zahra22 19501 ارسال شده در 5 دی، 2011 آدولف لوس (Adolf Loss): زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو میشویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو میرویم و چیزی در درون ما میگوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است. لوکوربوزیه (Le Corbusier): . . . اینکه معماری در لحظهای از خلاقیت بوجود میآید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواستههایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالیتر از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته میشود و آماده میگردد تا تواناییهای شاعرانهای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمیانگیزانند و به ما لذت و سرور میبخشند. 8
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 16 دی، 2011 سخنی از ریچارد می یر معماری من ریشه در تاریخ معماری دارد و تاریخ یکی از منابع کاری من است ولی کاری که انجام میدهم نقل قول نیست بلکه استعاره از آن چیزی است که بوده است و معانی نوینی دارد .
zahra22 19501 ارسال شده در 4 بهمن، 2011 عماد شریف : معماري را میتوان به لباس تشبیه کرد، لباسي قابل استفاده براي يك نفر تا يك جامعه! پس بايد:١- زيبا و جذاب باشد٢- راحت و كارا باشد٣- برازنده باشد و بيايد 7
zahra22 19501 ارسال شده در 4 بهمن، 2011 استیون هال: معماری بادوامترین و نامیراترین بیان از فرهنگ است و همانند دقیقه، ساعت، سال و هزاره، شاخصی برای زمان میباشد. 7
سـارا 20071 ارسال شده در 27 بهمن، 2011 [h=6] معماري چيزي نيست كه در ذهن منتقد باشد معماري در مورد زندگي واقعي است، درباره مردم است، درباره مسكن دادن به مردم و تأمين نيازهاي ايشان است[/h] نورمن فاستر 6
سـارا 20071 ارسال شده در 12 اسفند، 2011 [h=6]اتو واگنر : هنر به طور كلي و معماري به طور خاص نشانگر سيستم معتبر ارزش گذاري در هر دوره هستند.[/h] 6
سـارا 20071 ارسال شده در 12 اسفند، 2011 هرمان موتسيوس: معماري، وسيله واقعي سنجش فرهنگ يك ملت بوده و هست. هنگامي كه ملتي مي تواند مبل ها و لوسترهاي زيبا بسازد اما هر روزه بدترين ساختمان ها را مي سازد، دلالت بر اوضاع نابسامان و تاريك آن جامعه دارد؛ اوضاعي كه در مجموع، بي نظمي و عدم قدرت سازماندهي آن ملت را به اثبات مي رساند. 6
سـارا 20071 ارسال شده در 16 اسفند، 2011 [h=6]پيتر آيزنمن : معماری امروز ما باید منعکس کننده شرایط ذهنی و زیستی ما باشد و آنچه که در معماری امروز ما مورد غفلت قرار گرفته بخشی از زندگی ما است[/h] 6
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 پیتر آیزنمن :چارلز جنکز ظرفیت خاصی برای پیشگویی آنچه در معماری اتفاق خواهد افتاد دارد.او با معماری بعد از مدرن به دنبال گذشته بود ولی با کتاب معماری پرش کیهانی خود برای اولین بار رو به آینده دارد. پیتر آیزنمن :حقایق علمی بهانه ای برای معماری هستند نه توجیهی برای آن. آلبرتو پرز گومس :حتی دیدگاه ریاضیدانی چون مندلبروت از معماری همانند دیدگاه پرنس چارلز تقلیدی کهنه است.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 میس ونده رو :هیچ کس نمیتواند هر صبح دوشنبه یک سبک معماری جدید اختیار کند. میس ونده رو :ترجیح میدهم خوب باشم تا جالب توجه.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 لوکوربوزیه :چشمهایی که نمی بینند زیبایی نوین عصر حاضر را. لوکوربوزیه :من ترسیمکردن را به حرفزدن ترجیح میدهم، زیرا ترسیمکردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغگفتن باقی میگذارد.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 پاول جاناک :رفتار معماران مدرن بر محور مصالح است و می خواهند کار خود را بر اساس ساختار و مصالح قرار دهند برای اینکه نمایش ساختار و مصالح تشکیل دهنده یک یک اصول خلاصه شده است.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 بهرام شیردل :معماران هم مثل اهل حرفه های دیگر در یک مقطع زمانی پی می برند که شرایط جهان دارد تغییر می کند و کار حرفه ای آنها وقتی ارزش دارد که در این شرایط جدید بتواند نقشی ایفا کند.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 پل آندرو : اخلاق معماری حکم میکند که معمار در خدمت بنایی باشد که میسازد.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 ژان نوول :معمارانی که حرف بیشتری برای گفتن دارند معمارانی هستند که واقعا میسازند.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 استیون کروگ :آثار «آلتو» دل مشغولی او را به مکان و راهها نشان میدهد.یعنی عینیت بخشیدن به تجربه ای از حرکت در مکانی از پیش ساخته.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 فرانک لوید رایت :معمار بایستی یک پیامبر باشد ... یک پیامبر به مفهوم واقعی کلمه ... اگر او قادر نباشد حداقل ده سال جلوتر را ببیند، نمیتوان او را یک معمار نامید.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 فرانک گری :هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست مییابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمههای زاینده و مهم الهام هستند.
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 1 اردیبهشت، 2012 تادائو آندو :خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل میگردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان میشود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبانهای دیگر قادر به ابراز آن هستند. http://benjaminweybuildings.com/tadao-ando
ارسال های توصیه شده