رفتن به مطلب

آشنایی با هلیکوپتر میل-1 ( Mi-1 )


ارسال های توصیه شده

دفتر طراحي و ساخت ميل،که در 12 دسامبر 1947 با مديريت ميخائيل ميل کارش را آغاز کرد، آخرين مرکز هليکوپتر سازي تاسيس شده در شوروي سابق بود.ميخائيل ميل فعاليتش را با مطالعه اتوجايرو ها آغاز کرد، و بعدا به هليکوپتر علاقه مند شد. اولين طرح مرکز طراحي ميل،جي.ام-1 بود که بعد ها ميل-1 خوانده شد،و ناتو آنرا هير ناميد.

 

میل-1،اولین دستاورد شرکت میل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

اولین فروند از سه پیش نمونه اصلی میل-1 در سپتامبر 1948 (تنها 11 ماه پس از تشکیل دفتر طراحی میل) بعد از فرود واژگون شد.با این حال،میل-1 اولین هلیکوپتر واقعی روسها بود که با پروانه اصلی (از نوع تمام مفصلی) و پروانه دمی ساخته شد، و توانست دو ماه زودتر از رقیب خود یعنی یاک-100 ، به پرواز درآید.طی سالهای بعد، شکل و ترکیب ساختمانی تیغه های میل-1 بسیار اصلاح شدند.

تیغه های اولیه میل-1 دارای تیر فلزی و سازه چوبی با عمر خستگی حدود 200 ساعت بود،اما در 1961 در مدلی به نام موسکویچ از تیغه های تمام فلزی استفاده شد،و عمر خستگی آنها به 2000 افزایش یافت.هر چند طرح اولیه میل-1 پایدارساز افقی روی دم خور نداشت،چنین پایدار سازی در همه ی مدل های تولید شده به کار رفت.در میل-1 دو یا سه نفری میتوانستند در کنار هم و در پشت سر خلبان بنشینند،البته میدان دید آنان چندان وسیع نبود.

طی یک پرواز آزمایشی،یکی از پیش نمونه های میل-1 در ارتفاع 5000 متری از کنترل خارج شد و سقوط کرد.در این سانحه خلبان توانست خودش را نجات بدهد.مدتی بعد،طی پرواز آزمایشی پیش نمونه دیگری،در اثر نقص پروانه دمی، سانحه ای رخ داد که به کشته شدن خلبان و کمک خلبان هلیکوپتر منجر شد.این سوانح باعث توقف برنامه ها نشد و پس از اجرای اصلاحاتی ، در 1949 تولید انبوه میل 1 آغاز شد.

کابین میل-1

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

هر چند موتور پیستونی و جعبه دنده میل-1 به تنهایی حدود 25% از وزن خالی ماشین را تشکیل میداد، و به همین دلیل هم میل-1 قدرت حمل بارمزد کمی داشت،خط تولیدش در سالهای متمادی بدون تغیر چندانی به کار تولید مشغول بود.در طول این سالها،گروه طراحان میل مشغول بررسی طرح های مهمتری بودند.خط تولید میل-1 تا سال 1965 با تولید حدود 1800 فروند در روسیه و لهستان فعال بود.

__________________

انواع مدلها:

Mi-U : مدل آموزشی

Mi-1NKh :مدل چند منظوره غیر نظامی

Mi-1S :مدل ناموفق آمبولانس هوایی

Mi-1SM-1 : مدل ساخت لهستان

__________________

کاربران: شوروی سابق،کشور های اروپای شرقی

_________________

تعداد تولید شده تا 1965 : حدود 1800 فروند

_________________

نیروگاه

یک موتور شعاعی Vسیلند AI-26V خنک شونده با پنکه

توان موتور: 575 hp

پروانه اصلی سه تیغه ای تمام مفصلی،با تیغه های تمام فلزی با تیر فولادی

ابعاد

قطر پروانه اصلی: 28.7 متر

سرعت دورانی پروانه اصلی: 232 rpm

طول: 12.1متر

وزنها

وزن خالی: 1755 کلیوگرم

بیشترین وزن برخواستن: 2460 کیلو گرم

عملکرد پروازی

بیشترین سرعت کروز: 190KM\H

حداکثر نرخ صعود: 318 متر بر دقیقه

سقف پرواز ایستا: 11 کیلومتر

برد: (در ارتفاع ا کیلومتری،در سرعت کروز اقتصادی) 600 کیلومتر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...