رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

براي توسعه آتي سيستمهاي گرمايش ناحيه اي DH(District Heating) و سرمايش ناحيه اي DC ( District Cooling ) ، توسعه مصرف انرژي براي سرمايش و گرمايش يك فاكتور مهم و تعيين كننده براي اقتصادي بودن آن مي باشد . بر اين اساس مؤسسه IEA ، پروژه هاي DH و DC را با اولويت بالا در ساختمانهاي آينده آغاز نموده است . هدف اصلي پروژه ايجاد تصوير و نمائي از توسعه مورد انتظار در تكنولوژي مصارف گرمايش و سرمايشي ساختمانهاي آينده در مقايسه با ساختمانهاي امروزي مي باشد . يك ابزار شبيه سازي براي اين منظور بكار برده شده است تا مصرف انرژي گرمايش و سرمايش در يك ساختمان اداري نمونه و يك ساختمان مسكوني نمونه متعلق به تكنولوژي دهه 90 را بررسي نموده و با ساختمانهاي مشابه ولي با تكنولوژي 2005 به بعد مقايسه نمايد .

مطالعات شبيه سازي براي شرايط آب و هوائي نمونه در چهار كشور نروژ ، فنلاند ، آلمان و كره انجام شده است . داده هاي ورودي براي ساختار ساختمانها بر اساس كد ملي ساختمانها در هر كشور بوده و داده هاي آب و هوائي بر اساس سال مرجع استاندارد شده اند . نتايج شبيه سازي بصورت منحني هاي تداوم بار و مصرف گرمايش و سرمايش ارائه گرديده اند . بر اساس نتايج حاصل از مطالعات شبيه سازي پروژه بر روي اهداف زير متمركز گرديده است :

- كاهش مصرف انرژي الكتريكي و توان پيك توسط سيستم سرمايش DC نسبت به سيستم هاي سرمايشي محلي سنتي

- ذخيره سازي انرژي توسط سيستم گرمايش DH در مقايسه با سيستم هاي گرمايش محلي

منافع زيست - محيطي حاصل از سيستمهاي DH , DC در مقايسه با سيستمهاي گرمايشي و سرمايشي محلي

لینک به دیدگاه

محاسبات نشان ميدهد كه براي ساختمانهاي اداري مقدار انرژي الكتريكي مصرفي ساليانه و پيك توان در حد 30 %‌ و يا بيشتر توسط سيستم سرمايشي DC در مقايسه با سيستم هاي سرمايش سنتي قابل كاهش است . اين عدد براي ساختمانهاي مسكوني به 45 % مي رسد . شكل 10 شرايط سيستم گرمايشي را از يك كشور به كشور ديگر نشان ميدهد كه كاملا متمايزند .

يكي ديگر از اهداف اين پروژه ، بررسي امكان صرفه جوئي در انرژي اوليه توسط سيستم DH در مقايسه با سيستم گرمايش محلي مي باشد تا بدينوسيله بتوانيم آنها را از نظر كيفيت كاري رتبه بندي نمائيم . از آنجائيكه DH ميتواند به شكلهاي گوناگون توليد شود لذا اين مقايسه امر نسبتا مشكلي است . كاهش استفاده از سوختهاي فسيلي يكي از عوامل مؤثر در رتبه بندي اين سيستم ها است .

 

12j-9.jpg

12j-10.jpg

بعنوان نتيجه گيري مي توان منابع حرارتي محتلف را بر حسب ميزان استفاده از انرژيهاي اوليه فسيلي بصورت زير دسته بندي نمود :

1- بكارگيري CHP و DH با كمك بيوماس و پمپ حرارتي با استفاده از بيوماس

2- پمپ هاي حرارتي – الكتريكي ، سيستم هاي گرمايش الكتريكي و الكتريسيته از منابع انرژي قابل بازيافت

3- CHP و DH با سيستمهاي سوخت فسيلي

4- فرايند پمپ حرارتي ، بويلر جذبي ، گاز خروجي بويلر و سيستم هاي الكتريكي گرمايشي

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...