ملیساا 5015 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 شهریور، ۱۳۸۹ پنج زيربناي نسل بعدي تكنولوژيهاي برونسپاري منابع انساني منبع : IEmployee پنج زيربناي نسل بعدي تكنولوژيهاي برونسپاري منابع انساني تقريباً همه آنچه در مورد برونسپاري منابع انساني (HRO) ميدانيد در حال تغيير است. با ليست تلفنهاي تماسي كه از همه تامينكنندگان مختلف داريد خداحافظي كنيد. در آينده همه منابع تامينكننده با هم ادغام ميشوند و اين مقاله نيز پنج تكنولوژي نشاندهنده ورود به اين عصر جديد را به شما معرفي ميكند. بدانيد كه با استفاده از اين تكنولوژيها و مزيت رقابتي كه براي سازمان شما فراهم ميكنند، ميتوانيد اصول بنيادين سيستمهاي اطلاعاتي منابع انساني را درك كنيد (HRIS). بياييد تك تك اين تكنولوژيها را مورد مطالعه قرار دهيم. پنج تكنولوژي اصلي HRO كه بايد بدانيد: 1- خدمات يكپارچه منابع انساني، زمان حضور و غياب، پرداخت حقوق و پيگيري هزينهها 2- مديريت Dashboard 3- ساده كردن نحوه مواجهه كاركنان با استفاده از يك Login 4- تهيه اطلاعات هماهنگ با استفاده از يك ديتابيس 5- تقويت گزارشدهي با استفاده از يك نويسنده گزارش واحد (Common Report Writer) 1- خدمات يكپارچه منابع انساني، زمان حضور و غياب، پرداخت حقوق و پيگيري هزينهها در نسل اول برونسپاري منابع انساني واگذاري فعاليتهاي خودگردان به كارمندان پشت ميزنشين موفقيتي بزرگ محسوب ميشد. با كسب اين موفقيت، جريان برونسپاري تصميم گرفت به جاي واگذاري كار سخت و طاقت فرساي به روز رساني نرمافزارهاي كاربردي با ساير دادهها، مسئوليت پشتيباني فني را به عهده كاركناني قرار دهد كه در حال آموختن نرمافزارهاي كليدي هستند. حتماً تاكنون چندين بار شنيدهايدكه مديران منابع انساني تاسف ميخورند كه " من اين تغييرات را ميتوانم امروز انجام دهم اما سه هفته طول ميكشد تا نتيجه اين تغييرات در ليست حقوق مشخص شود..." سازمان تحقيقات و طوفان فكريForrester Research ، در اوايل سال جاري توصيه كرده بود كه وجود يك سيستم مركزي مديريت منابع انساني براي كل سازمان ضروري و حياتي است. HRIS در آينده نحوه مواجهه يك كاربر با سيستم، مدل امنيتي و مدل اطلاعاتي وي را يكسانسازي ميكند، موقعيت يكسان سازمان را محافظت ميكند و امكان دسترسي بهتر به دادههاي سازمان و تسهيل عمليات را فراهم ميآورد. مازاد ديتابيسهاي حمايتي متعدد، پروتكلهاي امنيتي و آموزش كاركنان در سطوح كنوني تقسيمبندي و توزيع خواهند شد. اقدامات امنيتي سازمان با ساختاري ايمن كه تامينكننده مقياسپذيري، پنجرهاي به جزئيات هر كاربر و رد مميزي كامل باشد، در سطح تامينكنندگان برونسپاري منابع انساني نيز گسترش خواهد يافت. 2- مديريت Dashboard يكي از عوامل اثربخش نبودن سيستمهاي كنوني آن است كه مديران براي آگاهي از زمان حضور و غياب، ترك خدمت،گزارش هزينهها، آموزش و مزايا بايد از سيستمهاي نرمافزاري مختلفي كمك بگيرند. حتي اگر چندين نرمافزار با يكديگر تركيب شوند و از طريق يك مرورگر قابل دسترس باشند باز هم مدير به استفاده از قوانين تجاري مختلف و اتصالهاي متعدد به سيستم براي تاييد مجموعهاي از وظايف كارمند محور روي خواهد آورد. در آينده استفاده از يك dashboard مديريت واحد، بهرهوري زمان مديران را افزايش خواهد داد. با استفاده از اين داشبورد امكان پيشبيني و برنامهريزي براي فراز و نشيبهاي حضور كاركنان بر اساس آمار و ارقام قبلي فراهم ميشود. از منظر كسب و كار تغيير