Ehsan 112346 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ دسته جمعی؟!!! شوخی بود، ایران بهشت روی زمین است. 4 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ شوخی بود، ایران بهشت روی زمین است. واقعا به این جمله ایمان دارم 1 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ اَی من چقدر بدم میاد از این هم صدایی کورکورانه یکی یه چیزی میگه همه تکرار میکنن مثه روز قدس که شعار داده بودن مرگ بر فلسطین همه بدون توجه گفتن مرگ بر فلسطین...چرا اینقدر گیر دادن به سنگسار؟؟!!!!برای هر جرم یه مجازات تعیین میکنن ...برای زنا در حالت خاص سنگسار تعیین شد این کجاش ایراد داره؟؟؟...سنگسار ایراد داره؟؟؟یا زنا مشکلی نداره؟؟؟؟صندلی برقدار چی مشکلی نداره؟؟؟؟..به نظر شما چه مجازاتی در قبال این جرم بکنن خوبه؟؟؟اصلا مجازات بکنن؟؟؟به نظر شما اصلا مشکلی نداره پدر یکی با مادر یکی دیگه رابطه داشته؟؟؟ به نظر شما اگه بگن توی یه آزادراه بیشتر از 150 بری 5 میلیون جریمه میکنن اعتراض میکنین؟؟؟؟چرا؟؟؟؟ به نظر شما چرا میگن بیشتر از 150 تا نباید رفت؟؟؟؟ به نظر مدعیان حقوق بشر یکی که پدر اینا رو با ساتور تکه تکه بکنه و فیلمشو رو برای خانواده اش بفرسته باهاش چیکار میکنن؟؟؟؟مدارا؟؟؟میگن اعدام نکنن؟؟؟؟میگن بذار قاتل پدرشون زنده بمونه؟؟؟؟ رفیق ناکرده گنه در این جهان کیست بگو ان کس که گنه نکرد. چون زیست بگو ......................... من بد کنم و تو بد مکا فات دهی پس فرق میان من و تو چیست بگو؟............................. 1 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ واقعا به این جمله ایمان دارم منم کم کم دارک ایمان که ایرانیا وافعا جای تعجب ندارن ...هرکاری از دستشون بر میاد هرکاری حتی ارتباط با محارم کم کم داره تو هرجایی تو اینترنت سرچ میکنم *** با محارم خانوادگی رو یه افتخار میبینم جالبه کشوری که سنگسار حکم میده در قبال خیانت پس چرا آمار خیانتاش اینقدر فاجعس؟؟ 4 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ منم کم کم دارک ایمان که ایرانیا وافعا جای تعجب ندارن ...هرکاری از دستشون بر میاد هرکاری حتی ارتباط با محارمکم کم داره تو هرجایی تو اینترنت سرچ میکنم *** با محارم خانوادگی رو یه افتخار میبینم جالبه کشوری که سنگسار حکم میده در قبال خیانت پس چرا آمار خیانتاش اینقدر فاجعس؟؟ ما ها زیادی رو بعضی مسائل زوم کردیم مگه حضرت علی نبود که رفت توی یه خونه ای که مرد و زنی در حال زنا بودن چشماشو بست و یه دوری تو خونه زدو اومد بیرون و رو به جماعتی که منتظر بودن امامشون حقیقتو بگه گفت من چیزی ندیدم حالا چرا ما داریم چیزهایی که شاید اصلا اتفاق نیافتاده رو مرور میکنیمو سنگشو به سینه میزنیم؟!! رابطه با محارم؟!!! همجنس گرایی؟!!! نمیگم که اینا نیست اصلا ولی گاهی باید نادیده گرفت تا بشه زندگی کرد!! هیچ چیز اونجوری که ما میخوایم نیست 3 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ ما ها زیادی رو بعضی مسائل زوم کردیم مگه حضرت علی نبود که رفت توی یه خونه ای که مرد و زنی در حال زنا بودن چشماشو بست و یه دوری تو خونه زدو اومد بیرون و رو به جماعتی که منتظر بودن امامشون حقیقتو بگه گفت من چیزی ندیدم حالا چرا ما داریم چیزهایی که شاید اصلا اتفاق نیافتاده رو مرور میکنیمو سنگشو به سینه میزنیم؟!! رابطه با محارم؟!!! همجنس گرایی؟!!! نمیگم که اینا نیست اصلا ولی گاهی باید نادیده گرفت تا بشه زندگی کرد!! هیچ چیز اونجوری که ما میخوایم نیست والا تمام درد ما همینه به اینجا که میرسه ولش کنیم و نادیده بگیریم خب اینا نادیده نمیگیرن من چند تا سند برات بیارم از سال 60 تا حالا چند تا سنگسار انجام شده...؟؟؟ اینا میگن این مجازات اجرا نمیشه ولی خر ساله اتفاث میوفته چرا به یه حکمی که همه میگن غلطه اسنقدر اصرار داریم؟؟؟؟ 6 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ والا تمام درد ما همینه به اینجا که میرسه ولش کنیم و نادیده بگیریمخب اینا نادیده نمیگیرن من چند تا سند برات بیارم از سال 60 تا حالا چند تا سنگسار انجام شده...؟؟؟ اینا میگن این مجازات اجرا نمیشه ولی خر ساله اتفاث میوفته چرا به یه حکمی که همه میگن غلطه اسنقدر اصرار داریم؟؟؟؟ نمیگم ولش کنیم و بیخیال بشیم کی گفته اجرا نمیشه؟!!! حکم خداست و باید اجرا بشه شرایط شم گفتم که تقریبا این امر رو محال میکنه هر ساله ابن کارو انجام نمیدن چون هیچ قاضی حاضر به صدور همچین حکمی نمیشه میدونی اگه 1% اشتباه کنه چی میشه؟!!! پس خیلی کم پیش میاد که این حکم اجرا بشه 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ من که اصلا قبول ندارم/ اتفاقا یکی از مسائلی هست که اصلا دنبالش هم نمیرم که فلان کتاب اینو گفته فلان فلان شده اونو گفته.. به دوستان هم پیشنهاد می کنم اصلا دنبالش نرید 2 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ من که اصلا قبول ندارم/ اتفاقا یکی از مسائلی هست که اصلا دنبالش هم نمیرم که فلان کتاب اینو گفته فلان فلان شده اونو گفته..به دوستان هم پیشنهاد می کنم اصلا دنبالش نرید چرا؟!!! 2 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ نمیگم ولش کنیم و بیخیال بشیم کی گفته اجرا نمیشه؟!!! حکم خداست و باید اجرا بشه شرایط شم گفتم که تقریبا این امر رو محال میکنه هر ساله ابن کارو انجام نمیدن چون هیچ قاضی حاضر به صدور همچین حکمی نمیشه میدونی اگه 1% اشتباه کنه چی میشه؟!!! پس خیلی کم پیش میاد که این حکم اجرا بشه حکم خدا نیست حکم بنده خداست حکم ولی امر حکم اونایی که خودشون رو مبلغ دین مینامند خدا هیچ وقت حکم نمیکنه که بنده رو تا گردن بکنید تو خاک و با سنگ بزنید تو ایران انحام میشه به صورت کاملا مخفیانه و نگید این حکم اجراش سخته و هیچ قاضی به اون رای نمیده یه سر به لینک زیر بزن برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام متوجه میشی که به اسم دین اسلام چه وحشی گری هایی اجرامیشه .... اصلا تو بگو یه دونه ..... اون یه دونه ام نباید باشه 5 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ من که اصلا قبول ندارم/ اتفاقا یکی از مسائلی هست که اصلا دنبالش هم نمیرم که فلان کتاب اینو گفته فلان فلان شده اونو گفته..به دوستان هم پیشنهاد می کنم اصلا دنبالش نرید چی رو قبول نداری؟؟؟؟ و پیشنهاد میکنی دنبال چی نریم؟؟ ما اگر دنبال اینیم که ببینیم کی چی میگه واسه اینه که نخواهیم به مسائل بی تفاوت باشیم نخواهیم مرگ واسه همسایه باشه اگر بیاییم صورت مسئله را پاک کنیم که کار بزرگی نکردیم؟؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
nasa66 724 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ با عرض پوزش از همه اساتيد(!) بايد بگم كه مجازات سنگسار در آيين يهود وجود داشته كه از اونجايي كه حدود 90 درصد احكام اسلام از آيين يهود گرفته شده ، سنگسار هم به همين شكل از يهوديت كپي شده . فقط جالب اينجاست كه خود يهوديان صدها سال است كه اين مجازات رو از دينشون حذف كردهاند ولي در دين اسلام همچنان وجود دارد! 6 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ با عرض پوزش از همه اساتيد(!) بايد بگم كه مجازات سنگسار در آيين يهود وجود داشته كه از اونجايي كه حدود 90 درصد احكام اسلام از آيين يهود گرفته شده ، سنگسار هم به همين شكل از يهوديت كپي شده . فقط جالب اينجاست كه خود يهوديان صدها سال است كه اين مجازات رو از دينشون حذف كردهاند ولي در دين اسلام همچنان وجود دارد! دقیقـــا یکم فکر کنیم میفهمیم که حتی روزه گرفتن و حلال و حروم بودنه حیوانات تو آیین ایرانیا هم وجود داشته مانی قدرت نداشت پیامبر نشد دلم پره از دامی که انسانها رو گرفتار کرده از چیزی که فقط با اون سرمون کلاه میره 1 لینک به دیدگاه
