رفتن به مطلب

اینترنت اکسپلورر 6 باید بمیرد تا وب پیشرفت کند


ارسال های توصیه شده

01.jpg

 

تنها شش سال پيش وب در اختيار تنها يک مرورگر بود: اينترنت اکسپلورر، خصوصا نسخه 6 آن. با نا تواني نت اسکيپ در رقابت با اينترنت اکسپلورر و نصب پيش فرض آن در ويندوز اکس پي، مايکروسافت ارباب بلامنازع در اين زمينه شد که تا 95 درصد کاربران از آن استفاده مي کردند. البته امروزه مرورگر هاي بزرگي مانند موزيلا فايرفاکس ، اپل سافاري، اپرا و گوگل کروم و اينترنت اکسپلورر 8 در بازار موجود هستند.

ولي علت اينکه هنوز 15 تا 25 درصد کاربران دنيا از مرورگر عصر حجري دنياي ديجيتال استفاده مي کنند چيست؟ به عنوان يک کد نويس و طراح وبسايت (نويسنده اصلي مطلب!) سخت است که چگونه بگويم من يا ديگران چقدر از عمر خود را صرف سازگاري وبسايت ها با اين مرورگر از دور خارج شده کرده ايم.

با تمامي مشکلاتي که اينترنت اکسپلورر 6 ايجاد مي کند وب راه خود را ادامه مي دهد. ولي اکنون که فناوري HTML 5 در راه است، ممکن است اين فناوري به علت اجبار وبسايت ها به سازگاري خود با اينترنت اکسپلورر 6 دچار شکست شود. اين اتفاقي است که ممکن است در چند ماه آينده رخ دهد و به همين دليل بايد براي پيشرفت وب هرچه سريعتر اين مرورگر را کنار گذاشت.

 

مشکلات اينترنت اکسپلورر 6

 

شايد از خود بپرسيد که مشکل اينترنت اکسپلورر 6 چيست و چرا هنوز افراد زيادي از آن استفاده مي کنند؟ جواب سوال اول خيلي ساده است، چون اين مرورگر در دنياي اينترنت با سرعت پيشرفت بسيار بالا خيلي قديمي شده است. فرض کنيد بخواهيد با کامپيوتري از سال 2001 (20 گيگا بايت حافظه و 256 مگا بايت رم) بازي کنيد، چت کنيد، از مايکروسافت آفيس استفاده کنيد، وبگردي کنيد و... در مورد اينترنت اکسپلورر 6 هم همينگونه است. بخش هاي بسيار زيادي از فناوري جدید با اين مرورگر سازگار نيستند. ليست کوچکي از فناوري هايي که با اينترنت اکسپلورر 6 سازگار نيستند را مي توانيد ببينيد.

 

CSS version 2 (Cascading Style Sheets) : اين فناوري يک کد است که تقريبا تمامي طرح يک وبسايت را مي سازد، به عبارت ديگر طراحان بايد يک وبسايت را هزار تکه کنند تا با اينترنت اکسپلورر 6 سازگار شود.

PNG Transparency :ميزان بسيار بالايي از تصاوير با فرمت png در اينترنت اکسپلورر 6 به درستي نمايش داده نمي شوند. بنابراين براي سازگاري وبسايت ها با اين مرورگر بايد عطاي اين تصاوير را به لقاي آنها بخشيد.

امنیت (General Security) : همانگونه که با عدم به روز رساني آنتي ويروس خود به وسيله يک ابزار جاسوسي تکه تکه مي شويد، مرورگر از رده خارج شما هم دروازهه اي براي اين حملات است. هنوز خرده ريزه هاي امنيتي که بتوانند مرورگر شما را خاموش کرده و به شما حمله کنند وجود دارند و بسيار خطرناک هستند.

بسياری از شرکت ها اعلام کرده اند که اينترنت اکسپلورر 6 مانعي براي آنهاست37signals.com يکي از شرکت هاي معروف در زمينه ساخت ابزار وب صريحا عدم پشتيباني خود از اينترنت اکسپلورر 6 را اعلام کرده است، به اين دليل که ديگر با اين مرورگر نمي تواند محيط کاربري محصولات خود را بهينه ساخته و امکانات کاربران خود را افزايش دهد.

حالا اگر دوست داريد بدانيد چرا هنوز خيلي ها از اين مرورگر قديمي استفاده مي کنند بايد گفت که دو دليل عمده وجود دارد. اولين دليل اين است که اينترنت اکسپلورر 6 مرورگر استاندارد ويندوز اکس پي پر مصرف ترين سيستم عامل حال حاضر است و اينکه بسياري از شرکت هاي فعال در زمينه آي تي به علت وجود مشکلات در زمينه ارتقاي مرورگر خود از انجام آن صرف نظر مي کنند. بدون دليل بزرگي مثل عدم اجراي وبسايت گوگل در اين مرورگر کاربران از اين مرورگر دست نمي کشند.

اگرچه وب تاکنون با تمامي مشکلات ايجاد شده توسط اينترنت اکسپلورر 6 به راه خود ادامه داده است، ولي فناوري جديد HTML 5 که ممکن است سراسر وب را فرا بگيرد به کلي با اين مرورگر ناسازگار است.

لینک به دیدگاه

اينترنت اکسپلورر 6 به اندازه کافي مانع پيشرفت هاي جديد بوده است

 

اگرچه از سال 2001 تاکنون به سختي با مرورگر اينترنت اکسپلورر حرکت کرده ايم، ولي اکنون ديگر به نقطه شکست رسيده ايم و شرکت ها آن را حس مي کنند. يوتوب و ديگ مي گويند پشتیبانی از این مرورگر به دلخواه آن ها نیست و تصمیم به اعلام راهکار های خود برای عدم پشتیبانی از این مرورگر گرفته اند. وقتی دیگر پذیرفتن هزینه های اجباری سازگاری یک وبسایت با این مرورگر قدیمی بسیار سخت تر شود، شرکت های بیشتری در عدم پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر 6 پیشتاز می شوند.

وقتی به آینده نگاهی بیاندازیم، می بینیم که HTML 5 راه های بسیاری برای ساخت ابزار های قوی تر باز می کند. هر روز زندگی ما در وب بیشتر می شود استفاده ما از ابزار های وب مثل فیس بوک سر به آسمان می زند. گوگل هم خبر از سیستم عامل کروم خود می دهد که بر پایه مرور اینترنت ساخته می شود. ولی ابزاری مثل Goole Wave هیچ وقت توانایی خود را وقتی مجبور به کنار آمدن با اینترنت اکسپلورر 6 است نمی بیند.

اینترنت اکسپلورر 6 برای سال 2001 مناسب بود، ولی برای ابزار های وبی که پیشرفت می کنند و مشابه ابزار های رایانه های می شوند مرورگری که بیشترین زمان، انرژی و دستکاری را برای انجام کار ها نیاز دارد باید از دور خارج شود. تنها راهی که باعث می شود کاربران مرورگر خود را ارتقا دهند عدم پشتیبانی وبسایت ها از اینترنت اکسپلورر 6 و نگاه رو به جلو به HTML 5 به جای استفاده از فناوری های قدیمی است.

در آینده ای نزدیک ما در تقاطعی قرار می گیریم که برای گذر از آن اینترنت اکسپلورر 6 باید کنار گذاشته شود.

لینک به دیدگاه

مایکروسافت برای حذف اینترنت اکسپلورر 6 چه کار کرده است :

 

 

پس از آنکه سرویس دهنده‌های سایت‌های معتبری همچون گوگل و یوتیوب اعلام کردند که دیگر از نسخه ششم مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کنند و چند دولت اروپایی از کاربران خود درخواست کردند که به دلیل ضعف امنیت از این نسخه استفاده نکنند مایکروسافت تصمیم گرفت تا این نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر را به طور کلی از چرخه خارج کند.

هیات مدیره مایکروسافت رسما به رایان گاوین ماموریت داده تا پروژه نابودی اینترنت اکسپلورر 6 را مدیریت کند. رایان گاوین هم اکنون مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت در بخش مرورگرهاست.

رایان گاوین تصریح كرده كه یكی از وظایف وی كاهش هر چه بیشتر میزان استفاده از این مرورگر و رساندن آن به صفر است. وی افزود: مایكروسافت قصد دارد با همكاری شركت‌های مختلف تجاری آنها را به استفاده از مرورگرهای بهتر و پیشرفته‌تر و به‌خصوص اینترنت اکسپورر8 ترغیب كند و اجازه ندهد مشكلات اینترنت اکسپلورر شش به شهرت مایكروسافت لطمه بزند. اینترنت اکسپلورر6 اکنون به عنوان مرورگر پیش فرض با نصب ویندوز XP روی کامپیوتر قرار می‌گیرد.

بسیاری از کاربران پس از نصب ویندوز اقدام به ارتقای مرورگر خود نمی‌کنند و به استفاده از آن می‌پردازند. اینترنت اکسپلورر نزدیک به 9 سال قبل طراحی شده و مشکلات امنیتی بسیاری دارد.

به ازای هر نسخه اینترنت اکسپلورر ۸ که ‌ از اینجا دانلود کنید ، شرکت مایکروسافت یک دلار و ۱۵ سنت به ان.جی .او. تغذیه آمریکا پرداخت می کند. اگر هم این کار را با اینترنت اکسپلورر ۶ انجام دهید و مرورگر خود را با نسخه ۸ به روز کنید، این مبلغ دوبرابر می شود.

پس اگر هنوز از Internet Explorer 6 استفاده می کنید، سریعتر مرورگر خود را به روز کنید، تا هم گرسنه ای را سیر کرده باشید و هم دعای خیر برنامه نویسان وب بدرقه سفر اینترنتی تان باشد!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

البته این کار مایکروسافت همیشه مورد انتقاد بوده که چرا با ویندوز ارائه میده این برنامه رو و همین باعث همه گیر شدنشه چون هر کسی که حوصله نمیکنه برنامه جدید نصب کنه و حتی شاید زیاد وارد نباشه و همین باعث شده تا آمار استفاده کننده هاش بالا بره :ws37:

لینک به دیدگاه
من هیچ وقت نمیتونم با اکسپرور کار کنم لجم و در میاره فقط گوگل کروم قبلنل با فیر فوکس کار میکردم ولی گوگل کروم عالیه:ws31:

تو رو خدا این بحثو همینجا تموم کنید

اینجور بحثا اصولا ته نداره:ws44:

هر کی به طرفداری از مرورگرش میاد وسط:ws3:

لینک به دیدگاه
تو رو خدا این بحثو همینجا تموم کنید

اینجور بحثا اصولا ته نداره:ws44:

هر کی به طرفداری از مرورگرش میاد وسط:ws3:

 

منم با opera میاییمممم:ws37:

 

حالا چرا انقده عصبی میشی :ws46:

خو اومده از مرورگرش دفاع کنه:w00:

لینک به دیدگاه
منم با opera میاییمممم:ws37:

 

حالا چرا انقده عصبی میشی :ws46:

خو اومده از مرورگرش دفاع کنه:w00:

من که منظورم ایشون یا شما نبودید:icon_gol:

کلی گفتم چون یهو بعد نیم ساعت میبینی تعداد صفحه تاپیک میشه 20 صفحه:icon_pf (34):

قصدم این بود اینجور بحثا چون نظر ها بعضی اوقات احساسی میشه نظمو به هم میزنه

باز اگه بی احترامی کردم شرمنده:ws37::icon_pf (34)::icon_gol:

لینک به دیدگاه
من که منظورم ایشون یا شما نبودید:icon_gol:

کلی گفتم چون یهو بعد نیم ساعت میبینی تعداد صفحه تاپیک میشه 20 صفحه:icon_pf (34):

قصدم این بود اینجور بحثا چون نظر ها بعضی اوقات احساسی میشه نظمو به هم میزنه

باز اگه بی احترامی کردم شرمنده:ws37::icon_pf (34)::icon_gol:

 

نه عزیزم ... این حرفا چیه:icon_gol:

حالا باسه این که اسپم نشه

اپرا خیلی خوبه تا اکسپلوررررر:ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...