قوانين در يك فعاليت، با آگاه كردن ساير كسانيكه بايد از اين رويداد مطلع باشند موجب ركود ساير اقدامات خواهد شد. 3- ساده كردن نحوه مواجهه كاركنان با استفاده از يك Login كارمندي كه داشبورد مديريتي را تكميل ميكند در هنگام استفاده از نرمافزارهاي كاربردي درآينده تنها از يك مدخل وارد سيستم ميشود. در واقع اين كارمند به جاي آموختن چندين نرمافزار كاربردي، به سرعت به يك كاربر ماهر تبديل ميشود و يك بار و تنها به يك سيستم متصل خواهد شد. اين امر باعث كاهش بار آموزش و پشتيباني ميشود كه به سازمان تحميل ميشود و زمان كارمند را براي بهرهوري بيشتر آزاد ميكند. از آنجاييكه هر كاربر در هر اتصال تنها با يك سيستم در ارتباط است، امكان ردگيري فعاليتهاي وي در نرمافزار بسيار آسانتر خواهد بود. 4- تهيه اطلاعات هماهنگ با استفاده از يك ديتابيس دادههاي هماهنگ دسترسي به اطلاعات موجود در سازمان را فراهم ميكند. اين بدان معناست كه اگر يك سيستم را به روزرساني كرديد نيازي به روزآمدسازي ساير سيستمها نداريد و از آنجاييكه تنها يك سيستم وجود دارد اطلاعات به طور خودكار و همزمان در كل سيستم به روز ميشود. به طور مثال اگر يك كارمند ازدواج كرده و نام خانوادگي وي تغيير كرده است، همزمان آدرس ايميل و ساير تغييرات لازم به طور خودكار در سيستم اعمال ميشود. بسياري از سازمانها در حال حاضر در مرحله برنامهريزي فرايند يكپارچهسازي هستند. در پنج تا ده سال آينده يكپارچهسازي اطلاعات و هماهنگي ديتابيس به يك اولويت براي سازمانها تبديل ميشود. شركتهايي كه فعاليتهاي منابع انساني خود را برونسپاري ميكنند، در مقايسه با آنهاييكه تلاش ميكنند اين پروژهها را با استفاده از منابع داخلي انجام دهند مزيت رقابتي بيشتري دارند. دليل اين امر آن است كه بيشتر منابع داخلي در ساير پروژهها نيز استفاده ميشوند، اما برونسپاري گسترده در بخش منابع انساني ميتواند اقتصاد مقياس را در بخش زيرساخت، دانشمحور و دسترسي به افراد تعديل كند. در دهه آتي تامين كنندگان خدمات منابع انساني جايگاه منحصر بفردي در ارائه سيستمهاي هماهنگ، پويا و ايمن با سرعت بيشتر به كارفرمايان بزرگتر خواهند داشت. 5- تقويت گزارشدهي با استفاده از يك نويسنده گزارش واحد (Common Report Writer) تقويت گزارشدهي، عملكرد سه گروه زير را سرعت ميبخشد: 1- اداره منابع انساني (افرادي نظير خود شما) 2- مديريت و 3-كاركنان مديران و اداره منابع انساني براي پاسخ به تغييرات محيطي، اقدامات ابتكاري نيروي كار و اولويتهاي مديرعامل هوشيارانهتر عمل خواهند كرد. لازم است آنها بدانند كه چه تعدادي از كاركنانشان سيگاري هستند؟ نسبت استفاده كاركنان سيگاري از مرخصيهاي استعلاجي به كاركنان غير سيگاري چقدر است؟ آيا كاركنان سيگاري به حق بيمه سلامتي اضافهتري نياز دارند؟ اين معيارها موجب ايجاد كمپين جلوگيري از مصرف سيگار در شركت خواهد شد. در محيط منابع انساني كنوني پاسخ به سئوالات پيچيدهاي نظير اين نيازمند جستجو در سيستم حضور و غياب، جستجو در ديتابيس منابع انساني با پارامترهاي سبك زندگي كاركنان و جستجو در مركز داده بيمه سلامت است. در واقع دپارتمانهاي متعددي براي پاسخگويي به اينگونه سئوالات درگير ميشوند. در آينده ترتيب دادن چنين بررسيهايي تنها در يك دقيقه انجام ميشود و اداره منابع انساني به جاي مرتب كردن و دسته بندي اطلاعات ميتواند به هدايت استراتژيك سازمان بپردازد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده