رفتن به مطلب

هشدار کارشناسان امنیت انفورماتیکی به گسترش یک ویروس در تلفنهای همراه


ارسال های توصیه شده

یک شرکت امنیت انفورماتیکی در خصوص تهدید یک اسب تراوای جدید که به تلفنهای همراه حمله کرده و به حسابهای بانکی کاربران نفوذ پیدا می کند هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "فورتی نت" در گزارش خود اعلام کرد که یک اسب تراوا به نام "زئوس" (Trojan Zeus) که با هدف سرقت اطلاعات مربوط به عملیات بانکداری آنلاین تاکنون تنها از طریق رایانه ها وارد می شد در هفته های اخیر تلفنهای همراه را هم مورد حملات خود قرار داده است.

این نسخه جدید اسب تراوای زئوس "زیتمو" یا "زئوس در موبایل" نامیده می شود زمانی که مشتری وارد وب سایت بانک خود شده و یک عملیات تراکنش بانکی آنلاین را انجام می دهد بلافاصله یک کد را از راه "اس. ام. اس" دریافت می کند برای تایید عملیات تراکنش، مشتری باید این کد را وارد پروفایل شخصی خود در وب سایت بانک کند.

به گفته "فورتی نت"، اسب تراوای "زیتمو" قادر است "اس. ام. اس" را تغییر داده و به تلفن همراه قربانی نفوذ کند و بنابراین تایید تراکنش آنلاین از طریق کد آلوده انجام شود بدون اینکه کاربر متوجه شود به این ترتیب سارقان انفورماتیکی می توانند به اطلاعات حساب بانکی قربانی نفوذ کنند.

براساس گزارش بیگ سیتی، مقامات آمریکا تاکنون بیش از 60 نفر را که به نظر می رسد مسئول گسترش این اسب تراوا باشند بازداشت کرده اند.

همچنین به گفته کارشناسان امنیتی، عاملین عملیات جنایتکاری روزهای اخیر در انگلیس از طریق این اسب تراوا توسط 11 فرد ساکن اروپای شرقی هدایت می شده است.

کارشناسان امنیت انفورماتیکی ارزیابی کرده اند نسخه زئوس ویژه رایانه ها در سال 2006 توانست بیش از 200 میلیون دلار به کاربران نهایی بانکداری آنلاین خسارت وارد کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...