رفتن به مطلب

Apache Longbow


ارسال های توصیه شده

بالگرد تهاجمی آپاچی در دهه 80 میلادی توسط شرکت مک دانل داگلاس ایالات متحده ساخته شد و نوع AH-64A آن در سال 1984 وارد ارتش آمریکا گردید.

 

normal_1%7E29.jpg

آپاچی که در واقع پیشرفته ترین بالگرد تهاجمی دو موتوره جهان شناخته می شود در دو نوع A وD در حال خدمت در برخی از ارتش های جهان است . Apache Longbow یا AH-64D جنگ افزار مخوفی است که فقط برای نبرد دیجیتالی در آینده طراحی گردیده است.

 

normal_2%7E26.jpg

normal_3%7E22.jpg

normal_4%7E21.jpg

به این بالگرد رادار موج میلیمتری کنترل آتش (FCR) و موشک هوا به زمین و فرکانس رادیویی شلیک کن – فراموش کن Longbow hellfire که نیاز به نوع لیزری را رفع کرده و موتورهای تقویتی و سیستم های ایونیک پروازی پیشرفته تر و کابین یکپارچه نسبت به مدل قبلی اضافه شده است.

سیستم Longbow می تواند عملیات شناسایی طبقه بندی و اولویت بندی 256 هدف زمینی را به طور تمام خودکار و در تمام شرایط جوی و پیچیدگی محیط نبرد انجام دهد.این سیستم رادار کنترل آتش در بالای روتور اصلی آپاچی قرار دارد و متشکل از آنتن و ترانسیمتر است که به صورت چند حالته و موج میلیمتری است.

این سیستم در 4 حالت مورد استفاده قرار میگیرد:

- ATM: حالت هدف گیری هوایی

- GTM: حالت هدف گیری زمینی

- TPM: حالت تهدیدهای هوایی

- BIT: سیستم آزمایش درونی رادار

normal_5%7E20.jpg

normal_6%7E15.jpg

سیستم TADS یا سیستم تصاویر اپتیکی و تلویزیونی به همراه دید مادون قرمز از جلو برای خدمه ارسال میشود و سیستم تصاویر مادون قرمز در تمامی جهات را برای دید در شب به عدسی تک چشمی متصل به کلاه خلبان که در کابین عقب قرار دارد و یا کمک خلبان که در کابین جلو قرار گرفته شده می فرستد.

هر دو سیستم بر روی برجک گردان یا ثابت بر روی دماغه بالگرد نصب شده اند .

مهمترین جنگ افزار آپاچی موشکهای هوا به زمین Hell fire RF با جستجوگر موج میلیمتری و برد 8 تا 12 کیلومتر است. همچنین می تواند انواع موشکهای هوا به هوای استینگر و سایدویندر و میسترال را جهت شکار بالگرد ها و هواپیماهای دشمن برگزیند.

در ضمن جهت مقابله با تهدیدهای راداری دشمن نیز می تواند از موشک ضد رادار ساید آرم استفاده نماید.

توب 30 میلیمتری با قابلیت 625 بار در دقیقه و با توانایی حمل 1200 گلوله و سیستم پرتاب راکت با بالچه های تا شونده شامل 76 راکت 70 میلیمتری هایدرا نیز از دیگر قابلیت های این پرنده آهنی مخوف است.

موتور های این بالگرد از دو موتور پرقدرت توربو شفت جنرال الکتریک و با قدرت 1265 کیلووات میباشد. البته آپاچی های سفارشی ارتش انگلیس از موتورهای وطنی ساخت خود یعنی رولزرویس-توربومکا بهره میبرند. حداکثر برد پروازی آپاچی با مخزن سوخت خارجی 1900 کیلومتر و بدون آن 400 کیلومتر است.

 

كشورهاي دارنده اين هليكوپتر

 

normal_7.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...