رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

فراخوان همایش معماری ایرانی، مدرسه ایرانی

 

 

5-copy-1.jpg

سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس كشور در نظر دارد همچون سالیان گذشته با همكاری دانشكده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، دانشكده معماری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از صاحب نظران در عرصه معماری كشور اقدام به برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی – معماری ایرانی در تاریخ 17 و 18 اسفند ماه سال جاری در محل نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نماید.

 

 

 

متعاقب اقدامات گذشته و با توجه به بستر مناسب فرا رو ، فرصت گرانبهایی است تا با همراهی قاطبه معماران دلسوز، اساتید و دانشجویان نخبه كشور مقالات پژوهشی و طرح های با هویت ، ماندگار و با دوام برای فضاهای آموزشی و پرورشی ، گردآوری تا مدرسه سازی به سمت و سویی هدایت شود كه نماد جایگاه و اهمیت واقعی آن درجامعه اسلامی مان باشد.

در این راستا از معماران مجرب كشور، اساتید و دانشجویان علاقمند ، با هدف دستیابی به مدارس با هویت و الگو مزین به ارزشها واصالتهای جامعه اسلامی ، دعوت به عمل می آید تا آثار برتر خود را جهت ارائه در نمایشگاه و شركت در مسابقه ارسال فرمائید .

 

 

موضوع مسابقه طراحی

مسابقه در دو بخش مقالات پژوهشی و طراحی فضاهای آموزشی انجام خواهد شد وشرکت در آن برای علاقمندان داخل و خارج كشور آزاد می باشد.

- آثار ارائه شده در مسابقه طراحی در سه بخش ، حرفه ای ، دانشجویی و ادارات کل نوسازی مدارس کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

- موضوع طراحی برای دو بخش حرفه ای و دانشجویی به صورت آزاد خواهد بود . (کلیه فضاهای آموزشی )

موضوع طراحی برای ادارات کل نوسازی مدارس كشور مختص مدارس ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ، مجتمع های آموزشی ، مدارس استثایی و مدارس با هویتی كه در سالهای قبل طراحی و اجراء شده و در همایشهای قبلی نیز ارائه نگردیده خواهد بود.

 

ارائه مقالات پژوهشی

 

محورهای ارائه مقالات :

1- میراث مدارس اسلامی و رهیافت های جدید ( بهره گیری از میراث اسلامی در معماری مدارس )

2- کلاسهای پویا ( فضاهای آموزشی انعطاف پذیر )

3- معماری پایدار در طراحی فضاهای آموزشی

4- فضای سبز و تاثیر آن بر عوامل آسیب زا

5- حلقه گمشده در طراحی مدارس ایران

كمیته علمی همایش آماده بررسی و ارزیابی مقالات است.

مقالات برگزیده در همایش ارائه و مقالات پذیرفته شده در کتاب همایش پنجم به چاپ خواهد رسید.

رعایت استانداردهای علمی و آکادمیک در نوشتن مقالات الزامی است و مقالات ارسالی باز گردانده نمی شود.

كارگاه آموزشی

- نقد و بررسی آثار برتر همایش توسط كمیته داوری ، در ضمن شركت برای عموم آزاد می باشد.

جوایز مسابقه

 

جوایز بخش طراحی :

نفر اول در هر بخش 10 سكه تمام بهار آزادی

نفر دوم در هر بخش 6 سكه تمام بهار آزادی

نفرسوم در هر بخش 4 سكه تمام بهار آزادی

جوایز بخش مقالات:

نفر اول 3 سكه تمام بهار آزادی

نفر دوم 2 سكه تمام بهار آزادی

نفرسوم 1 سكه تمام بهار آزادی

تقویم اجرایی مسابقات

برگزاری نمایشگاه مدرسه ایرانی – معماری ایرانی از 14 لغایت 18 اسفند ماه 1389 و همایش در روزهای 17 و 18 اسفند ماه در محل نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برپا خواهد شد.

جدول مهلت ارسال آثار

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات

7/11/89

آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات پس از داوری اولیه

27/11/89

آخرین مهلت ارسال طرحها

12/11/89

مدارك درخواستی

1- آثار ارسالی باید از محتوایی منطبق بر بیانیه های همایش اول تا چهارم برخوردار باشد .

2- پلان ها ، نماها ، برش ها ، پرسپكتیوها ، تحلیل طرح و سایت پلان

3- هر طرح بر روی حداكثر 3 شاسی از ورق فوم (Foam board) با ابعاد 70 *50 سانتیمتر بصورت افقی ارائه گردد .

4- ارسال ماكت و انیمیشن نیز علاوه بر شاسی ها توصیه می گردد .

5- عزیزان شركت كننده در خارج از كشور می توانند با ارسال فایلهای ( psd ) طرحها به نشانی الكترونیكی دبیرخانه همایش در مسابقه شركت نمایند .

اعلام نتایج داوری و اعطای جوایز

جوایز برندگان در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مدرسه ایرانی - معماری ایرانی اعطاء خواهد شد.

امید است نسبت به ارسال طرح یا طرحهای خود حداكثر تا تاریخ 12/11/89 به دبیرخانه ستاد همایش اقدام فرمائید. آثاری كه پس از این تاریخ واصل شود تنها پس از گزینش در بخش جانبی نمایشگاه ارائه خواهد گردید و در مسابقه شركت داده نخواهد شد. لازم به ذكر است دبیرخانه همایش از پذیرش آثار ارائه شده در همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی سنوات قبل، معذور است.

 

شرایط و مقررات كلی مسابقه

 

1- شرکت در مسابقه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی برای عموم آزاد است.

2- ثبت نام جهت شركت در مسابقه ، به صورت اینترنتی و دریافت فرم ثبت نام ، از طریق مراجعه به پرتال همایش مدرسه ایرانی - معماری ایرانی (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) امکان پذیر است.

3- كارهای ارسالی جهت شركت در مسابقه باید بدون ذكر نام و مشخصات طراح و تنها با ذكر كد كاربری مخصوص هرپروژه كه به شركت كنندگان داده خواهد شد و همچنین ذكر عنوان طرح ارائه گردد.

4- برگزار کننده مجاز به استفاده آثار در نمایشگاه، کتاب و نشریات مرتبط با ذکر نام صاحب اثر میباشد.

5- هرگونه خسارت ناشی از پست یا حمل و نقل آثار، متوجه فرستنده خواهد بود و دبیر خانه هیچگونه مسئولیتی در قبال ارسال آثار نخواهد داشت.

6- کلیه آثار، تحویل آرشیو دبیرخانه مسابقه خواهند شد و عودت داده نخواهند شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آدرس و نشانه پستی دبیرخانه

 

نشانی پستی دبیرخانه: صندوق پستی 3641-19395

شماره تماس: 22678869(021)

نمابر: 22218939(021)

نشانی الکترونیکی دبیرخانه: persianschool@nosazimadares.ir

آدرس دبیرخانه : تهران – خیابان دكتر شریعتی – بلوار صبا – كوچه شهید عباس حسینی – سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس كشور

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 238
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بنیاد معماری میرمیران از تمامی معماران ، دانشجویان معماری ، طراحان و اندیشمندان جوان که به این موضوع

علاقمندند دعوت می کند تا در مسابقه طراحی « معماری و طبیعت سبز» شرکت کنند .

از این رو از کلیه علاقمندان به شرکت در مسابقه درخواست می شود در اسرع وقت آمادگی خود را به نشانی الکترونیکی بنیاد اطلاع دهند .

زمان تحویل و داوری ها :

مهلت تحویل طرح ها به دبیرخانه بنیاد حداکثر تا ساعت 17 روز یکشنبه 17 بهمن ماه است . زمان داوری طرح ها روز چهارشنبه 27 و پنجشنبه 28 بهمن ماه خواهد بود ولی نتایج هیأت داوری و اهداء جوایز در مراسم یادمان و جایزة معماری میرمیران در اوایل اردیبهشت ماه 1390 و مقارن با هفتة معماری در خانة هنرمندان ایران اعلام خواهد شد .

مدارک مورد نیاز :

مدارک مورد نیاز باید بتوانند با استفاده از نقشه ها ، پرسپکتیوها ، رنگ ها ، ایماژهای سه بعدی کامپیوتری و یا عکس ماکت و یا هر روش دیگری به معرفی فضاهای اصلی داخلی و خارجی در رابطه با معماری و فضای سبز بپردازد . ضمناً از آنجائی که در نظر است کلیه طرح های منتخب در مراسم یادمان و جایزة معماری میرمیران در نمایشگاه جنبی به مدت یک هفته معرفی و به نمایش عمومی گذاشته شود ، لازم است مدارک هر طرح بصورت یک پوستر در قطع Height:166×Width:74 سانتیمتر به صورت عمودی به همراه خلاصه توضیحات ، حداکثر در یک صفحه A4 و فایل کامپیوتری محتوی پوستر و متن پروژه ارائه گردد . با توجه به اینکه پوستر ارائه شده به شرکت کنندگان محترم مسترد خواهد شد لذا جهت چاپ مجدد فایل های ارائه شده توسط بنیاد معماری میرمیران فایل های ارسالی می بایست از کیفیت (150dpi) در سایز 74 در 166 سانتیمتر عمودی و در قالب فرمت گرافیکی Tiff ارائه شوند . بدیهی است که در صورت عدم رعایت موارد اشاره شده پروژه در مسابقه ارائه نخواهد شد .

* لمینت کردن برای شیت های ارسالی اجباری نیست . * نام طراح و یا گروه طراحان و یا آرم خاصی به هیچ عنوان در روی پوستر درج نگردد.

میزان جوایز و اعضاء هئیت داوری متعاقباٌ اعلام خواهد شد .

لینک به دیدگاه

فراخوان مسابقه معماری جشنواره ایران 1404

 

روابط عمومی جشنواره هنری «ایران 1404» در این فراخوان اعلام کرد: هنرمندان می‌توانند طرح‌های معماری خود را با موضوع «ایران 1404» به این جشنواره ارائه دهند. رشته معماری این جشنواره دارای سه گروه خانه؛ شامل خانه های مسکونی، مجتمع های مسکونی و اقامتی، محله؛ شامل مسجد، مدرسه، بازارچه ،کتابخانه و خانه فرهنگ و شهر؛ شامل معابر و میادین، بیمارستان، دانشگاه، فرهنگسرا ، پارک‌ها و فضای سبز، مجتمع تجاری و بازار است که هنرمندان علاقه‌مند می تواند آثار خود را در این سه گروه به جشنواره ارسال کنند.

در بخش معماری سه برگزیده انتخاب خواهند شد که جایزه نفر اول هشتاد میلیون ریال اعلام شده است. میزان این جایزه برای نفر دوم 60میلیون ریال و برای نفر سوم 40میلیون ریال است. نحوه ارائه مدارک این جشنواره نیز به این شرح است: - مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مسابقه شامل: ارائه طرح حداکثر در پنج شیت A2، ماکت طرح (اختیاری)، شرح کانسپت در یک برگ A4 و ارائه کلیه مدارک خواسته شده بر روی لوح فشرده است، که به شرح هریک از موارد در زیر آمده است. موارد مورد نیاز جهت ارائه در شیت‌های A2 به شرح زیر: الف) پلان‌ها، نماها و مقاطع مورد نیاز کلی طرح ب) نقشه‌ها، نماها و مقاطع مورد نیاز و سایر اطلاعات ج) جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به کار رفته در طرح (اختیاری) د) تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی - ماکت طرح (اختیاری) - برگ A4 : هریک از شرکت کنندگان موظف است شرح کانسپت و ایده‌های کلی طرح خود را حداکثر در یک برگ A4 ارائه دهد. - لوح فشرده: مدارک خواسته شده بایستی بر روی یک CD یا DVD نیز ذخیره و همراه سایر مدارک ارسال شود که شامل موارد زیر می‌شود: الف) تصاویر سه بعدی با فرمت JPG در ابعاد حداقل 1240 * 1754 و حداکثر 2480 * 3500 ب) نقشه‌های کامل فضاها و سایت پلان به مقیاس دلخواه و سایت پلان به مقیاس 1:200 با فرمت DWF یا DWG. ج) کانسپت طرح با فرمت DOC تذکر مهم: الف) در صورت استفاده از فونت فارسی در فایل cad، فونت مورد استفاه در لوح فشرده ذخیره شود. ب) مدارک باید مطابق با نیازهای مسابقه و در مدت زمان مقرر به دبیرخانه برسد و در غیر این صورت فرد متقاضی از لیست شرکت کنندگان حذف خواهد شد. ج) مدارک باید در سیستم متریک ارائه شود. همچنین در آئین نامه این بخش نیز آمده است: شرکت برای همه علاقمندان آزاد است.

در مورد افراد حقیقی که به صورت گروهی در مسابقه شرکت خواهند کرد، دبیرخانه فردی را که با عنوان سرگروه ثبت نام می‌کند، جهت انجام مراحل مسابقه به رسمیت می‌شناسد. جشنواره طرح‌های رسیده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضی و با ذکر مشخصات صاحب طرح منتشر خواهد کرد. طرح‌ها و آثار ارائه شده مسترد نخواهد شد. تبیین و تفسیر اهداف ذکرشده در سند چشم‌انداز در قالب آثار مختلف هنری، تعمیق و ایجاد خودباوری در هرچه بهتر و با کیفیت تحقق سند چشم ‌انداز، ایجاد انگیزه و افزایش انرژی و روح همکاری و همیاری در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله و ایجاد زمینه مناسب همدلی میان اقشار مختلف کشور به جهت دمیدن انرژی و نشاط در جامعه چهار محور این جشنواره‌اند. حوزه هنری این برنامه را برگزار می‌کند و سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکزی هستند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند. مقررات عمومی جشنواره: شرکت برای عموم هنرمندان و علاقمندان آزاد است و جشنواره محدودیت سنی ندارد. -آخرین مهلت ارسال آثار 10 اردیبهشت 1390 -تاریخ برگزاری جشنواره: پایان اردیبهشت 1390 -در همه بخش‌ها پس از تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره و راهیابی آن به جشنواره امکان خارج کردن آن از برنامه وجود ندارد.

- در تمامی بخش‌ها شرکت کنندگان اطلاعات دقیق خود از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، مدرک و رشته تحصیلی، سال تولد، محل تولد، شماره تلفن تماس، email و ... را قید کنند. -نشانی دبیرخانه: تقاطع خیابان حافظ و سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر- حوزه هنری – طبقه دوم تلفن دبیرخانه: 88898034-021 علاقمندان جهت ارتباط و اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

جزئیات شرکت در رشته معماری جشنواره هنری «ایران 1404» اعلام شد

 

فراخوان بخش معماری و شهرسازی جشنواره هنري ایران 1404"

"با موضوع خانه، محله، شهر"

 

مقدمه:

در سند چشم‌انداز بيست ساله‌ نظام جمهوري اسلامي، آمده است: ایران، جهان شهري است فرهنگي،‌ دانش بنيان با هويت اصيل ايراني و اسلامي، زيبا،‌ مقاوم،‌ مرفه‌ و معيار در دنياي اسلام. بر همين اساس، در افق 1404، ایران به عنوان يك جهان شهر فرهنگي مطرح شده است. اين تعريف، بر اهميت هنر معماری و شهرسازی به عنوان تجسمی برخاسته از متن تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، تا رسیدن به جریانی موثر و هم شأن انقلاب اسلامی تاکید دارد.

توجه بيشتر به عناصر غير‌مادي معماري و شهرسازي چون زيبايي‌شناسي و پاسخگويي به نيازهاي عام مردم چون آرامش، احساس امنيت، احترام اجتماعي، حقوق فردي شهروندان و نيازهاي خاص‌تر چون هنر و فرهنگ، و البته توسعه‌ امكانات لازم و بسترسازي براي گسترش فرهنگ عمومي از ويژگي‌هاي اين ديدگاه است.

 

اهداف:

1- بيان تصورات و ايده هاي معماران و شهرسازان از جايگاه مطلوب فضاهاي مختلف معماري ايران اسلامي در سال 1404

2- خلق طرح هايي جديد و روزآمد با توجه به اقتضاعات امروز و ارزشهاي محتوايي معماري اسلامي ايران در سال 1404

3- کمک به بازآفرینی و روزآمدسازی معماری ایرانی اسلامی در غالب هويت بخشي به سيماي شهر و روستاي ايران اسلامي

4- توجه و پرداختن به ارزشها، تعمیق فرهنگ معنویت و تعمیم هنر، فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه معماري و شهرسازي

5- تجسم عینی بالندگی، هوش، دانش و فرهنگ ایرانی در قالب مدنیت، تمدن شهر و روستا در سال 1404

6- شناخت و ترويج جوانب حكمي و معیارهای زیباشناسی و توجه به عناصر بصري موجود در نمادهاي ايراني ـ اسلامي و تناسب چهره فیزیکی شهر با هویت اسلامی

7- تحول الگوی ساخت ساختمانها به سوی بهره گیری از مصالح تجدید پذیر در راستاي صرفه جويي مصرف انرژي

8- کمک به رسانیدن اندیشه، تفکر و تمدن اسلامی به جایگاهی متناسب و نیز دست یافتن به هویتی مستقل در هنر و معماری در انقلاب اسلامی

 

شيوه داوري مسابقه: با توجه به اينكه موضوعات مسابقه از زاويه شكلي و ساختاري با يكديگر تفاوت دارند، امتيازاتي براساس معيارهاي تخصصي هر گروه و زيرگروه مشخص خواهد شد. هيات داوران آثار رسيده در موضوعات را بصورت جداگانه امتيازدهي نموده و سپس در مرحله آخر در مجموعه به بالاترين امتيازات در صورت عبور از حد نصاب جوايزي ارائه خواهد شد. به اين شيوه آثار گروه هاي مختلف با يكديگر مقايسه نشده و هر گروه و زيرگروه به صورت جداگانه و با معيارهاي همان گروه ارزيابي و امتياز دهي خواهد شد.همچنین در بخش مطالعات مکتوب (پایان نامه، کتاب، مقاله) به صورت جداگانه بررسی و سپس با لحاظ معیارها و ضرایبی امتیاز دهی خواهد شد.

 

 

 

موضوعات مسابقه ( بخش طراحی و بخش مطالعات مکتوب ) :

اين مسابقه در 2 بخش طراحی معماری و مطالعات مکتوب (پایان نامه،کتب،مقالات) ارائه خواهد شد . موضوعات بصورت كل در سه گروه خانه، محله، شهر قابل تقسيم مي باشند.

گروه خانه:

1- خانه هاي مسكوني

2- مجتمع هاي مسكوني و اقامتي

گروه محله:

1- مسجد

2- مدرسه

3- بازارچه

4- كتابخانه و خانه فرهنگ

گروه شهر:

1- معابر و ميادين

2- بيمارستان

3- دانشگاه

4- فرهنگسرا

5- پاركها و فضاي سبز

6- مجتمع تجاري و بازار

توضیح: شرکت کنندگان می بایستی هر یک به دلخواه سایتی را برای طراحی انتخاب نمایند که شناخت مطلوبی از فرهنگ و اقلیم آن منطقه داشته باشند.لذا پیشنهاد می شود این سایت درون محله ، منطقه یا شهر محل سکونت خود انتخاب گردد . همچنین لازم است مدارک مناسبی جهت معرفی سایت ، اقلیم و فرهنگ ویژه آن منطقه تهیه و ضمیمه گردد.

 

 

جوايز مسابقه:

جوايز اين مسابقه در هر 2 بخش طراحی و مطالعات نظری (پایان نامه،کتب،مقالات) ارائه خواهد شد. همچنين با توجه به استقبال و اعلام آمادگي نهادها و وزارتخانه هاي مختلف، اين جوايز براساس اعلام بعدي در بخشها و گروهاي مختلف به صورت جداگانه افزايش خواهد يافت.

بخش طراحی:

اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 100،000،000 ریال

اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 50،000،000 ریال

اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال

اثر چهارم ـ دهم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 5،000،000 ریال

بخش مطالعات نظری :

اثر اول: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 30،000،000 ریال

اثر دوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 20،000،000 ریال

اثر سوم: تنديس مسابقه و لوح تقدير به همراه 10،000،000 ریال

 

 

هیئت داوران:

هیئت داوران از که از اساتید دانشگاهی های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و سوره می باشند، متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

 

 

تقویم مسابقه:

- آخرین مهلت ارسال آثار: 10 اردیبهشت 1390

- زمان برپایی نمایشگاه: پایان اردیبهشت 1390

 

نحوه ارائه مدارک:

الف ) بخش طراحی و معماری :

- مدارك مورد نياز جهت شركت در مسابقه شامل: ارائه طرح حداكثر در پنج شيت A2، ماکت طرح (اختیاری)، شرح کانسپت در يك برگ A4 و دفترچه معرفی سایت A4 شامل ( سایت پلان با مقیاس 1:500 ، توضیحات پبرامون شرایط اقلیمی موثر در طراحی ، توضیحات پیرامون شرایط اجتماعی و فرهنگی منطقه ، توضیحات پبرامون نحوه تاثیر گذاری عوامل یاد شده در روند طراحی )

ارائه کلیه مدارک خواسته شده بر روی لوح فشرده می باشد، که شرح هريك از موارد در ذيل آمده است.

- موارد مورد نياز جهت ارائه در شيت هاي 2 A به شرح ذیل:

الف) پلان ها، نماها و مقاطع مورد نیاز کلی طرح

ب) نقشه ها، نماها و مقاطع مورد نیاز و سایر اطلاعات

ج) جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به کار رفته در طرح (اختياري(

د) تصاوير سه بعدي داخلي و خارجي

- ماکت طرح (اختیاری):

- لوح فشرده: كليه مدارك خواسته شده بايستي بر روي يك CD يا DVD نيز ذخيره وهمراه ساير مدارك ارسال گردد كه شامل موارد زير مي شود :

1) تصاوير سه بعدي با فرمت JPG در ابعاد حداقل 1240*1754 و حداكثر 2480*3500

2) نقشه هاي كامل فضا ها و سايت پلان به مقياس دلخواه و سايت پلان به مقياس 1:200 با فرمت DWF يا DWG

3) كانسپت طرح با فرمت DOC

ب ) بخش مطالعات مکتوب :

1- هر مقاله بايد روي كاغذ سفيد بدون آرم و در ابعاد 29*21 سانتيمتر و با حفظ 5/2 سانتيمتر حاشيه از هر طرف و فاصله خطوط 5/1 سانتيمتر و به صورت كامپيوتري با نرم افزار office 2000 يا بالاتر با فونت Nazanin در اندازه فونت 12 تهيه شود . و ارسال ديسكت عاري از ويروس كامپيوتري حاوي مقاله، پس از پذيرفته شدن مقاله ضروري است .

2- هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر ارسال نماید.

3- حقوق معنوی آثار ارسالی میبایست کاملا متعلق به شرکت کننده باشد و هرگونه عواقب قضایی ناشی از چاپ و انتشار آثار توسط برگزار کننده مسابقه ، برعهده شرکت کننده خواهد بود .

4- مقالات با رعایت اصول مقاله نویسی علمی (ارائه فهرست، چکیده، مقدمه، طرح موضوع، بحث و نتیجه گیری، ارجاع درون متن و فهرست منابع) ارائه گردد.

5- مقاله نبايد قبلاً در هيچكدام از مجلات ، نشريات ، همايش ها و نشست هاي علمي و يا سايت هاي اينترنتي ارائه شده باشد .

6- شرکت کنندگان در بخش پایان نامه می بایست 2 نسخه کامل و در بخش کتاب 3 جلد از کتاب خود را ارسال نمایند .

 

تذكر مهم :

الف) در بخش طراحی و معماری در صورت استفاده از فونت فارسی در فایل cad ، فونت مورد استفاده در لوح فشرده ذخیره گردد.

ب) كليه مدارك بايد مطابق با نيازهاي مسابقه و در مدت زمان مقرر به دست هيئت برگزاركننده برسد و در غير اين صورت از ليست شركت كنندگان حذف خواهد شد.

ج) كليه مدارك بايد در سيستم متريك ارائه گردد.

د) شرکت کنندگان باید فرم ثبت نام در مسابقه را از سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تهیه کرده و پس از تکمیل بر روی CD ذخیره نمایند.

ه) آثار ارسالی عودت داده نمی شود.

 

آیین نامه و شرایط اختصاصي مسابقه:

1- شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است.

2- مسابقه حاضر بصورت آزاد و در يك مرحله برگزار مي گردد.

3- در مورد افراد حقيقي كه بصورت گروهي در مسابقه شركت خواهند نمود، تنها فردي را كه با عنوان سر گروه ثبت نام مي كند، جهت انجام مراحل مسابقه به رسميت مي شناسد.

4- آثار قبل از ارائه به هيات داوران توسط دبيرخانه مسابقه بررسي مي شود و در صورت رعايت شرايط مسابقه و مسائل فني، جهت داوري نهايي به هيات داوران ارجاع خواهد شد.

5- برگزاركننده، طرحها و آثار مکتوب رسيده را پس از اتمام مسابقه به نحو مقتضي و با ذكر مشخصات صاحب طرح و اثر منتشر خواهد نمود.

6-طرحها وآثار ارائه شده، پس از پايان مراحل مسابقه مسترد نخواهد شد.

7- برگزاركننده در قبال تاخير و يا خسارت وارده به مدارك قبل از تحويل آن به دبيرخانه، مسئوليتي را بر عهده نمي گيرد.

8- ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله قبول مقررات است.

9-تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده بوده و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

10- ارسال اثر توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت اثر است.در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت کننده مورد نظر از مراحل مسابقه حذف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

11- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

12- برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شیوه ای که صلاح بداند در نقاط مختلف اعم از داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته و یا به روشهایی مانند: کتاب، مجله تصویری، برنامه تلویزیونی و . . . با ذکر نام هنرمند منتشر سازد و چنانچه این امر منجر به کسب در آمدی شود، برگزارکننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از اثر را به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد.

13- برگزارکننده هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی ناشی از ارسال نامطلوب آثار ندارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع معرفی مسجد زیبای محله ما - سه بخش مهندسان ، دانشجویان و شهروندان

 

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران چهارمین گام از دوره مسابقه معماری و طراحی شهری با موضوع "مسجد زیبای محله من" در سه سطح شامل مهندسان معمار، دانشجویان و شهروندان برگزارمی شود.

