رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

معمولاً نیروگاههای بخاری بمنظورهای متفاوت دارای الکتروموتور و الکتروپمپ های متعددی هستند .در نیروگاه بخاری تبریز نیز الکتروموتورها و الکتروپمپها با انواع و قدرتهای متفاوت بکار رفته اند، که بهینه سازی در هر کدام از آنها علاوه بر افزایش طول عمر و کارائی آنها می تواند به مقدار قابل توجهی نیز از به هدر رفتن انرژی الکتریکی جلوگیری نماید.

برای رسیدن به هدف ، در این قسمت به صرفه جویی انرژی و نحوه نگهداری صحیح موتورهای الکتریکی پرداخته و روشهای مناسب بهینه سازی ارائه می گردد. واضح است که یکی از روشهای صرفه جویی انرژی، نگهداری و افزایش کارایی تجهیزات و ماشین های الکتریکی است.

ماشین های الکتریکی به علت آلودگی محیط کار، رطوبت و دمای زیاد و نیز اصطکاک به تدریج فرسوده می شوند. عوامل یاد شده فزون بر کاهش طول عمر و اطمینان بخشی، باعث

ایجاد تلفات انرژی الکتریکی و کاهش کارایی موتورها نیز می گردند، بنابراین در ابتدا لازم است نارسائیها و اشکالات اینها مورد بررسی قرار گرفته و روشهای بهینه سازی ارائه گردد.

- در ماشین های الکتریکی در درجه اول یاتاقانها، جاروبک ها، کلکتور و رینگ های سایشی مستهلک می شوند، اگر یاتاقانها آسیب ببینند روتور به تدریج بطور سطحی، ورقه های استاتور را زخمی می نماید، که غالباً به خراب شدن کامل ماشین می انجامد، چنانچه کوپلینگ موتور بالانس نباشد و تسمه چرخاننده پولی خیلی سفت باشد، این دو ساییدگی و استهلاک یاتاقانها را افزایش می دهند. بهتر است یاتاقانها به موقع تعویض شوند، زیرا صرفه جویی غیرمنطقی طول عمر موتور را بطور جدی کاهش می دهد، جاروبکها و حلقه های سایشی به نگهداری و مراقبت ویژه نیاز دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...