هولدن کالفیلد 19948 ارسال شده در 17 آذر، 2010 وقتی سوار اسانسور میشویم درست رودروی نفر مقابل می ایستیم فیس تو فیس برای اینکه به هم زل نزنیم یا با موبایل و لباسمون ور نریم و به در و دیوار نیگاه نکنیم و بوی نفس نفر مقابلمون ازارمون نده و تو دلمون بهش....... تازه اون وسط اتافک اسانسور هم خالی نماند باشه و از تمام ظرفیتش استفاده کرده باشیم بهتر به نفر جلویمون پشت بدیم و پشت سر هم ردیف وایسیم همونطوری که تو فیلمای خارجی میبینیم خیالتون راحت این کار بی اجترامی نیست همون احترام و بفرما هایی که پشت درها پیشکش هم میکنیم کافیه. بی فرهنگی هم نیست چون وسیله خارجیه فرهنگ استفادشم باید خارجی باشه در ضمن من بوشهریم !! 17
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 بابا خوب تو آپارتمان که نمیشه...... بالاخره همسایه ها همدیگرو میشناسن...... نا جوره که این جوری..... ولی تو جاهای عمومی ..... خوب آره دیگه....... کی تو آسانسور یه پاساژ زل میزنه به کسی که اصلا نمیشناستش!!!!! (البته منهای یه عده که کارشون فقط زل زدنه!! آسانسور و غیره آسانسور هم فرقی نداره!! ) 11
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 بابا خوب تو آپارتمان که نمیشه...... بالاخره همسایه ها همدیگرو میشناسن...... نا جوره که این جوری.....ولی تو جاهای عمومی ..... خوب آره دیگه....... کی تو آسانسور یه پاساژ زل میزنه به کسی که اصلا نمیشناستش!!!!! (البته منهای یه عده که کارشون فقط زل زدنه!! آسانسور و غیره آسانسور هم فرقی نداره!! ) .. . . . .اتفاقا من ندیدم هیچ جایی تو ایران مثل خارچیا وایسن نه تو اپارتمانش نه تو بیمارستان و فروشگاه ها و کلا اماکن عمومی اخه این چه بی احترامیه تازه باعث انجان سریع تر کار ها هم میشه (مثل رسیدگی به کارهای بیمار تو بیمارستان ) هزارتا بی احترامی بدتر میشه که ما به روی خودمونم نمیاریم اون وخت به این میگیم بی احترامی اصلا همین قابل نداره که خیلی رایچه مگه بیشتر از یه دروغ معمولیه که تکراری شده!؟ 6
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 .. . . . .اتفاقا من ندیدم هیچ جایی تو ایران مثل خارچیا وایسن نه تو اپارتمانش نه تو بیمارستان و فروشگاه ها و کلا اماکن عمومی اخه این چه بی احترامیه تازه باعث انجان سریع تر کار ها هم میشه (مثل رسیدگی به کارهای بیمار تو بیمارستان ) ب نمیدونم.....راستش من به خودم نگا کردم...... تو آپارتمان که خوب این قدی شلوغ نمیشه که پشتمو بکنم بهشون...... سلام و احوال پرسی کوتاه هم نکنم میمیرم..... ولی تو امکان عمومی همراه داشته باشم رو به همراهم وایمستم......:JC_thinking: نداشته باشم یا همون پشتمو میکنم (یعنی رو به در وایمیستم).......یا حالا پشتمو نکنم سرمو میندازم پایین..... چقد مسئله پیچیده شد! 2
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 نمیدونم.....راستش من به خودم نگا کردم...... تو آپارتمان که خوب این قدی شلوغ نمیشه که پشتمو بکنم بهشون...... سلام و احوال پرسی کوتاه هم نکنم میمیرم.....ولی تو امکان عمومی همراه داشته باشم رو به همراهم وایمستم......:jc_thinking: نداشته باشم یا همون پشتمو میکنم (یعنی رو به در وایمیستم).......یا حالا پشتمو نکنم سرمو میندازم پایین..... چقد مسئله پیچیده شد! می دونی چیه جایی بودیم این سوال رو پرسیدم بیشتر میگفت بخاطر ادب و احترام که تو فرهنگ ما ایرانیهاست . خوب تو فرهنگ ما خیلی چیزای دیگه هم بوده مثلا رو میل نمی نشتیم رو میز غدا نمی خوردیم زستوران نمی رفتیم ....اما حالا که این کار ها را انجام میدیم یعنی از کشورهای خارجی وارد ایران کردیم باید فرهنگ رستوران رفتن و چیزهای دیگه را هم از اونها یاد بگیریم .. هیچ عیبی هم نداره نگیم نه تو فرهنگ ما این چیزا رو نیست . 2
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 ما ایرانیا پشت بهم نمیکنیم........... ای بابا فکرشو کن یه 100 ظبقه گیر بیفتی ده تا ادم چاق (جنسیت نا معلوم } رو به روت وایساده باشن همشونم بوی دهانشون ...... 2
هوتن 15061 ارسال شده در 17 آذر، 2010 ای بابا فکرشو کن یه 100 ظبقه گیر بیفتی ده تا ادم چاق (جنسیت نا معلوم } رو به روت وایساده باشن همشونم بوی دهانشون ...... ما ایرانیا هر وقت به کسی پشت کردیم بهمون تجاوز شده...................برای همین تحمل بوی دهان بهتر از تحمل ننگ تجاوزه 5
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 می دونی چیه جایی بودیم این سوال رو پرسیدم بیشتر میگفت بخاطر ادب و احترام که تو فرهنگ ما ایرانیهاست .خوب تو فرهنگ ما خیلی چیزای دیگه هم بوده مثلا رو میل نمی نشتیم رو میز غدا نمی خوردیم زستوران نمی رفتیم ....اما حالا که این کار ها را انجام میدیم یعنی از کشورهای خارجی وارد ایران کردیم باید فرهنگ رستوران رفتن و چیزهای دیگه را هم از اونها یاد بگیریم .. هیچ عیبی هم نداره نگیم نه تو فرهنگ ما این چیزا رو نیست . آره خوب..... ما ایرانیا ادعای خیلی چیزارو داریم.... حتی ادب و احترام..... مثلا وقتی تو خیابون را میریم برای این که به هم احترام میزاریم سفت همچین سفت هاااا.... به هم تنه میزنیم که طرف برا همیشه یادش بمونه که به یادش بودیم... وَ وَ وَ...... با این فرهنگه موافقم..... ولی خوب کدوم فرهنگه غربی اومده ایرانو قبلش فرهنگ درست مصرف کردنش اومده....... نمونه ش شومینه!!! 3
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 ما ایرانیا هر وقت به کسی پشت کردیم بهمون تجاوز شده...................برای همین تحمل بوی دهان بهتر از تحمل ننگ تجاوزه دلیلش اینه که خارجیا یه چیزی دارند به اسم حریم شخصی اما ما .... جالا از شوخی کذشته چی هست این حریم شخصی ... نه جون من کسی هست بدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟. . . . . . البته هوتن دلیلی که گفتی قبول نیست 2
هوتن 15061 ارسال شده در 17 آذر، 2010 آره خوب..... ما ایرانیا ادعای خیلی چیزارو داریم.... حتی ادب و احترام..... مثلا وقتی تو خیابون را میریم برای این که به هم احترام میزاریم سفت همچین سفت هاااا.... به هم تنه میزنیم که طرف برا همیشه یادش بمونه که به یادش بودیم... وَ وَ وَ...... با این فرهنگه موافقم..... ولی خوب کدوم فرهنگه غربی اومده ایرانو قبلش فرهنگ درست مصرف کردنش اومده....... نمونه ش شومینه!!! شومینه؟ 2
هوتن 15061 ارسال شده در 17 آذر، 2010 دلیلش اینه که خارجیا یه چیزی دارند به اسم حریم شخصی اما ما ....جالا از شوخی کذشته چی هست این حریم شخصی ... نه جون من کسی هست بدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟. . . . . . البته هوتن دلیلی که گفتی قبول نیست اون دلیل نبود یه شوخی بود 1
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 آره خوب..... ما ایرانیا ادعای خیلی چیزارو داریم.... حتی ادب و احترام..... مثلا وقتی تو خیابون را میریم برای این که به هم احترام میزاریم سفت همچین سفت هاااا.... به هم تنه میزنیم که طرف برا همیشه یادش بمونه که به یادش بودیم... وَ وَ وَ...... با این فرهنگه موافقم..... ولی خوب کدوم فرهنگه غربی اومده ایرانو قبلش فرهنگ درست مصرف کردنش اومده....... نمونه ش شومینه!!! شومینه ؟؟؟ مگه چکارش کردن!!؟ البیته لیلان یه بار شیراز ارگ کریم خان زند توی اون ایوان روبه رویی پیزی دیدم شبیه شومیه سوال کردم از اون راهانماش گفت اره این شومینه است ایرانی ها اون زمان استفاده میکردن ..نمی دونم شاید اصلش ایرانی باشه . 1
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 شومینه؟ شومینه: محل گذاشتن گلدان! کتابخانه! ظروف کریستال یا چینی!! حتی مجسمه!! یا ماکروفر: داروخانه ی آشپزخانه! جانونی! محل نگهداری کیسه فریزر! یا لوازمی که ییهو لازمت میشه تو آشپزخانه! یا . . . . 2
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 شومینه ؟؟؟ مگه چکارش کردن!!؟ البیته لیلان یه بار شیراز ارگ کریم خان زند توی اون ایوان روبه رویی پیزی دیدم شبیه شومیه سوال کردم از اون راهانماش گفت اره این شومینه است ایرانی ها اون زمان استفاده میکردن ..نمی دونم شاید اصلش ایرانی باشه . حتی اگه اصلش هم ایرانی باشه..... ما از اون مدل خارجکی هاشو الان تو خونه هامون داریم.... و مدل مورد نیاز خودمون ازش استفاده میکنیم .......... 1
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 17 آذر، 2010 آره واقعا مخصوصا با مکروفر که انواع وسایل رو روش میزارن . همینه که میگم ما وسیله رو وارد میکنیم ولی فرهنگ استفادشو نه. مثلا کافی شاپ یه جایی که همه قشر ادم میتونه بره اونجا اما تو ایران یه گروه خاص میرن بزرگترا عیبه براشون . 2
DCBA 8191 ارسال شده در 17 آذر، 2010 دلیلش اینه که خارجیا یه چیزی دارند به اسم حریم شخصی اما ما ....جالا از شوخی کذشته چی هست این حریم شخصی ... نه جون من کسی هست بدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟. . . . . . البته هوتن دلیلی که گفتی قبول نیست آرش یه لطفی کن..... تعریف اون قرمزه رو پیدا کردی منم خبر کن.... البته من به دنبال تعریفش همه جا هستم.....حریم در خانواده .....محل کار....محل تحصیل.......اجتماع.....همه جا!!!!!!!! 2
sanaz.goli 3471 ارسال شده در 17 آذر، 2010 دلیلش اینه که خارجیا یه چیزی دارند به اسم حریم شخصی اما ما ....جالا از شوخی کذشته چی هست این حریم شخصی ... نه جون من کسی هست بدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟. . . . . . البته هوتن دلیلی که گفتی قبول نیست به نظر من حریم شخصی رو هر کسی برای خودش نسبت به معیار هایی که داره با خط قرمز می کشه 1
mohsen 88 10106 ارسال شده در 18 آذر، 2010 ممنونم آرش جون.همیشه از این نوع بحثا خوشم میاد.معمولا" هم سعی میکنم از توش یه چیز دربیارم و عمل کنم.آسانسور رو راستشو بخوای تا حالا بهش فکر نکرده بودم.نکته خوبی بود. یه مثال بزنم.یادمه چند سال پیش توی یکی از شهرهای کوچیک اطراف ما(که تازه شهر شده بود) سر یکی از چهارراهها چراغ راهنما نصب کرده بودن.بدون اینکه پلیسی سر اون چهارراه بایسته همه مردم ماشیناشون رو پشت خط مربوط به عابر پیاده نگه میداشتن.اونا اونقدر تو انجام اینکار وسواس داشتن که اگه راننده ای این کار رو نمیکرد پیاده میشدن و بهش تذکر میدادن........اینکار اونا تا یه مدت بحث مردم شهر ما شده بود.که مثلا" ببینین فلان دهات بلدن و ما بلد نیستیم.بعضیا هم میگفتن اولاشه و بعد از یه مدت اونا هم مث ما هم روی خط عابر ترمز میکنن و هم چراغ قرمز رو رد میکنن......باور کنین بعد از چند سال هنوز مردم اون شهر به همون دقتی سر چهارراه می ایستن که اولا می ایستادن................طولانی شد.........منظورم اینه که یه تکنولوژی یا یه صنعت وقتی آهسته آهسته وارد یه جامعه ای میشه با خودش فرهنگ هم میتونه بیاره .اما وقتی مثلا" اتومبیل رو جای دیگه اختراع میکنن و ما وقتی اختراع اونا تکمیل شد وارد میکنیم خب مشخصه که تو استفاده کردن از اون هم مشکل داریم. 3
هولدن کالفیلد 19948 مالک ارسال شده در 18 آذر، 2010 آرش یه لطفی کن..... تعریف اون قرمزه رو پیدا کردی منم خبر کن....البته من به دنبال تعریفش همه جا هستم.....حریم در خانواده .....محل کار....محل تحصیل.......اجتماع.....همه جا!!!!!!!! من همین سوال رو ازت پرسیدم که!! ممنونم آرش جون.همیشه از این نوع بحثا خوشم میاد.معمولا" هم سعی میکنم از توش یه چیز دربیارم و عمل کنم.آسانسور رو راستشو بخوای تا حالا بهش فکر نکرده بودم.نکته خوبی بود.یه مثال بزنم.یادمه چند سال پیش توی یکی از شهرهای کوچیک اطراف ما(که تازه شهر شده بود) سر یکی از چهارراهها چراغ راهنما نصب کرده بودن.بدون اینکه پلیسی سر اون چهارراه بایسته همه مردم ماشیناشون رو پشت خط مربوط به عابر پیاده نگه میداشتن.اونا اونقدر تو انجام اینکار وسواس داشتن که اگه راننده ای این کار رو نمیکرد پیاده میشدن و بهش تذکر میدادن........اینکار اونا تا یه مدت بحث مردم شهر ما شده بود.که مثلا" ببینین فلان دهات بلدن و ما بلد نیستیم.بعضیا هم میگفتن اولاشه و بعد از یه مدت اونا هم مث ما هم روی خط عابر ترمز میکنن و هم چراغ قرمز رو رد میکنن......باور کنین بعد از چند سال هنوز مردم اون شهر به همون دقتی سر چهارراه می ایستن که اولا می ایستادن................طولانی شد.........منظورم اینه که یه تکنولوژی یا یه صنعت وقتی آهسته آهسته وارد یه جامعه ای میشه با خودش فرهنگ هم میتونه بیاره .اما وقتی مثلا" اتومبیل رو جای دیگه اختراع میکنن و ما وقتی اختراع اونا تکمیل شد وارد میکنیم خب مشخصه که تو استفاده کردن از اون هم مشکل داریم. بله واقعا مهم این که بپذیرم مشکل داریم و بخواهیم تغیر کنیم و بهتر شیم وگرنه با خو کردن به یک روش و تبدیل شدن او به یک عادت هیچ وقت بهتر نمی شیم ...با زور هم که نمیشه فرهنگ سازی کرد . 2
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری