رفتن به مطلب

► •*♥*•◄ تصاویر یک هواپیمای کاغذی از سیاره زمین ► •*♥*•◄


ارسال های توصیه شده

تصاویر یک هواپیمای کاغذی از سیاره زمین اشتیاق و علاقه نسبت به علم نجوم باعث شد سه ماجراجوی بریتانیایی هواپیمای کاغذی را به لایه استراتوسفیر زمین ارسال کنند تا تصاویری را از ارتفاع 27 هزار متری زمین به ثبت برساند. به گزارش خبرگزاری مهر، سه مرد بریتانیایی مشتاق علوم فضایی، توانستند با موفقیت یک هواپیمای کاغذی مجهز به دوربین عکاسی را به ارتفاع 27 هزار و 127 متری از زمین ارسال کنند، جایی که هواپیما در آن عکسهایی از تاریکی فضا به ثبت رسانده و به سمت زمین حرکت کرده است.

 

 

590169_orig.jpg

طی اجرای پروژه پاریس (Paper Aircraft Released Into space) این هواپیمای کاغذی با استفاده از یک بالن مطالعات آب و هوایی به لایه استراتوسفیر برده شد و سپس با استفاده از دستگاه آزاد سازی از بالن جدا شده و به شکل یک گلایدر به سوی زمین حرکت کرد.

590168_orig.jpg

این هواپیما از قطعات کاغذی ساخته شده که به سادگی در هم تا خورده اند و با وجود اینکه هواپیمای "ولچر 1" به نظر بسیار پیچیده و مهندسی ساز به نظر می رسد، با نگاهی دقیق پی به ساده بودن و کاغذی بودن آن خواهید برد.

590170_orig.jpg

ولچر 1 به جعبه حمل باری وصل شده بود که این جعبه حاوی دوربینهای عکاسی و تصویربرداری، GPS، فرستنده رادیویی و دستگاه رهاسازی نیز به بالن مطالعاتی وصل بود. خود هواپیما نیز به سیستم GPS، یک دوربین مینیاتوری و یک خلبان پلاستیکی مجهز بود.

590165_orig.jpg

این پرواز آزمایشی 28 اکتبر و خارج از مادرید اسپانیا انجام گرفت و "استیو دانیلز"، "جان اوآتز" و "لستر هینس" هواپیمای خود را به همراه بالن به جو زمین فرستادند. کل اجرای این پروژه 90 دقیقه به طول انجامید و هواپیما با فاصله 161 کیلومتری از منطقه پرتاب و در حالی که بر روی یکی از بالهایش حفره ای دیده می شد، به زمین فرود آمد.

590167_orig.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...