رفتن به مطلب

درمان نكردن به موقع عفونت ادراري در نوزادان موجب زخم كليه مي‌شود


ارسال های توصیه شده

عفونت ادراري در نوزادان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا اين عفونت سر منشأ عفونت خوني در كودكان زير يك سال است.

 

سلامت نیوز: يك متخصص بيماري‌هاي عفوني اطفال گفت: درمان نكردن به موقع عفونت ادراري در نوزادان موجب زخم كليه مي‌شود و طولاني‌تر شدن زردي در طفل از عوارض عفونت ادراري در نوزادان است.

 

ثميله نوربخش در گفت‌وگو با فارس درباره عفونت ادراري در نوزادان اظهار داشت: عفونت ادراري در نوزادان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا اين عفونت سر منشأ عفونت خوني در كودكان زير يك سال است.

 

وي بي‌حالي، تب، اسهال، بي‌اشتهايي و بدبويي ادرار را از علايم شايع عفونت ادراري در نوزادان دانست.

 

اين فوق‌تخصص بيماري‌هاي عفوني اطفال در ادامه اظهارات خود با اشاره به علايم ديگر عفونت ادراري در نوزادان، افزود: اسهال مزمن و استفراغ از ديگر علايم عفونت ادراري در نوزادان است ضمن اينكه بي‌قراري نوزاد مهمترين علامت عفونت ادراري در طفل است.

 

وي راهكار اصلي پيشگيري از عفونت ادراري در نوزادان را مراقبت و درمان مادراني كه به عفونت ادراري مبتلا هستند، دانست و اظهار داشت: عفونت ادراري مادر در دوران بارداري در رشد جنين اختلال ايجاد مي‌كند، از اين رو از داخل رحم مادر از جنين سونوگرافي مي‌كنند اگر كليه جنين بزرگتر از حد معمول و مسير ادراري تنگ شده باشد، جنين پس از به دنيا‌ آمدن مستعد عفونت ادراري مي‌شود.

 

نوربخش با بيان اينكه عفونت ادراري در نوزادان نسبتاً شديد‌تر است و التهاب مجراي ادرار موجب تشديد عفونت ادراري در نوزاد مي‌شود، افزود: عدم به موقع درمان عفونت ادراري در نوزادان موجب "زخم كليه " مي‌شود و به دنبال آن عملكرد كليه در نوزاد را كم مي‌كند.

 

وي طولاني‌ شدن بيماري زردي در نوزادان را از عوارض عفونت ادراري در نوزاد دانست.

 

اين فوق تخصص عفوني اطفال توصيه كرد: بهتر است در نحوه شست‌وشوي دختران نهايت دقت براي جلوگيري از عفونت ادراري در نظر گرفته شود، مدت زمان پوشك نوزاد زياد نباشد همچنين سعي شود ختنه كردن پسران تا يك ماهگي صورت گيرد چرا كه اين اقدام از بروز عفونت ادراري جلوگيري مي‌كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...