رفتن به مطلب

؛ آب قند از درد نوزاد نمی کاهد


ارسال های توصیه شده

مطالعه ای که در مجله پزشکی انگلیسی لانست منتشر شد نشان می دهد بر خلاف باورهای عمومی دادن آب قند به نوزدان درد آنها را تسکین نمی دهد.

 

 

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه : در سال 2001 توصیه های پزشکی مبتنی بر آزمایش های بالینی منتشر شد که دادن آب قند را به نوزادان برای کاهش دردهای ناگهانی توصیه می کرد.

اما دکتر ربه کا اسلاتر و برخی همکارانش در لندن به این نتیجه رسیدند که قند تنها تغییر چهره را در برخی نوزدان موجب می شود و به اشتباه این تصور را به وجود می آورد که درد آنها تسکین یافته است.

این محققان انگلیسی برای مطالعه خود کف پای 59 نوزاد یک خراش کوچک ایجاد کردند سپس به 29 نوزاد، آب قند خوراندند و به 30 نوزاد دیگر آب آشامیدنی دادند سپس با الکترودهایی که روی پوست این نوزادان نصب شده بود واکنش به درد را در سطح جریان های عصبی اندازه گیری کردند و دریافتند هیچ تغییری قابل توجهی بین دو گروه مشاهده نشد.

اما چهره بیشتر نوزادانی که آب قند به آنها داده شده بود تغییر کرد در حالیکه تغییر چهره در هیچک از نوزادانی که آب معمولی به آنها داده شده بود مشاهده نشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...