رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستان

 

بازم من اومدم با یه تاپیک دنباله دار :icon_redface:

از این به بعد در این تاپیک سعی میکنم تا اونجا که در توانم باشه مکس رو به دوستداران آموزش بدم .

 

 

 

 

 

 

 

میدونید ..راستش خسته شدم از دیدن تاپیکهای آموزش از ابتدا که نیمه کاره رها میشن .

 

به یاری خدا این تاپیک به اون سرنوشت دچار نخواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 26
لینک به دیدگاه

خب .. شروع میکنیم ............................

 

هنگامی که نرم افزار مکس را اجرا میکنید با پنجره ای مشابه زیر روبرو میشوید .

 

 

1.png

 

 

 

بنظر گیج کننده میاد .. نه ..؟

 

ولی نترسید .. من اینجام ..:icon_redface:

 

 

 

حالا بسیار ساده و اجمالی به بررسی قسمتهای مختلف این پنجره میپردازم

 

 

اگر به قسمت سمت راست نگاه کنید شکل زیر را مشاهده میکنید ..

 

2.png

 

این قسمت Command panel نام دارد . توسط این قسمت میتوانید اجسام را ایجاد کرده و روی آنها تغئیرات انجام داده .. محیط را نورپردازی کرده و دوربین ایجاد کنید و ....

  • Like 20
لینک به دیدگاه

2009-10-05%2004-59-34%20%D8%A8.png

 

در بالای Commond panel نوار ابزاری وجود دارد که به آن Main toolbar میگویند . بسیاری از ابزار پرکاربرد در این نوار ابزار وجود دارد .. توسط آن میتوانید عمل انتخاب .. رندر کردن .. باز کردن ویراستار ماده .. فعال کردن نقاط پرش و غیره را انجام دهید .

 

2009-10-05%2005-00-59%20%D8%A8.png

 

در قسمت بالای Main toolbar نوار منو قرار دارد

 

2009-10-05%2004-59-10%20%D8%A8.png

 

در قسمت پائین و سمت راست کنترل کننده های دریچه دید قرار دارند که توسط آنها میتوانید اعمالی همچون چرخش .. بزرگنمائی و جابجائی را درون دریچه دید انجام دهید .

 

2009-10-05%2005-03-06%20%D8%A8.png

 

در سمت چپ Commond panel چهار نمای دید در دسترس شماست به نامهای Top.. Front .. Left .. Perspective .. که تمامی اعمال در این دریچه ها انجام می پذیرد.

 

2009-10-05%2005-08-56%20%D8%A8.png

 

در پائین دریچه های دید خط زمانبندی و کنترلهای آن و همینطور محل تعئین مختصات به چشم میخورد .

 

2009-10-05%2005-09-12%20%D8%A8.png

 

در سمت چپ نیز نوار ابزار Reactor به چشم میخورد که در مورد آن در تاپیک آشنائی با رآکتور بحث شده .

 

  • Like 15
لینک به دیدگاه

خب حالا که با کلیات پنجره آشنا شدید ... وارد جزئیات میشویم ..

 

=============

قسمت Create زیر قسمت Geometry

 

در Commond panel قسمت Createبصورت پیش فرض فعال است ( 2009-10-05%2006-32-33%20%D8%A8.png) اولین گزینه سمت چپ قسمت Geometry( 2009-10-05%2006-32-43%20%D8%A8.png ) نام دارد.در این قسمت شما میتوانید اشکال خود را رسم کنید یا به بخشی از کنترل کننده ها دسترسی داشته باشید .. حال به بررسی این قسمت میپردازیم:

 

با کلیک بر روی منوی آبشاری موجود در این پنجره میتوانید بین اشکال استاندارد .. فرمانها و اشکال توسعه یافته حرکت کنید .

 

2009-10-05%2005-44-21%20%D8%A8.png

Standard primitives

در این بخش اشکال استاندارد را میبینید .

 

2009-10-05%2005-44-58%20%D8%A8.png

Extended primitives

این بخش شامل اشکال توسعه یافته میشود .

 

2009-10-05%2005-45-06%20%D8%A8.png

Compound objects

این بخش شامل اشیاء مرکب میشود .

 

2009-10-05%2005-45-18%20%D8%A8.png

Particle systems

در این بخش سیستم های ذره ای در دسترس میباشند.

 

2009-10-05%2005-46-25%20%D8%A8.png

Patch grids

این قسمت میتوانید grid ها را بصورت صفحه ای کاملا مرئی ایجاد کنید ( Grid همون چهار خونهه میباشد ... زیر کار که با زدن کلید G محو میشود :دی)

 

2009-10-05%2005-46-35%20%D8%A8.png

Nurbs surfaces

این قسمت شامل پنل های NURBS میشود .

 

2009-10-05%2005-47-06%20%D8%A8.png

Doors

 

در این قسمت میتوانید درب ایجاد کنید .

 

2009-10-05%2005-47-15%20%D8%A8.png

Windows

در این قسمت میتوانید پنجره ایجاد کنید .

 

2009-10-05%2005-49-32%20%D8%A8.png

AEC extended

شامل ابزارهای معماری میشود .. درخت .. دیوار .. نرده

 

2009-10-05%2005-49-42%20%D8%A8.png

Dynamics object

شامل ابزارهای متحرک سازی داینامیک ( فنر و پیستون ) میشود .

 

2009-10-05%2005-49-51%20%D8%A8.png

Stairs

در این قسمت میتوانید پله ایجاد کنید .

 

2009-10-05%2005-50-02%20%D8%A8.png

Vray

در این قسمت ابزارهای کمکی Vray در دسترس است.

  • Like 17
لینک به دیدگاه

زیر قسمت Shapes (2009-10-06%2011-41-27%20%D8%A8.png)

 

2009-10-06%2011-43-31%20%D8%A8.png

splines

در این قسمت اشکال دو بعدی در اختیار شما قرار میگیرد

 

2009-10-06%2011-43-45%20%D8%A8.png

NURBS curves

این قسمت حاوی منحنی های NURBS است.

 

2009-10-06%2011-43-59%20%D8%A8.png

Extended splines

شامل اشکال دوبعدی پیشرفته میشود .

  • Like 18
لینک به دیدگاه

زیر قسمت Lights(2007-10-07%2008-11-49%20%D8%A8.png)

 

2007-10-07%2008-09-01%20%D8%A8.png

Photometric

در این قسمت نورهای فتومتریک در دسترس است .

 

2007-10-07%2008-09-19%20%D8%A8.png

Standard

حاوی نورهای استاندارد خود مکس میباشد.

 

2007-10-07%2008-09-35%20%D8%A8.png

Vray

نورهای VRay نیز در این قسمت قرار دارد.

 

در مورد مبحث نورها در تاپیک.:: آموزش تکنیکهای اصلی نورپردازی ::.. بحث شده است .

  • Like 15
لینک به دیدگاه

زیر قسمت Cameras(2007-10-07%2008-45-29%20%D8%A8.png)

2007-10-07%2008-44-49%20%D8%A8.png

Standard

حاوی دوربین های آزاد و هدف دار استاندارد میباشد.

2007-10-07%2008-45-10%20%D8%A8.png

VRay

دوربین های VRay نیز در این بخش قراردارد.

درمورد مبحث دوربین ها در تاپیک آشنائی با دوربین ها بحث شده است

  • Like 15
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

زیر قسمت (2007-12-07%2012-35-54%20%D8%A8.png)Helpers

 

 

2009-10-13%2005-42-47%20%D8%A8.png

Standard

 

شامل اشیا کمکی استاندارد .. مانند دیواره ها .. نشانه ها..واشیا هدف ...

 

 

2009-10-13%2005-43-01%20%D8%A8.png

Atmospheric apparatus

 

شامل Gizmo ها در اشکال مختلف .. جهت ساخت افکتهای اتمسفری

 

 

2009-10-13%2005-43-12%20%D8%A8.png

Camera match

 

حاوی شی کمکی Cam point جهت ردگیری و تطبیق دوربین

 

 

2009-10-13%2005-43-25%20%D8%A8.png

Reactor

 

شامل اشیا کمکی و قیدهای رآکتور

 

 

2007-12-07%2012-34-14%20%D8%A8%20copy.png

Assembly heads

 

شامل شی کمکی پایه چراغ

 

 

2007-12-07%2012-35-11%20%D8%A8.png

Manipulator

 

شامل اشیا کمکی جهت دستکاری وسفارشی کردن درگاه دید

 

 

2007-12-07%2012-35-23%20%D8%A8.png

Particle Flow

 

شامل اشیا کمکی سیستم ذره ای Particle Flow

 

2007-12-07%2012-35-37%20%D8%A8%20copy.png

VRML97

 

شامل اشیا کمکی جهت ساخت آنلاین انیمیشن

 

 

 

 

 

 

  • Like 15
لینک به دیدگاه

زیر قسمت (2007-12-07%2012-36-04%20%D8%A8.png)Space Warps

 

 

2007-12-07%2012-36-11%20%D8%A8%20copy.png

Forces

 

شامل نیروهائی از قبیل .. باد .. جاذبه .. موتور و...

 

 

2007-12-07%2012-36-21%20%D8%A8%20copy.png

Deflectors

 

شامل اشیا ایجاد کننده مقاومت در برابر نیروها و سیستمهای ذره ای

 

 

2007-12-07%2012-36-30%20%D8%A8%20copy.png

Geometric/Deformable

 

شامل اشیا کمکی تغئیر دهنده فرم ..

 

 

2007-12-07%2012-36-38%20%D8%A8%20copy.png

Modifier-based

 

شامل تغئیردهنده های پر کاربرد

 

2007-12-07%2012-36-46%20%D8%A8%20copy.png

Reactor

 

حاوی شی کمکی ساخت آب در رآکتور

 

2007-12-07%2012-36-55%20%D8%A8%20copy.png

Particles & Dynamics

 

حاوی شی کمکی Vector field جهت ساخت دیواره سخت در مقابل اجسام ...

  • Like 14
لینک به دیدگاه

Commond panel پانل Modify

 

این پانل شامل تغئیر دهنده های اجسام میشود

 

2007-12-08%2011-48-21%20%D9%82%20copy.png

 

Commond panel پانل Hierachy

 

Pivot = تغئیر مکان نقطه اتکای اجسام

 

2007-12-08%2011-49-11%20%D9%82%20copy.png

 

IK = جنبشهای پس رو

 

آشنائی با جنبش های پس رو یا Inverse Kinematics

 

2007-12-08%2011-49-19%20%D9%82%20copy.png

 

Link info = اطلاعات مکانی اجسام

 

2007-12-08%2011-49-28%20%D9%82%20copy.png

 

 

Commond panel پانل Modify

 

این پانل شامل تغئیر دهنده های اجسام میشود

 

2007-12-08%2011-48-21%20%D9%82%20copy.png

 

Commond panel پانل Motion

 

اجرای انیمیشن بر اجسام در محورهای سه گانه XYZ

 

2007-12-08%2011-49-59%20%D9%82%20copy.png

 

Commond panel پانل Display

 

مرئی یا نامرئی کردن هر آنچه در درگاه دید قابل دیدن می باشد..

 

2007-12-08%2011-50-21%20%D9%82%20copy.png

 

 

Commond panel پانل Motion

 

اجرای انیمیشن بر اجسام در محورهای سه گانه XYZ

 

2007-12-08%2011-49-59%20%D9%82%20copy.png

 

Commond panel پانل Utilities

 

حاوی برنامه های کمکی مکس

 

2007-12-08%2011-50-49%20%D9%82%20copy.png

 

  • Like 8
لینک به دیدگاه

با تشکر از پیرمرد:ws2:

 

اگر این آموزش کاربردی باشه بهتر نیست:banel_smiley_4:

 

مثلا مراحل ساخت و اجرای یک پروژه خاص

فاصله زمانی بین آموزش ها هم زیاده:w00:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
با تشکر از پیرمرد:ws2:

 

اگر این آموزش کاربردی باشه بهتر نیست:banel_smiley_4:

 

مثلا مراحل ساخت و اجرای یک پروژه خاص

فاصله زمانی بین آموزش ها هم زیاده:w00:

الان صرفا آشنائیه ............ بعدا به اونجاهام میرسیم ..

 

چن وقتیه مشغولیتم زیاد شده .. ولی درست میشه:ws31:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
چطوری جای بازشو(در یا پنجره ) را در داخل دیوار در مکس خالی می کنند؟:ws52:

سئوالا رو بزار 1 تاپیک سئوال میزنم اونجا بپرسین .. :ws31:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...