رفتن به مطلب

طراحی آسمان صاف تا قسمتی ابری


ارسال های توصیه شده

سلام میدونم اکثر دوستان هیچ نیازی به این آموزشها ندارند ولی خواستم تا سایرین که ممکن است از ور رفتن با پارامترها نا امید شده باشند راهنمایی فوری داشته باشند

 

خوب بریم سر اصل مطلب:

اول یک صحنه ساده ایجاد کنید (فعلا خالی باشد باشه)

مستقیم با زدن کلید M روی کی برد به پنجره متریال ادیتور وارد شوید ومطابق شکل get material from بزنید

شکل sky mat-1

 

این قسمت شما نه تنها قادر به برداشت از library و همچنین متریال های پایه (standard raytrace inkpaint ...)را هستید بلکه میتوانید از طر حهایی که با رنگ سبز مشخص شده اند برای طراحی background , .... استفاده کنید.

روی الگوی نویز noise دبل کلیک کنید و پنجره را ببندید

شکل sky mat-2

خوب متریال مربوطه به شکل طرح نویز درمی آید

شکل sky mat -3

تنظیمها را مانند شکل تغییر دهید. نکته قابل توجه در اینجا پارامتر level است که میزان دقت الگو را کنترل میکند (یعنی اگر کمتر باشد الگو تار میشود )

شکل sky mat -4

برای قرار دادن این الگو (( دستکاری)) شده در بک گراند کار خود کلید 8 را در کی برد فشار دهید ویا از منوی رندرینگ enviroment را انتخاب کنید و مطابق شکل الگو را drag و روی دکمه مشخص شده رها کنید

شکل sky reneder

 

در پایان باید بگم که شما با استفاده از طر حهای mix و gradient ramp اسمان حرفه ای تر طراحی کنید و در ضمن از نرم افزار dream scape پلاگینی که با بیشتر نسخه های اخیر مکس همراه بوده میتونید اسمانهایی طراحی کنید که حتی فکرش رو هم نمیتونید بکنید البته قبلش حتما tutorial اونو مطالعه کنید (ولی امان از رندرش که اشک آدمو در میاره)

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...