nasa66 724 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ دقیقـــا یکم فکر کنیم میفهمیم که حتی روزه گرفتن و حلال و خروم بودنه حیوانات تو زمان تو آیین ایرانیا هم وجود داشته مانی فدرت نداشت پیامبر نشد دلم پره از دامی که انسانها رو گرفتار کرده از چیزی که فقط با اون سرمون کلاه میره دوست عزيز اينجا بحث سنگسار هست نه حلال و حروم و هنجار و ناهنجار! من چيزيو كه در مورد يهودي بودن اصل سنگسار عرض كردم، از خودم نگفتم بلكه حداقل از 5 تا آخوند رده بالا (!) كه يكيشون مدير گروه معارف دانشگاه بود تحقيق نمودم كه همگي متفق القول اعتراف كردند كه اصل سنگسار از دين يهود در هزار سال پيش ، تقليد شده. 2 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ حکمی که محاله بشه اجراش کرد!!!!!!! الان وقتی نمیشه اجراش کرد چرا هست؟؟؟!!!!! با عرض شرمندگی از مسلمین و مسلماتو خدا پرستان! پس خدا (خدای ادیان) شمارو مسخره کرده یا خودشو با این حکماش؟! حکمی که مثله بقیه حکمایه شبیهش مثلا همون زدنه همسر جایز هست, تو قرآن هم هست, بعد چون خیلی داغونه میان هزار مدل تفسیرو و تحلیلش میکنن که نهههه اینجوری نیس! نمیشه اجراش کرد! خدا نمیخواسته اجرا بشه!!!! با سنگ ریزه بزنن که بشم نخوره!!!=)) با مسواک نازش کنن!!! میان ابروشو درس کنن میزنن چشمشم کور میکنن! خودتون واسه خودتون قابل درک نیس راه درو واسش میسازین؟ خودتونو گول میزنین؟!! بیدار شین بابا! این اسلامه, حالا تو بش فک نکن دنبالش نرو یا بگو اجرا نمیشه... تو اصل بودنش تغییری ایجاد نمیشه. 3 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ دوست عزيز اينجا بحث سنگسار هست نه حلال و حروم و هنجار و ناهنجار! من چيزيو كه در مورد يهودي بودن اصل سنگسار عرض كردم، از خودم نگفتم بلكه حداقل از 5 تا آخوند رده بالا (!) كه يكيشون مدير گروه معارف دانشگاه بود تحقيق نمودم كه همگي متفق القول اعتراف كردند كه اصل سنگسار از دين يهود در هزار سال پيش ، تقليد شده. منم همینو میگم تایید کردم حرفت رو صفجه ها اول تاپیک رو هم بخونی اصل و حکم سنگسار و اینکه توی دین یهود بوده رو توضیح دادم 1 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ حکم خدا نیست حکم بنده خداست حکم ولی امر حکم اونایی که خودشون رو مبلغ دین مینامند خدا هیچ وقت حکم نمیکنه که بنده رو تا گردن بکنید تو خاک و با سنگ بزنید تو ایران انحام میشه به صورت کاملا مخفیانه و نگید این حکم اجراش سخته و هیچ قاضی به اون رای نمیده یه سر به لینک زیر بزن برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام متوجه میشی که به اسم دین اسلام چه وحشی گری هایی اجرامیشه .... اصلا تو بگو یه دونه ..... اون یه دونه ام نباید باشه رفتم دیدم سنگسار خیلی مسئله پیچیده ایه خدا این حکم رو داده این مطلب رو بخونید لطفا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن کلمه ی " عادون " به معنی تجاوزکاران فقط در سه مورد به کار رفته است . دو مورد آن در مورد مردان و زنانیست که غریزه ی جنسی خود را به غیر از همسران و کنیزان خود ارضاء می کنند و یک مورد آن در مورد قوم لوط که به رذیله ی لواط یا همان همجنسگرایی مبتلا بوده اند ، آمده است . ابتدا ما سعی می کنیم طبق آیات قرآن نشان دهیم که مجازات سنگسار برای زانیان محصنه امری غیر عقلایی و دور از ذهن نیست . ان شاء الله در آینده نیز به تحقیقات خود ادامه می دهیم . مؤمنون : وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَفِظونَ(5) و آنها كه دامان خود را از آلودگى به بى عفتى حفظ مى كنند . إِلا عَلى أَزْوَجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَت أَيْمَنهُمْ فَإِنهُمْ غَيرُ مَلُومِينَ(6) تنها آميزش جنسى با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهره گيرى از آنها ملامت نمى شوند . فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِك فَأُولَئك هُمُ الْعَادُونَ(7) و هر كس غير اين طريق را طلب كند تجاوزگر است . معارج : وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَفِظونَ(29) و آنها كه دامان خويش را از بى عفتى حفظ مى كنند . إِلا عَلى أَزْوَجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَت أَيْمَنهُمْ فَإِنهُمْ غَيرُ مَلُومِينَ(30) و آميزش جنسى جز با همسران و كنيزان ( كه در حكم همسرند ) ندارند ولى در بهره گيرى از اينها مورد سرزنش نخواهند بود . فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِك فَأُولَئك هُمُ الْعَادُونَ(31) و هر كس ماوراء اين را طلب كند متجاوز است . شعراء : كَذَّبَت قَوْمُ لُوط الْمُرْسلِينَ(160) قوم لوط فرستادگان ( خدا ) را تكذيب كردند . إِذْ قَالَ لهَُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَ لا تَتَّقُونَ(161) هنگامى كه برادرشان لوط به آنها گفت آيا تقوى پيشه نمى كنيد ؟ إِنى لَكُمْ رَسولٌ أَمِينٌ(162) من براى شما رسول امينى هستم . فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ(163) تقوى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نمائيد . وَ مَا أَسئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْر إِنْ أَجْرِى إِلا عَلى رَب الْعَلَمِينَ(164) من از شما اجرى نمى خواهم اجر من فقط بر پروردگار عالميان است . أَ تَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَلَمِينَ(165) آيا در ميان جهانيان ، شما به سراغ جنس ذكور مى رويد ؟ ( اين زشت و ننگين نيست ؟ ) . َو تَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكمْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ(166) و همسرانى را كه خدا براى شما آفريده است رها مى كنيد ؟ شما قوم تجاوزگرى هستيد . چند نکته : 1- در آیات 5 تا 7 سوره ی مؤمنون و 29 تا 31 سوره ی معارج ، به زناکارانی که متأهل هستند اشاره می کند چرا که عبارت " فمن ابتغی وراء ذلک " بعد از آیه ای آمده که حوای عبارت " ألا علی أزواجهم " است و همچنین هیچگاه در قرآن برای زناکار مجرد ، لفظ " تجاوز کار " به کار نبرده است . 2- از آنجایی که تنها برای مرتکب همجنسگرایی ( لواط ) و نیز برای زنای محصنه ( زنای شخص همسر دار ) لفظ " عادون – تجاوزکار " به کار برده ، بنابرین بین این دو گناه باید از حیث میزان عظمت گناه و شدت مجازات نوعی سنخیت باشد . توضیح اینکه ما با استفاده از قرائنی مثل نسبت دادن یک صفت به دو گروه ، متوجه نوعی شباهت بین آندو می شویم . به بیان ریاضی ، نسبتهای مساوی با یک عبارت خود با یکدیگر مساویند . 3- خداوند در آیه ی 74 سوره ی حجر – و آیاتی دیگر – قوم لوط که مرتکب عمل لواط بوده اند را بوسیله ی بارانی از سنگ ( سنگسار )، عذاب کرده است . فَجَعَلْنَا عَلِيهَا سافِلَهَا وَ أَمْطرْنَا عَلَيهِمْ حِجَارَةً مِّن سِجِّيل سپس ( شهر و آبادى آنها را زير و رو كرديم ) بالاى آنرا پائين قرار داديم و بارانى از سنگ بر آنها فرو ريختيم . از این آیات بطور صریح عظمت گناه لواط و زنای محصنه هویداست و بطور تلویحی مشخص کننده ی عظمت مجازات الهی در مورد آنان است . اما همانطور که می دانیم بطور صریح حکم سنگسار در قرآن وجود ندارد . در این موارد ناگزیریم از استفاده از سنت پیامبر (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) . توضیح اینکه مثلا برای زنای شخص مجرد در قرآن صریحا حکم 100 ضربه شلاق وجود دارد ، حال آنکه بخاطر زناکردن ، خداوند هیچ قومی را عذاب نکرده ، اما برای عمل به مراتب شنیع تر لواط در قرآن هیچ حکمی نیامده است . پس اگر طبق سنت نبوی (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) برای شخص همجنسگرا ، مجازات اعدام قرار داده شده ، این حکم هیچ تضادی با قرآن ندارد زیرا به عنوان مثال اگر قرآن برای لواط مجازاتی تعیین کرده بود و آن مجازات غیر از اعدام بود ، این ادعا – تناقض سنت با قرآن – قابل اعتنا بود . حال آنکه خداوند برای مرتکبین لواط ، عذابی همچون سنگسار قرار داده ، پس اگر طبق سنت پیامبر (ص) حکم اعدام برای مرتکب لواط اجرا می شود هیچ تضادی نه با قرآن و نه با عقل ندارد . همچنین قرآن در آیاتی دستور به اطاعت از خدا و رسول (ص) و اولوا الامر می دهد . تنها موردی که فعل " اطیعوا " از سوی خدا بیان می شود در این آیات است : نساء : 59 يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسولَ وَ أُولى الأَمْرِ مِنكمْ فَإِن تَنَزَعْتُمْ فى شىْء فَرُدُّوهُ إِلى اللَّهِ وَ الرَّسولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِ ذَلِك خَيرٌ وَ أَحْسنُ تَأْوِيلاً اى كسانى كه ايمان آورده ايد ! اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد پيامبر خدا و صاحبان امر را ، و هر گاه در چيزى نزاع كرديد آنرا به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر ايمان به خدا و روز رستاخيز داريد ، اين براى شما بهتر و عاقبت و پايانش نيكوتر است . (1) چند نکته : 1- اطاعت از خدا و رسول (ص) و اولوا الامر در طول هم آورده شده است و همگی واجب دانسته شده است . یعنی اگر کسی اطاعت از رسول (ص) و صاحبان امر نکند در واقع خلاف دستور خدا عمل کرده است . 2- لازمه ی اطاعت همزمان از این سه ، عدم تعارض بین دستورات آنهاست . بنابراین دستور رسول (ص) و صاحبان امر همواره مطابق دستور خداست . نه اینکه اگر نبود ، نباید اطاعت کنیم ، بلکه حتما باید مطابق دستور خدا باشد . چون اگر مخالف دستور خدا باشد ، اگر به آن عمل نکنیم ، طبق آیه که به ما دستور به اطاعت داده ، عمل نکرده ایم و اگر عمل کنیم ، پس خلاف " اطیعوا الله " عمل کرده ایم . پس نتیجه می گیریم که دستور رسول (ص) و صاحبان امر همواره مطابق دستور خداست . 3- از این آیه معصومیت – چه از گناه چه از اشتباه – هم برای رسول (ص) و هم برای صاحبان امر ، نتیجه گرفته می شود . از اضافه کردن " اولی الأمر " به " الرسول " این نکته فهمیده می شود که منظور از اطاعت از رسول (ص) فقط در مسایل وحیانی نیست ، چرا که صاحبان امر در این آیه مشخصا پیامبران نیستند . 4- آیه می گوید هرگاه در چیزی نزاع کردید ، آنرا به خدا و رسولش (ص) ارجاع دهید . کلام خدا در قرآن آمده است اما آیا کلام رسول (ص) در قرآن آمده است یا در روایات ؟ درست است که بعضی از کلام و سنت پیامبر (ص) در قرآن آمده است ، اما چنانچه به موضوعی برخوردیم که در قرآن نیامده بود ، آیا طبق این آیه نباید به روایات صحیح پیامبر (ص) مراجعه کنیم ؟ همچنین در دو آیه ی زیر خداوند به ما می گوید که از سنت پیامبر (ص) الگو بگیرید و ایشان را مفسر آیات قرآن معرفی می کند : احزاب : 21 لَّقَدْ كانَ لَكُمْ فى رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسنَةٌ لِّمَن كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الاَخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكوئى بود ، براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند ، و خدا را بسيار ياد مى كنند . نحل : 44 ... وَ أَنزَلْنَا إِلَيْك الذِّكرَ لِتُبَينَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ... و ما اين ذكر ( قرآن ) را بر تو نازل كرديم تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها تبيين كنى ، شايد انديشه كنند . حال سؤال اینجاست که چه راهی برای اطاعت از رسول (ص) و الگو گیری از زندگی ایشان و نیز استفاده از تفسیر آیات قرآن توسط ایشان ، جز مراجعه به روایات پیامبر (ص) وجود دارد . کسی که به چیزی امر می کند مسلما به اسباب و وسایل آن نیز امر می کند . مثلا اگر کسی به من بگوید ظرف یک ساعت از مشهد به تهران برو ، بدون اینکه به من گفته باشد با هواپیما به این سفر برو ، عملا چنین دستوری داده است . شاید این سؤال مطرح شود که در قرآن هر جا کلمه ی سنگسار به کار رفته ، علیه پیامبران و صالحین بوده و خداوندی که خود رفتار کفار علیه پیامبران را تخطئه می کند ، خود دستور به چنین کاری نمی دهد . (2) پاسخ اینست که اولا طبق آیه ی 74 سوره ی حجر ، خداوند خود قوم لوط را بوسیله ی سنگباران کردن – آنهم طبق بعضی آیات دیگر با سنگهای آتشین ( هود : 82 ) – عذاب کرد و همچنین در آیه ی 33 سوره ی مائده خداوند برای کفاری که به جنگ خدا و پیامبر (ص) می آیند همان مجازاتی را دستور داده که فرعون برای ساحرانی که به موسی (ع) ایمان آوردند ، وعده داده بود و تا جایی که اینجانب تحقیق کردم ، این نوع عذاب تنها در همین دو مورد (3) ذکر شده است . حال سؤال اینجاست که اگر بدلیل اینکه سنگسار شیوه ی بت پرستان علیه انبیاء بوده است ، نباید این حکم توسط مسلمانان اجرا شود ، این استدلال با آیه ی 33 سوره ی مائده در تضادی جدیست . مائده : 33 إِنَّمَا جَزؤُا الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ يَسعَوْنَ فى الأَرْضِ فَساداً أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصلَّبُوا أَوْ تُقَطعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَف أَوْ يُنفَوْا مِنَ الأَرْضِ ذَلِك لَهُمْ خِزْىٌ فى الدُّنْيَا وَ لَهُمْ فى الاَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ كيفر آنها كه با خدا و پيامبر به جنگ بر مى خيزند و در روى زمين دست به فساد مى زنند اين است كه اعدام شوند يا به دار آويخته گردند يا دست راست و پاى چپ آنها بريده شود و يا از سرزمين خود تبعيد گردند ، اين رسوائى آنها در دنياست و در آخرت مجازات بزرگى دارند . (4) اعراف قَالَ فِرْعَوْنُ ءَامَنتُم بِهِ قَبْلَ أَنْ ءَاذَنَ لَكمْ إِنَّ هَذَا لَمَكْرٌ مَّكَرْتُمُوهُ فى الْمَدِينَةِ لِتُخْرِجُوا مِنهَا أَهْلَهَا فَسوْف تَعْلَمُونَ(123) فرعون گفت آيا به او ايمان آورديد پيش از آنكه به شما اجازه دهم ، حتما اين توطئه اى است كه در اين شهر ( و ديار ) چيده ايد تا اهلش را از آن بيرون كنيد ولى به زودى خواهيد دانست ! لأُقَطعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَ أَرْجُلَكُم مِّنْ خِلَف ثُمَّ لأُصلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ (124) سوگند مى خورم كه دستها و پاهاى شما را به طور مخالف ( دست راست با پاى چپ يا دست چپ با پاى راست ) قطع مى كنم سپس همگى شما را به دار مى آويزم . خشن بودن سنگسار نیز همانند خشن بودن بعضی دیگر از احکام الهیست . این خشونت عین رحمت برای سایر بندگان خداست . در واقع برای سلامت جامعه لازم است تا با عده ی قلیلی از افراد برخورد شدید صورت بگیرد . خداوند در سوره ی بقره آیه ی 216 می فرماید : كُتِب عَلَيْكمُ الْقِتَالُ وَ هُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَ عَسى أَن تَكْرَهُوا شيْئاً وَ هُوَ خَيرٌ لَّكمْ وَ عَسى أَن تُحِبُّوا شيْئاً وَ هُوَ شرُّ لَّكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنتُمْ لا تَعْلَمُونَ جهاد در راه خدا ، بر شما مقرر شده ، در حالى كه برايتان ناخوشايند است . چه بسا چيزى را خوش نداشته باشيد ، حال آنكه خير شما در آن است . و يا چيزى را دوست داشته باشيد ، حال آنكه شر شما در آن است . و خدا مى داند ، و شما نمى دانيد . بنابر این صرف ناخوشایند بودن یک حکم از سوی ما ، برای انجام ندادن احکام الهی کافی نیست . همچنین حکم سنگسار جز در مواقع بسیار خاص جاری نمی شود و بیشتر از این که مجازاتی برای شخص مجرم باشد – که در واقع رحمتی برای اوست ، چرا که با این عذاب دنیوی ولو اینکه بسیار شدید است ، قسمت اعظمی از عذاب اخروی او برداشته می شود و عذاب دنیا در مقایسه با عذاب آخرت بسیار ناچیز است . – عبرتیست برای سایرین . همین امروز که این حکم بخاطر بعضی مصلحت اندیشیها به صورت ناقص اجرا می شود و یا اصلا اجرا نمی شود ، صفحه ی حوادث روزنامه ها پراست از خیانتهای زن و شوهر به یکدیگر . هر چند روز یکبار در حوادث روزنامه ها قتلی ناموسی اتفاق می افتد و مثلا برادری ، بعلت رابطه ی نا مشروع با همسر برادرش و از ترس رسوایی ، برادرش را می کشد در حالیکه اگر حکم سنگسار به درستی اجرا می شد ، به مراتب ارتکاب زنای محصنه کمتر می شد . در پایان به آندسته از دوستان مسلمانی که سعی می کنند با حذف آیات خشن از قرآن – توجیه و تفسیر محبت آمیز ! – و مجازاتهای خشن از احکام اسلامی ، دل اهل کتاب را بدست بیاورند و یا در مباحثه با آنان موفقیتی کسب کنند ، توجه به آیه ی زیر را که خداوند به پیامبر (ص) فرموده ، توصیه می کنم : بقره : 120 وَ لَن تَرْضى عَنك الْيهُودُ وَ لا النَّصرَى حَتى تَتَّبِعَ مِلَّتهُمْ هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد تا ( بطور كامل تسليم خواسته هاى آنها شوى و ) از آئين ( تحريف يافته ) آنان پيروى كنى خلاصه ی مطالب : 1- طبق آیات قرآن که کلمه ی " عادون " به معنی تجاوزکار را تنها برای زناکار – زنای محصنه – و مرتکب عمل شنیع لواط به کار برده ، می توان به بزرگی گناه زنای محصنه و نیز تناسب مجازات آن با مجازات لواط پی برد . 2- طبق آیه ی قرآن که مجازات قوم لوط را - که به عمل شنیع لواط می پرداختند – بارانی از سنگ قرار داده بود ، از نظر عقلی و حسی بعید به نظر نمی رسد که برای زنای محصنه نیز مجازاتی مشابه در انتظار باشد . 3- از آنجایی که خداوند برای گناه کوچکتر – زنای شخص مجرد – مجازات تعیین کرده و برای مجازات گناه بزرگتر – لواط – مجازاتی تعیین نکرده ، به این نتیجه می رسیم که باید به سنت پیامبر (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) رجوع کنیم . 4- طبق آیات قرآن که اطاعت از رسول (ص) و صاحبان امر را در ردیف اطاعت از خدا قرار داده ، متوجه می شویم که اولا پیامبر (ص) و صاحبان امر باید عاری از هرگونه خطایی باشند و ثانیا از آنجایی که همه ی سخنان و رفتار پیامبر (ص) و صاحبان امر در قرآن نیامده و بخش اعظمی از آنها در روایات آمده ، باید به روایات صحیحه مراجعه کرد . 5- همانطور که خداوند برای کفار محارب ، مجازاتی شبیه آنچه که فرعون برای ساحرانی که به موسی (ع) ایمان آورده بودند قرار داده بود ، قرار داده است ، بنا بر این اشکالی ندارد که مجازات دیگری نیز شبیه مجازاتی که کفار علیه پیامبران (ع) به کار می برده اند – یا تهدید می کرده اند – به کار برد که یکی از این مجازات می تواند سنگسار باشد . 6- طبق آیات قرآن بسیاری احکام هستند که مورد پسند ما واقع نمی شوند ، اما خداوند می گوید چه بسا شما از چیزی بدتان بیاید و برای شما خوب باشد و بالعکس . 7- خشن بودن حکم سنگسار عامل پیشگیرنده ی خوبی برای زنای محصنه است که در صورت اجرای آن ، موارد ارتکاب آن بسیار ناچیز می شود . 8- احکام خشن برای مجرمین نیز مایه ی رحمت است چرا که از عذاب دوزخ آنان می کاهد ، اما برای جامعه به طریق اولی رحمت است زیرا باعث پاک شدن جامعه و هموار شدن آزادی معنوی انسان می شود . 9- کسانی که سعی می کنند با حذف خشونت از دین در مباحثه با اهل کتاب موفق شوند بدانند که طبق آیه ی قرآن تا کاملا از دین خود دست نکشند و پیرو آیین آنها شوند ، آنها دست از سرشان بر نمی دارند . پی نوشتها : 1- آیات دیگری نیز وجود دارد که در آنها اطاعت از خدا و رسول (ص) واجب دانسته شده است : آل عمران : 32 و 132 ، مائده : 92 ، طه : 90 ، نور : 54 و 56 ، محمد (ص) : 46 ، مجادله : 13 و تغابن : 12 2- هود : 91 و آیات دیگر 3- و البته در سه آیه ی دیگر : توبه : 81 ، طه : 71 و شعراء : 49 4- بسته به مراتب ، مجازاتها تغییر می کند و درجه بندی می شود . 1 لینک به دیدگاه
