رفتن به مطلب

جیمز فرانکو و آن هاتاوی مجریان مراسم اسکار 2011


ارسال های توصیه شده

franco-hathaway-celebfa.jpg?w=570&h=374

 

جیمز فرانکو و آن هاتاوی مجریان مراسم هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار هستند که از آن به عنوان بزرگ‌ترین شب هالیوود یاد می‌شود.

بروس کوهن و دان میشر تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی مراسم اسکار 2011 روز دوشنبه گفتند جیمز فرانکو و آن هاتاوی را به عنوان مجری انتخاب کرده‌اند، برای اینکه آنها ستاره‌های در حال ظهور و بازیگرانی بسیار بااستعداد هستند و این کمک می‌کند آن شب، شب تجلیل از فیلم باشد.

هر دو بازیگر تاکنون هم در درام‌های جدی نقش‌آفرینی کرده‌اند و هم در فیلم‌های کمدی. هاتاوی برای فیلم سال 2008 «ریچل ازدواج می‌کند» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد و در کمدی‌هایی چون «خاطرات پرنسس» و «شیطان پرادا می‌پوشد» نیز نقش‌آفرینی کرده است.

هاتاوی همچنین در مراسم اسکار 2008 در یک اجرای دو نفره با هیو جکمن مجری مراسم استعداد خود را در موسیقی نشان داد.

فرانکو هم برای فیلم سال 2001 «جیمز دین» نامزد دریافت جایزه امی بود. او در فیلم برنده اسکار «میلک» بازی کرد و به نقش یک فروشنده مواد مخدر در «قطار سریع‌السیر آناناس» نیز حضوری کمدی داشت.

در دو دهه اخیر در بیشتر مراسم اسکار به شکلی تشریفاتی کمدین‌هایی چون بیلی کریستال، کریس راک یا جان استیوارت اجرای مراسم را به عهده داشتند. انتخاب هاتاوی و فرانکو ادامه نگرش اخیر در استفاده از ستاره‌های سینماست.

استیو مارتین که تجربه اجرای تک نفره مراسم اسکار را داشت، پارسال در کنار الک بالدوین همبازی‌اش در فیلم «پیچیده است»، این کار را انجام داد و جکمن ستاره سری فیلم‌های «افراد ایکس» هم دوره قبل از آن مجری مراسم بود.

ریشه این نگاه به دهه‌های 1950، 1960 و 1970 بازمی‌گردد که باب هوپ و بعدها جانی کارسن مجریان بیشتر مراسم اسکار بودند، اما گاهی اوقات ستاره‌های بزرگ هم اجرای مراسم را به عهده می‌گرفتند.

فرانکو و هاتاوی در حالی به عنوان مجریان این دوره جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی انتخاب شده‌اند که هر دو بخت نامزدی در بخش بهترین بازیگر را نیز دارند؛ فرانکو برای بازی در نقش درام با موضوع بقا «127 ساعت» ساخته دنی بویل و هاتاوی برای بازی در رومانس «عشق و دیگر داروها».

در دهه‌های پیش چند بار اتفاق افتاده که مجریان مراسم خود نامزد اسکار شوند. مایکل کین و والتر ماتائو همان سالی که به اتفاق اجرای مراسم را به عهده داشتند نامزد شدند و دیوید نیون هم در حالی برای فیلم سال 1958 «میزهای جداگانه» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد که یکی از مجریان اسکار آن سال بود

اسامی نامزدهای هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار 25 ژانویه 2011 (پنجم بهمن) اعلام می‌شود و مراسم اعطاء جوایز 27 فوریه (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...