رفتن به مطلب

نمونه کار های من s.f


S.F

ارسال های توصیه شده

سلام.سجاد کارهای قشنگی داری .برای منحنی ها از چه دستوری استفاده می کنی ؟ به اندازه هاش دقت می کنی ؟

می خوام بدونم از فرمولبندی های ریاضی تو طراحی هات استفاده می کنی ؟ یا اشکالو صرفا گرافیکی طراحی می کنی ؟

لینک به دیدگاه

سلام

اگه نقشه باشه خوب می شه اندازه داد یعنی نقاطی در فضا مشخص کرد و از اونها یه منحنی گذروند و منحنی ها رو توسط دستورات سارفیس به هم متصل کرد و بعد یک پارچه سازی و اگه هم لازم بود ضخامت داد

اما در طرح های بدنه که من کشیدم حدود 85%قسمت ها رو سلیقه ای و اون طوری که توی ذهنم بود کشیدم یعنی هیچ پایه علمی ندارن

البته تمام اتومبیل هایی که به بازار می یان هم اول یه طرح کاملا گرافیکی و ذهنی دارن و بعد از چند تا حلیل و مشورت گروه یه یک یا چند مدل علمی طراحی می شه که تست های تحلیلی وساخت تولیدی نرم افزاری رو می گذرونه و بعد یه مدک کوچک درست می کنن تا نکات ضریف رو متوجه بشن و بعد اگه لازم باشه توی مدل علمی ویرایش هایی انجام می دن .وبعد یه مدل در اندازه واقعی به کمک انسان نه ربات ها (حتی برای رنگ امیزی ) درست می کنن و بعد از گذروندن هزاران تست اگه ok شد اون رو تولید چند تایی و اگه استقبال شد تولید انبوه می کنن ( من این ها رو از یه فیلم دیدم .خیلی خلاصش کردم ولی بازم طولانی شد دیگه . ببخشید )

  • Like 2
لینک به دیدگاه

مشکل هم همینه که ما اون نقاطو نداریم .و معمولا منحنی ها رو با spline ترسیم می کنیم .در واقع زیاد قابل قبول نیست .من خودم همش حسی منحنی می کشم :ws6: و همین که شبیه بشه برام کافیه .به نظرم باید کار با ابر نقاطها رو به خوبی یاد بگیریم .راستی ماشینها رو مونتاژی کار کردی یا در یک پارت طراحی کردی ؟

  • Like 1
لینک به دیدگاه

سلام

خوب گفتم محنی ها اول حسی اما بعد با تحلیل های نرم افزاری حالت بهینه برای اون منحنی ها بدست می یاد

من همه رو توی پارت می کشم

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...
  • 6 ماه بعد...

سلام

خوب گفتم محنی ها اول حسی اما بعد با تحلیل های نرم افزاری حالت بهینه برای اون منحنی ها بدست می یاد

من همه رو توی پارت می کشم

چرا تو محیط اسمبل نمیری قیو د خسته کننده است یا اینطوری راحتی؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...