CodePlus 15426 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر، ۱۳۸۹ سلام دوستان بازم من اومدم با یه تاپیک دنباله دار از این به بعد در این تاپیک سعی میکنم تا اونجا که در توانم باشه مکس رو به دوستداران آموزش بدم . میدونید ..راستش خسته شدم از دیدن تاپیکهای آموزش از ابتدا که نیمه کاره رها میشن . به یاری خدا این تاپیک به اون سرنوشت دچار نخواهد شد . 26 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر، ۱۳۸۹ خب .. شروع میکنیم ............................ هنگامی که نرم افزار مکس را اجرا میکنید با پنجره ای مشابه زیر روبرو میشوید . بنظر گیج کننده میاد .. نه ..؟ ولی نترسید .. من اینجام .. حالا بسیار ساده و اجمالی به بررسی قسمتهای مختلف این پنجره میپردازم اگر به قسمت سمت راست نگاه کنید شکل زیر را مشاهده میکنید .. این قسمت Command panel نام دارد . توسط این قسمت میتوانید اجسام را ایجاد کرده و روی آنها تغئیرات انجام داده .. محیط را نورپردازی کرده و دوربین ایجاد کنید و .... 20 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۸۹ در بالای Commond panel نوار ابزاری وجود دارد که به آن Main toolbar میگویند . بسیاری از ابزار پرکاربرد در این نوار ابزار وجود دارد .. توسط آن میتوانید عمل انتخاب .. رندر کردن .. باز کردن ویراستار ماده .. فعال کردن نقاط پرش و غیره را انجام دهید . در قسمت بالای Main toolbar نوار منو قرار دارد در قسمت پائین و سمت راست کنترل کننده های دریچه دید قرار دارند که توسط آنها میتوانید اعمالی همچون چرخش .. بزرگنمائی و جابجائی را درون دریچه دید انجام دهید . در سمت چپ Commond panel چهار نمای دید در دسترس شماست به نامهای Top.. Front .. Left .. Perspective .. که تمامی اعمال در این دریچه ها انجام می پذیرد. در پائین دریچه های دید خط زمانبندی و کنترلهای آن و همینطور محل تعئین مختصات به چشم میخورد . در سمت چپ نیز نوار ابزار Reactor به چشم میخورد که در مورد آن در تاپیک آشنائی با رآکتور بحث شده . 15 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مهر، ۱۳۸۹ خب حالا که با کلیات پنجره آشنا شدید ... وارد جزئیات میشویم .. ============= قسمت Create زیر قسمت Geometry در Commond panel قسمت Createبصورت پیش فرض فعال است ( ) اولین گزینه سمت چپ قسمت Geometry( ) نام دارد.در این قسمت شما میتوانید اشکال خود را رسم کنید یا به بخشی از کنترل کننده ها دسترسی داشته باشید .. حال به بررسی این قسمت میپردازیم: با کلیک بر روی منوی آبشاری موجود در این پنجره میتوانید بین اشکال استاندارد .. فرمانها و اشکال توسعه یافته حرکت کنید . Standard primitives در این بخش اشکال استاندارد را میبینید . Extended primitives این بخش شامل اشکال توسعه یافته میشود . Compound objects این بخش شامل اشیاء مرکب میشود . Particle systems در این بخش سیستم های ذره ای در دسترس میباشند. Patch grids این قسمت میتوانید grid ها را بصورت صفحه ای کاملا مرئی ایجاد کنید ( Grid همون چهار خونهه میباشد ... زیر کار که با زدن کلید G محو میشود :دی) Nurbs surfaces این قسمت شامل پنل های NURBS میشود . Doors در این قسمت میتوانید درب ایجاد کنید . Windows در این قسمت میتوانید پنجره ایجاد کنید . AEC extended شامل ابزارهای معماری میشود .. درخت .. دیوار .. نرده Dynamics object شامل ابزارهای متحرک سازی داینامیک ( فنر و پیستون ) میشود . Stairs در این قسمت میتوانید پله ایجاد کنید . Vray در این قسمت ابزارهای کمکی Vray در دسترس است. 17 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ زیر قسمت Shapes () splines در این قسمت اشکال دو بعدی در اختیار شما قرار میگیرد NURBS curves این قسمت حاوی منحنی های NURBS است. Extended splines شامل اشکال دوبعدی پیشرفته میشود . 18 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ زیر قسمت Lights() Photometric در این قسمت نورهای فتومتریک در دسترس است . Standard حاوی نورهای استاندارد خود مکس میباشد. Vray نورهای VRay نیز در این قسمت قرار دارد. در مورد مبحث نورها در تاپیک.:: آموزش تکنیکهای اصلی نورپردازی ::.. بحث شده است . 15 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۸۹ زیر قسمت Cameras() Standard حاوی دوربین های آزاد و هدف دار استاندارد میباشد. VRay دوربین های VRay نیز در این بخش قراردارد. درمورد مبحث دوربین ها در تاپیک آشنائی با دوربین ها بحث شده است 15 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 16 آذر، ۱۳۸۹ زیر قسمت ()Helpers Standard شامل اشیا کمکی استاندارد .. مانند دیواره ها .. نشانه ها..واشیا هدف ... Atmospheric apparatus شامل Gizmo ها در اشکال مختلف .. جهت ساخت افکتهای اتمسفری Camera match حاوی شی کمکی Cam point جهت ردگیری و تطبیق دوربین Reactor شامل اشیا کمکی و قیدهای رآکتور Assembly heads شامل شی کمکی پایه چراغ Manipulator شامل اشیا کمکی جهت دستکاری وسفارشی کردن درگاه دید Particle Flow شامل اشیا کمکی سیستم ذره ای Particle Flow VRML97 شامل اشیا کمکی جهت ساخت آنلاین انیمیشن 15 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 آذر، ۱۳۸۹ زیر قسمت ()Space Warps Forces شامل نیروهائی از قبیل .. باد .. جاذبه .. موتور و... Deflectors شامل اشیا ایجاد کننده مقاومت در برابر نیروها و سیستمهای ذره ای Geometric/Deformable شامل اشیا کمکی تغئیر دهنده فرم .. Modifier-based شامل تغئیردهنده های پر کاربرد Reactor حاوی شی کمکی ساخت آب در رآکتور Particles & Dynamics حاوی شی کمکی Vector field جهت ساخت دیواره سخت در مقابل اجسام ... 14 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 آذر، ۱۳۸۹ زیر قسمت ()Systems شامل سیستمهای ساخت استخوان .. نورهای آسمانی و .... 13 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 آذر، ۱۳۸۹ Commond panel پانل Modify این پانل شامل تغئیر دهنده های اجسام میشود Commond panel پانل Hierachy Pivot = تغئیر مکان نقطه اتکای اجسام IK = جنبشهای پس رو آشنائی با جنبش های پس رو یا Inverse Kinematics Link info = اطلاعات مکانی اجسام Commond panel پانل Modify این پانل شامل تغئیر دهنده های اجسام میشود Commond panel پانل Motion اجرای انیمیشن بر اجسام در محورهای سه گانه XYZ Commond panel پانل Display مرئی یا نامرئی کردن هر آنچه در درگاه دید قابل دیدن می باشد.. Commond panel پانل Motion اجرای انیمیشن بر اجسام در محورهای سه گانه XYZ Commond panel پانل Utilities حاوی برنامه های کمکی مکس 8 لینک به دیدگاه
Construction 4752 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۸۹ با تشکر از پیرمرد:ws2: اگر این آموزش کاربردی باشه بهتر نیست مثلا مراحل ساخت و اجرای یک پروژه خاص فاصله زمانی بین آموزش ها هم زیاده:w00: 3 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۸۹ با تشکر از پیرمرد:ws2: اگر این آموزش کاربردی باشه بهتر نیست مثلا مراحل ساخت و اجرای یک پروژه خاص فاصله زمانی بین آموزش ها هم زیاده:w00: الان صرفا آشنائیه ............ بعدا به اونجاهام میرسیم .. چن وقتیه مشغولیتم زیاد شده .. ولی درست میشه 3 لینک به دیدگاه
Construction 4752 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۸۹ چطوری جای بازشو(در یا پنجره ) را در داخل دیوار در مکس خالی می کنند؟ 2 لینک به دیدگاه
CodePlus 15426 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 6 دی، ۱۳۸۹ چطوری جای بازشو(در یا پنجره ) را در داخل دیوار در مکس خالی می کنند؟ سئوالا رو بزار 1 تاپیک سئوال میزنم اونجا بپرسین .. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده