shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking southeast to Auditorium Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking northeast to Auditorium, late afternoon sun Jan. 1998 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking northeast to Auditorium Nov. 1997 west facade from Brentwood Nov. 1997 west facade sunscreen Nov. 1997 west facade sunscreen Jan. 1998 plaza outside Auditorium entry Nov. 1997 passage below Auditorium overhang Nov. 1997 passage along west side of Auditorium Nov. 1997 cantilevered canopy Jan. 1998 Auditorium entry Jan. 1998 sign beside entry doors Sept. 1998 4 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ Click images below to enlarge برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking south past north terrace, Auditorium beyond, tramway at right Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ramp and wall beside north terrace Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking down ramp to Helipad Nov. 1997 bottom of ramp Nov. 1997 ramp landing Sept. 1999 handrail detail at ramp landing Sept. 1999 descending levels and stairs of north terrace Jan. 1998 north terrace landing Jan. 1998 north terrace landing Jan. 1998 rows of Ponderosa Pine trees Jan. 1998 Ponderosa Pine detail Jan. 1998 travertine corner detail at upper entrance to north terrace Nov. 1997 3 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking west to helipad, North Building and Auditorium at left Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking west to helipad, tramway running down to right Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام looking past helipad to San Diego Freeway and Sepulveda Pass Sept. 1998 helipad and north terrace Sept. 1998 helipad and north terrace Sept. 1998 helipad and north terrace Nov. 1997 north terrace and helipad with windsock Nov. 1997 stairs down from helipad to service road Sept. 1999 entry to helipad and circular path Nov. 1997 looking west across entry to helipad Nov. 1997 reservoir recess Nov. 1997 circular path and parapet Nov. 1997 4 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام typical walls and paving, southeast corner of arrival plaza Sept. 1998 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام "archway" on upper level Jan 1998 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام alcove wall with feature stone, lower level Jan 1998 wall beside ramp with inset feature stone Sept. 1998 same inset feature stone Sept. 1998 same inset feature stone, fossils indicate rain forest Sept. 1998 same feature stone, lower-left corner Sept. 1998 detail of same area Sept. 1998 detail of same area Sept. 1998 feather fossil at left of same feature stone Sept. 1998 detail of same feather fossil at left of feature stone Sept. 1998 feather fossil at right of same feature stone, architect's favorite Sept. 1998 3 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام grand stairways to Museum, stepped seating between, construction July 1995 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام grand stairway before opening Nov. 1997 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام grand stairway after opening Jan. 1998 stepped watercourse beside grand stairway Sept. 1998 grand stairway, upper landing and stepped seating Nov. 1997 grand strairway, upper landing with small bridge over watercourse Jan. 1998 grand stiarway to upper level, northwest corner of Museum Sept. 1998 grand stiarway railing, inset lighting Jan. 1998 grand stiarway railing, inset lighting Jan. 1998 exterior staircase on west side of Museum Sept. 1999 exterior Museum staircase on south wall of south pavilion Jan. 1998 stairs to upper terrace above south Museum pavilion Sept. 1999 3 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 آذر، ۱۳۸۹ ریچارد میرشوالیه سفید معماری پست مدرنیسم: پروژه های اولیه مایر ، علیرغم استفاده از احجام اقلیدوسی و نماهای قالبا یکسان ( استفاده از تایل های مربع ایی شکل ، از جنس سرامیک یا سنگ یا بتن اکسپوز سفید ) در اکثر بناها ؛ توانست زیرساخت های مشخصی برای پروژه های بعدی او شود و میر به عنوان معماری زمینه گرا معرفی شود هرچند در وصف این لقب ؛ منتقدانی آن را مبالغه آمیز میدانستند و معماری او را نوستالژی محور معرفی میکردند . پروژه کالج مذهبی هارتفورد شروع معماری پیچیده و خواناتری بود . طراحی بنایی که عملکردهای متفاوت عمومی و خصوصی را درخود سازماندهی میکرد ، پلانی L شکل دارد که متاثر از خطوط نیروی محیطی سایت پلان مجموعه است ؛ فضاهای نرم و سخت را گرد هم آمدند و با استفاده از پرسپکتیو های مختلف به کمک صفحات عمودی و افقی ، ناظر را به خطای دید وا می دارد و درنهایت با استفاده از فرم هایی صلب ( متناسب با عملکرد های درونی ) و رواق هایی متعدد یک گفتمان متنوع و هارمونی را ایجاد کرده است. اما در این میان نمیتوان به خانه ی جیووانیتی در پنسیلوانیا اشاره نکرد چرا که نقطه ی آغازی بود برای بازشناسی پروژههای بعدی ریچارد میر اما در مقیاسی خردتر . در ادامه ی این راهبرد ، موزه هنرهای تزئینی فرانکفورت که در مسابقه ایی بین المللی سهم این آرشیتکت شد او را یه تقابلی سخت در زمینه گرایی واداشت به طوری که در این پروژه باید او موزه را در چیدمان مناسبی با ویلایی به سبک نئوکلاسیک قرار میداد و همزمان از منظر ساحل رودخانه نیز استفاده میکرد ؛ که میر چیدمان ال شکل را انتخاب کرد به طوری که ویلا را در مقابل زاویه 90 درجه فرم L شکل قرار داد و به کمک پلی که به موازات محور جنوبی بود این ارتباط را فراهم ساخت و همچنین به کمک دو محور مورب و الهام گرفتن از خطوط مختلف آن ، حجم و توده هایی نیمه متقارن در وجوه خارجی و دینامیک در فضاهای داخلی ایجاد کرد . میر در پهنه بصری نیز به خوبی توانست با استفاده از پنجره های مختلف اما ریزبینانه وجوه فرم را تداوم بخشد و همچنین دسترسی به طبیعت و محیط را با امتیازی برتر به کاربر ارائه دهد . مير آرشيتكيتي است كه به واسطه معماري اعجاب برانگيزش در خلق تركيب احجام اقليدوسي اما پويا، شهرتي جهاني پيدا كرده است . معماري كه خطوط طراحيش بدون حساب و پشتوانه فكري ( عملكرد گرا برداشت شود) كشيده نمي شود . معمار پست مدرنيسم اي كه بنا را مجموعه اي از لايه هاي افقي و عمودي مي پندارد و چه استادانه اين لايه هاي را به بازي مي گيرد و در اين پازل طراحي سطوح بي همتايي خلق ميكند كه بي شك از ريچارد مير 74 ساله (1934) با كولباري از تجربه و جوايز، انتظاري كمتر از اين نخواهيم داشت. اين دانش آموخته معماري از دانشگاه كورنل در سال 1957 پس از مدت زماني همكاري با معماراني چون مارسل بروئر و اسكيدمور و... به فكر ايجاد دفتر كار مستقل خود در نيويورك شد . در آن سالها به مانند هر معمار نسبتا كم تجربه اما خلاق به طراحي يك رشته از ويلاها و خانه هاي شخصي پرداخت كه با پردازش عالي از امكانات موجود توانست به كمك همين ابينه ها پل ارتباطي مستحكمي به سوي جذب پروژه هاي بزرگي چون موزه هنر هاي تزئيني فرانكفورت تا گتي سنتر و.... بسازد و بر روي آن گام بردارد. هرچند مير معترف است كه معماري اش تحت تاثير لكوربوزيه ، رايت ، آلتو و ميس وندررو است چرا كه معتقد است معماري يك سنت است و يك زنجيره ي مدت دار. هرچند او توانسته است بر خلاف معماراني كه اين سنت را تضعيف مي كنند آن را تكامل بخشد و اين هويت را ميتوان در پروژه هاي بين المللي اش جستجو كرد و يافت. شايد همين احترام به هويت جامعه و ساختمان هايش سببي شد تا از معدود معماراني شود كه در پنجاه سالگي( سال1984) نامدارترين جايزه جهاني در عرصه ي معماري " پريتزكر" را كسب كند. اما با دریافت برترین جایزه معماری جهان ( پريتزكر ) ماموریتی سنگین بر او داده شد و آن طراحی مرکز گتی (Getty center) بود که نقطه اوجی در کارنامه این معمار است. این پروژه 73 میلیون دلاری در لس انجلس پایتخت فرهنگی کالیفرنیا ؛ میر را واداشت که از سال 1985 تا 1991 معماری هوشمندانه و خلاقانه ایی در دستور کار خود قرار دهد و با تاثی از عوارض موجود در سایت مورد نظر ( توپوگرافی ) و پانورامای محیطی ، خطوط دینامیکی شگرفی ایجاد کند که کلیت این پروژه جاه طلبانه را در پوشش خود قرار دهد و به وحدتی در عملکرد و فرم ، دست یابد . این مجموعه که دارای دو نقش خصوصی و همگانی است که علاوه بر موزه تمامی فعالیت های فرهنگی و رشته های هنرهای بصری را در بر میگیرد. اما همانطور که اشاره شد توجه قابل ملاحظه از توپوگرافی ، مقیاس عمودی چشمگیری را خلق کرده است که راستای نیروی پلان های بنیاد گتی نیز از دو خطوط نیروی : شبکه دسترسی شهری و محور شمالی- جنوبی دره مجاور است که در مرکز مجموعه به پایان میرسد . عدم استفاده از مسیرهای سواره در گتی سنتر ؛ باغهای پلکانی مناسبی را با توجه به چرخش احجام ایجاد کرده است . منبع عکسها و دتایلها:/http://academic.reed.edo/getty منبع:وبلاگ دانشجویان معماری ایران 2 لینک به دیدگاه
hamid3p 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۸۹ سلام .من دنبال توضیحات در مورد گتی سنتر میگشتم که خوشبختانه هیچی غیر عکس اینجا پیدا نمیشه 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۸۹ سلام .من دنبال توضیحات در مورد گتی سنتر میگشتم که خوشبختانه هیچی غیر عکس اینجا پیدا نمیشه توضیحات کامل + همه ی پلان و مقطع و ماکتش توی این کتاب هست: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کتاب فوق العاده ای یه! 2 لینک به دیدگاه
shoka 528 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 آذر، ۱۳۸۹ توضیحات کامل + همه ی پلان و مقطع و ماکتش توی این کتاب هست: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کتاب فوق العاده ای یه![/QUOT عزیزم منم پلانهاشو میخواستم اما نتونستم پیدا کنم. (نه اینکه زبانم خیلی خوبه!!!!!!!) میشه برامون کپی کنی؟ لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 مهر، ۱۳۹۰ این عکس ها از کتاب getty center هست که یکی از کارهای معمار معروف ریچارد میر در کالیفرنیاست ... کل پلان ها...مقاطع ...نما ها و ماکت ها در عکس ها هست :yes: ببخشید یه کم عکس ها کج و معوجه...:texc5lhcbtrocnmvtp8 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده