mohsen memar 514 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ “وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیرها غافل میمانیم، فرهنگ و شیوههای قومی هر لحظه تغییر میکند پس روش ساختارگراها نمیتواند صحیح باشد و یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمیکند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر بیننده و یا هرکس که آن متن را قرائت کند، میتواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد.” "" ژاک دریدا "" 6 لینک به دیدگاه
mohsen memar 514 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ “معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانهشان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور میکردند، میساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل میدهد، اینک ما میتوانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر میرسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد.” "" اتین لویی بوله "" 6 لینک به دیدگاه
mohsen memar 514 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 خرداد، ۱۳۹۲ “آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه ای از معماری می باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمانهایی را در برمی گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی شناسانه طراحی شده اند.” "" سرنیکولاس پوزن "" 5 لینک به دیدگاه
Saye Noori 10314 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 خرداد، ۱۳۹۲ معماری بر سه قسم است. یکی ساخت بناها و دیگری ساخت ساعتها و سوم ساخت ماشینآلات. بناها خود بر دو نوعند: بناهایی که برای استفاده همگان و استحکام بخشیدن به شهرها در مکانهای عمومی ساخته میشوند و بناهایی برای استفادهٔ شخصی افراد. هر سه اینها باید با توجه به دوام و راحتی استفاده و زیبایی ساخته شوند. (ویتروویوس، تقریبا ۲۰ سال قبل از میلاد) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: معماری چیست؟ فرم مجسم اصیلترین اندیشههای انسانی! شوق او! انسانیت او! ایمان او! دین او! این چیزیست که روزی معماری بود. (والتر گروپیوس، ۱۹۱۹) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: وظیفهٔ معماری برقرار کردن ارتباط حسیاست به وسیلهٔ مصالح خام. (لوکوربوزیه، ۱۹۲۳) معماری بازی احجام است در زیر نور. (لوکوربوزیه، ۱۹۲۳) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: معماری ارادهٔ سالیان است که در زبان فضایی بیان میشود. (میس واندر روهه، ۱۹۲۳) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: معماری موسیقی جامد است. (گوته) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: معماری ردپای زمان است بر فضا. (سیدهادی میرمیران) 6 لینک به دیدگاه
mohammad.moludi 12 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 آبان، ۱۳۹۲ پیتر آیزنمن :حقایق علمی بهانه ای برای معماری هستند نه توجیهی برای آن. میس ونده رو :ترجیح میدهم خوب باشم تا جالب توجه. لوکوربوزیه :من ترسیمکردن را به حرفزدن ترجیح میدهم، زیرا ترسیمکردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغگفتن باقی میگذارد. بهرام شیردل :معماران هم مثل اهل حرفه های دیگر در یک مقطع زمانی پی می برند که شرایط جهان دارد تغییر می کند و کار حرفه ای آنها وقتی ارزش دارد که در این شرایط جدید بتواند نقشی ایفا کند. :icon_gol: 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده