رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام به همه ی دوستان

کسی میتونه رهنماییم کنه چطور میشه یدونه هدسینک طراحی کرد؟

در حد معمولی نمیخواما،میخوام در حد هدسینک کامپیوتر باشه

کتاب خاص یا جزوه خاص که تمام روابط و شرایط و جنسها و ... رو داشته باشه

لینک به دیدگاه

با سلام

دوست عزیز اول اینکه خوش اومدی

دوم اینکه منظور شما باید هیت سینک باشه

سوم اینکه منبع اصلی معادلات کتاب های انتقال حرارت و مباحث فین ها است

و در پایان امیدوارم فایلی که در حال حاضر در کامپیوترم بود بدرد شما بخوره..پیوست کردم (از بابت زبان هم ببخشید!) .البته قطعا دوستان جامداتی بهتر راهنمایی خواهند کرد

:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مقاله اهمیت محاسبه هیت سینک

درود بر ايرانيان

مواردي رو که در اين مقاله ميخونيد ممکن هست که قبلا خيلي ساده در موردش فکر ميکرديد حتي بسياري از مهندسين و طراحان هم همين فکر رو دارند و طراحي مدارات و محاسبات گرما و نحوه خنک سازي قطعات رو تنها چيزي ميدونند که نيازي به يادگيري ندارند!اين نگرش بسيار بسيار خطرناک هست البته نه براي مدارهاي مبتدي و نه براي اونها که هميشه ماژولهاي آماده استفاده ميکنند يا کساني که به دنبال شماتيک بلوکهاي مختلف طرحشون ميکردند و اونها رو به هم چسب ميزنند. منظور من وقتي هست که مثلا ميخواهيد ترانزيستورهاي طبقه خروجي يک منبع تغذيه يا يک تقويت کننده و در حالت کلي هر قطعه نيمه هادي استفاده شده در مدار که داراي توان تلفاتي بالاتر از چند دهم وات هست را خودتان طراحي کنيد و انتظار هم داريد طرحتان براي هميشه روشن بماند. خيلي جاها ديدم که افراد براي اطمينان از اينکه طرحشون بعد از مدتي نميسوزه اونرو براي يک ساعت روشن نگه ميدارند و اگه نسوخت يعني ايول به اين طرح! خيلي ها هم اين فکر رو ميکنند که : "يک تکه آلومينيوم که ديگه اين همه حرف و حديث نداره".

به هر حال اميدوارم که با خوندن اين مقاله علت از کار افتادن مدارات يا ترکيدن خازنها بعد مدتي کار رو بفهميد. همچنين اين محاسبات از ضرويات محاسبات تعداد و نوع ترانزيستورهاي قدرت هست که در ادامه حتما شما هم به اين نتيجه خواهيد رسيد.

اولين و ابتدايي ترين نحوه محاسبه و انتخاب ترانزيستور طبقات پرقدرت مراجعه به کاتالوگ ترانزيستور و ديدن ميزان تواني هست که قطعه ميتونه تحمل کنه اما اين يعني ترکيدن يا سوختن ترانزيستور! چنين اشتباهي در طراحي ميتونه بسيار گرون قيمت تموم بشه مثلا سوختن ترانزيستور خروجي يک منبع تغذيه معمولا باعث يکسره شدنش ميشه و اين يعني بالا رفتن ولتاژ خروجي تا حد ولتاژ ورودي و در نتيجه سوختن يا دود شدن دستگاهي که به اين منبع متصل بوده.

 

برای دریافت مقاله کامل به فرمت PDF

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کلیک کنید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...