رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

10-9-10-9-X1Y.jpg

مدیر فنی برج های دو قلوی کیش از اتمام این پروژه تا 20 ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه باعث رونق گردشگری در منطقه آزاد کیش می شود.

 

به گزارش ایلنا، فرزین ترکمنی در حاشیه بازدید رییس دانشگاه صنعتی شریف از پروژه های برج های دو قلوی کیش افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 86 به منظور گسترش رونق گردشگری و توریست در این منطقه آغاز و تیر ماه سال 90 به اتمام می رسد.وی با بیان اینکه اجرای این سازه عظیم باعث رونق گردشگری و تحرک ساخت وساز در این جزیره می شود بیان داشت: ایجاد سرمایه گذاری در این سازه عظیم و ورود متخصصان و شرکت های خارجی در دبی به این جزیره از مهم ترین دستاوردهای ساخت وساز این سازه بوده است. ترکمنی با بیان اینکه تاکنون 45 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، گفت: حدود 110 میلیارد تومان دیگر به سرمایه گذاری در این پروژه نیاز است.رییس دانشگاه صنعتی شریف در این بازدید گفت: تربیت نیروهای انسانی مستعد به خصوص در بخش های عمرانی تضمین و بیمه کننده آینده کشور در بلندمدت است؛ ضمن آنکه نیروی مستعد هر منطقه ای می توانند با دقیق شدن در نیازهای واقعی مناطق زیست محیطی خود بسیار تاثیرگذارتر از این در عرصه حضور داشته باشند. پروژه برج های دوقلوی کیش در مساحتی حدود 70 هزار مترمربع ساخته می شود که دارای دو برج 24 طبقه است.

 

منبع:دنياي اقتصاد

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 50
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

27 آبان 1388 19:16

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه کار ساخت آزادراه تهران شمال متوقف نیست گفت : کار قطع نشده اما انتظارها هم برآورده نشده است.

به گزارش شبكه خبر ، حمید بهبهانی افزود: ساخت تونل ها و پل های آزادراه تهران ـ شمال ، دو اولویت ما برای چینی هاست و قرار است جاده های بین آنها هم بعد ساخته شود.

 

وزیر راه و ترابری در خصوص علت برخی شائبه ها در خصوص کم کاری چینی ها در آزادراه گفت: یک علت این است که ساخت تونل از بیرون مشاهده نمی شود و علت دیگر هم این است که چینی ها هنوز آن طور که باید حرکت کنند، تلاش نکرده اند.

 

بهبهانی با اشاره به آماده بودن پول فاینانس منطقه یک آزادراه تهران شمال گفت: قرار بود 50 درصد این فاینانس را طرف چینی و 50 درصد بقیه را شریک فرانسوی چینی ها تامین کند که طرف فرانسوی بعد از مدتی معطل کردن کار ، انصراف داد.

 

وی با اشاره به زمان بر بودن این فرآیند تصریح کرد : پس از انصراف طرف فرانسوی بلافاصله جایگزین آنها مشخص شد و یکی از بانک های چین برای این کار اعلام آمادگی کرد و در حال مراحل انتقال ( تعهد فاینانس) است.

 

بهبهانی گفت : علت انتخاب طرف فرانسوی از سوی چینی ها این بود که می خواستند در اروپا اعتبار کسب کنند.

 

وی افزود: قرارداد ما با چینی ها به گونه ای است که تا زمانیکه پول فاینانس تزریق نشده است، خودشان پول بیاوردند و کار را ادامه دهند.

 

وزیر راه گفت: هم اکنون 160 چینی و 100 ایرانی در آزادراه تهران شمال در حال کار هستند.

 

قرارداد ساخت منطقه یک آزادراه تهران-شمال سال 1383 به ارزش 220 میلیون دلار با کنسرسیوم sta چین امضاء شد که متمم این قرارداد اردیبهشت امسال به 400 میلیون دلار افزایش یافت.

 

مطالعه ساخت آزادراه تهران شمال سال 1356 آغاز شد اما تا سال 1375 عملا متوقف بود.

 

با وجود آغاز عملیات ساخت آزادراه تهران ـ شمال در سال 1375، به علت لزوم اصلاح قراردادی که با بنیاد مستضعفان به صورت مشارکتی بسته شده بود، قرارداد جدیدی در سال 1383 میان این بنیاد و وزارت راه و ترابری منعقد و قرار شد این آزاد راه با سهم مساوی 50 درصدی در تامین اعتبارات ساخته شود.

 

ساخت آزادراه تهران - شمال در سال 1384 با اختصاص 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به صورت محدود و در سال 1385 با اختصاص 42 میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار به صورت جدی آغاز شد در حالی که همه اعتبار این طرح در ده سال قبل آن 15 میلیارد تومان بوده است.

 

آزادراه تهران ـ شمال 121 کیلومتر طول دارد که در چهار منطقه از ابتدای منطقه کن در غرب تهران تا چالوس ساخته می شود.

 

ساخت منطقه 1 آزاد راه به طول 32 کیلومتر (حد فاصل منطقه کن تهران تا دوآب شهرستانک) به یک پیمانکار چینی واگذار شده است.

در منطقه 1 این آزادراه، پیمانکار داخلی "تونل هادی تالون" را در دست ساخت دارد.

 

عملیات اجرایی در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال هم به طول 25 کیلومتر حد فاصل دوآب شهرستانک تا پل زنگوله آغاز نشده اما حفاری تونل هادی (دسترسی) البرز بزرگترین تونل آزادراه در این منطقه به پایان رسیده است.

 

منطقه 3 آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله تا دشت نظیر که ساخت آن سه سال زمان نیاز دارد در مرحله مطالعه است.

 

پیمانکاران داخلی نیز ساخت منطقه 4 این آزادراه را در حد فاصل دشت نظیر تا چالوس به طول 20 کیلومتر به عهده دارند که پیشرفت خوبی دارد.

 

منبع:شبكه خبر

لینک به دیدگاه

این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کیلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کیلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد. در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام "گذرگاه دوستی بحرین و قطر" نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.

 

پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد. هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.

 

 

longest-bridge.jpg

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شنبه، 23 آبان، 1388

 

پروژه های ملی:

هم اكنون ارتفاع بدنه سد كارون كه بلندترين سد بتني دو قوسي كشور است در بالاترين حد به 230 متر رسيده و در پايين‌ترين تراز نيز از 210 متر گذشته است.

sad5eg.jpg&w=150&h=1

 

 

ه گزارش ايلنا، مجري طرح سد و نيروگاه كارون چهار ضمن اعلام مطلب فوق در جريان بازديد نمايندگان رسانه‌هاي گروهي از اين سد افزود: اگر با خشكسالي روبرو باشيم نمي‌توانيم سد را آبگيري كنيم و اگر ترسالي هم باشد امكان آبگيري سد وجود ندارد؛ چرا كه در زمان آبگيري بايد دبي آب 100 مترمكعب در ثانيه باشد.

حسين رنجبران با اشاره به اين كه كارون بلندترين سد كشور است و به ارتفاع نهايي رسيده است،‏ گفت: هم اكنون ارتفاع بدنه سد كارون كه بلندترين سد بتني دو قوسي كشور است در بالاترين حد به 230 متر رسيده و در پايين‌ترين تراز نيز از 210 متر گذشته است.

او گفت: در حال حاضر از مجموع يك ميليون و 650 هزار مترمكعب بتن‌ريزي بدنه اين سد به ميزان يك ميليون و 550 هزار متر مكعب بتن‌ريزي انجام شده است؛ يعني 94 درصد اهداف در اين حوزه محقق شده است.

او درباره ميزان خسارت مخزن احداث اين سد گفت: همه سدهايي كه ساخته مي‌شوند به هر حال خسارت مخزن دارند. روستاها و زمين‌هاي كشاورزي زير آب مي‌رود. براي اين مساله زمين‌هاي 19 روستا كه 500 خانوار را در خود جاي داده بودند خريداري شد. در برخي محورها نيز زمين‌ها رانشي و لغزشي است. دولت براي اين كه اين مناطق تخليه شود سال‌ها از ارائه امكانات خودداري مي‌كرد چون زندگي در اين زمين‌ها مخاطراتي دارد اما ما نسبت به خريد همين زمين‌ها هم اقدام كرديم.

او با اشاره به اين كه مجوزهاي لازم براي اين سد از سوي سازمان ميراث فر هنگي و محيط‌ريست اخذ شده است نيز گفت: با توجه به اين كه تعدادي در حدود 60 هزار درخت با آبگيري سد زير آب مي‌روند نسبت به كاشت 120 هزار اصله درخت در پايين دست سد اقدام شده است.

او در خصوص مزاياي انرژي برق آبي به توليد انرژي پاك و دوستدار محيط زيست از منابع تجديدپذير‏ چند منظوره (تامين آب شرب ‏ صنعت و كشاورزي و ايجاد جاذبه‌هاي گردشگري)‏ توسعه منطقه‌اي و اعتمادپذيري بالا در شبكه برق و كنترل فركانس و متعادل كننده منحني بار شبكه برق اشاره كرد.

رنجبران وضعيت مالي اين پروژه را خوب توصيف كرد و گفت: پرداخت‌هاي ما در اين پروژه به روز است. هم خاتم الانبيا و هم سپاه يعني پيمانكاران سد رضايت كاملي از ما دارند.

او هزينه كل احداث اين طرح و نيروگاه را 1300 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: تا كنون 850 ميليارد تومان براي اين سد هزينه شده است.

مجري سد و نيروگاه كارون 4 با اشاره به سيل‌هاي سال‌هاي 83 و 84 نيز گفت: اين سيل‌ها بخشي از تاسيسات ساخته شده ما را برد. اگر عمليات ساخت سدها در اين منطقه اجرا نشده بود اين سيل‌ها بسيار ويرانگر مي‌شد اما خوشبختانه با اقداماتي كه انجام شد اين اتفاق رخ نداد.

طرح سد و نيروگاه كارون 4 كه قرار است در آينده نزديك آبگيري شود پس از احداث مي‌تواند 2 ميليارد و 200 ميليون مترمكعب آب را در خود ذخيره كند و نيروگاه اين سد ظرفيت توليد يك هزار مگاتوات انرژي برق آبي را داراست. دريچه‌هاي تخليه سيلاب اين سد مي‌توانند همزمان 10 هزار و 200 مترمكعب بر ثانيه آب را از خود عبور دهند

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

100113024028_portauprince-quake.jpg

 

 

 

بیم آن می رود که وقوع یک زلزله قوی به قدرت هفت و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر در نزدیکی سواحل هائیتی، باعث تلفات گسترده در پایتخت این کشور و اطراف آن شده باشد.

بدترین زلزله هائیتی طی دو قرن اخیر باعث وارد شدن خسارات جدی به دفتر سازمان ملل در هائیتی شد و "شمار بزرگی" از خدمه آن مفقود گزارش می شوند.

کاخ ملی و یک بیمارستان از جمله ساختمان هایی هستند که به شدت آسیب دیده اند و امدادگران درحال حفر کردن آوار برای یافتن بازماندگان هستند.

فرستاده هائیتی در آمریکا گفت که این زلزله باعث "فاجعه ای در ابعاد بزرگ" شده است.

به گزارش مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا کانون زلزله که در ساعت چهار و 53 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی روی داد، در 15 کیلومتری جنوب غربی پورتو پرنس بود. دو پس لرزه به قدرت پنج و نه دهم و 5/5 درجه لختی پس از لرزش اولیه روی داد.

یک خبرنگار رویتر در پورتو پرنس گفت که "ده ها مرده و مجروح" را در ویرانه های ساختمان ها دیده است.

این خبرنگار افزود: "همه چیز شروع به لرزیدن کرد، مردم فریاد می کشیدند، خانه ها شروع به ریختن کرد... هرج و مرج کامل برقرار است."

کارل زلنکا، نماینده گروه "خدمات امدادرسانی کاتولیک" در پورتو پرنس، به همکارانش در آمریکا گفته است که "باید هزاران نفر در زلزله مرده باشند."

گفته می شود که ارتباطات تلفنی با این کشور به شدت مختل شده است.

نیک دیویس خبرنگار بی بی سی که در جامائیکا در همسایگی هائیتی به سر می برد می گوید که ظاهرا زمین برای بیش از یک دقیقه در هائیتی می لرزیده است.

به گفته او مردم برای نجات کسانی که زیر آوار به تله افتاده اند از هر وسیله ای از جمله وسایل کشاورزی استفاده می کنند.

خبرنگار ما می افزاید هائیتی به عنوان فقیرترین کشور در نیمکره غربی احتمالا برای مقابله با پیامدهای این زلزله نیازمند کمک های بین المللی خواهد بود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت که برای مردم هائیتی دعا می کند و افزود آمریکا برای یاری رساندن به آنها آماده است.

ریموند جوزف سفیر هائیتی در آمریکا به "سی ان ان" گفت: "فکر می کنم این واقعا فاجعه ای در ابعاد بزرگ باشد."

مایک بلانپاید از مرکز زمین شناسی آمریکا گفت که با توجه به محل و ابعاد زلزله، سه میلیون نفر لرزش ناشی از آن را حس کرده اند.

یک مقام آمریکایی که در حال بازدید از هائیتی است به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت "که آسمان در اثر بلند شدن غبار خاکستری شد" و اینکه او از دور صدای فریاد مردم را شنیده است.

بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق آمریکا که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور هائیتی است در بیانیه ای با ابراز همدردی با مردم هائیتی نوشت: "دفتر من و باقی سیستم سازمان ملل اوضاع را زیر نظر دارند و متعهد هستیم هر چه می توانیم برای کمک به مردم هائیتی در مزینه امدادرسانی، بازسازی و بهبود انجام دهیم."

سازمان ملل در بیانیه ای در نیویورک گفت که ستاد محلی آن در هائیتی "و همچنین سایر تاسیسات سازمان ملل در آن کشور خسارات جدی دیده است."

براساس این بیانیه "شمار بزرگی از خدمه مفقود هستند."

سازمان ملل نیرویی برای ایجاد ثبات در هائیتی دارد و نقشی مهم در ایجاد امنیت در آن کشور بازی می کند.

رادیو فردا

لینک به دیدگاه

نگرانی از تعداد قربانیان زلزله هائیتی

 

اخبار رسیده از هائیتی، حاکی از وقوع فاجعه‌ای انسانی در این کشور در اثر وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری است.

این زلزله که در ساعت چهار و ۵۳ دقیقه به وقت محلی در سواحل هائیتی روی داد، در دو قرن اخیر در این کشور بی‌سابقه گزارش شده است.

اندکی پس از زلزله نخست، دو پس لرزه به قدرت پنج و نه دهم و پنج و پنج دهم ریشتر نیز روی داد.

ap_20earthq13jan.jpg

AP

کانون اصلی این زلزله به پورتو پرنس، پایتخت هائیتی که دارای تراکم جمعیتی بسیار زیادی است (نزدیک به دو میلیون نفر)، نزدیک بوده است. کانون اصلی زمین لرزه در ‪ ۱۵‬کیلومتری جنوب غربی پایتخت و در عمق ‪۱۰‬کیلومتری زمین گزارش شده است.

گزارش شده، شدت زمین لرزه به حدی بود که جمهوری دومینیکن، همسایه هائیتی را نیز لرزانده است.

گزارش خبرگزاری‌ها از هائیتی حاکی است که کاخ ملی، بیمارستان بزرگ پایتخت، بانک جهانی، دفتر سازمان ملل و بسیاری از ساختمان‌ها در این کشور به شدت آسیب دیده‌اند.

آن‌طور که گزارش شده است، تعداد زیادی از کارکنان سازمان ملل در هائیتی و نیز بسیاری از شهروندان خارجی در این کشور مفقود و یا زخمی شده‌اند.

earthq_20reu13jan.jpg

رویترز

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، در پیامی اعلام کرد که برای مردم زلزله‌زده هائیتی و نیروهای سازمان ملل مستقر در این کشور به شدت نگران است.

خبرنگاران مستقر در هائیتی از وقوع فاجعه‌ای انسانی در این کشور خبر می‌دهند. احتمال داده می‌شود هزاران نفر در اثر این زمین لرزه در هائیتی که یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، جان باخته باشند.

گزارش شاهدان عینی، حاکی از مشاهده تعداد زیادی جسد در ساختمان‌های ویران‌شده است.

گروه‌های امدادی در حال خارج کردن اجساد از زیر آوارها هستند. انتظار می‌رود افراد زیادی زیر آوارها حبس شده باشند.

untitled_8

رویترز

از آنجا که این کشور فقیر به کمک سازمان‌های بین‌المللی و سایر کشورها برای کمک به آسیب‌دیدگان نیاز جدی دارد، کشورهای بسیاری برای کمک به هائیتی اعلام آمادگی کرده‌اند. برخی کشورها نیز گروه‌های امدادی به این کشور اعزام کرده‌اند.

صلیب سرخ جهانی پس از این حادثه، برای بررسی چگونگی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور، نشستی فوق‌العاده تشکیل داده است.

کارشناسان زمین شناسی احتمال داده‌اند با توجه به فعال شدن گسل‌های همجوار گسل اصلی زمین‌لرزه هائیتی، در کشورهای همسایه این کشور نیز زلزله روی دهد.

کشور کوهستانی هائیتی، ۹ میلیون جمعیت دارد و ۸۰ درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

هائیتی در جزیره هیسپاتیولا در دریای کارائیب، در شرق کوبا قرار دارد.

 

 

رادیو زمانه

لینک به دیدگاه

haitianschoolcollapse.jpg

باز اتفاقی طبیعی دیگر و باز هم هزاران کشته در بین قشری که زیر خط فقر زندگی میکنند.

براستی برای این افراد یک خانه کلوخی با یک سازه بتن آرمه اینچنینی که هردو باعث مرگ و نابودیشان شده چه تفاوتی داره؟

آیا ما مهندسان ایرانی هم لحظه ای به این فکر خواهیم کرد که خانه های ساخت دست ما قرار است در روی یک میز لرزه طبیعی قرار بگیره و این آزمایش ممکنه به قیمت جون آدمها باشه؟

:ws25:

لینک به دیدگاه

ابداع حسگر های شناسایی کننده نواقص پل ها گروهی از محققان در آمریکا بر روی حسگرهای جدیدی کار می کنند که می توانند هشدارهای اولیه درخصوص نواقص و خطرات بالقوه تهدید کننده پل های بزرگراهی بر فراز رودخانه ها را اعلام کنند.

این حسگرهای جدید در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و با همکاری محققانی از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو ارائه می شود و می تواند از این پس و البته پیش از بروز حوادثی نظیر حادثه ریزش مرگبار پل بر فراز رودخانه می.سی.سی.پی به کار گرفته شود.

چاک فار، از مهندسان شهری این آزمایشگاه گفت: برنامه اصلی ما این است که آرایه های حسگری را در سازه هایی نظیر پل ها قرار دهیم تا در ادامه تغییرات شکل گرفته در سیگنال های خروجی از آنها را مورد بررسی قرار دهیم. این سیگنالها می توانند حامل پیام های روشنی درخصوص نواقص و آسیب های وارد آمده بر پل و سازه های مشابه باشد.

بر اساس گزارش رادیو صدای استرالیا، حادثه ریزش پل در یکی از پل های روگذر و پرتردد رودخانه بزرگ می سی سی پی (پل 35 غربی) در مینستوتای آمریکا به وقوع پیوست و طی آن بزرگراه ساخته شده بر روی آن کاملا تخریب شد. عمق فاجعه زمانی بیشتر شد که دهها خودروی سبک و سنگین از جمله یک اتوبوس مدرسه مملو از دانش آموز که حدودا بالغ بر 100 دستگاه بودند در حال تردد بر روی آن بودند. اما این حادثه نه به دلیل تحرکات تروریستی (بر اساس تایید مقامات آمریکایی) و نه بدی آب و هوا و جاری شدن سیل روی داد.

لینک به دیدگاه

پدر زلزله شناسی ایران با تاکید بر احتمال وقوع زمین لرزه در تهران و تبدیل این حادثه به بزرگترین فاجعه تاریخ گفت: به عقیده من برای کاهش خسارات و تلفات انسانی این فاجعه باید با اتخاذ سیاستهای عاقلانه و منطقی و به دور از احساس تهران را تخلیه کرد.

 

بهرام عکاشه با اشاره به وقوع زلزله در هائیتی و بررسی ابعاد این حادثه در مقیاس تهران به خبرنگار مهر گفت: هیچ راهی نداریم جز اینکه مکان دیگری را به عنوان پایتخت جدید انتخاب کنیم.

 

موضوع انتقال پایتخت برای اولین بار در سال 1364 و همزمان با دویستمین سال پایتختی تهران مطرح شد و پس از جنگ تحمیلی در سال 1368 بار دیگر این طرح به طور جدی تر مطرح شد. طرحی که با تصمیم دولتمردان وقت مبنی بر ارجحیت ساماندهی تهران کنار گذاشته شد. این موضوع در سالهای نخستین دهه 70 نیز مطرح شد که پیگیری آن بی نتیجه ماند.

 

عکاشه با عنوان این مطلب که انتقال پایتخت از تهران باید در طولانی مدت صورت بگیرد و با این امید که در این مدت اتفاقی نیفتد گفت: باید به تدریج صنایع، دانشگاهها، سفارتخانه ها و... از تهران خارج شود.

 

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد تهران شمال با تاکید بر اینکه انتخاب پایتخت باید با سیاستگذاریهای حساب شده صورت بگیرد ادامه داد: انتقال پایتخت تنها برای ایران موضوعیت ندارد بلکه در حدود 10 کشور دیگر این کار انجام شده و نتیجه هم داده است.

 

دولتمردان باید خیلی جدی به فکر موضوع انتقال پایتخت از تهران به نقطه ای دیگر باشند

عکاشه

پیش از این نیز کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به انتخاب گزینه هایی برای انتقال پایتخت از تهران به نقطه ای دیگر به خبرنگار مهر گفته بود که " پایتخت باید به محلی انتقال داده شود که مشکلات قبلی در آن وجود نداشته باشد. همچنین تمایل به گسترش در محدوده شهری و مشکلات شهرهای بزرگ را نداشته باشد بر این اساس شاهرود گزینه ای مناسب در این زمینه است."

 

عکاشه با انتقاد از اینکه انتخاب تهران به عنوان پایتخت تنها به دلیل خوش آب و هوایی این منطقه بوده است افزود: آن موقع که تهران به عنوان پایتخت انتخاب شد کسی به فکر گسلهای این منطقه نبود.

 

رئیس پیشین مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: معتقدم دولتمردان بایستی خیلی جدی به فکر موضوع انتقال پایتخت از تهران به نقطه ای دیگر باشند چون اگر اتفاقی رخ دهد تهران برای سالهای متمادی تعطیل خواهد شد.

لینک به دیدگاه

كميسيون ماده 100 شهرستان شيراز راي به تخريب بخشي از ساختمان مركز تجارت جهاني شيراز معروف به پروژه محمدپور داد.

 

به گزارش ميهن نيوز، به دنبال تخلفات صورت گرفته در پروژه مركز تجارت جهاني شيراز معروف به پروژه محمدپور و رعايت نكردن مسائل فني در احداث اين پروژه، پرونده اين تخلفات از سوي شهرداري شيراز به كميسيون ماده 100 ارسال شد كه اعضاي اين كميسيون پس از بررسي هاي لازم راي به تخريب بناهاي احداثي غيرقانوني و فاقد مجوز دادند.

 

وي اظهار داشت: مالك اين پروژه در چهار طبقه بيش از 28 هزار مترمربع فضاي فاقد مجوز احداث كرده است كه بايد طبق راي كميسيون ماده 100 تمام اين 28 هزار مترمربع تخريب شود.

 

گفتني است پروژه محمدپور به دليل تخلفات صورت گرفته در آن، به يكي از پروژه هاي مشكل ساز شهر شيراز تبديل شده است.

 

اين پروژه كه در دو سال گذشته در شيراز مباحث زيادي داشته است در خيابان قصردشت در حال احداث است و با بروز اختلاف بين سرمايه گذار اين برج و شهرداري شيراز ، ديوان عدالت اداري راي بر تداوم كار احداث داد‏.‏

 

بعدها گفته شد سرمايه گذار اين برج با سندسازي و ارائه مدارك غير مستند، قصد اخذ وام كلان ميلياردي داشته است كه اين موضوع نيز بر چالش هاي قبلي برج اضافه شد

 

تخلفات صورت گرفته در اين پروژه كار را به جايي رساند كه آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس وقت قوه قضائيه در نامه اي به دادگستري استان فارس نوشت: « با اين فرد دروغگوي كلاهبردار (مالك پروژه) برخورد شود». مالك اين پروژه نيز چندي پيش دستگير و پس از چند روز آزاد شد.

 

در عين حال مظفر مختاري رييس شوراي اسلامي استان فارس نيز در حاشيه چهاردهمين جلسه شوراي اسلامي استان فارس گفته است‏:‏ پروژه احداث برج هاي دوقلوموسوم به تجارت جهاني به رغم تذكر مسوولان ارشد استان فارس مبني بر غير قانوني بودن آن متاسفانه همچنان فعاليت ساخت و ساز دارد و متوقف نيست‏.‏

 

وي افزود‏:‏ اين پروژه به رغم تذكر مسوولان ارشد استاني از جمله رييس كل دادگستري استان فارس همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد‏.‏

 

مختاري تصريح كرد‏:‏ پروژه تجارت جهاني هيچ مصوبه اي از شوراي اسلامي سوم ندارد و اكثر اعضاي شورا نيز با اجرا و فعاليت اين طرح در شيراز مخالف هستند‏.‏

 

مختاري بيان كرد‏:‏ مصوبات اين پروژه مربوط به قبل از شوراي سوم است كه با ارجاع و پيگيري اين پرونده در كميسيون ماده ‏100‏، هيچ اقدامي از سوي صاحبان اين پروژه جهت توقف آن صورت نگرفته است‏.‏

 

وي اضافه كرد‏:‏ پروژه تجارت جهاني قصردشت شيراز هيچ نفعي به حال مردم و شهر شيراز نداشته و ندارد.

لینک به دیدگاه

مهندس , بزرگوار

شما که منبع اطلاعات رو نمیزاری از بقیه جه انتظاری میشه داشت ؟

اینم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

البته دوست عزیز جاوید گفته به گزارش میهن نیوز یعنی منبع اصلی تابناک نیست. میهن نیوزه:

 

حکم تخریب برج های دوقلوی شیراز از سوی کمیسیون ماده 100 /میهن نیوز

بهتره لینک دقیق اون خبر هم آخرش آورده بشه و فقط اسم خبرگزاری رو نیاریم تا خبر معتبرتر بشه :a030:

لینک به دیدگاه

ممنون از آدرس و اشارتون

دقت نکرده بودم , خواستم یه بدعتی باشه که همه برای اخبار حداقل آدرس منبع رو بزاریم

ممنون

البته دوست عزیز جاوید گفته به گزارش میهن نیوز یعنی منبع اصلی تابناک نیست. میهن نیوزه:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بهتره لینک دقیق اون خبر هم آخرش آورده بشه و فقط اسم خبرگزاری رو نیاریم تا خبر معتبرتر بشه :a030:

لینک به دیدگاه
مهندس , بزرگوار

شما که منبع اطلاعات رو نمیزاری از بقیه جه انتظاری میشه داشت ؟

اینم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

از توجهتون ممنون مهندس:a030:

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

ژه تصفیه فاضلاب درتبریز اختراع شد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مخترع جوان تبریزی ، موفق به اختراع نانو بتن کاتالیستی ویژه تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی شد.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از ایرنا کامران رحمتی شادباد ، روز شنبه در خصوص اختراع ثبتی خود گفت: با استفاده ازاین بتن برای تصفیه فاضلاب دیگر نیازی به ساخت تصفیه خانه های بزرگ با صرف هزینه های کلان ساخت و نگهداری نخواهد بود.

وی افزود: دراین فناوری ، یک لایه بتونی روی لوله های فاضلاب شهری و صنعتی افزوده می شود که می تواند با جذب مواد سمی و آلاینده فاضلاب روان درلوله ها ، آن را به آب قابل استفاده در بخش های مورد نیاز تبدیل کرده و این منبع ارزشمندی حیاتی را به چرخه مصرف بازگرداند.

وی ، با بیان این مطلب که نمونه آزمایشگاهی نانوبتن کاتالیستی ویژه تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی تولید شده ، ابرازامیدواری کرد که با فراهم شدن زمینه لازم برای تولید انبوه این نو یافته از صرف هزینه های گزاف برای ایجاد تصفیه خانه ها درکشور جلوگیری شود.

شاباد ، با اشاره به نیاز به 12 تا 14 ساعت برای تصفیه هر حوضچه لجن فعال درتصفیه خانه های فاضلاب سنتی تشریح کرد : با استفاده ازاین نوع بتن تصفیه گرفتو کاتالیستی، قادر خواهیم بود تا به صورت سریع و با هزینه بسیار کم ، مواد آلی فراوان موجود درفاضلاب های صنعتی و شهری را تخریب کرد.

وی از نانوساختار بودن ، مقاومت بالا و سایش کمتر، فعال شدن با انواع منابع نوری همچون لامپ UV، لامپ معمولی و حتی انرژی رایگان خورشیدی و قابلیت تکرار پذیری دراستفاده ازآن به عنوان برخی از ویژگی های منحصربفرد نانوبتن کاتالیسی ویژه تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی یاد کرد.

طرح نانو بتن کاتالیستی به شماره 55530 درشرکت ثبت مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

کامران رحمتی شاباد ، متولد 1365 شمسی هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران با گرایش سازه تحصیل می کند.

وی ، کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات جنیوس مجارستان و نیز مدال طلای اختراعات آلمان را درکارنامه فعالیت های پژوهشی واختراعات خود دارد.

ایرنا۲۱ دی

لینک به دیدگاه

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کلید نهایی سئوالات آزمون کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها اواخر هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.

 

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: داوطلبان می توانند در روزهای 13 یا 14 اسفندماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نسبت به مشاهده کلید سئوالات آزمون اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: نتیجه اولیه آزمون اواخر اردیبهشت ماه و نتایج نهایی آن در هفته اول شهریور ماه منتشر می شود. انتخاب رشته این آزمون نیز در هفته اول خرداد ماه صورت می گیرد.

 

در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1389 برای 145 کد رشته شامل 52 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 13 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 27 کد رشته در گروه فنی و مهندسی، 25 کد رشته در گروه کشاورزی، 10 کد رشته در گروه هنر، 14 کد رشته در گروه علوم پزشکی (فقط برای دانشگاه تربیت مدرس)، 4 کد رشته در گروه دامپزشکی دانشجو پذیرش می شود.

لینک به دیدگاه

zelzele1.jpg سازمان هواشناسي ژاپن اعلام کرد: زلزله‌اي به قدرت 9/6 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) صبح روز شنبه به وقت محلي، استان اوکيناوا واقع در جنوب ژاپن را لرزاند.

 

به گزارش ايرنا، مقامات محلي استان اوکيناوا اعلام کرده اند که بر اثر وقوع اين زمين لرزه که در ساعت پنج و 31 دقيقه صبح امروز به وقوع پيوست، دو نفر به طور سطحي مجروح شده اند.

بر اثر وقوع اين زمين لرزه همچنين لوله هاي آب در شهر ناها مرکز اوکيناوا و ديگر مناطق در اين استان قطع شدند.

از سال 1909 ميلادي تاکنون اين نخستين زمين لرزه اي است که با اين شدت در استان اوکيناوا بوقوع مي پيوندد.

اين زمين لرزه مناطقي از استان اوکيناوا از جمله شهر ايتومان، ناها، ناگو، جزيره يورون در استان کاگوشيما و بخشهاي ديگري از اين دو استان را لرزاند.

سازمان هواشناسي ژاپن همچنين مرکز اين زلزله را در 10 کيلومتري زير بستر دريا در نزديکي جزيره اوکيناوا اعلام کرد.

سازمان هواشناسي ژاپن هيچ گزارشي از بروز سونامي در منطقه اعلام نکرده است.

کشور آسيايي و جزيره‌اي ژاپن بر روي چهار گسل بزرگ قرار دارد و به همين علت از جمله کشورهاي زلزله خيز جهان محسوب مي‌شود به طوري که گفته مي‌شود حدود ‎20درصد از زلزله‌هاي کل جهان در اين کشور بوقوع مي‌پيوندد.

در ژاپن به طور ميانگين سالانه حدود دو هزار زمين لرزه محسوس رخ مي‌دهد، اما به دليل تدابيري که در بخش‌هاي مختلف اين کشور از جمله زيرساختها و نيز ساختمان‌هاي مسکوني انديشيده شده، آسيب‌هاي جاني و مالي ناشي از آن بسيار ناچيز است.

دولت ژاپن به دليل اين که اين کشور از کشورهاي زلزله خيز جهان محسوب مي شود و در طول تاريخ آن زلزله‌هاي ويرانگر متعددي رخ داده و خسارات جاني و مالي بسياري به آن وارد شده، در طول سال مانورهاي زلزله را براي مدارس، مراکز دولتي و ديگر سازمانها و نهادهاي موجود در سراسر ژاپن برگزار مي کند تا بدين ترتيب شهروندان ژاپني آمادگي خود را براي مقابله با زلزله هايي که رخ مي‌دهند، آماده شوند.

بازرسي از ساختمانها و تدابير اتخاذ شده از سوي مديريتهاي ساختمانها و مجتمع‌هاي ساختماني که به طور ماهانه و يا دوره‌هاي سه ماهه در طول سال توسط ماموران مربوطه انجام مي‌شود، شهروندان ژاپني را آماده مقابله با زلزله و پيامدهاي بعد از زلزله در اين کشور مي‌کند.

منبع خبر : خبرگزاری ایرنا 08/12/1388

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

آقاي "محمود احمدي نژاد" که براي حضور در همايش چهره هاي ماندگار استان اصفهان به اين استان سفر کرده است،با حضور در بزرگراه امام خميني (ره) شهر اصفهان واقع در شمال غرب اين شهر، بزرگراه دو طبقه حضرت امام خميني را که از آن به عنوان اولين بزرگراه دو طبقه کشور ياد مي شود، افتتاح کرد.100903627704.jpg

طول روگذر بتنی این بزرگراه دو طبقه 5کیلومتر است و اولین خط قطار سبک شهری هم‌سطح در کشور با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و با بهر‌ه‌گیری از زیرساخت مناسب در زیر پل روگذر پیش بینی شده است.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 86 در سه فاز آغاز و بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه داشته است. این پروژه با مدیریت صحیح زمان و در سه شیفت کاری در مدت 28 ماه احداث شده است و تاثیر به سزایی در حل مشکلات ترافیکی شهر اصفهان و کاهش آلاینده های زیست محیطی و حوادث رانندگی دارد.

بزرگراه دو طبقه حضرت امام خميني (ره) پنج کيلومتر طول دارد و افتتاح اين بزرگراه نقش مهم و موثري در تسهيل رفت و آمد خودرو ها و شهروندان در اصفهان خواهد داشت.

همزمان با سفر رييس جمهوري به اصفهان تقاطع غير هم سطح شهيدان اميني شهر اصفهان نيز به بهره برداري رسيد.

اين تقاطع نيز با بيش از 58 ميليارد ريال هزينه، در مدت هشت ماه اجرا شده است.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

آزادراه قزوين رشت اولين آزادراهي است كه از كوه‌هاي البرز مي‌گذرد و با هدف تقويت محور تهران-رشت-انزلي كه جزيي از مسير كريدور بين‌المللي شمال‌–‌جنوب بوده و يكي از مهمترين محورهاي ارتباطي كشور محسوب مي‌شود،‌ احداث شده است.17_8812230674_L600.jpg

 

اين آزاد‌راه 10 تونل به طول 5/5 كيلومتر‌، 30 پل بزرگ و 440 پل كوچك دارد و طول آن 127 كيلومتر است.

 

با افتتاح اين آزاد‌راه كه 400 ميليارد تومان هزينه در بر داشته حدود 45 دقيقه در زمان مسافران صرفه‌جويي مي‌شود.

به دنبال سفر مقام معظم رهبري در سال 1380 به استان گيلان و به دستور ايشان عمليات اجرايي اين پروژه آغاز شده بود.محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور بعد‌از‌ظهر امروز دوشنبه با حضور در محل احداث پروژه آزادراه قزوين‌-رشت اين آزادراه را افتتاح كرد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...