رفتن به مطلب

تولید بتن سبک از پسمانده های هسته ای


ارسال های توصیه شده

رییس شاخه فرهنگستان علوم ایران از موفقیت محققان و پژوهشگران کشورمان در تولید بتن سبک از پسمانده های هسته ای برای کاهش تشعشعات خبر داد.

 

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروفسور علی اکبر رمضانیان پور افزود: محققان و پژوهشگران ایرانی تحقیقات خود را بر روی کاهش اثرات منفی پسمانده های هسته ای متمرکز کرده و موفق شدند با همکاری یکی از دانشگاه های صنعتی انگلستان بتن های سبک را از پسماند ه های هسته ای تولید کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به حرکت کشورهای جهان برای دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای برای تولید انرژی مفید، پسمانده های هسته ای حاصل از فعالیت های هسته ای نیز افزایش می یابد.

رمضانیان پور کاربرد بتن سبک تولیدی از پسمانده های هسته ای را با توجه به ویژگی های خاص آن در ساخت دیوارهای برشی و تیرهای فرعی در بخش های مختلف سازه های عمرانی عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر در خصوص جایگاه صنعت بتن ایران در دنیا گفت: اگر چه صنعت بتن در سال های اخیر در کشور ما پیشرفت قابل توجه ای داشته است اما هنوز با معیار های توسعه فاصله زیادی دارد.

رمضانیان پور با اشاره به لزوم تجدید نظر در شناخت مصالح تصریح کرد: کشور ما به لحاظ شرایط اقلیمی و وجود منابع گسترده طبیعی می تواند با تلاش علمی گسترده و استفاده درست از منابع موجود در طبیعت صادر کننده این علم به دنیا باشد.

وی ادامه داد: شکل دهی صنعت بتن در زمینه طراحی، عمل آوری، کنترل و نظارت می تواند به عنوان مهمترین رویکرد برای افزایش توانمندی و دستیابی به بازارهای رقابتی مورد توجه تولید کنندگان بتن قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تلاش محققان و متخصصان فعال در صنعت بتن کشور افزود: به علت نبود یک متولی مشخص برای برنامه ریزی، هماهنگی و تبادل اطلاعات این تلاش ها بازتاب و تاثیر مناسبی نداشته است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...