رفتن به مطلب

محاسن و معایب کولرهای آبی و گازی


ارسال های توصیه شده

كلید هوشمند تنظیم دور موتوركولرهای آبی

به هنگام شروع فصل گرما، انسان نیاز به شرایط آب و هوایی مناسب برای ادامه زیستن دارد. زمان گرمای هوا و تابستان، تمامی اماكن مسكونی و تجاری به دستگاه ها و سیستم های تهویه و برودتی رو می آورند. از آنجایی که سیستم های تهویه دارای رنج های گوناگون می باشند، هر كدام در مكان مناسب قرار گرفته و استفاده می شود. از پرمصرف ترین وسیله های برودتی و سرما زا برای مكان های مسكونی و تجاری می توان به كولر ها اشاره نمود. كولر خود بر دو نوع كلی، گازی و آبی می باشد.

كولرهای گازی دارای محاسن بسیار زیادی بوده كه استفاده از آن را برای عموم مردم میسر ساخته است ولی قیمت تقریبا ً بالای آن باعث شده است كه افراد زیادی به استفاده از كولر های آبی رو بیاورند. كولرهای آبی دارای محاسن و معایبی می باشند كه در ذیل به برخی از آن ها اشاره می نماییم.

محاسن:

* قیمت تقریباً مناسب

* مصرف پایین

* بازده سرمایش بالا

معایب:

* بكابردن آب جهت سرد ساختن محیط معایبی را از قبیل :

* گرفتگی پوشال ها

* گرفتگی پمپ ها

* ایجاد زنگ زدگی و...

* مصرف تقریباً زیاد آب

* عدم انتخاب دما

اما قیمت مناسب و سرمایش عالی كولر های آبی باعث شده است كه تقریباً %82 از مردم كشور كه از كولرها به عنوان وسیله سرما ساز استفاده می كنند، به كولر های آبی روی آورند. هنگامی كه خانواده ای از كولرهای آبی استفاده می نمایند، مجبور به انتخاب سه وضعیت برای كولر خویش می باشند كه عبارتند از:

* خاموش Off

* دورتند High

* دوركند Low

حال به هنگام استراحت و یا انجام فعالیت، انسان ها نیاز به هوایی با دمای ثابت وایده آل خود دارند، اما چون كولرهای آبی فقط در سه رنج محدود می شود، انتخاب دما برای افراد و اشخاص دشوار می شود. به عنوان مثال یك نفر اگر كولر را بر روی دور تند بگذارد و بخواب رود، احساس سرما می کند و اگر بر روی دور كند تنظیم كند، احساس گرما می كند. حال مشكلات فوق الذكر كه در كولرهای گازی (به دلیل استفاده از موتورهای یونیورسال وDC) حل شده می باشد بر سر راه استفاده از كولرهای آبی قرار دارد.

كلید هوشمند كولرهای آبی این امكان را به ما می دهد كه با مشاهده دمای كنونی منطقه، درجه دلخواه خود را انتخاب نماییم و درجه انتخابی را با وارد شدن به قسمت تنظیمات دستگاه(Menu) به سیستم اعلام نماییم. از هم اكنون كولر به صورت اتوماتیك (هر زمان كه نیاز باشد روشن- دورتند- دوركند) دمای محیط را به دمای اعلام شده می رساند و دما را در همان حالت تنظیمی ثابت نگه می دارد.

با استفاده از این نوع كلید كولرها كه به دو صورت كنترل از راه دور وكنترل از روی پنل می باشد می توانیم دمای ثابت دلخواه را توسط كولر آبی مهیا سازیم.

شایان ذكر است كه این كلید در صورت كلی دارای دو حالت تنظیمات اتوماتیك و تنظیم دستی (خاموش _ تند _كند)می باشد و قادر به Power Switch بین این دو حالت می باشد.

كلیه قسمت های پردازنده این سیستم توسط یك مینی قلب (PLC) كنترل می شود. با تنظیمات اتوماتیك دما توسط این دستگاه، مصرف آب كولرهای آبی به شدت كاهش پیدا می كند.

از مزایای دیگر این سیستم می توان به كاهش مصرف انرژی برق اشاره نمود.

اهم مزایای استفاده از كلید هوشمند كولر آبی:

1- قابلیت تعریف دما برای محیط.

2- رؤیت دمای محیط توسط دماسنجPLC .

3- كاهش تلفات در مصرف آب.

4- كاهش مصرف انرژی الكتریكی.

5- افزایش عمر قطعات مكانیكی.

6- ازدیاد عمر مفید الكتروموتور كولر و پمپ آب .

7- جلوگیری از خراب شدن پوشال ها (كاهش سرعت خشك شدن پوشال ها).

 

 

:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...