Alireza Hashemi 33392 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ از این آیات بطور صریح عظمت گناه لواط و زنای محصنه هویداست و بطور تلویحی مشخص کننده ی عظمت مجازات الهی در مورد آنان است . اما همانطور که می دانیم بطور صریح حکم سنگسار در قرآن وجود ندارد . در این موارد ناگزیریم از استفاده از سنت پیامبر (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) . توضیح اینکه مثلا برای زنای شخص مجرد در قرآن صریحا حکم 100 ضربه شلاق وجود دارد ، حال آنکه بخاطر زناکردن ، خداوند هیچ قومی را عذاب نکرده ، اما برای عمل به مراتب شنیع تر لواط در قرآن هیچ حکمی نیامده است . پس اگر طبق سنت نبوی (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) برای شخص همجنسگرا ، مجازات اعدام قرار داده شده ، این حکم هیچ تضادی با قرآن ندارد زیرا به عنوان مثال اگر قرآن برای لواط مجازاتی تعیین کرده بود و آن مجازات غیر از اعدام بود ، این ادعا – تناقض سنت با قرآن – قابل اعتنا بود ببین دوست عزیز خودتم تو متنی که عنوان کردی به صراحت اشاره کردی که قرآن مجازاتی در نظر نگرفته خب اینجا دو تا مسئله پیش میاد 1_ما از خدا بیشتر میفهمیم وخودمون میآییم سنگسار را با استناد به داستان قوم لوت حکم افراد زنا کار قرار میدهیم که اگر اینگونه باشه به حکیم بودن خدا باید شک کنیم که اینگونه کافریم حال بحث دومی پیش می آید ما برای کنترل جامعه یه دستوری میدهیم در زمان حال آنکه اون دستور از طرف خودمونه نه خدا و نباید به هر طریقی اونو ربطش بدیم به خدا حــال با تفسیر آیات یا نمونه های مشابه اگر به اجرای حکم در اون زمان نگاه شود پس باید تا آهر عمر محکوم به عصر هجر موندن بمونیم و حکم دهیم که دزدان دستشون باید قطع شه درسته؟؟؟ پس سلیقه ای داره عمل میشه داره از دین سوء استفاده میشه برای ترساندن... خیلی ایراد ها داره چرا ما باید ذهن را طوری پرورش دهیم که اگر کسی با عقل خود دینی را قبول نکنه واین را علنی کنه حکم مرطد میگیره و باید اعدام شه؟؟ 1 لینک به دیدگاه
شــاروک 30242 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ ببین دوست عزیز خودتم تو متنی که عنوان کردی به صراحت اشاره کردی که قرآن مجازاتی در نظر نگرفتهخب اینجا دو تا مسئله پیش میاد 1_ما از خدا بیشتر میفهمیم وخودمون میآییم سنگسار را با استناد به داستان قوم لوت حکم افراد زنا کار قرار میدهیم که اگر اینگونه باشه به حکیم بودن خدا باید شک کنیم که اینگونه کافریم حال بحث دومی پیش می آید ما برای کنترل جامعه یه دستوری میدهیم در زمان حال آنکه اون دستور از طرف خودمونه نه خدا و نباید به هر طریقی اونو ربطش بدیم به خدا حــال با تفسیر آیات یا نمونه های مشابه اگر به اجرای حکم در اون زمان نگاه شود پس باید تا آهر عمر محکوم به عصر هجر موندن بمونیم و حکم دهیم که دزدان دستشون باید قطع شه درسته؟؟؟ پس سلیقه ای داره عمل میشه داره از دین سوء استفاده میشه برای ترساندن... خیلی ایراد ها داره چرا ما باید ذهن را طوری پرورش دهیم که اگر کسی با عقل خود دینی را قبول نکنه واین را علنی کنه حکم مرطد میگیره و باید اعدام شه؟؟ چرا فکر میکنی واسه کنترل جمعیته این کار؟!!!:icon_pf (34): حالا خودتو بزار جای شوهر اون زنی که با یه مردبوده چیکار میکردی؟!! 1 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 فروردین، ۱۳۹۱ چی رو قبول نداری؟؟؟؟و پیشنهاد میکنی دنبال چی نریم؟؟ ما اگر دنبال اینیم که ببینیم کی چی میگه واسه اینه که نخواهیم به مسائل بی تفاوت باشیم نخواهیم مرگ واسه همسایه باشه اگر بیاییم صورت مسئله را پاک کنیم که کار بزرگی نکردیم؟؟؟؟ سفر بشر به کره ماه رو قبول ندارم سنگسار رو میگم رفیق..با عرض معذرت حتی حیوون هم این کار رو انجام نمیده.. به هرحال پیشنهاد دادم که این موضوع رو بیخیال شین.. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده