رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نام برج : شانگهای

محل ساخت : چین – شانگهای

ارتفاع : ۶۳۲ متر

سال ساخت :

۲۰۱۴

 

این برج فوق مدرن در منطقه شانگهای چین ساخته می شود و مشخصه

اصلی آن استفاده از طیف وسیعی از فناوریهای سبز و دوستدار محیط

زیست عنوان شده است.

 

این برج ارتفاعی ۶۳۲ متری به شکل مارپیچی روانه آسمان شانگهای خواهد شد.

استفاده از طرح مارپیچی مزایای زیست محیطی مختلفی داشته و در عین

حال تأثیری مثبت بر پایداری آن نیز می گذارد.

 

این برج در برگیرنده ۹ ساختمان مرتفع سیلندری شکل در دل خود است که

بر روی یکدیگر سوار می شوند. در این برج مرتفع از سیستمهای جمع آوری

آب باران برای خنک سازی سایر سیستمهای برج استفاده خواهد شد.

 

همچنین از یک سری توربینهای بادی برای تولید الکتریسیته مورد نیاز

آپارتمانهای برج استفاده می شود تا بدین ترتیب این سازه عظیم تا حد زیادی

برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به صورت خودکفا عمل کند.

 

این برج به صورت چند منظوره ساخته می شود و در سال ۲۰۱۴ نیز افتتاح می شود.

 

برج شانگهای یک آسمان خراش سبز است. این برج دارای دو پوسته ی

شیشه ای است که برای کنترل انرژی،حرارت و آب در آن به کار گرفته

خواهند شد. در واقع با این کاربرای نشان دادن دوستی آسمان خراش و

تکنولوژی با طبیعت است.

 

خود استرابلا دراین باره می گوید ” دو پوسته بودن این برج آن را به یک بطری

دو جداره ( فلاسک) تبدیل می کند که باعث می شود تا نور طبیعی به

ساختمان نفوذ کند و در مصرف برق صرفه جویی شود ، همچنین بر کیفیت

روانی ساکنین بیافزاید، فضاهای داخلی را ایزوله(ضدعفونی) کند و در مجموع

در کاهش مصرف انرژی و هزینه ها بسیار موثر باشد”.

در همین راستا در بخش بالایی برج توربین های بادی برای دریافت انرژی بادی

در نظر گرفته شده اند و فضای سبز ورودی برج ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت

خواهد داشت.

 

i518578_sha1.jpg

xzukc05i13f072wnu513.jpg

 

 

ykbm6ndz130e3hckz0yj.jpg

 

i518577_1316812357.jpg

 

 

i518576_844orig.JPG

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

برج ـ دهکدهِ ام وی ار دی وی؛گذر از پارادایم اسمان خراش متروپلی

 

مکان:كوپن هاين ،در دانمارك

گروه معماري ام وي ار دي وي MVRDV به همراه دفتر معماری ای دی ایی پی تی ADEPT در

رقابت طراحي اسمان خراشي جديد در وُدُر Vodovre از توابع شهرداري مستقل كوپن هاين ،در

دانمارك برنده اعلام شدند. اين برج ـ دهکدهsky village ، 116 متر ارتفاع دارد و از ترکیب خانه

هايي با واحدهاي مجزا و اسمان خراشي براي خلق يك دهكده ي عمودي استفاده کرده است.

 

مبتني بر ساختار شبكه اي انعطاف پذير برج از اجزا، پیکسل ها یا واحدهای 60 متر مربعی

تشکیل شده است، كه در اطراف هسته ي مركزي برج سازمان يافته اند و ميتوانند برای

طراحی مجدد یا ترکیب مجدد فضاهاي بزرگتر به کار ایند. طبقات پاييني برج ميدان عمومي ،

مغازه ها، رستوران ها، واحدهاي اداري را در خود جای می دهد و قسمت مياني برج كه به

سمت شمال جهت گيري شده باغ های مرتفع متنوعي كه در طول تراس هاي ضلع جنوبي بنا

قرار گرفته اند را ایجاد کرده اند. شکل کلی بنا بازتابی است از مناره هاي تاريخي كپنهاگن

Copenhagen و تلاش دارد تا بناهای روزامد بلند مرتبه را با خط اسمان شهر ترکیب کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

هیدروژنیزه ، طراحِ وینسنت کالِبات ؛ تحرک پایدار

 

وینسنت کالبات Vincent Callebaut؛ معمار بلژیکی اقدام به طراحی یک کشتی دریایی کرده است

که جلبک های دریایی تولید سوخت بیولوژیکی آن را به عهده دارند. احتمال میرود، این پروژه

ابداعی در سال 2030 در اقیانوس ساخته شود. بین مهندسی و زیست شناسی ،"هیدروژنه"

یکی از اولین پروژه های شبه زیستی است که از زیبایی و اشکال طبیعت الهام گرفته.انقلاب سبز

در حال پیشرفت است و ما را قادر به طراحی جریان هوا با 100% خودکفایی و بازدهی در انرژی و

انتشار بسیار کم کربن میکند. این هواپیمای عمودی یک محرک مشخص ایجاد می کند تا به

نیازهای جمعیتی پاسخگو باشد که از فجایع طبیعی و بهداشتی آزار می بینند.معماری این پروژه ،

اساسأ منتقدِ شیوه های زندگی در جامعه معاصر ماست که باید کاملأ احیا شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژه هیدروژنه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Boston architects

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
and Los Angeles digital designers
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

have designed a conceptual structure for Boston, where an unfinished building would be covered in modular pods growing algae for biofuel

The pods would be continuously rearranged by robotic arms (powered by the micro-algae produced) to ensure the optimum growing conditions for alage in each pod

 

The designers intend to use the structure, called Eco-pods, to inform the public about the potential of micro-algae, a bio-fuel that can be grown vertically. The pods could also house research projects

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شهر عمودی تای یی وی؛مدول های شش ضلعی قابل تطبیق با پیش بینی جمعیت

 

معمار" تای یی وی" اهل مالزی،به تازگی از پروژه شهرعمودی ِ رفیع با واحد های مسکونی 6 ضلعی پرده

برداری کرد، که راه حلی برای مشکلات رشد جمعیت در شهرهای آسیایی می باشد. برج خود را به عنوان

یک داربست معرفی کرده و همزمان با جمعیت ِدر حال گسترش ، واحد های مدولار می توانند به ساختار

اصلی آن اضافه شوند. "تای یی وی " طرح خود را از نظریه لوکوربوزیه "خانه ماشینی است برای زندگی"

الهام گرفته.این پروژه در اصل یک جامعه با گسترش بی رویه را به یک جهت گیری عمودی سوق می دهد.

یک ساختار انعطاف پذیر که می تواند به راحتی برچیده و به مکان یا شهری دیگر حمل شود. شهروندان قادر

خواهند بود، متناسب با خواسته های هریک از افراد خانواده، واحد یا واحدهای دیگری خریده و به ساختمان

خود اضافه کنند و یا برای خانواده های بزرگتر، این واحدها را با هم ترکیب کنند.معمار پیشنهاد میدهد که

فضاهای بازِ اضافی می تواند، به فضای سبز،مراکز تفریحی ویا امکانات پژوهشی اختصاص داده شوند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...
  • 1 سال بعد...

کاربرد مفاهیم پایداری و اهداف توسعه پایدار در جهت کاهش اتلاف انرژی وآلودگی محیط زیست در معماری، مبحثی به نام معماری پایدار را به وجود آورده است. در این نوع معماری، ساختمان نه تنها با شرایط اقلیمی منطقه خود را تطبیق می‌دهد، بلکه ارتباط متقابلی با آن برقرار می‌کند. بطوریکه بر اساس گفته ریچارد راجرز،«ساختمان‌ها مانند پرندگان هستند که در زمستان پرهای خود را پوش داده وخود را باشرایط جدید محیط وفق میدهندو بر اساس آن سوخت و سازشان را تنظیم می‌کنند».

 

مقدمه

سیمای شهرهای اقصی نکات جهان که تا چندی پیش هرکدام درون خود دنیایی متفاوت داشت، هر روز با سرعتی افزون تر در پی محو شدن آن چیزی است که به آن هویت مستقل می‌داد و این امر همسانی و یکنواختی را به بار آورده است. معماری و شهر برای انسان قبل مدرن، محصول خلاقه‌ای بود که نتیجه محدودیتهای اقلیمی و سازه ایی از طرفی و باورهای جمعی افراد از طرف دیگربود. آنچه که فضای مصنوع او را تشکیل می‌داد، برخاسته از بستر و همپا و همراستا با ویژگیهای آن منطقه بود. این پیوند سبب گشته بود که محصول اندیشهٔ معمار در حدود ویژگیها و بایدهایی که مصالح محلی و شرایط محیطی به اثر اجبار می‌نمود، امکان حرکت داشته باشد. از جهت دیگر به علت باورهای متافیزیکی به طبیعت و پدیده‌های آن و لزوم حفظ این عرصه به عنوان موهبت، مدیریت پسماندها نیز به گونه ایی انجام می‌گردید که چرخه حیات مختل نگردد.

 

لازم به ذکر است که سرعت تحول و تغییرات نیز به گونه ایی بود که فرصت آزمایش و خطا و سپس تصحیح به جهت حفظ هرچه بیشتر ساختارهای زیستی را ممکن می‌نمود. اما حریم باور متافیزیکی شکست و بشر تنها یک چیز و آن ذهن انسانی را محور قرار داد و دلیل بودن را در اندیشیدن و حتی بصورت افراطی در شک دائم یافت و چنان بر خود باور یافت و خود را از قید و بند رهایید که هر آنچه را انجام می‌داد، درست می‌پنداشت. جالب اینجاست که سرعت این تغییرات نیز امکان سنجش بازخوردها را از بین برده بود. بشر به مدد بهره‌گیری از تکنولوژی جهت جبران ضعفهایش و قرار دادن آن به عنوان بهترین دستاویز برای پاس خ به نیازهایش، دست یازیدن افراطی به طبیعت را به عنوان منبع تامین نیازها مجاز دانست. این امر تاثیر پذیری معماری از خصوصیات محیطی ومحلی را کاسته بود، به گونه‌ای که برخی با طرح معماری بین‌المللی و منشور آتن، ادعای حل همهٔ مشکلات معماری و شهر را داشتند، اما طبیعت و شهر در حال از بین رفتن بود. جنگ اعراب و اسرائیل و جلوگیری از صادرات نفت به غرب، اولین صدای زنگ خطر را به گوش رساند. منابع در حال پایان است چه می‌کنید؟

 

در واقع آنچه که امروز به عنوان توسعه پایدار یاد می‌شود، بازنگری اصلاح طلبانه‌ای است به مدرنیسم و سنت جهت یافتن راهی بینابینی. توسعه پایدار، توسعه ایی است که نیازهای اکنون را به گونه ایی برآورده نماید که توان نسلهای بعدی را جهت تامین نیاز، کاهش ندهد. با توجه به این نکات مطروحه، سعی داریم به تبیین مفهوم توسعه و طراحی پایدار بپردازیم و با طرح راهکارهایی، زمینهٔ تحقق این باور را ایجاد نماییم. معماران نیز همسو با سایر دست اندرکاران در پی یافتن راهکارهای جدیدی برای تامین زندگی مطلوب انسان هستند. بدیهی است که زندگی، کار، تفریح، استراحت و... همه و همه فعالیت‌هایی می‌باشند که در فضاهای طراحی شده توسط معماران صورت پذیرفته و از آنجا که نقاط ضعف و قوت یک ساختمان بر زیست بوم جهان تأثیر مستقیم خواهد داشت، وظیفه‌ای بس حساس در این خصوص بر عهده معماران می‌باشد.

 

مهم‌ترین سرفصل‌ها

 

مهم‌ترین سرفصل‌های معماری پایدار را عناوین زیر تشکیل می‌دهند:

  • معماری اکوتک
  • معماری و انرژی
  • معماری سبز
  • توسعه پایدار

معماری پایدار - که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است - را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود. برای مثال، ۵۰ درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.

 

اصول معماری پایدار

 

معماری پایدار، مانند سایر مقولات معماری، دارای اصول و قواعد خاص خود است و این سه مرحله را در برمی‌گیرد:

 

  • صرفه جویی در منابع
  • طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی
  • طراحی برای انسان

که هرکدام آنها استراتژی‌های ویژه خود را دارند.شناخت و مطالعه این تدابیر، معمار را به درک بیشتر از محیطی که باید طراحی آن را انجام دهد، می‌رساند.

 

صرفه جویی در منابع

 

اصل صرفه جویی در منابع (Economy of Resources) از یک سو به بهره‌برداری مناسب از منابع و انرژی‌های تجدیدناپذیر مانند سوخت‌های فسیلی، در جهت کاهش مصرف می‌پردازد و از سوی دیگر به کنترل و به کارگیری هرچه بهتر منابع طبیعی به عنوان ذخایری تجدید پذیر و ماندگار توجه جدی دارد.

 

به عنوان مثال، یکی از منابع سرشارو نامیرا، انرژی حاصل از نور خورشید است که امروزه توسط تکنولوژی فتوولتاییک برای فراهم کردن آب و برق مصرفی در ساختمان، از آن استفاده می‌شود.

 

برای کنترل منابع، سه نوع استراتژی می‌تواند مورد توجه قرارگیردکه شامل حفظ انرژی، حفظ آب و حفظ مواد است. همان گونه که مشاهده می‌شود، تمرکز براین سه منبع، به دلیل اهمیت آنها در ساخت و اداره ساختمان است.

 

 

طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی

 

اصل طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی (Life Cycle Design) دومین اصل از معماری پایدار است و بر این فکر و یا نظریه استوار شده است که ماده از یک شکل قابل استفاده تبدیل به شکل دیگری می‌شود، بدون اینکه به مفید بودن آن آسیبی رسیده باشد.از سوی دیگر به‌واسطه این اصل، یکی از وظایف طراح، جلوگیری از آلودگی محیط است.

این نظریه برای رسیدن به این منظور در سه مرحله، ساختمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

 

مرحله پیش از ساخت، مرحله در حال ساخت و مرحله پس از ساخت.باید توجه داشت که این مراحل به یکدیگر مرتبط بوده و مرز مشخصی بین آنها وجود ندارد. برای مثال، می‌توان از مواد بازیافتی در مرحله پس از ساخت یک ساختمان به عنوان مصالح اولیه در مرحله ساخت ساختمانی دیگر استفاده کرد.

 

طراحی برای انسان

 

اصل طراحی برای انسان (Humane Design)، آخرین و شاید مهمترین اصل از معماری پایدار است. این اصل ریشه در نیازهایی دارد که برای حفظ و نگهداری عناصر زنجیره‌ای اکوسیستم لازم است که آنها نیز به نوبه خود بقای انسان را تضمین می‌کنند.

 

این اصل دارای سه استراتژی نگهداری از منابع طبیعی، طراحی شهری-طراحی سایت و راحتی انسان است که تمرکزشان بر افزایش همزیستی بین ساختمان و محیط بیرون از آن و بین ساختمان و افراد استفاده کننده از آنهاست.

 

در واقع می‌توان گفت که برای رسیدن به معماری پایدار، طراح باید این مراحل و اصول را که تعریف کننده یک چارچوب اصلی برای طرحی پایدار است را در طرح خود لحاظ و برحسب مورد ترکیب و متعادل کند.

 

 

اهداف معماری پایدار:

 

اهمیت دادن به زندگی انسان‌ها و حفظ و نگهداری از آن در حال و آینده، کاربرد مصالحی که چه در هنگام تولید ویا کاربری و حتی تخریب با محیط خود همگن و پایدار باشند، حداقل استفاده از انرژی‌های سوختی و حد اکثر بکارگیری انرژی‌های طبیعی، حداقل تخریب محیط زیست، بهبود فیزیکی و روانی زندگی انسان هاو کلیهٔ موجودات زنده. هماهنگی با محیط طبیعی. هدف از طراحی این ساختمان‌ها کاهش آسیب بر روی محیط، منابع انرژی و طبیعت است و شامل قوانین زیر می‌باشد:

 

  • کاهش مصرف منابع غیر قابل تجدید
  • توسعه محیط طبیعی
  • حذف یا کاهش مصرف مواد سمی و یا آسیب رسان بر طبیعت، در صنعت ساختمان سازی

تکنیک‌های ساختمان سازی تلاشی در جهت تأمین کیفیت یکپارچه، از نظر اقتصادی، اجتماعی و محیطی است. استفاده معقول از منابع طبیعی و مدیریت مناسب ساختمان سازی به حفظ منابع طبیعی محدود و کاهش مصرف انرژی کمک نموده (محافظت از انرژی) و باعث بهبود کیفیت محیطی می‌شود. کیفیت اساس طراحی پایدار می‌باشد. کیفیت مطلوب بدون توجه به طبیعت فراهم نمی‌شود و همچنین استفاده از مصالح با قابلیت ماندگاری طولانی نیز باید در نظر گرفته شود. رسیدن به استانداردهای بالای کیفیت، امنیت و آسایش که در واقع سلامت انسانها را تأمین می‌کند از مهمترین اهداف معماری پایدار است که رسیدن به چنین شرایطی با استفاده از مدیریت کارآمد و به کار گیری آخرین تکنولوژی‌ها صورت می‌گیرد.

 

بر این اساس اصولی که باید در این معماری به کار بست شامل موارد زیر است:

 

  • ادراک حس مکان، فضای هستی و عدم مزاحمت درآن
  • استفاده از انرژی‌های طبیعی، مانندانرژی خورشیدیو باد
  • کاربرد مصالح طبیعی و بومی، قابل بازیافت و بادوام.
  • جمع آوری و استفاده از آب بویژهآب بارانو بهره‌گیری از آب دریاچه، دریا
  • عایق بندی حرارتی، صوتی وایزوله مناسب ساختمان.
  • قابلیت تهویه طبیعی به کمک سقف
  • نور گیری صحیح و طراحی صحیح بازشوها.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

با اولویت‌یافتن موضوع کاهش مصرف انرژی در جهان، هم اکنون خانه‌ای با صفردرصد انرژی مصرفی با ابتکار «یانگ سو» در کره طراحی شده است.

این خانه می‌تواند به جای آن که انرژی مصرف کند، انرژی تولید می‌کند.

ساختمان جدید با بودجه 284 هزار دلار امریکا ساخته شده و در جنوب شهر سئول پایتخت کره جنوبی، واقع شده است.

این خانه 230 متر مربعی که Sosoljip نام گرفته، نخستین گام عملی به سوی ایجاد یک جامعه خودکفا از لحاظ انرژی عنوان شده است.

scl2o1k41iz7id8xgh5.jpg

اولین معیار برای طراحی این سازه، انرژی مصرفی صفر درصد بوده و مهم‌ترین مولفه برای عملی کردن این طرح "عایق‌گذاری" عنوان شده است.

 

z1dk9op2juhpewn4p6c.jpg

تمامی اسکلت بتنی تقویت شده ساختمان جدید در یک فوم‌استایر با ضخامت 20 سانتی‌متر گذاشته شده است. این ماده در واقع مدل متراکمی از فوم پلی‌استایرن است که ویژگی‌های عمومی عایق‌بندی آن را به انتخابی محبوب برای این طرح بدل کرد.

 

81kxuv1n69wjn1lk5xbc.jpg

عایق‌گذاری مانع از توفال‌کوبی یا اتمام سطح بیرونی پنلی شد زیرا عمل نصب به طور اجتناب‌ناگزیری به عملکرد عایق‌ آسیب می‌زد. به جای آن، معمار این پروژه به اسپری polyurea روی آورد که یک سطح نسبتا سخت و ضدآب را تشکیل می‌دهد.

 

igyhimsjsjt785z9vyas.jpg

این خانه دارای پنل‌های خورشیدی گرمایی و فتوولتائیکی است که یک اجاق چوب‌سوز آن‌ را پشتیبانی می‌کند. ساختمان جدید همچنین بدون تهویه‌کننده هوای مکانیزه شده عمل می‌کند.

 

vo8s0ac1o702r4v6r7w.jpg

 

r4wydrqrokcofk91fz.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

درود...

 

فایل pdf در قالب 28 صفحه متن و تصویر در باب معماری پایدار اختیار دوستان در ضمیمه پست قرار می گیره.:icon_gol::icon_redface:

 

فهرست

 

معماری پایدار

 

معنای لغوی واژه پایداری

 

توسعه پایدار ومفاهیم ومضامین

 

طراحی پایدار(طراحی سبز)

 

تعاریف ساخت وسازپایدار

 

اهداف کلی ساختمانهای پایدار

 

اصول معماری پایدار

 

اصول توسعه ساخت وساز پایدار

 

طراحی پایدارواصول اولیه

 

چهارچوبهای معماری پایدار

 

چند نکته در طراحی پایدار

 

معماری پایدار از دیدگاه سه تن از معماران معاصر

 

چند نمونه معماری پایدار از منابع خارجی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 6 سال بعد...

مقاله معماری پایدار نوشته ریچارد راجرز و ترجمه مهکامه لوافی که در شماره چهل و دوم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مقاله هرمان ارتسبرگر و معماری پایدار که در شماره چهل و دوم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مقاله کنکاشی پیرامون مفاهیم و تجارب معماری پایدار نوشته فرزانه سفلایی که در شماره چهل و دوم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مقاله معماران بزرگ و طراحی پایدار ترجمه حمید حسینمردی که در شماره چهل و دوم مجله آبادی منتشر شده است را به صورت PDF از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...