رفتن به مطلب

یک معادله جالب


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

معادله زیر رو حل کنید

اونهایی که ریاضی رو تکماده میکردن لطفآ اصلآ به این مسئله کاری نداشته باشن بیخیال بشین بره پی کارش

 

خداییش ظرف سه دقیقه حلش کردم ببینم چندمرده یا چندزنه حلاجید

 

 

 

Hello,

 

Try to solve this puzzle.

 

People with an IQ over 120 are able to figure it out ...

 

 

Keep your brain active and think about it:

 

if

 

2 + 3 = 10

7 + 2 = 63

6 + 5 = 66

8 + 4 = 96

Then:

9 + 7 = ????

  • Like 2
ارسال شده در

خیلی ساده بود

اولی رو با دومی جمع میکنی دوباره در اولی ضرب میکنی

در کمتر از 10 ثانیه :icon_pf (44):

  • Like 1
ارسال شده در

2ngu5op.gif2ngu5op.gif

ایول داش رضا

خب من اولی رو به توان دو میرسوندم بعد با حاصلضرب دوتاییشون جمع میبستم

همونه ولی یخورده درازش کردیم

اقا خانم بفرما بیرون تاپیک تموم شد:ws3:

  • Like 2
ارسال شده در

جایزه کو؟

ارسال شده در

144

آسون بود

ارسال شده در
جایزه کو؟

 

من تشکر هم ندارم جایزم کجا بود اخه دادا

راستش لینک سایت نود رو گذاشته بودن که من زدم وچیزی پیدا نکردم تا وارد اون پسوردی که میخواست بکنم

به هرحال جالب وسرگرم کننده بود

یه معمایی هست الان اگه خوابم نبره اونو مینویسم براتون اون دیگه واقعا حلش یخورده کارمیبره

البته اگه ازقبل ندونی مسئله رو

  • Like 1
ارسال شده در
من تشکر هم ندارم جایزم کجا بود اخه دادا

راستش لینک سایت نود رو گذاشته بودن که من زدم وچیزی پیدا نکردم تا وارد اون پسوردی که میخواست بکنم

به هرحال جالب وسرگرم کننده بود

یه معمایی هست الان اگه خوابم نبره اونو مینویسم براتون اون دیگه واقعا حلش یخورده کارمیبره

البته اگه ازقبل ندونی مسئله رو

 

یعنی ساعت 2 نصفه شبم فکرت دور و ور معما میچرخه :ws52:

ارسال شده در
یعنی ساعت 2 نصفه شبم فکرت دور و ور معما میچرخه :ws52:

 

بعد دوسال مداوم شیفت دائم شب بودن وسه سال هم شیفت 24-48 بودن انتظار داری شب برات مفهوم خاص خودشو داشته باشه:ws3:

 

برباد رفتگانیم ای خواب مرادریاب:ws28:

  • Like 1
ارسال شده در

اتفاقا امشب از اون شباییه که منم باید تا نزدیک صبح نقشه بکشم

ولی جدا مخ آدم شبا کار نمیکنه که نمیکنه

ارسال شده در

یک بابای پادشاهی بوده از اون اعلیحضرتای همایونی

این بابا صدتا کیسه طلا داشته که تو هرکیسه صدتا سکه هم شکل وهم وزن وهم اندازه وجودداشته

بعد یه روز یه بابای هفت خط قهاری پیدا میشه ویه کیسه قلابی به این شاه قصه ما میندازه

یعنی از نظر شکل وقیافه واندازه تشخیص اصل وبدل غیرممکن بوده

تنها تفاوتی که داشتن تو وزن اصل وبدل بوده

یعنی وزن سکه های اصلی هرکدوم 10 گرم بود ولی وزن سکه های قلابی 9 گرم

خب تا اینجای ماجرا که لا مسئلتا

معما اینجاست که چطور با یکبار وفقط وفقط یکبار استفاده از ترازو میتونیم کیسه قلابی رو پیدا کنیم

شما میتونید هربلایی دوست داشتین سرکیسه ها وسکه ها بیارین ولی استفاده از توزین فقط یکبار مجاز هست

این شما واینم معمای شب!

موفق باشیم

ارسال شده در
اتفاقا امشب از اون شباییه که منم باید تا نزدیک صبح نقشه بکشم

ولی جدا مخ آدم شبا کار نمیکنه که نمیکنه

 

کمک لازم داری بفرست برات بکشم

درخدمتیم داداش:icon_gol:

  • Like 1
ارسال شده در

فقط یک بار :ws52:

ارسال شده در
فقط یک بار :ws52:

 

اره جالبی معما به همینه

یه مسئول خطی داشتیم تو کارخونه ای که قبلا کارمیکردیم خدای حکایت ومعما بود

شبامون بی اون سحرنمیشد

معمای خیلی جالبیه

ارسال شده در
یک بابای پادشاهی بوده از اون اعلیحضرتای همایونی

این بابا صدتا کیسه طلا داشته که تو هرکیسه صدتا سکه هم شکل وهم وزن وهم اندازه وجودداشته

بعد یه روز یه بابای هفت خط قهاری پیدا میشه ویه کیسه قلابی به این شاه قصه ما میندازه

یعنی از نظر شکل وقیافه واندازه تشخیص اصل وبدل غیرممکن بوده

تنها تفاوتی که داشتن تو وزن اصل وبدل بوده

یعنی وزن سکه های اصلی هرکدوم 10 گرم بود ولی وزن سکه های قلابی 9 گرم

خب تا اینجای ماجرا که لا مسئلتا

معما اینجاست که چطور با یکبار وفقط وفقط یکبار استفاده از ترازو میتونیم کیسه قلابی رو پیدا کنیم

شما میتونید هربلایی دوست داشتین سرکیسه ها وسکه ها بیارین ولی استفاده از توزین فقط یکبار مجاز هست

این شما واینم معمای شب!

موفق باشیم

از بین 100 تا قلابی رو پیدا کنیم؟

ارسال شده در
کمک لازم داری بفرست برات بکشم

درخدمتیم داداش:icon_gol:

 

خیلی گلی :gol cheshmak:

 

آخ جون چقد اسپم زدیم امشب :ws3:

ارسال شده در

شاید بازی با کلمه ها باشه

یعنی یکبار استفاده از ترازو معنیش یک بار وزن کردن نباشه

مثلا سکه هارو بذاریم رو ترازو و همش جابجاشون کنیم :ws38:

ارسال شده در
از بین 100 تا قلابی رو پیدا کنیم؟

 

اره تمام سکه های فقط یه کیسه قلابی هستن

اون کیسه رو هرجوری دوست داری پیدا کن ولی فقط یه بار میتونی وزن کنی

 

خیلی گلی :gol cheshmak:

 

آخ جون چقد اسپم زدیم امشب :ws3:

 

چاکریم داداش:icon_gol:

 

شرمنده تشکر ندارم:icon_gol::icon_gol:

ارسال شده در
شاید بازی با کلمه ها باشه

یعنی یکبار استفاده از ترازو معنیش یک بار وزن کردن نباشه

مثلا سکه هارو بذاریم رو ترازو و همش جابجاشون کنیم :ws38:

 

نه اصلا بازی با کلمات نیست

جابجا کردن میشه دوبار

نمیشه اونجوری

حالا یخورده درموردش فکرکن:ws3:

ارسال شده در

یک سکه برمی داریم با دندون فشار میدیم اگه خم شد تقلبیه اگه نشد اصله :دی

اون ترازو نکته ی انحرافیه:دی

راه حل دوم اینه که هر ادمی می تونه با دستش وزن کیسه ها رو مقایسه کنه :دی

بازم ترازو انحرافیه:دی

  • Like 1
ارسال شده در
یک سکه برمی داریم با دندون فشار میدیم اگه خم شد تقلبیه اگه نشد اصله :دی

اون ترازو نکته ی انحرافیه:دی

راه حل دوم اینه که هر ادمی می تونه با دستش وزن کیسه ها رو مقایسه کنه :دی

بازم ترازو انحرافیه:دی

 

ای باهوش

این همه چیز دان

  • Like 1

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...