رفتن به مطلب

مقدمه ای بر نرم افزار حرارتیRad Term


Siamak

ارسال های توصیه شده

1- مقدمه

1-1- درباره Rad Therm

RT يك ابزار طراحي گرمايي جانبي براي ويندوز / UNIX كامپيوترهاست كه مي‌توان از آن در حالت ثابت توزيع و پيچش ناپايدار گرما بر روي سطوح هميافت مختلط سيستم‌هاي سازنده استفاده كرد. توان خروجي از Rad Therm نقشه دمايي سيستم سازنده است كه آن را با استفاده از پيچش ناپايدار transient distribution پس از پردازش يكپارچه‌اي مي‌توان مشاهده كرد.

2-1- درباره كتاب راهنما

اين كتاب راهنما و ويژگي‌ها و ابزار Rad Therm را معرفي مي‌كند. تمرين‌هايي كه اين راهنما طراحي شده‌اند حد متوسط 45 تا 90 دقيقه طول مي‌كشد كه بستگي به سطح آشنايي با نرم‌افزار CAE دارد.

بعد از مرور اين تمرين‌ها شما قادر به استفاده از Rad Therm با كمك يا بدون كمك بعدي و يا حداكثر سرعت و كارآمدي خواهيد بود.

نكات

بعضي از ----

اين راهنما با اندازه پنجره نسبتاً كوچكي آورده شده‌اند. زماني كه صفحه نمايش كامل است بعضي از دكمه‌ها ممكن است موقعيت‌هاي متفاوتي بيابند.

----- با نسخه يكي مانده به آخري اين نرم‌افزار آورده مي‌شود. ---- تلاشي كه براي پيوستن به آنچه كه شما در Rad Therm خواهيد ديد با آنچه راهنمانشان مي‌دهد، انجام داده‌ايم اما ممكن است تفاوت‌هاي جزيي وجود داشته باشد.

اين راهنما همچنين به شكل الكترونيكي نيز آماده شده است كه با web browser قابل خواندن است. (مثلاً با

Netscape Navigator

Internet Explorer

3-1- تعاريف مفيد

در اين راهنما مفاهيم زيرين براي توضيح اعمال گوناگون بكار مي‌رود. Point يعني حركت نشانگر ماوس به يك آيتم اشاره كند.

كليك يا چپ كليك به معني حركت نشانگر ماوس روي يك آيتم و فشار روي دكمه چپ ماوس

راست كليك يعني حركت نشانگر ماوس روي يك آيتم و فشار روي دكمه راست ماوس

كليك ميانه يا راست و چپ كليك يعني حركت نشانگر ماوس روي يك آيتم (---) و فشار روي دكمه وسط ماوس (يا دكمه‌هاي چپ و راست با هم)

كليك دوتايي به معني حركت نشانگر ماوس روي يك چيز و دوبار دكمه چپ ماوس را به سرعت فشار دادن

كشيدن به معني فشار دادن و نگه داشتن دكمه مناسب ماوس زماني كه شما ماوس را حركت مي‌دهيد.

نكته: در ويندوز، پيش‌فرض قسمت دكمه ماوس در سمت چپ است. شما مي‌توانيد اين قسمت را به سمت راست تغيير دهيد كه با متمركز كردن --------- ماوس از Control Panel - dialog box ويندوز انجام مي‌شود. اين امر همچنين به شما اجازه مي‌دهد كه سرعت و حركت ويژگي‌هاي ماوس را تغيير دهيد.

4-1- نمايش طرح‌ها

وقتي طرح نمايشي براي اجرا برگزيده مي‌شود، صفحه نمايشي كه ظاهر مي‌شود شما را از طرح Rad Therm مطلع مي‌كند.

طرح نمايشي Rad Therm بعضي از محدوديت‌ها را دربر خواهد داشت. اگر شما تلاش كنيد كه عملكرد محدود شده را از طرح نمايشي Carry Out به اجرا درآوريد dialog box ماوس به شما خواهد گفت كه اجازه اين كار را نداريد.

طرح نمايشي Rad Therm گره محدود شده است و فقط به شما اجازه مي‌دهيد يك مدل را با كمتر از 300 گره گرمايي (thermal nodes) تجزيه و تحليل كنيد.

شما مي‌توانيد مدل‌هايي را با بيش از 300 گره گرمايي بسازيد وارد كنيد، اما قادر نخواهيد بود كه تجزيه حراتي (thermal analysis) انجام دهيد.

اين طرح نمايشي همچنين اجازه مي‌دهيد مدل‌هاي بزرگتري را در پس‌پردازي (post processor)كه قبلاً تجزيه و تحليل شده بودند، ببينيد. تمام تمرينات كه در بخش خودآموز اين راهنما طراحي شده‌اند شما اجازه مي‌دهند كه با طرح نمايشي آنها را تكميل كنيد.

*در صورت نیاز بقیه متن گذاشته می شود*

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

خوب من به اندازه 20 صفحه با این نرم افزار اشنایی دارم چون 20 صفحه از هلپ ایننرم افزارو ترجمه کردم (سیامک در جریان هستی که ) .

نرم افزار جالبیه .ممنون میشم اگر این بحث را ادامه بدی .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...