رفتن به مطلب

قانون kcl نقض شد!!!!


ارسال های توصیه شده

قانون kcl نقض شد!!!!

گرچه قوانین فیزیکی نقض نمی گردند، اما بعضی وقت ها نیاز به بازنگری دارند. قانون جریان الکتریکی با بکارگیری لیزر ترانزیستورها توسط "میلتون فِنگ" و "نیک هولونیاک" در دانشگاه ایالت ایلینویز ایالات متحده بازنویسی شد.

 

توضیحی مختصر در مورد لیزر ترانزیستورها:

لیزر ترانزیستور، نوع جدیدی از ترانزیستور است که در سال 2004 توسط دو محققی که قانون جریان را بازنویسی کرده اند، اختراع شد. این نوع ترانزیستورها در بین لایه بیس خود لایه ای با نام "چاه کوانتومی" دارند که در این لایه بسیار بیشتر از آنچه در ناحیه بیس روی میدهد، الکترون ها با حفره ها ترکیب شده و حاصل این ترکیب مجدد تولید نور است. این نور تولید شده توسط آینه های قرار داده شده مرتباً بازتاب شده و از یک روزنه به صورت نور لیزر خارج می گردد. این نوع ترانزیستورها قادر به میلیارد ها بار سوئیچ در ثانیه هستند و خروجی آنها هم از نوع سیگنالهای الکتریکی و هم سیگنالهای اپتیکی خواهد بود. به همین دلیل کاربرد آنها بیشتر در پردازش سیگنال است.

 

توسط لیزر ترانزیستورها محققان قادر به بررسی رفتار فتون ها، الکترون ها و نیمه هادی ها هستند. لیزر ترانزیستورها آینده مدارات مجتمع، پردازش سیگنال، مخابرات نوری و سوپرکامپیوتینگ را متحول خواهند کرد. برای استفاده از این نوع ترانزیستورها، لازم است تا درک صحیحی از فیزیک آن داشته باشیم و همچنین قوانین جدیدی را برای آنها به کار بگیریم.

دکتر فِنگ میگوید: ما شگفت زده شدیم. این ترانزیستور ها چگونه کار میکنند؟ این طور که ما مشاهده کردیم، لیزر ترانزیستورها از قانون جریان کرشهف پیروی نمی کردند. باید به فکر ایجاد قانونی جدید برای جریان که فوتون ها یا همان خروجی اپتیکی را هم شامل گردد می بودیم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...