رفتن به مطلب

لسلی نیلسن، بازیگر سری فیلم های "اسلحه برهنه" درگذشت


ارسال های توصیه شده

در 84 سالگی و بر اثر عوارض ناشی از ذات الریه

 

لسلی نیلسن، بازیگر سری فیلم های "اسلحه برهنه" درگذشت

 

 

leslie_nielsen_01_246929.jpg

 

 

مجله سی نت: لسلی نیلسن که بیش از همه برای بازی در فیلم‌های کمدی مانند "هواپیما!" و سری فیلم‌های "اسلحه برهنه" شهرت داشت، درگذشت.

نیلسن روز یکشنبه بر اثر عوارض ناشی از ذات‌الریه در بیمارستانی نزدیک خانه‌اش در فلوریدا از دنیا رفت. او 84 ساله بود.

 

خانواده نیلسن در بیانیه‌ای که از طریق مدیر برنامه‌های او منتشر شد، گفت: "درگذشت لسلی نیلسن بازیگر دوست‌داشتنی ما را غمگین کرد، کسی که شاید بیش از همه به خاطر نقش ستوان فرانک دربین در سری فیلم‌های «سلاح عریان» شهرت داشت، اما او بیش از 60 سال در سینما و تلویزیون فعال بود."

 

لسلی نیلسن 11 فوریه 1926 در رجینا در ساسکاچوان در کانادا به دنیا آمد. پدرش از نیروهای پلیس سوار کانادا بود. او در دوران جنگ جهانی دوم مدتی در نیروی هوایی سلطنتی کانادا خدمت کرد و بعدها گوینده و مجری برنامه‌های رادیویی شد.

 

او در مدرسه بازیگری در تورنتو شرکت کرد و بعد به نیویورک رفت و در اکتورز استودیو به تحصیل پرداخت. دوران بازیگری نیلسن چند دهه طول کشید و از سال‌های 1950 با بازی در اپیزودهایی از سریال‌های تلویزیونی مختلف مانند "قصه‌‌هایی از فردا" آغاز شد.

 

نیلسن اواسط دهه 1950 وارد هالیوود شد. او با چهره‌ای زیبا، موی طلایی و قد بلند تمام ویژگی‌های یک بازیگر اصلی را داشت. او به سرعت نام خود را به عنوان یک بازیگر جدی مطرح کرد، اما پشت دوربین اهل مسخره‌بازی بود.

 

خیلی‌ها از این ویژگی او بی‌خبر بودند تا اینکه در 1980 "هواپیما!" که هجو فیلم‌های "ساعت صفر!"، "فرودگاه" و دیگر فیلم‌های با موضوع پرواز بود، به نمایش درآمد و به موفقیتی بزرگ دست پیدا کرد.

 

بعد از موفقیت "هواپیما!"، سه کارگردان این فیلم - جیم آبراهامز، دیوید زوکر و جری زوکر - تصمیم گرفتند سبک اسلپ‌استیک فیلم را به تلویزیون ببرند. آنها از نیلسن خواستند نقش اصلی سریال جدیدشان «جوخه پلیس!» را بازی کند.

 

نیلسن در این مجموعه نقش فرانک دربین یک افسر پلیس کاملا کلیشه‌ای را داشت، پلیسی که از شخصیت‌های سریال‌های پلیسی قبلی الگو گرفته شده بود. این نمایش تنها شش اپیزود دوام داشت، اما برای نیلسن یک نامزدی جایزه امی در بخش بهترین بازیگر مرد مجموعه‌های تلویزیونی کمدی به همراه داشت.

شش سال بعد و در 1988، نیلسن این نقش را در نسخه سینمایی سریال "جوخه پلیس!" تکرار کرد. "سریال عریان: از پرونده‌های جوخه پلیس!" به کارگردانی آبراهامز و برادران زوکر فیلمی موفق از کار درآمد و دو دنباله -"اسلحه برهنه 2 2/1: بوی ترس" (1991) و "اسلحه برهنه 33 3/1: آخرین اهانت" (1994) - به همراه داشت.

 

از دیگر نقش‌های مطرح لسلی نیلسن می‌توان به "سیاره ممنوع" 1956 و مجموعه‌های تلویزیونی "پیتن پلیس" و "دکتر کیلدار" در دهه 1950 اشاره کرد.

 

او سال 1997 نقش اصلی فیلم "آقای ماگو" را بازی کرد و در کمدی‌های "دراکولا: مرده یا دوستدار آن" (1995)، "فیلم ترسناک 3" (2003)، "فیلم ترسناک 4" (2006) و "فیلم ابرقهرمان" (2008) هم ظاهر شد.

 

راجر ابرت منتقد آمریکایی به خاطر جدیت نیلسن در نقش‌آفرینی او را "لارنس اولیویه هجو" لقب داده بود.

 

 

.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...