spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اين هواپيماي روسي دقايقي بعد از بلند شدن ، موتورش دچار حريق شده است . معمولآ فشار بيش از حد در موقع تك آف ، يا نشت و تركيدگي لوله بنزين سبب اين گونه حوادث مي شود . كه بهترين روش فرود در فرودگاه مبدآء است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اين هواپيما هم يكي از موتورهايش دچار آتش سوزي گرديده است . به دليل قرار گرفتن باك هواپيما در بال ها اين گونه آتش سوزي ها اگر به موقع خاموش نشود ، خطرناك است . به همين دليل كپسول اطفاء حريق داخل موتور ها وجود دارد . و با روشن شدن چراغ آتش سوزي در هر موتور ، خلبان با كشيدن دستگيره ، آتش را خاموش مي كند . در هر دو تصوير از اگزوز هواپيماها آتش بيرون مي آيد . كارخانه هاي سازنده معمولآ يك مفتول توري در دهانه اگزوز قرار مي دهند تا از بيرون آمدن آتش جلوگيري نمايد . كه در اين هواپيما احتمالآ يا نداشته يا سوخته است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ليز خوردن هواپيما در باند هاي برفي ، مدتي است با اختراع سيستم هاي " آنتي اسكيپ " و نصب بر ارابه هاي فرود ، از بين رفته است . ولي گاهي هواپيماهاي شرقي به دليل نداشتن سيستم هاي فوق يا خوب عمل نكردن آن ، از باند منحرف مي شوند . جرثقيل زرد رنگ هم ويژه جا به جايي اين گونه هواپيما هاست . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام عوامل متعددي سبب بروز اين گونه سوانح مي شود . كه مهم ترين آن نداشتن ديد كافي و خرابي سيستم هاي ناوبري است . اما در تصوير فوق به دليل سالم ماندن بدنه هواپيما ، مي شه نتيجه گرفت هواپيما سرعت زيادي نداشته يا قبل از برخورد بنزين هاي آن به بيرون دامپ شده باشد . و هواپيما به صورت گلايد پائين آمده و بعد از برخورد با درختي ، سرعت اوليه آن گرفته شده است . اما به هر حال شانس بزرگي كه آورده ، منفجر نشده است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام يكي از موارد اضطراري كه خلبان ها بايد وارد باشند نشستن در آْب ( دي چينگ ) است . كه خيلي خطرناك تر از برخورد با خشگي است ! و ظاهرآ خلبان اين هواپيما اين عمل را به خوبي انجام داده و مسافران سالم تخليه شده اند برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در اين تصوير به نظر مي آيد كه چرخ جلوي هواپيما بعد از فرود شكسته و يا به دليل انحراف به قسمت چمن اطراف باند كشيده شده و به دليل شل بودن زمين ، چرخ جلو به گل فرو رفته است . عين اين اتفاق در زمان جنگ براي يك فروند ايرباس هواپيمايي ملي ايران در فرودگاه مشهد رخ داد و فرودگاه براي ساعاتي مسدود شد . و فقط هواپيماهاي كوچك چون ۷۳۷ قادر به نشستن در آن باند بودند . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فكر مي كنم اين تصوير هم مربوط به هواپيماي بالايي كه نوشتم در آب نشسته است باشد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آن چه به نظر مي رسد اين هواپيما هم از باند منحرف شده و به دليل شل بودن زمين چمن اطراف باند ، در گل فرورفته است . نكته قابل توجه اين كه اكثر هواپيماهاي شرقي در سرزمين خودشان دچار اين نوع حوادث مي شوند ! كه ايراد بيشتر مي تواند از ضعيف بودن سيستم ارابه هاي فرود باشد . مشابه شكستن چرخ هواپيما ، اخيرآ در فرودگاه مهرآباد رخ داد كه طي آن بدنه هواپيما شكسته و دچار آتش سوزي شد ! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اين شكاري شانس آورده است كه به موقع خود را به فرودگاه رسانيده است . چون چنين به نظر مي آيد آتش سوزي شديد بوده است و خلبان اگر به باند نمي رسيد مجبور به استفاده از چتر نجات بود . ولي اين يكي به خير گذشته است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برخورد هواپيماها درموقع پرواز دسته جمعي ( فورميشن ) يا نمايش هوايي باعث حوادث درناكي مي شود كه دست كم بيش از دو هواپيما دچار سانحه و سقوط مي شوند . در تصوير فوق هم چنين به نظر مي آيد كه هواپيماها مشغول انجام نمايش هوايي بودند كه به دليل غفلت يك فروند در همان لحظه نخست متلاشي شده و دومي بعد از دقايقي همان گونه كه در تصوير پائين مي بينيد به زمين اصابت مي كند . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اگر به تصوير اين هواپيما دقت كنيد ، مي بينيد كه بخش هايي از بدنه هواپيما مخصوصآ دم آن كنده شده است . به همين دليل خلبان هواپيما هر چه هم ماهر باشد ، نمي تواند براي كنترل آن انجام دهد و به اين صورت در مقابل چشمان وحشت زده تماشاگران استال مي نمايد . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در اين تصوير سرايت آتش به تمام بدنه را مشاهد مي فرماييد . به عبارتي كپسول اطفآء حريق پاسخ نداده و آتش اين گونه به بال سرايت كرده و مشتعل شده است . خدا به حال مسافران درون آن رحم كند . و اگر خونسرد باشند ، اميدي به تخليه آن ها است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام از ظواهر امر چنين بر مي آيد اين هواپيما " فورث لندينگ " داشته است . شدت برخورد به حدي بوده است كه قسمت كابين از بدنه جدا مي شود . ظاهرآ قطعات الكترونيكي و رادار آن را بعد از سانحه سريع جدا كرده اند تا به دست غربي ها نيفتد !! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در باره اين سانحه در يكي از پست هاي خود توضيح دادم كه هواپيما خطوط جت بلو در آمريكا بعد از آتش گرفتن و اعلام شرايط اضطراري در مقابل چشم مردم آمريكا كه توسط دوربين هاي تلويزيوني به تصوير كشيده شده بود ، به سلامت فرود آمد برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام راستش من هر چه فكر كردم ، دليل حضور هواپيما در خيابان اصلي شهر را متوجه نشدم . مگر شما بگوييد چرا اين جاست ؟!! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سقوط در جنگل از زمان اختراع هواپيما تا به امروز وجود داشته است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اين هم متآسفانه تصويري غم انگيز از يك نمايش هوايي ديگر ، كه با بي احتياطي خلبان سبب برخورد يا آتش سوزي گشته است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اين بار تراژدي در دريا اتفاق مي افتد ! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام وجود اين همه دود در اطراف شكاري طبيعي به نظر نمي رسد . راستش من چيزي دستگيرم نشد . مگه شما به من كمك فرماييد ! برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پايان اين قصه تلخ دوباره آتش سوزي مهيب در آسمان كه متعاقب آن انفجار و سقوط مرگبار را به دبال خواهد داشت . 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده