رفتن به مطلب

نسخه مقاوم‌سازی شده Adobe Reader


اذین25

ارسال های توصیه شده

ايتنا- شرکت Adobe اعلام کرده است، تا پایان سال میلادی جاری (ظرف سه ماه آینده) نسخه جدید Adobe Reader 10 را به بازار عرضه خواهد کرد. این اتفاق از نظر امکانات امنیتی تحول بزرگی به شمار می‌آید.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، در این نسخه جدید از فناوری "جعبه شنی" (Sand box) استفاده شده است. در این فناوری، نرم‌افزار مورد نظر از سیستم عامل و دیگر نرم‌افزارهای کاربردی جدا و قرنطینه شده و بدین ترتیب حملات نفوذی‌ای که قصد سوءاستفاده از این نرم‌افزار را برای دسترسی به بخش‌های دیگر کامپیوتر، مانند Registery، دارند، موثر و کارساز نخواهند بود.

 

در مواقعی هم که نرم‌افزار برای انجام عملیات خود، نظیر ذخیره فایل، نیاز به دسترسی به بخش‌های مختلف کامپیوتر دارد، این عملیات از طریق یک واسط انجام می‌شود. وظیفه این واسطه‌گر، کنترل واقعی و صحیح بودن عملیات درخواستی نرم‌افزار بر اساس سیاست‌های امنیتی تعریف شده، است.

 

شرکت‌های گوگل و مایکروسافت هم از فناوری "جعبه شنی" در نرم‌افزارهای خود استفاده کرده‌اند، البته شرکت Adobe برای طراحی و تولید نسخه جدید Adobe Reader 10 از مشارکت این دو شرکت نیز بهره برده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...