 

 

بخش ویژه مهندسان: ارائه مسجد طراحی و اجرا شده

بخش ویژه دانشجویان: طراحی مسجد پیشنهادی

بخش ویژه شهروندان: معرفی مسجد شاخص محله

 

آخرین مهلت ارسال آثار: 5 بهمن 1389

 

نشانی دبیرخانه مسابقه: تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، نبش کوچه دهقانی، ساختمان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اداره کل معماری و ساختمان

تلفن تماس دبیرخانه: 88309397-021

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

بنا بر اعلام مرکز بین المللی آموزش و تحقیقات آکادمیک ایتالیا مسابقه بین المللی طراحی معماری بازار مبل امیران در تهران با همکاری دانشگاه رم را برگزار می کند.

موضوع مسابقه بین المللی طراحی معماری بازار مبل امیران در تهران واقع در یافت آباد در زمینی به مساحت 2500 متر مربع و طراحی به مساحت زیر بنای 24000 متر مربع در 10 طبقه می باشد .

 

جوایز: مجموع مبلغ جایزه مبلغ 10400 یورو می باشد.

جایزه اول : مبلغ 4000 یورو

جایزه دوم : مبلغ 2000 یورو

جایزه سوم : مبغ 1000 یورو

مبلغ قرار داد طرح مورد نظر کارفرما 2500 یورو

 

 

مهلت : 5 بهمن ماه 1389

 

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر فایل پیوست را دریافت و مطالعه نمایند

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

2237logo-2237.jpg

سومین کنفرانس ملی سازه های فضاکار

تاریخ شروع: سه شنبه 27 ارديبهشت 1390

تاریخ پایان: چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390

مکان: تهران - قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران

گروه بندی:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[کنفرانس،همایش، سمینار ]

 

برگزار کننده: قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران

تلفن تماس با دبیرخانه: 61112458

نمابر: 61112458

آدرس سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آدرس ایمیل: icas2011@ceat.ut.ac.ir

موضوعات: • ویژگیهای معماری سازههای فضاکار

• فرمشناسی در سازههای فضاکار

• تأثیر متقابل فرم، معماری و رفتار سازهای

• ابداعات و طرحهای بدیع و نوین

• سیستمهای سازههای فضاکار

• مدلسازی و تحلیل

• بارگذاری

• پایداری و کمانش سازههای فضاکار

• دینامیک و رفتار لرزهای سازههای فضاکار

• جنبههای رفتار خطی و غیر خطی

• روشهای تجربی و تحلیل آزمایشگاهی اعضا و پیوندها

• ویژگیهای مصالح (اعضای سازه و پوشانهها)

• بهینهیابی

• روشها و فرآیندهای تولید، ساخت، نصب و اجرا

• مدیریت کیفیت

• اقتصاد سازههای فضاکار

• ارزیابی احتمال اندیشانه ایمنی و قابلیت اطمینان

• نقاط عطف و تحولات حاصل از تجارب قبلی

 

توضیحات تکمیلی: این کنفرانس زمینه های لازم برای گسترش سازه های فضاکار و توجه خاص به این فناوری در طراحی معماری را فراهم می‏‏سازد. برگزاری این کنفرانس، گامی بلند در جهت تحقق اهداف و برنامه های علمی و آموزشی دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا و دانشکده معماری به عنوان قطب علمی فناوری معماری کشور محسوب می شود.

 

 

postere-2237.jpg

 

نام مسئول یا دبیر همایش: یلدا فریورصدری دبیر اجرایی: سید علیرضا به نژاد

امکان ارسال مقاله: بلی

لینک به دیدگاه

دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه

تاریخ شروع: يكشنبه 25 ارديبهشت 1390

تاریخ پایان: دوشنبه 26 ارديبهشت 1390

مکان: تهران - دانشگاه تهران

 

برگزار کننده: قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران

تلفن تماس با دبیرخانه: 61112458

نمابر: 61112458

آدرس سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آدرس ایمیل: icas2011@ceat.ut.ac.ir

موضوعات: • آموزش سازه در معماری

• تأثیر متقابل سازه، فرم، عملکرد

• تکنولوژی معماری و هویت فرهنگی

• معماری دیجیتال و تاثیر آن بر روند طراحی سازه

• سازه، تعیین کننده فرم در معماری

• سازه و روح زمان

• سازه‎ و معماری پایدار

• سازه های نو و مصالح آینده

• سیر تحول سیستم های ساختمانی

• فناوری های نوین ساختمانی

• معماری ایران در آستانه هزاره سوم: بایدها و نبایدها

• مقاوم سازی سازه های تاریخی

• هنر مهندسی سازه

 

توضیحات تکمیلی: این کنفرانس با شعار «حرکت به سوی آینده با رویکرد خلاقیت و نوآوری» فرصتی برای گردهمایی صاحب نظران، متخصصان و اندیشمندان در حوزه معماری، سازه و تکنولوژی معماری است که با حضور اساتید و کارشناسان برجسته ملی و بین المللی در زمینه معماری و سازه برگزار خواهد شد. برگزاری این کنفرانس، امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها و مراکز تخصصی ایران و جهان در زمینه مفاهیم مشترک معماری، سازه، تکنولوژی معماری، فن آوری های نوین، تاثیر سازه در شکل گیری معماری و سایر موضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس را فراهم خواهد ساخت.

 

postere-2200.jpg

 

 

نام مسئول یا دبیر همایش: یلدا فریورصدری دبیر: سید علیرضا به نژاد

امکان ارسال مقاله: بلی

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

بسمه تعالی

معاونت عمران و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می نماید:

مسابقه طراحی معماری الگوی دانشکده های واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی (شعب استانها)

 

شرح موضوع:

نظر به اهمیت روزافزون امکانات کالبدی و فضای آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت امر آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، با رویکرد ارتقاء کیفی فضاهای مورد استفاده دانشجویان و اساتید محترم و تأمین زیرساختهای مورد نیاز هر رشته، جهت طراحی معماری الگوی دانشکده ها و ساختمانهای مورد نیاز خود در شعب سراسر کشور اقدام به برگزاری مسابقه معماری می نماید.

اهداف مسابقه:

از آنجاییکه شعب واحد علوم و تحقیقات سراسر کشور پذیرای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) می باشند، لذا تأمین فضاهای آموزشی و اداری شعب این واحد ، هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمّی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشند. از سوی دیگر با عنایت به نقش هویت بخشی ساختمانهای دانشگاه آزاد اسلامی در سیمای شهری و معماری معاصر بسیاری از شهرهای کشور، دستیابی به ایده های نو و بدیع، استفاده از فناوری های نوین متناسب با معماری بومی مناطق مختلف کشور، همساز با اقلیم و در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در حوزه معماری و شهرسازی، از مهمترین اهداف برگزاری مسابقه می باشند.

شرح خواسته ها :

ساختمانهای مورد نظر در هریک از حوزه های اقلیمی پنجگانه به شرح زیر در نظر گرفته شده اند:

حوزه1- اقلیم صحرایی گرم و خشک (همچون استانهای یزد، کرمان ،خوزستان،...)

حوزه2- اقلیم کوهستانی سرد (همچون استانهای اردبیل، همدان، لرستان، آذربایجان غربی،...)

حوزه3- اقلیم معتدل خزری مرطوب (همچون استانهای گیلان، مازندران و گلستان)

حوزه4- اقلیم نیمه صحرایی سرد (همچون استانهای مرکزی، زنجان، قزوین،...)

حوزه5- اقلیم ساحلی گرم و مرطوب (همچون استانهای بوشهر، هرمزگان،...)

ساختمانهای تیپ دانشکده ها باید در قالب یکی از اقلیم های فوق(حوزه های پنجگانه) بصورت انتخابی و بر اساس برنامه کالبدی ارائه شده در مدارک مسابقه طراحی شوند. هر شرکت کننده مجاز به ارائه طرح در حداکثر دو حوزه اقلیمی می باشد. توصیه می شود طراحان ، علاوه بر در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بخش اهداف مسابقه، نسبت به طراحی نماد، المان ،الگو یا ایده ای که بعنوان شاخص مشترک در همه ساختمانهای واحد علوم و تحقیقات استفاده می شوند، اهتمام ورزند.

 

نحوه شرکت در مسابقه:

کلیه علاقه مندان و واجدین شرایط شرکت در مسابقه (بر اساس آیین نامه مسابقه) می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نسبت به ثبت نام ، دریافت کد و مدارک شرکت در مسابقه براساس برنامه زمان بندی تقویم مسابقه اقدام نمایند.

 

هیات داوران:

هیات داوران مسابقه از بین اساتید مطرح دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های معماری و شهرسازی کشور بوده و داوری مسابقه در یک مرحله انجام خواهد شد. اسامی هیات داوران مسابقه به شرح زیر می باشند:

 

دکتر ایرج اعتصام ( واحد علوم و تحقیقات تهران)

دکتر داراب دیبا (واحد تهران مرکزی)

دکتر علی اکبر صارمی (واحد تهران مرکزی)

دکتر حمید ماجدی (واحد علوم و تحقیقات تهران)

دکتر هاشم هاشم نژاد (واحد تهران مرکزی، دانشگاه علم و صنعت ایران)

دکتر آزاده شاهچراغی(واحد علوم و تحقیقات تهران)

دکتر علیرضا بندرآباد (نماینده معاونت عمران وتوسعه واحد علوم و تحقیقات)

 

 

 

 

تقویم مسابقه:

شروع ثبت نام و دریافت فرم از سایت مسابقه : از دوم تا بیست و دوم اسفند ماه 1389

آخرین مهلت تحویل طرح ها درمحل دبیرخانه مسابقه: پایان وقت اداری 11 اردیبهشت ماه 1390

تاریخ داوری طرح ها : 22 اردیبهشت ماه 1390

تاریخ اعلام نتایج : 24 اردیبهشت ماه 1390

زمان برپایی نمایشگاه طرح های برگزیده : پایان اردیبهشت 1390

 

جوایز مسابقه:

جوایز مسابقه شامل پنج جایزه اول برای طراحی در هر یک از حوزه های اقلیمی به شرح زیر می باشد:

- رتبه اول در هر حوزه اقلیمی:

لوح تقدیر به همراه ده سکه تمام بهار آزادی ( مجموعاً پنجاه سکه تمام بهار آزادی در پنج حوزه)

 

- رتبه دوم تا پنجم در هر حوزه اقلیمی:

لوح تقدیر به همراه معرفی در نمایشگاه طرح های برگزیده

 

نحوه ارائه طرح ها:

ارائه مدارک طرح حداکثر در چهار شیت در قطع A1 ، به شرح ذیل:

1) ایدئوگرام (نمودارهای مفهومی) کلی طرح

2) نقشه ها، نماها و مقاطع مورد نیاز و سایر اطلاعات (مقیاس 250/1)

3) جزئیات اجرایی و مواد و مصالح به کار رفته در طرح شامل

4) تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی

همچنین:

5) توجیهات اقلیمی، اقتصادی ، اجرایی و تأسیسات طرح در یک برگ A4

6) لوح فشرده کلیه مدارک خواسته شده بر روی یک CD یا DVD به همراه سایر مدارک

7)ماکت طرح (اختیاری)

 

تذکرات :

1- هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر در 2 حوزه اقلیمی، طرح ارسال نماید.

2- حقوق معنوی طرح های ارسالی میبایست کاملا متعلق به شرکت کننده باشد و هرگونه عواقب حقوقی ناشی از چاپ و انتشار طرح ها توسط برگزار کننده مسابقه ، برعهده شرکت کننده خواهد بود .

3- کلیه مدارک باید مطابق با نیازهای مسابقه و در مدت زمان مقرر به دست هیئت برگزارکننده برسد و در غیر این صورت از لیست شرکت کنندگان حذف خواهد شد.

4- شرکت کنندگان باید فرم ثبت نام در مسابقه را از سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تهیه کرده و پس از تکمیل به آدرس mosabegheh@srbiau.ac.ir ارسال نمایند تا توضیحات تکمیلی شامل برنامه کالبدی، سرانه ها و فضاهای مورد نیاز و ... به همراه کد شرکت در مسابقه را ظرف مدت حداکثر دو روز کاری دریافت دارند.

5- طرح های ارسالی عودت داده نمی شود.

 

آیین نامه و شرایط مسابقه:

1- شرکت در این مسابقه برای همه معماران، مهندسان مشاور و دانشجویان معماری آزاد است.

2-روی کلیه شیت های مسابقه باید فقط کد ارسالی از طرف دبیرخانه مسابقه، در قسمت بالای شیت (سمت چپ) بصورت خوانا درج شود. درج هرگونه نام، مشخصات، لوگو، آرم و ... بر روی شیتها ممنوع بوده و در صورت مشاهده ، طرح مزبور از دور مسابقه حذف خواهد شد.

3- در مورد افراد حقیقی که بصورت گروهی در مسابقه شرکت خواهند نمود،برگزارکننده تنها فردی را که با عنوان سر گروه ثبت نام می کند، جهت انجام مراحل مسابقه به رسمیت می شناسد.

4- آثار قبل از ارائه به هیات داوران توسط دبیرخانه مسابقه بررسی می شود و در صورت رعایت شرایط مسابقه و مسائل فنی، جهت داوری نهایی به هیات داوران ارجاع خواهد شد.

5- برگزارکننده در قبال تاخیر و یا خسارت وارده به مدارک قبل از تحویل آن به دبیرخانه، مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد.

6-تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده بوده و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

7- ارسال طرح توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت اثر است. در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت کننده مورد نظر از مراحل مسابقه حذف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

8-شرکت کنندگان می توانند طرح های خود را در مهلت مقرر توسط پست پیشتاز و یا حضوری (در ساعات اداری) به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

8- به طرح هایی که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

9- برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شیوه ای که صلاح بداند در نقاط مختلف اعم از داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته و یا به روشهایی مانند: کتاب، مجله تصویری،....... با ذکر نام طراح یا طراحان منتشر سازد.

10-برگزار کننده در زمینه عقد هرگونه قرارداد با برندگان احتمالی مسابقه مختار خواهد بود.

 

آدرس دبیرخانه مسابقه:

تهران- میدان پونک- انتهای بزرگراه اشرفی اصفهانی- به سمت حصارک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات- ساختمان اداری- طبقه 5 - معاونت عمران و توسعه.

کد پستی: 1477893855

دبیر اجرایی: مهندس سید امیر هوشنگ تقوی

 

به هرگونه سوال احتمالی شرکت کنندگان فقط از طریق پست الکترونیک دبیرخانه mosabegheh@srbiau.ac.ir ظرف مدت حداکثر دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

انجمن علمی معماری دانشگاه صنعتی شاهرود با مشارکت گروه معماری دانشگاه اقدام به برگزاری " دومین جشنواره کشوري آتلیه معماری " می نماید.

- مسابقه اسکیس کشوری

- مجمع عمومی دبیران انجمن های علمی معماری و شهرسازی سراسر کشور

- کارگاه یکروزه اسکیس ومفاهیم آن (توسط دکتر مرتضی ‌ صدیق).

- معماری معاصرایران از دریچه نگاه معماران معاصر

- نمایشگاه بین المللی پوستر آب (YAKU) با آتلیه هنر دانشگاه laylola از کشور پرو و گروه طراحان گرافیک انار

با همکاري :

دفتر امور فرهنگی وزارت علوم

مرکز هنر پژوهی نقش جهان وابسته به" فرهنگستان هنر"

اتحادیه ي علمی پژوهشی دانشجویان معماري و شهرسازي سراسر کشور

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و شرکت راه و ابنیه فجر نو آوران شاهرود

اهداف :

1. ایجاد پل ارتباطی بین صنعت ساختمان و دانشجویان معماري

2. پرکردن فاصله بین طرحهاي دانشجویی و اجرایی

3. بالا بردن توانایی هاي علمی دانشجویان و مهندسین مربوطه

4.شرکت و برنامه ریزي در یک کار گروهی

5. ایجاد تجربه اسکیس و مسابقات درسطح کشور

 

nahaie3.JPG

 

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه.

25 و 26 اردیبهست 1390

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

مدرسه تابستانی مشترک معماری داخلی آکادمی داموس ایتالیا و دانشگاه تهران

 

 

درسه تابستاني مشترك معماري داخلي آكادمي داموس ايتاليا و دانشگاه تهران، به همت قطب علمي فناوري معماري دانشگاه تهران و با همكاري دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا، دانشكده معماري دانشگاه هنر، دانشكده معماري دانشگاه سوره، جامعه مهندسان معماري داخلي ايران و مركز مطالعات مشترك ايران و ايتاليا، از 13 تا 26 شهريورماه 1390 در پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. دراين مدرسه تابستاني، دوتن از اساتيد برجسته آكادمي داموس ايتاليا به همراه چند تن از اساتيد باتجربه داخلي در حوزه معماري داخلي، وظيفه هدايت پروژه هاي عملي شركت كنندگان در اين دوره را دارا هستند. اين دوره بصورت كاملا عملي با موضوع طراحي رستوران، كافي شاپ و فست فود برگزار خواهد شد و در انتهاي آن مدرك بين المللي مدرسه تابستاني آكادمي داموس به شركت كنندگان دوره اعطاء خواهد شد.

زمان و مكان برگزاري دوره:

13 تا 26 شهريورماه 1390، از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19، پرديس هنرهاي زيباي دنشگاه تهران

ويژگي هاي شركت كنندگان:

اين دوره ويژه طراحان داخلي، معماران، طراحان صنعتي و رشته ها و زمينه هاي مرتبط با آن ها برنامه ريزي شده است و آشنايي با مباني هنر و طراحي براي شركت كنندگان دوره ضروري است.

زبان دوره:

مباحث اين دوره به زبان انگليسي ارائه خواهد شد و ترجمه همزمان به فارسي نيز صورت خواهد گرفت.

مهلت ثبت نام:

پايان خردادماه 1390

لازم به توضيح است كه ثبت نام براساس اولويت تحويل مدارك انجام خواهد شد و پس از تكميل ظرفيت دوره، ثبت نام از ساير متقاضيان متوقف خواهد شد.

 

مراحل ثبت نام:

1- تكميل فرم تقاضانامه ثبت نام و ارسال آن به قطب علمي فناوري معماري دانشگاه تهران

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

2- تهيه ليست سوابق تحصيلي و اجرايي در يك صفحه

3- تحويل فيش واريزي شهريه دوره به مبلغ 9850000 ريال

وبگاه:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رايانامه:

domus@ceat.ut.ac.ir

تلفن: 021- 61112458

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
/domus/Domus%20Summer%20School-Form-2011%281%29.pdf

لینک به دیدگاه

فراخوان بین المللی طراحی نماد حجمی میدان حضرت ولیعصر «عج» تهران

 

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای برنامه های شهرداری تهران در رابطه با ساماندهی میادین اصلی به منظور ارتقای کیفی سیما و منظر پایتخت کشور عزیزمان، در نظر دارد نسبت به طراحی، ساخت و نصب نماد حجمی برای میدان ولیعصر «عج» با موضوع «موعود» اقدام نماید.

لذا از کلیه هنرمندان علاقمند (به ویژه هنرمندان مجسمه ساز و معمار) دعوت می نماید طرحهای پیشنهادی خود را در مهلت اعلام شده به اداره آثار حجمی این سازمان واقع در عمارت عین الدوله (نگارخانه برگ) به نشانی: پاسداران ـ میدان هروی ـ خیابان شهید وفامنش ـ خیابان جمالی شرقی ارائه نمایند.

توجه:

1- هنرمندان می بایست در طراحی نماد، موقعیت وشرایط ویژه میدان و نیز موضوع اعلام شده با عنوان «موعود» را مدنظر داشته باشند.

2- توجه به ویژگیهای ایرانی – اسلامی و مفهوم "موعود" در قالب نگاه جهانی در طراحی نماد الزامی است.

ارائه طرح :

طرحها باید به صورت ماکت حجمی با اشل دقیق، همراه با پیشنهاد ابعاد و مقیاس، جنس اثر، و تصویر جانمایی در میدان ارائه شوند.تصویر جانمایی به صورت فایل و چاپ شده حداقل به اندازه A3 ارائه شود .بدیهی است به طرحهایی که ناقص ارائه شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- هنرمندان باید در طراحی نماد به تغییرات فیزیکی میدان به دلیل احداث ایستگاه مترو توجه نمایند. میدان در شکل جدید پایین تر از سطح خیابان خواهد بود.

مشخصات میدان :

کلیه مشخصات مورد نیاز و تصاویر سه بعدی میدان از طریق وب سایتhttp://www.zibasazi.ir ویا به صورت CD ازدبیرخانه هنری در دسترس قرار دارد.

4- در طراحی نماد باید به دید خیابان های اطراف ازشمال، جنوب، شرق وغرب و دید عابرین و مسافرین مترودر محوطه داخل میدان دقت لازم به عمل آید.همچنین عدم پوشانندگی خط آسمان می بایست در طرح پیشنهادی رعایت شده باشد. داوری :

طرحهای رسیده توسط یک تیم متشکل از متخصصین مجسمه های شهری و معماری داوری خواهد شد. اسامی هیئت داوران متعاقباً اعلام می گردد.

جوایز :

به سه طرح برگزیده بنا به رای هیات داوران ، به ترتیب مبالغی معادل صد میلیون ریال ، هفتاد میلیون ریال و پنجاه میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

مذاکرات نهایی در خصوص اجرای اثر به منظور انعقاد قرارداد پس از اعلام طرحهای منتخب، با طراح برگزیده صورت خواهد گرفت.

تلفن هماهنگی: 22969742

وب سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مهلت ارائه طرحها :29/4/1390

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

فراخوان کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند

min.gif

 

به نام خدا

از برگزاری کارگاه‌های فهم معماری ایران و پنجره‌های گشوده‌شده آن، زمان زیادی نمی‌گذرد. به رغم جوان‌بودن این تجربه، این برنامه‌ها به علل متعدد توانسته ‌است صاحب ریشه‌هایی برای خود شود. بدون‌ شک کسانی که در به‌وجود آمدن این کارگاه‌ها تلاش کرده‌اند ـ از برگزارکنندگان تا هیئت ‌علمی و از همه مهم‌تر، شرکت‌کنندگان جوان و مشتاق ـ نقشی مؤثر در تثبیت ریشه‌های این تجربه در خاک معماری و شهرسازیِ ایران داشته‌ و دارند. اکنون که فراخوان کارگاهی دیگر را اعلام می‌کنیم، در مقدمه آن نکاتی را که حاصل بازخوانی این تجربه است با شما در میان می‌گذاریم.

برای آنکه عملی را به درستی به انجام رسانیم، نیاز داریم تا دربارۀ آن شناخت پیدا کنیم. اگر این شناخت به شکلی درست صورت پذیرد ، می‌توان نواقصش را رفع و از خطا در عمل حتی‌المقدور پرهیز کرد.

چگونه فکر کردن به موضوع و چگونه سؤال‌ کردن از آن است که اسباب و شرایط فهم موضوع را فراهم می‌کند.

معماری و شهر به ‌مثابه موضوع و موضع ما در ساختن زندگی و فضای آن و نگاه به دنیای اطرافمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. معماری که مهم‌ترین وظیفه‌اش به سامان کردن فضای زندگی است، تا فهمیده نشود و ندانیم چگونه در ارتباط با زندگی مردم قادر است این مهم را برآورد، به حقیقت خود نزدیک نخواهد شد.

اما چگونه می‌توان معماری و شهر را فهمید؟

برای فهم حقیقت معماری و شهر می‌توان شیوه‌های مختلفی را برگزید. اما مهم این است که همواره توجه داشته باشیم آثار معماری و شهر به جز کالبد روی دیگری نیز دارد؛ روی واقعیِ زندگی مردم و تناسب فضای زندگی آنها براساس همة آنچه که می‌خواهند و به آن باور دارند.

زندگی مردمی را در جایی که با کمبود آب روبروست تصور کنید. آنها برای ادامه زندگی جاری‌شان به بهترین شکل، تصمیم‌هایی برای استفاده از این آبِ اندک و برآورده‌کردن نیازهایشان می‌گیرند؛ در کشاورزی، تولید و مصرفشان.

به‌طور طبیعی این تصمیم‌ها برای آنها موجب رفتارهایی می‌شود و مجموعه این رفتارها در شکل بخشیدن به فضای زندگی‌ای که متناسب با آن تصمیم‌ها باشد، اهمیت پیدا می‌کند و فضای زندگی آنها متناسب با رفتارهایشان میشود.

اکنون جای دیگری را برای زندگی تصور کنید که بر سر راه بسیار مهمی قرار دارد و محل رفت‌وآمد است. به‌شکل معمول برای زندگی و رونق آن و نیز برای حفظ امنیت کسانی که از آن راه عبور می‌کنند، فضاهایی ایجاد می‌شود. این فضا ها باعث میشوند تا مردمِ آنجا برای زندگیشان به سوی رفتارهای دیگری متناسب با آن فضاها و اعمال بروند.

بنابراین میان فضا و سلوک و رفتار آدمها ارتباطی دوسویه برقرار است.

حال اگر قرار باشد برای این مردم، فضاهای جدیدی ساخته‌ شود، آیا فهم فضای زندگی آنها و مجموعه رفتارهای آنها برای ساختن آنجا دارای اهمیت نخواهد بود؟

در این‌جا بیرجند را که قرار است از پنجره گشوده از آن به فهمی از معماری ایران برسیم، موضوع مثال خود قرار می‌دهیم، بر آنیم تا ببینیم که چگونه بیرجند می‌تواند در فهم پرسش هایمان برای ساختن در آنجا به ما کمک کند؟

زندگی مردم بیرجند، رفتارها، و فضاهای زندگی‌شان، همه آن‌ چیزی است که آنها برای زندگی بهتر در بیرجند خواسته‌اند و می‌خواهند.

به‌نظر می‌رسد اگر در رفتارهای مردم بیرجند و فضاهایی که متناسب با زندگی آنها است و بر اساس رفتارهایشان ساخته ‌شده، دقت کنیم قادر خواهیم بود در هر زمانی به داستان ساختن بیرجند پی ببریم و به ساختن آن بپردازیم.

دقت و توجه به رابطه دوسویه شیوه زندگی مردمِ بیرجند و نسبت آن با فضای زندگی آنها که حاصل آزمودگی و تجربه زندگی در بیرجند است مهم ترین نکته ای است که ما در این کارگاه به دنبال فهم آن هستیم؛ فهمی که برای ما ساختن را ممکن می سازد.

قالب برگزاری :

کارگاه، قالبی است کارآمد که برای برگزاری این مجموعه برنامه انتخاب شده است، چراکه مواجهه بی‌واسطه با معماری و شهرسازی و درک تجربه زندگی مردم، در کنار تجربه مشترک تمامی کسانی که این برنامه را شکل می‌دهند ـ اعم از برگزارکنندگان، هیئت علمی و شرکت‌کنندگان ـ و اشتراک آراء و تجارب به‌همراه بیان یافته‌ها و نگاه به آینده این مسیر، راهی است که برای تحقق و تجربه این رویکرد انتخاب شده است.

مراتب مطالعه :

کارِ کارگاهی شرکت‌کنندگان مبنی بر مطالعه و کشف و تبیین شیوه زندگی و رفتار اهالی و نسبت آن با فضای زندگی شان، در یکی از مراتب مطالعه زیر انجام می شود. تفکیک این مراتب مطالعه به معنی جدا بودن آنها از هم نیست، بلکه توجه یک‌جا به تمامی آنهاست که ما را به فهم معماری و پاسخ پرسش‌هایمان می‌رساند. تنها برای به دست آوردن تصویری دقیق و تأملی متناسب با ظرف کارگاه، از شرکت کنندگان میخواهیم تا کارِ کارگاهی خود را در یکی از این مراتب مطالعه انجام دهند:

الف) اجزاء و عناصر تشکیل دهندۀ بناها و مکان ها

ب) مکان ها و بناها و روابط میان فضاهای آن

ج) محله، از برقراری رابطه میان بناها تا ایجاد شهر

 

برگزارکنندگان:

· دبیرخانة رویدادهای معماری

وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران

با همکاری:

· دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران

· استانداری خراسان جنوبی

· ادارۀ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی

 

و با مشارکت:

· دانشگاه شهید بهشتی

· پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی دانشگاه تهران

· دانشنامه تاریخ معماری ایرانشهر

· بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

· دانشگاه بیرجند

· سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

· سازمان مسکن و شهرسازی استان خراسان جنوبی

· فرمانداری بیرجند

· شورای شهر بیرجند

· شهرداری بیرجند

· دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

· مهندسان مشاور کاوش معماری

· شرکت احیای میراث کویر

· موسسه فرهنگی هندسه فرهنگ

دبیرکارگاه:

· وحید قاسمی

هیئت علمی:

کارگاه یک: دکتر مهدی حجت، دکتر نادیه ایمانی

کارگاه دو: دکتر مهرداد قیومی بیدهندی، مهندس نوشاد رکنی

کارگاه سه: دکتر محمدرضا رحیم‌زاده، دکتر ناصر نوروززاده چگینی

کارگاه چهار: دکتر هادی ندیمی، دکتر حمیدرضا ضیائیان

کارگاه پنج: دکتر زهرا اهری ، دکتر محمد ایران‌منش

کارگاه شش: دکتر سیروس‌رضا صبری، دکترمحمد سعید ایزدی

تقویم کارگاه:

۱) مهلت ثبت‌نام: ۲۰ الی ۳۱ تیر ماه

۲) مرحله نخست اعلام نتایج: ۴ مرداد ماه

۳) مرحله دوم اعلام نتایج: ۱۰ شهریور ماه

۴ـ زمان برگزاری: ۲۷ الی ۳۱ شهریور ماه

ثبت‌نام، پذیرش، و روند برگزاری:

تمامی دانشجویان رشته‌‌های معماری و شهرسازی و سایر رشته‌های مرتبط و فارغ‌التحصیلانی که نهایتاً ده سال از زمان فراغت تحصیلشان می‌گذرد،منحصراً در قالب گروه‌های دو یا سه نفره و از سراسر ایران می‌توانند در این کارگاه ثبت‌نام کنند که پس از طی مراحل انتخاب که در پی توضیح داده شده، درصورت پذیرش، در کارگاه شرکت خواهند کرد.

انتخاب گروه‌ها برای شرکت در کارگاه طی دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله نخست:

در این مرحله از میان تمامی ثبت‌نام‌کنندگان تقریبا دو برابر ظرفیت نهایی کارگاه انتخاب خواهد شد. از آنجا که شرکت‌کنندگان هستند که موجب غنای کارگاه می‌شوند برگزارکنندگان بر آنند تا حتی‌المقدور امکان حضور متنوع‌تر افراد را فراهم کنند و بر این اساس موارد زیر در انتخاب اولیه لحاظ خواهد شد:

ـ حوزۀ فرهنگی

کشورمان را بر اساس یکی از نگاه‌های موجود به 12 حوزۀ فرهنگی تقسیم کرده‌ایم. بر آنیم که از تمامی این حوزه‌های فرهنگی شرکت‌کننده در کارگاه داشته باشیم؛ بنابراین هر گروه بر اساس نقشه‌ای که این حوزه‌های فرهنگی در آن مشخص شده، حوزۀ فرهنگی‌اش را مشخص می‌کند.

تبصره: هر گروه دو یا سه نفره باید یک نفر را به عنوان نماینده معرفی کند. محل تحصیل یا محل اسکان نماینده هر گروه، حوزه فرهنگی آن گروه خواهد بود.

تبصره: در فرم ثبت‌نام، دانشجویان محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان محل فعلی اسکان خود را وارد نمایند.

ـ رشتۀ تحصیلی

موضوع این کارگاه معماری و شهرسازی است، اما از آنجا که تفکر دربارۀ آن و شناخت و فهم آن از منظرهای گوناگون امکان‌پذیر و توجه به همۀ آنها بسیار مهم است؛ از این رو برآنیم تا از تمامی دانشجویان و دانش‌آموختگان معماری و شهرسازی و رشته‌های مرتبط شرکت‌کننده در کارگاه داشته باشیم.

ـ مقطع تحصیلی

دیدگاه‌ها و تجارب و مسائل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد، تفاوتی که می‌تواند مکمل باشد و در غنای کارگاه مؤثر. از این رو برآنیم تا ترتیبی دهیم که حتی‌المقدور کلیۀ مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری معماری و شهرسازی و علوم وابسته بتوانند در این کارگاه شرکت نمایند.

ـ شغل

از آنجا که موضوع و نوع برگزاری این کارگاه بر آموزش از راه مواجهه با آثار معماری و شهرسازی است، لذا حضور فارغ‌التحصیلان معماری و شهرسازی و تمامی آنهایی که به لحاظ حرفه ای با موضوع معماری و شهر در ارتباطند، غنیمت شمرده می شود.

عوامل مذکور برای انتخاب، براساس سنجه های زیر در مرحله اول مؤثر خواهد بود:

ـ اولویت ثبت نام در مدت زمان اعلام شده

ـ تنوع رشته در میان افراد هرگروه

تبصره: در هر گروه حداکثر یک دانشجو یا فارغ‌التحصیل از دیگرِ رشته ها می تواند حضور داشته باشد.

ـ اولویت گروه های 3 نفره به 2 نفره

مرحله دوم:

در این مرحله برای افراد انتخاب‌شده از مرحله نخست، تمرین‌هایی درنظر گرفته ‌شده ‌است که همۀ گروه‌ها برای برگزیده شدن ملزم به انجام‌شان هستند. این تمرین‌ها برای آشنا شدن ثبت‌نام‌کنندگان با مراتب مطالعه ای است که قبلاً توضیح دادیم. تمرین‌هایی مرتبط با هر یک از مراتب مطالعه شهر، محله، تک‌بنا و جزئیات بنا پیش‌بینی شده‌ است. این تمرین‌ها که در سه مرحله انجام می‌شود به ثبت‌نام‌کنندگان فرصت می‌دهد تا در طول زمان بتوانند رفتار و زندگی انسان‌ را در ارتباط با هر یک از این مراتب مطالعه فهم کنند. بدیهی است گروه‌هایی که انگیزه برای تلاش کافی در این تمریناتِ پیش از کارگاه نداشته باشند، از فهرست حذف می‌شوند، زیرا تصمیم بر این است که گروه‌هایی به کارگاه راه یابند که با انجام بیشترین تلاش در انجام تمرین‌ها از آمادگی لازم برخوردار شده‌اند.

پس از طی مراحل دوگانه انتخاب، گروه‌های منتخب مطابق تقویم کارگاه، در محل حضور می‌یابند و در شش گروه دسته‌بندی‌شده توسط دبیرخانه، پس از طی مراحل پذیرش و مطابق با برنامه کارگاه، مراحل مختلف کارگاه را طی می‌کنند؛ مراحلی مانند آشنایی با کارگاه، بازدید از شهر، فعالیت گروهی در مراتب مطالعه انتخابی، نشست‌های جنبی، نشست با اساتید، و درنهایت عرضۀ اثر.

کارگاه سرانجام با جمع‌بندی نتایج حاصل از کلیه آثار شرکت‌کنندگان، معرفی آثار برگزیده و اهداء جوایز به آنها به پایان خواهد رسید.

توضیحات:

۱ـ ثبت‌نام فقط ازطریق سایت دبیرخانة رویدادهای معماری به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
امکان‌پذیر است.

تبصره: ثبت‌نام رایگان است.

۲. افرادی که پس از مهلت تعیین‌شده در بند ۱ تقویم کارگاه ثبت‌نام کنند، به مرحلة نخست گزینش راه نخواهند یافت.

3 ـ برگۀ ثبت‌نام در سایت دبیرخانه قابل دسترسی است که باید با دقت تکمیل شود. پس از ارسال امکان تغییر مفاد برگه وجود ندارد.

4ـ پس از اعلام نتایج مرحله نخست از طریق سایت دبیرخانه، پذیرفته‌شدگان جهت انجام تمرین‌ها به مرحله دوم راه می‌یابند.

تبصره 1: جهت آگاهی از تمرینات و هرگونه تغییرات احتمالی بایستی به سایت دبیرخانه مراجعه شود.

تبصره 2: شرکت در ۳ دوره تمرینات الزامی است و شرکت نکردن در یکی از مراحل منجر به حذف آن گروه خواهد شد.

5ـ اسکان و پذیرایی طی روزهای برگزاری کارگاه، بر عهده دبیرخانه است.

6ـ کلیه خدمات کارگاه به کسانی ارایه خواهد شد که اسمشان در فهرست نهایی اعلام‌شدۀ دبیرخانۀ کارگاه باشد و به هیچ وجه به کسانی که نام آنها در آن فهرست نیامده خدماتی ارایه نخواهد شد.

7ـ شرکت‌کنندگان تا انتهای برنامه کارگاه ملزم به شرکت در یکی از گروه‌های شش گانه‌ای هستند که هنگام پذیرش به آنها اعلام خواهد شد.

8ـ دبیرخانه به نفرات برتر انتخاب‌شده بر اساس آثار ارایه‌شده در جلسه جمع‌بندی، لوح تقدیر و جوایز ویژه کارگاه را اهدا خواهد کرد.

9ـ آثار بایستی در قالب یکی از مقیاس‌های ذکرشده و بر طبق ضوابطی که در کارگاه اعلام خواهد شد ارایه شوند.

10ـ آثار ارایه شده به دبیرخانه، برگردانده نخواهند شد.

11ـ دبیرخانه به کلیه کسانی که جهت شرکت در کارگاه انتخاب شده، در کارگاه حضور یافته و در روز نهایی کارگاه، اثر خود ارایه دهند، گواهی شرکت می‌دهد.

تبصره: گروه هایی که آثارشان مورد تأیید هیئت علمی قرار گیرد، گواهیشان بر مبنی توافق دبیرخانه رویدادهای معماری و سازمان نظام مهندسی ساختمان در آزمون ها و رتبه بندی های آن سازمان دارای اعتبار است.

لینک به دیدگاه

سایت خبری معماری نیوز:

 

در پی استقبال گسترده مخاطبان و جامعه معماران، سایت خبری معماری نیوز تصمیم دارد تا تعدادی از پروژه های شاخص معماری معاصر ایران را با شرایطی ویژه معرفی کند.

 

لذا از کلیه اساتید، متخصصین و فعالان حوزه معماری دعوت می شود تا آثار فاخر خود را به شورای تحریریه سایت خبری معماری نیوز ارسال کنند.

 

علاوه بر موارد مذکور، برگزیدگان مسابقات معماری داخلی و خارجی نیز می توانند با شرایطی ویژه، آثار خود را معرفی نمایند.

 

علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 88813485-021 تماس و یا با آدرس الکترونیکی khabar.memarinews@gmail.com مکاتبه نمایند.

لینک به دیدگاه

  • فراخوان مسابقه طراحي ميدان آب
  • فراخوان مسابقه طراحي ميدان فولاد
  • فراخوان مسابقه طراحي ميدان دانشگاه
  • فراخوان طراحي سردرب ورودي اهواز – شوشتر
  • فراخوان طراحي سردرب ورودي اهواز - انديمشك
  • فراخوان طراحي سردرب ورودي اهواز - ماهشهر
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 1 ماه بعد...

دوره تخصصی آشنایی با بهترین تجارب برای شهر پایدارتوسط مرکز بین المللی پژوهش هنر و معماری و مرکز بهترین تجارب برنامه اسکان بشر ملل متحد در اروپا ـ وین در تاریخ دوشنبه 14 شهریور ماه 1390 خورشیدی در تهران برگزار می­شود . در این دوره فشرده­ ی یک­روزه آرین مولر معمار و مدیر هماهنگی مرکز بهترین تجارب برنامه اسکان بشر ملل متحد در اروپا ـ وین به ارائه تجربیات شهر وین به عنوان شهر برتر جهان می ­پردازد . وین پایتخت فرهنگی اروپا ، بر اساس گزارش موسسه تحقيقاتي مرسر در ميان 221 شهر جهان در سال 2010 و چند سال گذشته، به عنوان شهر برتر جهان به لحاظ كيفيت زندگي برگزیده شده است. وین سومین شهر دنیاست که دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی برخی از سازمان‌های جهانی مانند OPEC ، OSZE و سازمان انرژی اتمی IAEA در این شهر استقرار یافته است. بافت مرکزی شهر وین بنا به درخواست دولت این کشور در سال 2001 میلادی از جانب سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده و از نشانه‌های شاخص شهری در این شهر کلیسای سنت‌ استفان و چرخ‌ فلک وین در پراتر است. با چنین چشم ­اندازی بهترین تجارب برای شهر پایدارِ در محورهای زیر مورد بررسی قرار می­گیرد:

الف ) حوزه برنامه ریزی شهری و زیست محیطی پروژه جزیره دانوب / سپیتلا، کارخانه زباله سوزی / شبکه نظارت هوای وین / سیستم کنترل فاضلاب وین / مرکز انرژی وین / کشاورزی ارگانیک - مدیریت زباله های بیولوژیکی / کوکاف وین ـ خریدهای اکولوژیکی وین

ب ) حوزه اجتماعی و شهری تجدید بلوک بوم شناسی / تجدید پایداری شهری / رویکرد جدید به کار سیار جوانان در دو ناحیه وین / FAWOS اجتناب از بی خانمانی/ برابری جنسیتی

Front.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
* v e n o o s * مهمان

نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا

 

 

 

قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران برگزار می کند نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا این نمایشگاه که به بهانه یاد و خاطره اوژنیو گالدیری، معمار و مرمتگر ایتالیایی برگزار می شود.

5892_634540019456863750_l.JPG به گزارش معماری نیوز به نقل از روابط عمومی قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، نمایشگاه تجربیات مرمت در ایتالیا از 25 لغایت 27 مهرماه 1390 در سالن نگارخانه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه چند نمونه از پروژه های مرمت برخی بناهای شاخص ایتالیا معرفی و به نمایش گذاشته می شود.

 

این نمایشگاه که به بهانه یاد و خاطره اوژنیو گالدیری، معمار و مرمتگر ایتالیایی برگزار می شود. گالدیری، معمار و مرمت‌گر ایتالیایی، در سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۷ در مرمت تعدادی از بناهای تاریخی ایران و خصوصا اصفهان از جمله کاخ عالی قاپو، چهل ستون و هشت بهشت و مسجد جامع اصفهان مشارکت فعال داشت. وی سرپرست پروژه های مرمتی موسسه شرق شناسی ایتالیا، ایزمئو (ISMEO)، در ایران بود.

 

مراسم افتتاحیه نمایشگاه:

دوشنبه 25 مهرماه 1390، ساعت 16

تهران، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، تالار شهید آوینی

 

سخنرانان مراسم افتتاحیه:

*دکتر حامد مظاهریان (رییس دانشکده معماری دانشگاه تهران)

*دکتر پیروز حناچی (رییس موسسه پژوهشی فرهنگ و هنر دانشگاه تهران)

*دکتر حسن اصانلو (رییس دفتر مطالعات مشترک ایران و ایتالیا)

Alberto Bradanin (سفیر ایتالیا در ایران)

Prof. Maurizio Boriani (رییس دپارتمان طراحی معماری و مرمت دانشگاه پلی تکنیک میلان)

*دکتر هرمز فامیلی (رییس موسسه آموزش عالی علاءالدوله سمنانی)

 

لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا تاریخ 27 مهرماه در سالن نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دایر می باشد.

 

07-20-02-500.jpg

 

 

 

 

 

منبع: سایت خبری معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...