشون بعد از ساعت مقرری کارخودشون نه به عنوان اضافه کاری بلکه به عنوان خدمت به کشورشون مفت سرکارشون ساعاتی رو میموندن

جای دوری نمیرم خودم منتظرم تا ساعت شیفتم تموم بشه وعقربه ها به ساعت معین برسن تا برم!

بماند

سارا جان گفتم این فساد ودزدی همه جا هست ولی کم وزیاد داره وبیشترش هم برمیگرده به فرهنگ اون ملت

وقتی قانونی تصویب میشه اگه همه خودشونو مطیع قانون بدونن دیگه صورت قضیه ای برای دیده شدن نمیمونه

حالا کی این اتفاق میخواد تو این مملکت بیفته ماهم منتظریم تا فرجی حاصل بشه:banel_smiley_4::icon_gol:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
منظورم از اون شروط ، همون نوشته هایی بود که قرمز شدن!

جنرال موتورز بخاطر واردات خودرو ورشکسته نشد! جنرال موتورز به قول خود شما سازنده ی موتور هواپیماست! جالب اینکه با ورشکسته شدن جنرال موتورز در آمریکا ، 40 هزار نفر در آلمان بیکار شدن!!!!!!

سوال من اینه که چرا با وجوود خودرو های باکیفیت در آمریکا و تولیدات کافی ، باز هم تویوتا در آمریکا پرفروش ترین خودرو میشه و با این حال به صنعت خودروی اون کشور ، آسیبی نمیرسه!؟

چون جنرال موتورز یک کمپانی ایی بود که قبل از اونکه تویوتا حرفی برای گفتن داشته باشه اولین تولید کننده ی دنیا شده بود !

جنرال موتورز دقیقا یک کمپانی ایی بود که روی پاهاش ایستاده بود و دارای ریشه ها بزرگی در دل خاک اقتصاد امریکا بود.

به همین دلیلم بود که دولت از ورشکسته شدن این شرکت واهمه ی عجیبی داشت.

جنرال موتورز یک شرکت بین المللی بود.

فقط بازار خودش امیدش نبود!

اما ایرانخودرو یک شرکت منطقه اییه که نهایت امیدش کشورهای همسایه هستند.

ورشکسته شد!ولی هنوز تولید و صادرات داره

علاوه بر مصرف داخلیش که کلی فروش تو خود آمریکا داره

دوست من اعلام ورشکستگی تو آمریکا برای فرار از مالیات،جذب حمایت دولت و خیلی مسایل دیگه است...

ایران خودرو از زمان شاه بوده و هنوز هم همون ایران خودرو بدون هیچ تفاوتیه!چرا؟چون رقابت نداره و نیازی به پیشرفت نداره!!!ایران خودرو طراحی پلت فرم موتور هم نداره و فقط داره کپی میکنه و میسازه

متاسفانه این یه حقیقته که تا رقابتی نباشه پیشرفتی نیست.

 

نه دوست خوبم.

اینطوریا هم که میگی نیست!

اگر دلیل اعلام ورشکستگی مالیات بود خیلی زودتر از اون اعلام ورشکستگی میکرد!

در حالی که اون اواخر با تهدید شخص رئیس جمهور جنرال موتورز اعلام ورشکستگی کرد!

ینی باز هم خودش مایل به اینکار نبود اما وقتی دید حمایت مالی قطع میشه تن داد به خواسته ی دولت.

ایرانخودروی زمان شاه مونتاژ بود.

امروز ما صدها قطعه ساز داخلی داریم که مستقیم قطعات خودروها رو تولید میکنند.

امروز ما طراحی موتور و پلت فرم انجام میدیم.

امروز ما خودروهامون رو خودمون فیس لیفت میکنیم.

امروز ما موتور ef روز دنیا طراحی میکنیم.

امیدوارم این پشرفت ها ادامه پیدا کنه تا جایی که بتونیم درها رو باز کنیم.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
سلام هموطن گرامی

من تا جایی که علم داشته باشم به سوالات شما پاسخ میدم.

امید است پاسخ های من باعث ابهام زدایی از موضوعات مختلف شود.

-وقتی کشوری مورد تحریم قرار میگیرد دقیقا برای مردم تحریمی صورت نمیگیرد!

کشورهای تحریم کننده هرگز مردمی برایشان مهم نبوده و نیست!

انها تحریم میکنند که حاکمیت ها را به زانو بیاندازند و اقتصاد را فلج و در نهایت باعث ناارامی های قشر ضعیف جامعه ها شوند!

در تاریخ تحریمها در دنیا خواهیم دید که اغلب تحریم ها با عقب نشینی مواجه شده اما برخی استثناها وجود داشته که امروز تئوری ناکارامدی تحریم هارو کلید زده است.

امروز ملت های وجود دارند که حاضرند بمیرند اما زیر بار زور و زورگویی عده ایی یا تعدادی از کشورها نروند.

عده ایی هم ناراحت هستند ..

-هدفمند شدن یارانه ها دلیل بر راحت شدن دولت نیست!

اتفاقا هدفمند شدن یارانه ها تمرکز بر روی دولت و فشار خارجی بر دولت را زیادتر میکند!

درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها باید در طرح های عمرانی و حمل و نقل و سایر مسائل که توسط مجلس پیشبینی شده است خرج شود و فشار حاصل از اون بر گردن دولت است.

این طرح در بطن طرح بدی نیست به شرط انکه برخی گروه ها برای خود علیه اون بهره برداری سیاسی نکنند و منافع ملی رو بر منافع شخصی ترجیح بدند.

-امروز دولت انگلستان حتی با فروش بنزین سود میبرد!

یعنی حتی بنزین رو گرانتر از قیمت جهانی به فروش میرساند.

ما هم میبایست به اون حد برسیم به شرطی که سطح درامد ها درست شوند.

اما چرا ما باید پراید داشته باشیم در حالی که میتوانیم بنز سوار شویم.

امروز چند صد هزار نفر در رشته ی خودروسازی و صنایع وابسته به ان بصورت مستقیم نون میخورند.

بماند چه عددی غیر مستقیم نان میخورند.

فرض بفرمائید درب کشور را باز کنیم تا خودروی خارجی وارد شود.

چه اتفاقی می افتد؟!

ما باید یاد بگیریم از صنایع داخلی حمایت کنیم نه اون رو به بخاطر خودمون نابود کنیم.

-راه حل اساسی در حل معضل الودگی هوا در همین هدفمند شدن یارانه ها تعریف میشود!!!

وقتی سیستم حمل و نقل عمومی گسترده شود و دولت پول بیشتری به طراحان داخلی بابت طراحی موتور های پیشرفته و حمایت صنعت خودروسازی صرف کند و بنزین گران مانع از راه افتادن عده ایی بیکار با خودروشان در خیابانها شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

-قیمت نان سنگک 750 تومان است نه 1000 تومان دوست من.

اول اینکه باید صادق باشید.

دولت به هر فرد یارانه ی نان میدهد.

4000 هزار تومان.

یک خانواده ی 4 نفره فقط 16 هزار تومان یارانه ی نان دریافت میکنند!

فکر نمیکنم ان خانواده با مصرف درست و بهینه نان احتیاجی فراتر از این داشته باشد.

مگر انکه هنوز ما در فرهنگمان نمکی باشد که نان خشک هایمان رو به او بفروشیم!!!!

-قیمت گازوئیل زیاد میشود اما درصد افزایش قیمت کالاها با درصد سنجیده میشوند که اینکار سبب ان میشه که نه راننده ی سیستم حمل نقل ضرر کند و نه مردم!

این عادت که تا بنزین 20 تومن گران میشد راننده ی تاکسی 100 تومن میکشید روی کرایه اش دزدی اشکار بود.

پیشبینی لازم جهت جلوگیری از این امر اتخاذ شده.

شما هم اگر کوچکترین مسئله ایی رو دیدید سریعا گزارش کنید تا برخورد شود.

 

:icon_gol:

هیچ دولتی جدای از مردمش نیست!

همین حکومت با خواسته قلبی همین مردم تشکیل شده اینو هممون میدونیم واگر دولت نماینده این ملت برفرض تئوری شما(که درسطح کلانش قبول دارم ولی نمیخوام مورد تفکیک رو اینجا ضابطه مندش کنم) مورد تحریم قرار میگیره لاجرم ملت هم مورد تحریم قرار میگیرن

تافته جدا بافته ای نیستیم

 

کاری که دولت داره انجام میده کاملا قابل ستایش هست

درپستهای قبلی هم گفتم ولی ایراداتی هست که قبل از این باید چاره میشد

زیرساختهای لازم برای این امر انطور که باید وشاید فراهم نیست واینو شاید ما نتونیم اونجوری که باید حسش کنیم اما اگر سری به اون اقشار اطراف شهرمون بزنیم خیلی حرفها هست که عیان وبرهنه اماده گفته شدنه!

ما سالهاست داریم از نون خودمون میدزدیم نفت میفروشیم عوض اینکه سرمایه گذاری کنیم بری اینده میریم بنزین میخریم میریزیم تو گلوی ماشینی که از استانداردهای جهانی قرنها فاصله داره تو جاده ای میرونیم که پیمانکارش(من وتو)داره از مصالحش میزنه تا هزینه هاش باهم جوردربیاد ویک چرخه بزرگ تکرار عبث

کاریست عظیم که این دورهای باطل رو از بین ببریم ولی....

 

یه مشکل بزرگمون همینه

تقسیم بندیهای انی درهرباب سخنی

خودی وغیرخودی

وابسته وغیروابسته

عادت نداریم تحت تمرکز یک مدیریت واحد ومنسجم وبرای یک هدف تعیین شده تلاش کنیم ووقتی رانت ها وباندها تشکیل میشن شروع به تخریب وسنگ اندازی میکنیم

این قصه ایست دراز وامیخته با خون وگوشت وپوست این مردم

کاش که بتونیم یه دید بالادستی به خودممون داشته باشیم

 

کسی خواسته ای کمتر از این نداره ولی ایا با خواب وخیال ودست به دعا برداشتن مگه کاری انجام میشه

باید حرف رو به عمل تبدیل کرد وگرنه لاف زدن نتیجه ای بهتر از این عایدمون نمیکنه

 

حمایت منطقی رفیق

نه اینکه ایران خودرو تبدیل بشه به یه بنگاه اقتصادی صاحب بربازار!

تلاش تک تک کارکنان اونجا شایسته تقدیر هست ولی سلطه دوشرکت موازی بربازار ایران وتحویل محصولاتی که درخارج از ایران ودربازارهای رقابتی!توجه کنید که رقابتی هیچ جایی برای عرضه پیدا نمیکنند رو با چه معیاری باید توجیه کرد؟

 

اما درپایان

من بازم میگم به شخصه این کاررو شایسته تقدیرمیدونم وامیدوارم که روزی به ان چیزی که شایسته انیم دست پیدا کنیم

به امیدایرانی اباد وازاد:icon_gol:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...