رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

لوی استراوس (Levi Strauss) طراح شلوار جین است. این شلوارها خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند و مردم برای این شلوارهای کتانی نام لیوایز Levis را انتخاب کردند. و این شلوارها به لیوایز مشهور شد و شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد.

سال های بعد این محبوبیت ادامه پیدا کرد و چندین کمپانی تولید جین نیز به وجود آمد.

سال 1989 فردی با نام هنری دیوید Henry David Lee کمپانی لی را تاسیس کرد.

شلوارهای جین برند لی (Lee) نیز آنقدر محبوبیت پیدا کرد که اصطلاح لی بر روی همه شلوارهای جین مشهور شد. طوری که هنوز خیلی از افراد شلوار جین را شلوار لی می نامند.

سایت دوخت

Jeans.jpg

لینک به دیدگاه

شما می توانید برای موقعیت های رسمی تر شلوار جین را با کت و بلوزهای رسمی ست کنید.

البته برای مهمانی های شب و خیلی رسمی شلوار جین به هیچ وجه مناسب نیست، اصولا کاربرد این نوع شلوارها برای موقعیت های غیر رسمی است.

اما برای یک مهمانی عصر یا قرار غیر رسمی مناسب است.

sos_orza_studio_hotlist_fotogallery1.jpg

لینک به دیدگاه
من شنیدم اول برای کارگرای معدن ساخته شده بودن

بله...درسته...به خاطر دوام و محکم بودنش برا کارگرا طراحی شد در آمریکا...

لینک به دیدگاه

لویی استر اوس سال ۱۸۵۳ در سن ۲۴ سالگی به سانفرانسیسکو آمد برادر او در نیویورک به تجارت کالامشغول بودو لویی استر واس شعبه جدیدی از تجارت در این شهر احداث کرد. او که آلمانی تبار بود پس از مهاجرت به آمریکا چندین سال در نیویورک مشغول به فراگیری روش های تجارت بود در طی بیست سال او به یکی از تاجران موفق پارچه تبدیل شد. یکی از مشتریان لوی استراوس خیاطی به نام ژاکوب دیویس (Jacob Davis) اهل لاتویا (Latvia) بود. او که در نوادا (Nevada) زندگی می کرد، از شرکت استراوس به صورت عمده پارچه خریداری می کرد. در میان مشتریانش شخصی بود که دائما جیب های شلوارهایی که ژاکوب برایش می دوخت را پاره می کرد. ژاکوب به فکر راه حلی برای دوام بیشتر شلوارهای این مشتری بود، روزی به فکرش رسید که شاید با استفاده از نوعی پرچ فلزی در نقاطی از شلوار که پاره شده یا آسیب دیده، مثل گوشه های جیب ها و در زیر دکمه های شلوار، بتواند باعث استحکام بیشتر برای شلوار شود.

لینک به دیدگاه

مشتریان ژاکوب خیلی سریع از این شلوارهای پرچ دار استقبال کردند. او نگران شد که شاید کسی این ایده ماهرانه اش را بدزدد، بنابراین تصمیم گرفت حق امتیاز این کار را به نام خود ثبت کند. اما ۶۸ دلاری که برای کارهای اداری لازم بود را نداشت. بنابراین به عنوان شریک تجاری فوراً به فکر لوی استراوس افتاد.

در سال ۱۸۷۲ طی نامه ای که به لوی استراوس نوشت، به او پیشنهاد کرد که حق امتیاز این کار متعلق به هر دو نفرشان باشد. استراوس که یک تاجر خبره بود، با دیدن این محصول جدید، بلافاصله پیشنهادژاکوب را پذیرفت.

در بیستم ماه مه سال ۱۸۷۳، این دو نفر حق امتیازی به شماره ۱۳۹,۱۲۱ را در آمریکا به نام خود ثبت کردند. این تاریخ امروزه به عنوان تاریخ تولد رسمی بلوجین شناخته شده است.

لینک به دیدگاه

از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود،مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود.

لوی استراوس، ژاکوب را به عنوان سرپرستتولید این شلوارهای جدید در شرکت خود استخدام کرد.

این شرکت تا سال ۱۸۷۵ به تولیدات خودادامه داد و دو کارخانه دیگر در سانفرانسیسکو راه اندازی کرد. پارچه های کتان برای دوخت این شلوارها از یکی از معروفترین کارخانه های پارچه سازی منچستر تامین می شد. در مدت زمانی کوتاه، تمام کارگران ازاین شلوارهای جدید استفاده می کردند. قیمت یک دست لباس کار با دوام تولید شرکت لوی استراوس ۱.۲۵ دلار بود، رقمی کاملا باور نکردنی! حق امتیاز این محصول تا بیست سال منحصراً در اختیار شرکت استراوس بود. در سال ۱۸۹۰ این شلوارها مدل ۵۰۱ نام گرفت که هنوز هم با این نام در بازار به فروش می رسد. با به پایان رسیدن حق انحصار این محصول، بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک از این محصول پرطرفدار شرکت لوی استراوس کپی برداری کردند.

 

لینک به دیدگاه

تا سال ۱۹۵۰ دانش آموزان دبیرستانی به عنوان اعتراض به بزرگترها که این شلوارها را نمی پوشیدندو برای اینکه متفاوت تر به نظر برسند، شروع به پوشیدن این شلوارها کردند. در سال ۱۹۷۰ شلوارجینبیش از همیشه طرفدار پیدا کرد.

 

از زمانی که مردم لغت لیوایز(Levi۰۳۹;s) را برای این شلوارها به کار بردند، شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد.

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

شلوار جین در کمد لباس بسیاری از جوا ن ها شرایط ویژه و خاصی را دارد. پارچه های رنگرزی شده با رنگزای ایندگو که در شلوار جین استفاده می شود همزمان با شستشو و استفاده عادی کمرنگ تر می شود ولی با این وجود به عنوان یکی از انواع لباس های پر فروش به حساب می آید. اصطلاحی قدیمی در انتخاب شلوار جین وجود دارد که می گوید "FIT is EVERYTHING". مطالب این بخش نحوه خرید، استفاده و نگهداری شلوار جین را آموزش می دهد و این اطمینان به شما داده می شود که از مطالعه آن ضرر نخواهید کرد.راحتی که شلوار جین هنگام استفاده به مصرف کننده می دهد دبیل اصلی استقبال از این نوع شلوار است. برخی تولید کنندگان به مصرف کنندگان پیشنهاد می دهند به هیچ عنوان شلوار جینی را که خریداری نموده اند را به واسطه عملیات تکمیلی که روی آن انجام شده است شستشو نکنند. بر خی دیگر نیز پیشنهاد داده اند که در صورتی که واقعا نیاز به شستشو داشت این عمل را انجام دهند. در اینجا نمون های از نکته های اساسی در رابطه با شلوار جین ارائه می شود:

  1. همراه از سه شلوار جین به صورت گردشی استفده نمایید؛ به این صورت که یک شلوار جین معمولی، یک شلوار جین که کمی بهتر به جهت کیفیتی و در نهایت یک شلوار جین که به آن بسیار علاقه مند هستید. بهتر است که الویت استفاده با دو نوع اول باشد.
  2. پس از شستشو شلوار جین کمی نرم کننده به آن بزنید و به این ترتیب از راحتی بیشتری که نرم کننده به شلوارتان می دهد لذت ببرید.
  3. تا آنجا که امکان دارد شستشوی شلوار جینتان را برای محافظت از رنگ آن به تاخیر بیاندازید. در صورت شستشو حتما آن را پشت رو کرده و تا حد امکان برای خشک کردن آن از روش پهن کردن روی بند استفاده نمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

عوامل مختلفی می تواند باعث این ایراد در شلوار های جین شود که می توانید با عمل کردن به پیشنهاد های زیر از میزان آن بکاهید؛۱- بطور کلی نباید لباس‌های جین با فاصله زمانی طولانی شستشو شود چرا که فاصله زمانی طولانی عاملی در جهت تثبیت چرک بر روی لباس می‌باشد و لذا در هنگام شستشو همزمان با خروج چرک از لباس رنگ لباس نیز از سطح لباس جدا شده و باعث کاهش رنگ لباس جین می‌شود.۲- شستشوی لباس‌های جین در حالتی که بصورت پشت رو شده صورت گیرد باعث می‌گردد میزان سایش سطح رنگی به یکدیگر کمتر شده لذا از میزان کاهش رنگ لباس کاسته خواهد شد.۳- شستشوی سطحی لباس جین(شستشو با آب) برای چندین بار پیاپی نیز می تواند به این مشکل کمک کند. علت این امر اکسید شدن رنگزاهای اکسید نشده توسط اکسیژن آب و اکسیژن هوا و در عین حال خروج رنگزاهای اضافی است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

در اکثر خانواده‌ها معمولاً برای شستشوی شلوارهای جین از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند.

شستشو با ماشین لباسشویی هر چند باعث تمیزی بهتر و بیشتر شلوارهای جین در هنگام شستشو می‌شود اما با توجه به تراکم بافت بالای پارچه‌های شلوار جین و حالت مچاله‌ای که در محفظه ماشین لباسشویی به خود می‌گیرد و سایشی مداومی که در جین پروسه شستشو به وجود می‌آید باعث از بین رفتن رنگ در نقاط سائیدگی می‌گردد اما آنچه باعث تشدید شدن این رنگ رفتگی (رگه رگه شدن) در این نوع خاص لباس می‌شود، خارج نکردن بلافاصله‌ی شلوارهای جین از ماشین لباس‌شویی پس از اتمام عملیات شستشو می‌باشد .این رگه رگه‌ها در حقیقت همان خطوطی است که شلوار جین در آن قسمت‌ها تاخوردگی داشته است (مچاله شده است) .

 

پیشنهادی که برای کاهش این شکل به شما می‌شود شامل دو مورد زیر می‌باشد:

  1. بلافاصله پس از اتمام کار ماشین لباسشویی لباس‌ها (از جمله شلوار جین) را از داخل محفظه ماشین لباسشویی خارج کنید.
  2. در هنگام خشک کردن روی بند لباس کاملاً چروک شلوار جین‌تان را باز کنید به این ترتیب علاوه بر کاهش شکل رگه رگه شدن ظاهر لباستان، لزوم نیاز به اتو کشیدن در هنگام استفاده را نیز کاهش می‌دهید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...